چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

در اکثر موارد پس از پایان یافتن یک رابطه، ممکن است طرفین چند هفته یا گاهی چند ماه ازحال و روز خوبی برخوردار نباشند. فراموش کردن یک رابطه یا یکی از نزدیک ترین اشخاص به ما معمولا کار بسیار سختی است در این مقاله از سایت ژاویز نکاتی را خدمت شما بیان میداریم که بتوانید آسانتر یک فرد را فراموش کنید تا در ادامه زندگی مطلوب تری داشته باشید و دچار مشکل و سختی نشوید

پایان دادن و یادوآوری خاطرات گذشته

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

راه هايی برای فراموش كردن يك رابطه

قطع تماس فیزیکی :

شما هیچوقت نمی توانید یک نفر را که بعضی وقتا یا هر روز می بینید را فراموش کنید. همچنین شنیدن فعالیت های آن نیز باعث می شود آن را نتوانید فراموش کنید پس تلاش کنید که دیگر او را بعد از قطع رابطه خود نبینید.

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

چگونه یک دوست را فراموش کنیم

پاک کردن شخص از زندگی مجازی :

اگر هنوز شماره شخص مورد نظر خود را دارید آن را پاک کنید یا جزوء دوستان مجازی شما هست، دیگر قطع رابطه کنید.

حذف وسایلی که شما را یاد او میندازد :

اگر شخصی را که دارید فراموش می کنید در خانه شما وسایل دارد که به شما کادویی داده است بهتر است آنها را در یک کیفت جمع کرده و از یکی از دوستان خود بخواهید آن را برای شما نگه دارد که آنها رو دور بریزید.از مراحل فراموش کردن یا کمرنگ کردن دیگران، پاک کردن زندگی مان از وسایلی است که ما را مستقیما به یاد آن فرد می اندازد. یادگاری هایی را که از شخص مورد نظر داشته اید، از جلوی چشم تان دور کنید. بیخود نگفته اند «از دل برود هر آنکه از دیده برفت»، برای از دل رفتن او باید خودش و یادگاری هایش را از دیده تان دور کنید.

تغییر دیدگاه و ذهنیت خود

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

فراموش كردن عشق ازدست رفته

قبول کنید :

اولین کاری که باید بکنید این است که اتفاقی را که افتاده، بپذیرید. فکر کردن به موضوعاتی که درصد وقوعشان خیلی پایین است، مثل اینکه «شاید برگرده»، «شاید این بار همه چی عوض شه» و… را کنار بگذارید. به هیچ وجه دنبال خبرگیری از او نباشید. اگر واقعا رابطۀ شما با شخص مورد نظر قطع شده، بهتر است واقعیت را باور کنید و با فکر کردن به مسایل غیرواقعی خودتان را آزار ندهید.

فکر و ذهن خود را خالي كنيد

گاهي هم پيش مي‌آيد كه ذهن ما آنقدر ازوقايع گذشته‌ و اتفاقات پيش آمده پر است كه انگار ظرف ذهن پرشده و در حال لبريز شدن است و مرتب وقايع در ذهن مرور مي‌شود و نمي‌توان به موضوع ديگري فكر كرد. ذهن تا حد معيني گنجايش دارد و بايد به نوعي از افكار نامطلوب و دوست نداشتني خالي شود. بهترين كار در اين زمان نوشتن است، كافي است هرچه در ذهن داريد بدون هيچ‌گونه انتخابي روي كاغذ بياوريد و هيچ‌چيزي را جا نيندازيد، بايد كاملا بدون سانسور و صادقانه بنويسيد تا ذهن كاملا تخليه شود. بعد وقتي ذهن كاملا خالي شد، آن كاغذها را دور بيندازيد يا حتي بسوزانيد.

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

راه هاي فراموش كردن گذشته

اجازه ندهید فکر انتقام گرفتن شما را بیازارد:

همیشه بعد از خارج شدن از یک رابطه به این فکر می کنن که چگونه می شود از او انتقام گرفت که بعدا احساس پشیمانی کند. بهتر این است هیچوقت فکر انتقام گرفتن نباشید زیرا باعث می شود که خودتان اذیت شوید.

قرار دادن یک وقت برای بیان احساسات :

اگر شما هر کاری می کنید که فراموش کنید و هنوز نمی توانید آن را فراموش کنید، یک وقت را مشخص کرده ( حدودا یک ساعت ) و احساسات خود را روی کاغذ بنویسید.

به آهنگ های احساسی گوش ندهید :

سعی خود را کنید که به آهنگهای غمگین و عاشقانه گوش نکنید و از فیلم هایی که ژانر درام و عاشقانه دارند دوری کنید تا بعد یک مدت.

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم

موسیقی شاد را از یاد نبرید:

همان قدر که شنیدن آهنگ های غمگین و عاشقانه در این روزهای بعد از جدایی می تواند حال شما را خراب کند، گوش دادن به آهنگ های شاد می تواند خوشحالتان کند. شاید اولش مسخره به نظرتان برسد که با این وضعیت روحی نشسته اید و موسیقی شش و هشت گوش می دهید، اما کم کم تاثیر ناخودآگاه آن در روحیه تان شما را به وجد خواهد آورد.

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

چگونه معشوق خود را فراموش کنیم

به فکر خودتان باشید:

اگر شما تا آخر عمر زانوی غم بغل بگیرید و از عالم و آدم کناره گیری کنید، اتفاقی در دنیا می افتد؟ آیا به شخصی که روزی دوستش داشتید (یا دوستتان داشته) و دیگر نیست، ضرری می رسد؟ پس بهتر است بلند شوید و کمی به فکر خودتان باشید. آراستگی ظاهری کمترین کاری است که می توانید برای خودتان بکنید. این جمله که «برای کی دیگه تیپ بزنم؟» عجیب ترین سوالی است که معمولا برای افراد پیش می آید. برای خودتان تیپ بزنید و از دیدن خودتان لذت ببرید!

 انجام کارهای سرگرم کننده

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

فراموش کردن عشق یک طرفه

سر خود را شلوغ کنید

هیچ چیز به اندازۀ مشغول کردن به کارهای دیگر شما را از فکر کردن به او خلاص نمی کند. هرچقدر هم که آدم توانایی باشید و قدرت فکر کردن هم زمان به چند موضوع را داشته باشید، وقتی به معنای واقعی کلمه ذهنتان درگیر کاری بشود، نمی توانید او را در اولویت های فکری تان بگذارید. پس بهتر است یک پروژۀ درسی یا کاری جدی و پرکار را قبول کنید و مشغول انجام دادنش بشوید. این کار دو فایده دارد. یکی اینکه وقتتان را صرف کار مهمی می کنید، دوم اینکه او را در ذهنتان کمرنگ می کنید.

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنیم، فراموشی گذشته

فراموش کردن شکست عشقی

غذا خوب بخورید و ورزش کنید :

اگر اهل غذای بیرون و فست فودی هستید، بهتر است آن را کنار بگذارید و برای خود یک غذا درست کنید که علاوه بر اینکه باعث می شود سرگرم شوید، یک غذای سالم نیز میل می کنید. همچین هروز یک وقتی را برای ورزش در نظر بگیرید. برای مثال روزی ۳۰ دقیقه پیدا روی کنید.

رفتن به بیرون با دوستان یا فامیل :

یکی از بهترین راههایی که دیگر به رابطه خود با کسی که میخواهید فراموش کنید، فکر نکنید رفتن پیش دوستان و آشنایان می باشد. زیرا هنگامی که با آنها بیرون باشید هم شاد و هم دوستان شوخی و سرگرمی های گوناگون باعث می شوند به چیزی فکر نکنید و فقط خوش بگذرانید.

وارد گروه های تازه شوید:

بودن در جمع تاثیر بسیاری در فکر نکردن به یک شخص خاص دارد. حتی بهتر است جمعی را انتخاب کنید که صمیمیت کمتری با آن ها دارید. در این صورت به طور جدی تری درگیر مسایل گروه می شوید. باتوجه به علاقه هایتان می توانید دوستان جدید پیدا کنید. عضویت در انجمن های ادبی، ورزشی، هنری، گردشگری و… نمونه هایی از این گروه ها هستند که شما را با افراد جدید آشنا کرده و به طور غیرمستقیم باعث کمرنگی «او» در ذهنتان می شوند.

ببخشید و از یاد ببرید کنید:

احتمالاً خیلی زیاد این فرد را دوست داشته‌اید که شما را به نقطه‌ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی‌بینید. فراموش کردن سخت‌ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید. سعی کنید خوش‌بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. به جای اینکه فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم» فکر کنید «من الان مجردم!». به جای اینکه فکر کنید «کسی که خیلی وقت بود می‌شناختم را از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با آدمهای زیادی آشنا بشوم». خوش‌بین بودم کمکتان می‌کند زودتر فراموش کنید.

 

مطالب مرتبط:

افسردگی فصلی و راه درمان آن

درمان احساس گناه و شرم ، رهایی ازاحساس گناه و خجالت

 

 

3.3/5 - (3 امتیاز)