راه های از بین بردن بوی بد یخچال

 

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

 

شایـد بـرای شما هم پیش آمده باشد کـه وقتی در یخچال را باز مي کنیـد با بوی نا مطبوعی مواجه مي شویـد کـه بـه مشامتان مي رسد یا مزه مواد غذایی و آشاميدنی تغییر کرده است. چه کار بایـد کنیم؟ با چه ترفند هـایی سریع تر این بوی نا مطبوع را از بین ببـریم؟ در این مطلب ما راهکار هـایی را بـرای شما آورده ایم، با ما همراه باشیـد.

 

1) تميز کردن دقیق یخچال

احتمال دارد دشوار باشد ولی بایـد حتما این کار را انجام دهیـد. داخل یخچال را نگاه کنیـد و هر چیزی کـه درحال فاسدشدن است یا هرچیزی کـه طی ۵ روز آینده آن را مصرف نخواهیـد کرد دور بـریزیـد. مواد باقی‌مانده را در جای خنکی قرار دهیـد، روی آنهـا را با یخ بپوشانیـد و یخچال‌تان را از بـرق جدا کنیـد. موقع تميز کردن، همه‌ی قفسه‌هـا را پاک کنیـد، کشوهـا را بیرون بیاوریـد و در سینک، خیس کنیـد و تمام فضای زیر کشوهـا را تميز کنیـد. دیواره‌هـا و کف یخچال را هم فراموش نکنیـد.بوی بد قفسه‌هـا را از بین ببـریـد

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال

2) استفاده از شوینده‌هـای طبیعی و غیرشیميایی 

بـهتر است تا حد ممکن از مواد شیميایی کمتری استفاده کنیـد. خوشبختانه تميزکننده‌هـای طبیعی‌ای وجود دارد کـه مي‌توانیـد بـه‌سادگی آنهـا را در خانه بسازیـد.

 

ترفند هـای خانگی بـرای از بین بـردن بوی بد یخچال

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

بوبر یخچال

از بین بـردن بوی بد یخچال فریزر با قهوه: در عرض چند روز ، حتی با استفاده از دانه هـای قهوه در قفسه هـای مختلف یخچال، بو از بین مي رود.

از بین بـردن بوی یخچال با جوش شیرین : این روش هميشه معتبـر و ارزان است:یک لیوان بـرداریـد، آن را با جوش شیرین پر کنیـد و در گوشه یخچال قرار دهیـد. جوش شیرین بو را جذب خواهد کرد کل منطقه را تميز کنیـد.

معجزه سرکـه بـرای رفع  بوی بد یخچال : دقیقا بـه صورت جوش شیرین عمل مي کند ، اما از آنجا کـه سرکـه خاصیت عجیب و غریبی دارد، بایـد کمتر استفاده شود. بـرای یخچال متوسط فقط نیمي از لیوان را پر از سرکـه کنیـد.

رفع بوی بد پخچال با نوشابـه گازدار : گاز نوشابـه pH سطح بوی بد موجود در یخچال را متعادل مي کند و بنابـراین بو را از بین مي بـرد. همه کاری کـه بایـد انجام دهیـد این است کـه نوشابـه گازدار را در ظرف در یک سطح صاف و باز، در یخچال قرار دهیـد. یخچال را حداقل ۲۴ ساعت بسته بگذاریـد تا بوی بد ناپدیـد شود.

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی ماهی از یخچال

راهکار خوشبو کردن یخچال فریزر با عصاره وانیلی : یک توپک پنبـه را در عصاره وانیل قرار دهیـد ، آن را در کاسه کوچک داخل یخچال گذاشته تا بو از بین رود.

خوشبو کردن یخچال با سیب زمينی : سیب زمينی را پوست کنیـد و داخل یخچال قرار دهیـد بـرای از بین بـردن تمام بوهـای یخچال بایـد هر 2 – 3 روزسیب زمينی را عوض کنیـد و در یخچال نگه داریـد تا وقتی بو از بین رود.

 

3) از بین بـردن بوی بد قفسه‌هـا 

مي‌توانیـد بـرای جلوگیری از بوی بد یخچال، یک جعبـه جوش شیرین در آن قرار دهیـد و درِ آن را تا زمانی‌کـه بوی بد از بین بـرود ببندیـد. همچنین مي‌توانیـد روی یک سینی، جوش شیرین بـریزیـد تا تمام بوهـای بدی را کـه بعد از تميزکردن یخچال همچنان در آن باقی مانده، بـه خودش جذب کند. هر قدر سینی بزرگ‌تر باشد، کار سریع‌تر انجام مي‌شود. فقط حواس‌تان باشد بعد از اتمام کار حتما جوش‌شیرین‌هـا را دور بـریزیـد. همچنین مي‌توانیـد نصف فنجان جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری وانیل مخلوط کنیـد تا بوهـای تندتر و ماندگارتر را هم از بین ببـریـد. راه‌هـای دیگر استفاده از قهوه‌ی خشک، سرکـه‌ی سفیـد، زغال چوب یا حتی یک کاسه جو است! مي‌توانیـد این مواد را در قفسه‌هـای مختلف قرار دهیـد تا تمام بوهـا را بـه خودشان جذب کنند. در این حالت دمای یخچال را روی کمترین مقدار قرار دهیـد و درِ یخچال را ببندیـد. طی چند روز، تمام بوهـا از بین مي‌روند.

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

رفع بوی بد آبسردکن یخچال

راهکار جلوگیری از بوی بد یخچال در آینده

 

 قرار دادن غذاهـای تازه جلوی دیـد و دم دست

اگر یادتان مي‌رود ميوه‌هـا و سبزی‌هـای تازه را بـه‌موقع مصرف کنیـد، آنهـا را در کشوهـا نگذاریـد! آنهـا را در قفسه‌ی بالایی قرار دهیـد تا با باز کردن درِ یخچال آنهـا را ببینیـد. این‌طوری قبل از خراب‌شدن، آنهـا را مصرف کرده‌ایـد و از اسراف هم جلوگیری مي‌کنیـد.

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی پیاز از یخچال

استفاده از ظروفی کـه داخل آنهـا هوا نفوذ نمي‌کند

باقی‌مانده‌ی پیتزا را با ظرف مقوایی‌اش داخل یخچال نگذاریـد، ساندویچ را با بـرگه‌ی دورش در یخچال نگهداری نکنیـد و کاسه‌هـای سس و مواد دیگر را بـه‌صورت سرباز داخل یخچال قرار ندهیـد. همه‌چیز را در ظروفی قرار دهیـد کـه هوا بـه داخل‌شان نفوذ نکند. این کار علاوه بـر اینکـه باعث فاسدشدن دیرهنگام مواد غذایی مي‌شود، از بو گرفتن یخچال هم جلوگیری مي‌کند.

 

 قرار دادن بـرچسب تاریخ روی غذاهـای باقی‌مانده

این کار کمک مي‌کند تا یادتان بماند کـه این دوشنبـه پیتزا خوردیـد یا دوشنبـه‌ی پیش؛ بـه این ترتیب، مي‌توانیـد غذاخوردن‌تان را بـهتر کنترل کنیـد. علاوه‌بـر‌این مي‌دانیـد کـه فلان غذا چند روز داخل یخچال مانده و بایـد آن را بخوریـد یا اینکـه روانه‌ی سطل زباله‌اش کنیـد.

 

چک کردن هفتگی یخچال

بـه صورت هفتگی، همه مواد غذایی را چک کنیـد و هر گونه مواد غذایی منقضی را بـررسی کرده و آن را از یخچال خارج کنیـد. این عمل احتمال بـروز بوی بدی از یخچال و فریزر شما را کاهش مي دهد.

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

علت بوی بد پشت یخچال

کلام آخر:

هميشه بـه یخچالتان سر بزنیـد و بـه تاریخ مصرف مواد غذایی کـه نگهداری مي کنیـد دقت داشته باشیـد. ماد فاسد شدنی مانند ميوه و … را بـه اندازه خریـداری کنیـد و خیلی سریع مصرف کنیـد. هر چند وقت یکبار درون یخچال را تميز کنیـد. و با ترفند هـایی کـه در بالا اشاره شد خیلی فوری دست بـه کار شویـد تا بوی بد یخچال را از بین ببـریـد.

 

مطالب بیشتر:

علت و رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سرویس بهداشتی

تمیز کردن آسان سرامیک و کاشی آشپزخانه و حمام

 

5/5 - (1 امتیاز)