تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

 

امروزه یکی از دغدغه های بزرگ بـرای افراد رسیدگی بـه خود علی الخصوص پوست می باشد. بـرای این کار از کرم های مختلف همچون ضد افتاب و آبـرسان و کرم های روز و شب، انواع ماسک و … استفاده می کنند. بـرای بـهتر نتیجه گرفتن در پاکسازی پوست از تونر ها استفاده می کنند.در این مطلب ما تونر و نحوه استفاده از آن را بـرای شما عزیزان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست

تونر چیست؟

بـرخی از متخصصان پوست و مو پیشنهاد می‌کنند کـه بـه جای استفاده از ماسک‌های مختلف پوستی مثل ماسک صورت بـرای پوست چرب، پوست خشک، حساس و غیره تونر را روی میز آرایش خود اضافه کنید کـه بسیار مؤثرتر است. اگر می‌خواهید هدف اصلی استفاده از تونر صورت را بدانید، باید گفت این محصول بـرای داشتن سلامت بیشتر، پاکسازی پوست را بـه گونه‌ای انجام می‌دهد کـه منافذ پوست از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک شود. بدانید کـه حتی شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های صابونی کـه معمولاً بعد از حضور در هوای آلوده انجام می‌شود، هم نمی‌تواند تأثیر تونر را داشته باشد. چرا کـه صابون یا شوینده‌ها قادر نیستند بـه منافذ پوست نفوذ کنند.

بیشتر تونرها از محلول‌های بـر پایه آب تشکیل شده‌اند و دارای مواد تشکیل‌دهنده فعالی مثل عصاره گیاهان یا اسانس‌های روغنی هستند کـه با توجه بـه نوع تونر کـه بـرای چه پوستی طراحی شده است، درصدشان تغییر می‌کند. بیشتر تونرها آبکی هستند ولی مدل‌های ژلی و سرمی هم در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

تونر صورت با توجه بـه انواع پوست صورت تولید می‌شود و مثل دیگر محصولات آرایشی، باید بـه سراغ نوعی از تونر بـروید کـه بـرای پوست شما مناسب باشد. اگر پوستتان چرب، مختلط و یا خشک است می‌توانید نوعی از تونر را خریداری کنید کـه با خصوصیات پوستی شما هماهنگ است. با انتخاب تونر مناسب، چربی پوست صورت متعادل می‌شود و پوستی شفاف و سالم را بـه شما هدیه می‌دهد.

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تونر چه مارکی خوبـه

استفاده از تونر صورت بـرای چه پوستی توصیه می‌شود؟

تونر مختص افراد خاصی نیست و با توجه بـه هر نوع پوست قابل تهیه است. همه افراد بـهتر است تونر را در لیست لوازم آرایشی ضروری خود قرار دهند، ولی بـرای پوست‌هایی کـه همیشه چرب و روغنی بـه نظر می‌رسند، استفاده از تونر باید در بـرنامه بـهداشت فردی روزانه قرار گیرد تا چربی بیش از حد و مزاحم پوست را از بین ببـرد.

 

فواید استفاده از تونر صورت در بـرنامه مراقبت از پوست

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

بهترین مارک تونر چیست

تمیز شدن منافذ پوست

ذرات گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوا در میان منافذ پوست صورت نفوذ می‌کنند و حتی با شستشوی صورت هم از بین نمی‌روند. تونر بـه این منافذ وارد شده و این آلودگی‌ها را خارج کند. کرم پودر، پنکک و دیگر لوازم آرایشی هم از ذراتی هستند کـه باید از روی سلول‌های پوست جمع‌آوری شوند تا بـه تنفس بیشتر آنها کمک کند.

شفاف شدن پوست صورت

تونر صورت بـه علت اینکـه ذرات ریز آلوده کننده را از درون منافذ پاک می‌کند، باعث شفاف شدن پوست می‌شود. زمانی کـه از تونر بـر روی پوست صورت استفاده می‌کنید، چربی‌های ترشح شده از منافذ باز پوست هم از بین می‌رود، منافذ جمع‌تر می‌شوند.

تنظیم pH پوست

شوینده‌های صورت کـه ممکن است بـه انتخاب شما صابون و یا ژل باشند، میزان اسیدیته پوست را تغییر می‌دهند و این تونر صورت است کـه بـه متعادل کردن آن کمک می‌کند. در واقع بسیاری از شوینده‌های صورت و پاک‌کننده‌ها، دارای خاصیت قلیایی هستند و با استفاده مکرر پوست را از حالت اسیدی طبیعی‌اش، خارج می‌کنند. همین نکته باعث می‌شود بـرای تنظیم مجدد اسیدیته، چربی بیشتری از درون منافذ پوست ترشح شود و آنچه بـر روی صورت نمایان می‌شود، پوستی چرب خواهد بود. ولی تونر بـه علت اینکـه قلیایی نیست، این مشکل را بـرطرف کرده و اسیدیته را تنظیم می‌کند.

آبـرسانی بـه پوست صورت

تونرها آبـرسان پوست هستند، موجب بـه دام افتادن رطوبت می‌شوند و در نهایت بـه عنوان یک لایه محافظ در بـرابـر ذرات آلوده‌کننده و گرد و غبار هوا از پوست شما محافظت می‌کنند.

بسته شدن منافذ پوست

اگر بـه سراغ بـهترین کرم بـرای بستن منافذ پوست هم بـروید، بـه اندازه تونر باعث بسته و یا کوچک شدن منافذ پوستی نمی‌شود. تونر با این کار، نفوذ آلودگی و ذرات ناخالص را کاهش می‌دهد. کلر و مواد معدنی موجود در آب سیر را هم از بین بـرده و پوست را محافظت می‌کند.

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

استفاده صحیح از تونر

از تونرها استفاده کنیم یا نه ؟

این موضوع بـه ترجیح و علاقه شخصی شما بستگی دارد ولی در نظر داشته باشید صرفا استفاده از محصولات و ترکیباتی کـه پوست شما واقعا بـه آن نیاز دارد نه تنها بـه نفع سلامت پوست‌تان بلکـه بـه نفع جیب‌تان نیز خواهد بود. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

ضدچروک: اگر محصولاتی کـه در بـرنامه مراقبت از پوست‌تان استفاده می‌کنید بـه حد کافی حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان نیست، می‌توانید با استفاده از یک تونر حاوی آنتی اکسیدان مثل ویتامین سی یا نیاسین آمید، این ترکیبات را بـه بـرنامه مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید. اما اگر بیشتر محصولاتی کـه استفاده می‌کنید مثل ضدآفتاب،‌مرطوب‌کننده و … حاوی آنتی‌اکسیدان است نیازی بـه استفاده از تونر ندارید.
پوست خشک: اگر در طول روز در پوست خود احساس خشکی و کشیدگی می‌کنید می‌توانید بسته بـه ترجیح خود از تونر آبـرسان یا مرطوب کننده‌های قوی‌تری استفاده کنید.
پوست چرب : سالیسیلیک اسید ترکیبی مفید بـرای پوست شماست و فرق نمی‌کند از چه محصولی این ترکیب را دریافت کنید، این محصول می‌تواند تونر یا سرم باشد. مهم این است از محصولی استفاده کنید کـه حداکثر کارایی را بـرای پوست شما داشته باشد.

 

چه زمان و چگونه از تونر استفاده کنیم؟

بـهترین زمان بـرای استفاده از تونر، بعد از شستن صورت با آب ولرم و شوینده (مثل ژل، فوم و …)، زمانی کـه پوست هنوز کمی رطوبت دارد می باشد. بدین صورت کـه چند قطره از تونر را روی پنبـه و یا پد پاک‌کننده آرایش زده و آن را روی پوست صورت و گردن بمالید. بعد از تونر، حتما از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

مرطوب کننده ها را حتی زمانی کـه بقایای تونر روی پوست باقی مانده و پوست بـه طور کامل خشک نشده باشد می توان استفاده کرد، اما بـرای سایر محصولات (ضدآفتاب، پن کیک، کرم های درمان جوش و …) باید اجازه دهید پوست بـه طور کامل خشک شود. اگر محصولات آرایشی را هنگامی کـه تونر کاملا از روی پوست تبخیر نشده باشد، استفاده کنید ممکن است باعث تحریک پوست و یا کاهش اثر محصولات شود.

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تونر مو چیست و طرز استفاده،

آیا شوینده های معمولی را می توان بـه جای تونر استفاده کرد؟

خیر- صابون و شوینده‌ها قادر نیستند بـه منافذ پوست نفوذ کنند، درنتیجه آلودگی ها بـه طورکامل از منافذ پوست پاک نمی شود. پس می توان بـه طور قطع گفت، شوینده ها نمی توانند اثربخشی تونر را داشته باشند و بـه تونرها باید بـه عنوان مرحله متفاوت و جدیدی در پاکسازی پوست نگاه شود.

 

چگونه تونر خانگی بسازیم؟

بـرای پاکسازی پوست در خانه بـه سراغ روش‌های ساخت تونر در خانه می‌رویم. پس بـه جای اینکـه هزینه زیادی را صرف پاکسازی پوست در آرایشگاه کنید، خودتان دست بـه کار شوید. قبل از هر چیز باید بدانید کـه پوست صورت شما از چه نوعی است.

تونر چای سبز بـرای هر نوع پوستی مناسب است. یک فنجان چای سبز دم کنید و نصف قاشق چای‌خوری بـه آن عسل اضافه کنید. آنها را خوب هم بزنید و اجازه دهید این محلول کاملاً سرد شود. سپس ۳ قطره اسانس روغنی گل یاس بـه آن اضافه کنید و در یک بطری در بسته بـریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

بـرای پوست نرمال تا چرب از سركه سيب بـرای پوست صورت استفاده کنید. یک لیموی بزرگ را آبگیری کنید و یک قاشق غذاخوری سرکـه سیب بـه آن اضافه کنید. ۲۰۰ میلی‌لیتر آب معدنی بـه محلول بیافزایید و آن را در محیط خنک یخچال و درون بطری در بسته کـه هوا هم واردش نشود، نگهداری کنید. چون لیمو بـه نور حساس است، از این تونر در شب استفاده کنید.

تونر گل بابونه بـرای آرامش و تسکین پوست مناسب است. مقداری بابونه را مثل چای دم کنید و صبـر کنید تا سرد شود. بـه همین سادگی قابل استفاده است.

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تونر بدون الکل و پارابن

فواید گلاب بـرای پوست

شاید جالب باشد بدانید کـه همین حالا هم شما در خانه یک تونر طبیعی دارید کـه از آن غافل هستید! گلاب بـه وسیله تقطیر گلبـرگ‌های گل رز حاصل می‌شود. پاکسازی پوست صورت با گلاب بسیار راحت‌تر از چیزی است کـه تصور می‌کنید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این ماده تأثیرات بسیاری روی پوست صورت می‌گذارد. گلاب یک محلول طبیعی آبـرسان بـرای پوست است و می‌تواند ذرات آلوده را از منافذ پوستی پاک کند. گلاب یکی از تونرهای طبیعی است کـه می‌توانید با خیال راحت آن را روی پلک و دور چشم هم استفاده کنید.

از آنجا کـه گلاب آب‌رسانی بالایی دارد، بـرای پوست‌های خشک یک تونر خانگی و کم‌هزینه بـه شمار می‌رود. ترکیبی کـه بـرای پوست خشک مناسب خواهد بود دو قاشق غذاخوری از گلاب و یک قاشق چای‌خوری از گلیسیرین است. این ترکیب یک آبـرسان قوی خواهد بود.

از خواص گلاب بـرای پوست، خاصیت التیام دهندگی و تسکین کنندگی آن است. جوش و آکنه را کاهش می‌دهد و زمانی کـه با آب نارنج یا آبلیمو ترکیب شود، بـرای کنترل چربی پوست بسیار مفید است. این محلول بـرای درمان منافذ باز پوست صورت هم تأثیر بسیار خوبی می‌گذارد.

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

کلام آخر:

امیدواریم مطلب بالا به شما کمک شایانی کرده باشد. برای اینکه پوست بهتری داشته باشید و به سلامت آن بیشتر اهمیت بدهید، در برنامه خود استفاده از تونر را قرار بدهید. توحه داشته باشید تونری را انتخاب کنید که الکل کمتری داشته باشد تا به پوست تان آسیبی نزند و البته انواع خانگی آن بهتر است چون ضرر کمتری به شما می زند.

 

مطالب بیشتر:

درمان ریزش مو و روش های جلوگیری از آن

ازبین بردن لک صورت

 

5/5 - (9 امتیاز)