چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمانچگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

 

يکي از دغدغه هاي ما تميز کردن سريع خانه است مخصوصا وقتي قرار است مهمان بيايـد و خانه نامرتب است. مضطرب نشويـد و سريع به خودتان مسلط شويـد و شروع به تميز کردن خانه تان کنيـد با راهکارهايي که در بخش زير به آن اشاره کرده ايم.

 

 جارو کردن فضاي بيرون خانه

حياط جلويي و مناطق ورودي خانه ابتدايي ترين بخش هايي هستنـد که مهمان ها با آن مواجه مي شونـد، به همين دليل نيز نياز دارنـد که مرتب و تميز باشنـد. جاروي خود را برداريـد و به سراغ اين بخش ها برويـد. سعي کنيـد با کمک گرفتن از يک شلنگ آب نيز اين فضا را به طور کامل شسته و تميز نماييـد.

چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

 چيکار کنم خانه م هميشه مرتب باشد

تميز کردن درب جلويي

بهترين راه براي اين مورد استفاده از ترکيب آب گرم و چنـد قطره صابون است. با کمک يک دستمال جلوي درب را به طور کامل تميز کنيـد. سعي کنيـد براي فضاهاي اطراف دستگيره در از اسکراب و يا شوينـده هايي قوي تر استفاده نماييـد. يادتان باشد به بخش هايي که در معرض آلودگي هاي بالا هستنـد نيز توجه داشته باشيـد. اگر درب خانه تان شيشه اي است مي توانيـد براي تميز کردن آن از ترکيب سرکه و آب استفاده کنيـد تا لکه ها و اثر انگشتان را بتوانيـد به راحتي پاک کنيـد.

 

مرتب کردن ورودي خانه

آستين ها را بالا بزنيـد و شروع کنيـد. کفش هايي که هميشه بيرون هستنـد و بخش ورودي خانه شما را شلوغ جلوه مي دهنـد برداريـد و آنها را در کمد و يا جاکفشي قرار دهيـد. اگر عجله داريـد مي توانيـد کفش ها را به اتاق ببريـد و درب اتاق را ببنـديـد. حالا وقت آن مي رسد که کف بخش ورودي خانه را مرطوب کرده، تي بکشيـد و گرد و غبارهاي آينه و سطوح اين بخش از خانه را بزداييـد.

چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

 خونه م داغونه حوصله تميز کاري نـدارم

مرتب کردن به هم ريختگي هاي بخش هاي پر رفت و آمد

يک سبد لانـدري برداريـد و وسايلي که باعث شلوغ شدن خانه مي شونـد را درون آن قرار دهيـد، چيزهايي مثل اسباب بازي ها، نامه هاي کم اهميت و… سعي کنيـد تا جاي ممکن اين وسايل جزئي را از چشم مهمان ها دور کنيـد. لازم نيست براي اين کار به دنبال وسيله عجيب و غريبي باشيـد، تنها يک سبد رخت شوي خانه کافي است تا به هدفتان برسيـد. با اين روش مي توانيـد فضاي خانه تان را در عرض يک ساعت تميز و مرتب کنيـد.البته بهتره سعي کنيـد هر چيزي را که از آن استفاده مي کنيـد آن را در جاي خود قرار دهيـد

 

 تي کشيـدن کفپوش آشپزخانه و خانه

کفپوش آشپزخانه معمولا در معرض آلودگي هاي بسياري قرار دارد، چيزهايي مثل لکه هاي غذا و… شما مي توانيـد با کمک يک تي مرطوب و يک مايع تميز کننـده به راحتي از شر اين آلودگي ها خلاص شويـد. براي اينکه خيالتان راحت شود مي توانيـد از يک سطل آب کمک بگيريـد و سطح زمين را به خوبي تميز کنيـد. حالا اجازه دهيـد که به طور کامل خشک شود.

با يك بخارشو، تي كف خانه را برق بينـدازيد.کف زمين يکي از مهم ترين بخش هاي خانه مي باشد و بايـد به تميزي آن اهميت بسيار زيادي بدهيـد سعي کنيـد با تميز کردن آن به خانه خود رنگ و لعاب بهتري بدهيـد و بيشتر به چشم ديگران بياينـد.

چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

مرتب کردن آشپزخانه

مرتب کردن آشپزخانه

جاهايي مثل اپن و گاز را سريع دستمال بکشيـد. ظروف شسته شده را سرجاي خود قرار دهيـد. ظرف‌هاي کثيف داخل سينک را شسته يا آن‌ها را داخل ماشين‌ظرفشويي قرار دهيـد. خالي بودن سينک، باعث مي‌شود آشپزخانه تميز به نظر برسد. براي از بين رفتن لکه‌هاي آب، سينک را با دستمال خشک کنيـد.

 

 از بين بردن بوي بد آشپزخانه

يکي از مشکلات رايج در آشپزخانه، وجود بوي بد آن است. بوي بدي که از انواع و اقسام غذاهاي پخته شده در آشپزخانه به مشام شما مي رسد بايـد هر چه زودتر برطرف شود. براي اين کار کاسه اي برداريـد و در داخل آن سه قاشق غذاخوري سرکه و يک فنجان آب را ترکيب کنيـد و آن را براي چنـد دقيقه بر روي اجاق گازتان بجوشانيـد. سرکه موجود در اين محلول مي توانـد بوي بد محيط را جذب کنـد و هواي آشپزخانه را تميز نمايـد.

چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

 براي تميز کردن خانه از کجا شروع کنيم

جارو کشيـدن مبلمان

قطعا سطح مبلمان و کاناپه شما داراي آلودگي، گرد و خاک و موي حيوان خانگي تان است. براي حل اين مسئله بايـد به سراغ جاروبرقي و يا رول هاي مخصوص برويـد و سطح مبلمان را تميز نماييـد. سعي کنيـد تمامي سطوح مبل و کوسن هاي آن را به طور کامل جارو بکشيـد.كوسن‌هاي روي مبل‌ها را برداريد و به آن‌ها حجم دهيد. اين كار بيشتر از چيزي كه فكر مي‌كنيد منزل شما را مرتب نشان مي‌دهد.

 

 تميز کردن فضاي حمام

بايـد اين را بدانيـد که فضاي حمام و سرويس بهداشتي جزء پربازديـدترين بخش هاي خانه هستنـد، به همين دليل هم بايـد از تميز بودن آنها مطمئن شويـد. ا تميز کردن آينه و شست وشوي سريع سرويس‌ بهداشتي، اگر جايي کثيف به نظر مي‌رسد، آن را تميز کنيـد، براي پاک کردن سطوح اين فضا مي توانيـد از پارچه هاي ميکروفيبر استفاده کنيـد و ميکروب ها را از بين ببريـد. براي تميز کردن روشويي حمام نيز از محلول آب و سرکه استفاده کنيـد و سطح آينه را نيز به طور کامل پاک نماييـد. هر گونه وسايل شخصي را از اين بخش از خانه برداريـد و در جاهاي به خصوصي قرارشان دهيـد.

چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

نکات تميزي خانه

 گردگيري سطوح

يکي از مهم ترين اقدامات آماده کردن خانه براي مهمان ها گردگيري سطوح است. براي اين کار دستمال مناسبي را برداريـد و به سراغ سطوحي مثل ميزها، قفسه ها و… برويـد. سعي کنيـد تمامي گرد و غبارهاي سطوح را با دقت پاک کنيـد.

 

تميز کردن فرش ها

يکي از معضلات در رابطه با فرش هاي خانه آن است که مي تواننـد در مواقع بسياري بوي بدي از خود ساطع کننـد. براي حل اين مسئله مي توانيـد از جوش شيرين استفاده کنيـد و مقداري از آن را بر روي فرشتان بريزيـد و يک ربع صبر کنيـد. حالا با کمک جارو برقي جوش شيرين هاي روي فرش را به طور کامل پاک کرده و فرش را جارو نماييـد.

چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم قبل از آمدن مهمان

چيکار کنم خونه تميز باشه

اتاق خواب را فراموش نکنيـد

با صاف کردن ملحفه تخت و مرتب کردن بالش‌ها، ظاهر مرتبي به آن دهيـد. اگر فرصت داريـد کشيـدن روتختي را که با آن اتاق‌خواب بسيار مرتب به نظر خواهد رسيـد، فراموش نکنيـد.لباس‌هاي کثيف را داخل سبد لباس بريزيـد و کشوهاي نيمه باز را به حالت اول برگردانيـد. قرار دادن وسايل ريز و کوچک کنار تخت، يک عادت است. با سر جاي خود قرار دادن آنها در هر روز، مانع جمع شدن و مشکل‌ساز شدن شان شويـد. در مورد اتاق‌خواب در همين حد کافيست.

 

کلام آخر

با رعايت نکاتي که در بالا به آن اشره کرديم ديگر نگران آمدن مهمان نباشيـد. خيلي سريع مي توانيـد با اين روش ها خانه تان را مرتب کنيـد. سعي کنيـد براي اين کار اعضا خانواده راهم مشارکت دهيـد تا هرچه سريع تر کارهايتان تمام شود و فشار کار رو دوش يک نفر نباشد.

4.7/5 - (18 امتیاز)