روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل

انتخاب مبل راحتی مناسب یکی از انتخاب های مهم در دکوراسیون منزل است. زیرا از آن بسیار استفاده می شود و در دکور نقش مهمی دارد. در واقع می شود گفت که مبل کانون دکوراسیون منزل است. زیرا اجسام بزرگ در اولین نگاه به چشم می آید. مبل راحتی خوب و مناسب هم بستر مناسبی را برای نشستن فراهم می کند و چون مدت زیادی روی ان می نشینید، انتخاب مبل مناسب بسیار مهم است. در این مطلب ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه مبل راحتی مناسب برای منزل خود انتخاب کنید، با ما باشید.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
زیباترین مبل راحتی

توجه به سایز مبل :

با اینکه ابعاد استاندارد خاصی برای تولید مبل وجود دارد اما با همه‌ی این‌ها بیشتر تولیدکنندگان و فروشگاه‌های مبلمان ابعاد مشخص خود را برای مبل دارند و شما باید به آن‌ توجه کنید. سبک‌های مختلف مبلمان دارای اندازه‌های متنوعی هستند و همه‌ی تولیدکنندگان از اندازه‌گیری‌های استاندارد پیروی نمی‌کنند.به عرض و عمق مبل توجه کنید :

 

با اینکه ابعاد استاندارد مبل معمولی سه نفره دارای طول ۲/۱۴ متر و عرض ۹۰ سانتی‌متر است اما این ابعاد همیشه و همه جا رعایت نمی‌شود. عموما عرض مبل‌های موجود در بازار بین ۱۵۰ سانتی‌متر تا ۱ متر و طول آن از ۲ تا ۳ متر متغیر است و شما می‌توانید متناسب با نیازتان آن را انتخاب کنید.شما باید علاوه بر اندازه فضای موجودتان، به ابعاد سایر مبلمان موجود در اتاق‌تان نیز توجه کنید تا مبلمانی متناسب با دکوراسیون‌تان انتخاب کنید. شما همچنین باید به ارتفاع مبل نیز توجه کنید تا به هنگام نشستن روی آن اذیت نشوید. مطمئنا این مورد به قد اعضای خانوادتان بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید : تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

 

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
روش انتخاب مبل خوب

تست کردن استحکام مبل :

مبلی که انتخاب می‌کنید نباید خیلی سنگین باشد اما سبک بودن بیش از اندازه هم نشانه خوبی نیست؛ مبلمان بسیار سبک نشان می دهند که در ساخت آن از مواد اولیه بی کیفیت و چوب ارزان قیمت استفاده شده است. برای تست آن یک سمت مبل را بلند کنید و به آرامی تکان دهید؛ اگر احساس ضعیف بودن یا لق زدن داشت آن را کنار بگذارید. فریم داخلی مبلمان اهمیت بسیار دارد، قابهای چوبی بهترین انتخاب برای بدنه مبلمان محسوب می شود، فریم و قاب فلزی نیز برای این منظور مناسب است اما جا به جایی مبلمان را با چالش مواجه خواهد کرد.پس حتما از فروشنده بپرسید از چه نوع موادی در آن استفاده شده است و به دنبال تخته هایی با کیفیت بالا مانند چوبهای گردو، افرا، راش، بلوط ، توسکا و … باشید.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
چگونه مبل انتخاب کنیم

متناسب بودن مبل با این فضا :

برای ایجاد بهترین حالت در فضای اتاق لازم است ارتفاع، طول و عمق مبل را با توجه به ابعاد اتاق مشخص کنید. با توجه به کاربرد و نوع سبک چیدمان داخلی انتخاب کنید ،اگر سبک سنتی در منزل دارید بهتر است مبلهایی با دسته های پیچیده برگزینید و اگر قصد دارید سبک معاصر داشته باشید، مبلمانی با خطوط لطیف و جلوه کمتر انتخاب کنید.

 

اگر قصد دارید زمان زیادی را روی مبل لم دهید مطمئن شوید که فاصله کافی بین دو دسته وجود دارد. باید بدانید که راحتی دسته مبل نیز به اندازه نشیمن آن دارای اهمیت است. اگر فضای کمی دارید به فکر خرید مبل های بدون دسته باشید این باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. چیدانه نیز پیشنهادی متفاوت برای مبلمان خانه های کوچک دارد. اگر هم فضای کافی در منزل خود دارید و به دنبال یک ایده منحصر به فرد برای اتاق نشیمنتان می گردید، مبلمان گرد میتواند بهترین ایده برای شما باشد.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
راهنمای خرید مبل راحتی

مبل چند نفره می خواهید :

می خواهید چند نفر روی مبل قرار بگیرند؟ هیچکس نمی‌خواهد در تنگنا بنشیند، بنابراین وقتی مبلی فقط دو پشتی دارد انتظار می رود که فقط دو نفر از آن استفاده کنند.

رنگ مبلمان راحتی :

انتخاب رنگ صحیح در ایجاد انگیزه و حس خرید تاثیر بسیاری دارد. روانشناسان بخش خرید دریافته‌اند بسیاری از خانم‌ها که هیچ نیازی به خرید وسیله پشت ویترین نداشته‌اند، به دلیل تهییج رنگ یا به وسیله اثرگذاری صحیح رنگ انتخاب شده، وارد مغازه شده و در مورد آن محصول سوالاتی مطرح کرده‌اند و پس از برقراری ارتباط با فروشنده مجاب شده‌اند که خرید آن وسیله ضروری است و آن را خرید کرده‌اند.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
مبل راحتی شیک

انتخاب مبل راحتی استاندارد :

گزارشهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد درصد زیادی از بیماریهای استخوانی و عضلانی به دلیل خرید مبل های غیر استاندارد است. برای خرید مبلمان استاندارد باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید؛ هنگام نشستن کف پاها باید کاملا روی زمین قرار بگیرد، مبل ها باید در قسمت گودی کمر برآمده باشند، هنگام نشستن روی مبل و صندلی نباید خیلی داخل آن فرو بروید. عمق صندلی و زاویه آن با پشتی مبل بر میزان احساس راحتی شما تأثیر گذار است، زاویه صندلی با قسمت پشتی حدودا باید ۱۰۰ درجه باشد، ارتفاع پشت صندلی هم به طور متوسط ۶۴ سانتی متر در نظر گرفته می شود تا بدن در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
راهنمای انتخاب مبل

برای بلند مدت فکر کنید :

از آنجایی که مبل جزو بزرگترین اثاث های ماندنی خانه است و شما می خواهید تا زمان ممکن از مد خارج نشود بهتر است با پارچه ای خنثی پوشیده شده باشد، در این صورت شما همیشه می توانید رنگ و نقش را با کوسن به آن اضافه کنید. کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل است و به راحتی و ارزانی می‌توانید کوسن ها را برای ایجاد طرحی جدید عوض کنید.

بچه دارها چه مبل راحتی ای انتخاب کنند :

مبل هایی بدون بافت و خنثی مانند دعوت کردن به ایجاد یک فاجعه است، پس بهتر است مبلی با رنگ تیره و یا سرتاسر طرحدار انتخاب کنید. به طور کلی پارچه های ترکیبی، بادوام تر، رنگی تر و قدرت تمیز کردن بیشتری دارند. پارچه هایی با بافت سخت دیرتر پوسیده و پاره می شوند.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
مبل کوچک و جمع وجور راحتی

به پشتی و دسته‌های مبل راحتی توجه داشته باشید :

وضعیت قرارگیری روی مبل از جمله مواردی است که باید به هنگام خرید مبل آن را جدی بگیرید. طراحی پشتی و دسته‌های مبل باید به گونه‌ای باشد که بازوها و ستون فقرات شما را در موقعیت طبیعی خود نگهداشته و بسیار راحت باشد. مطمئنا ارتفاع مبل از فاصله نشیمن تا محل قرارگیری، تاثیر زیادی در راحتی مبل دارد.

 

اگر شما از مبل برای اتاق نشیمن و برای تماشای تلویزیون استفاده خواهید کرد، پس حتما به این نکته توجه کنید و حتی بهتر است روی مبل بنشینید و با توجه به قد خودتان آن را انتخاب کنید.برخی از مدل مبل‌ها دارای طراحی ارگونومی هستند و شما بیشتر این طراحی‌ها را به شکل پشتی یا صندلی‌های زاویه‌دار می‌بینید. چنین طراحی‌هایی برای حفظ سلامت فیزیکی بدن و کاهش فشار بر کمر بسیار موثر هستند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای همه‌ی افراد باشند.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
مبل راحتی مناسب آپارتمان

انتخاب مبل راحتی تختخواب شو :

بی‌شک مبل تختخواب تاشو گزینه بسیار عالی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک و صرفه جویی در فضا است. خرید مبل تختخوابشو می‌تواند تصمیم حیاتی و بسیار سختی باشد زیرا که مبلمان شما باید در عین عملکرد بالا، بسیار راحت نیز باشد. متراژ اتاق و ابعاد تخت دو مورد مهمی هستند که شما باید به هنگام خرید مبل تختخوابشو به آن توجه کنید.

 

نکته: ضخامت معمولی تشک مبل تختخوابشوها حدود ۴ الی ۵ اینچ بوده و می‌توان گفت که نسبتا نازک است. در واقع این تشک تختخواب برای خواب هر روز شما طراحی نشده است و شما باید قبل از خرید این مورد را بخاطرتان بسپارید. اگر قرار است که خودتان یا مهمان‌تان به مدت طولانی از این تختخواب استفاده کنید، برای یک خواب راحت پیشنهاد می‌کنیم حتما تشک مناسبی را برای آن تهیه کنید.

روش انتخاب مبل راحتی مناسب و زیبا برای منزل
مبل راحتی شیک برای آپارتمان

کلام آخر :

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد و راهنمایی لازم جهت انتخاب مبل راحتی مناسب به شما کرده باشد. توجه داشته باشید مبلی را انتخاب کنید که متناسب سایز منزلتان باشد و در نشستن روی آن احساس خوبی داشته باشید.

 

مطالب بیشتر :

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

دکوراسیون هال اتوبوسی یا مستطیل شکل

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

دکوراسیون اتاق خواب مدرن وشیک

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

5/5 - (6 امتیاز)