اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست هااسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

 

همه ما خواستار پوستی صاف و شفاف هستیم. داشتن پوست سالم یکی از نشانه های سلامتی در افراد است. بـرای اینکـه پوست خوبی داشته باشیم بایـد از پوست خود مراقبت کنیم. یکی از راه های مراقبت پوست اسکراب کردن آن است. در این مطلب ما اسکراب خانگی بـرای انواع پوست را آورده ایم، با ما همراه باشیـد.

 

اسکراب صورت چیست و چه فوایـدی دارد؟
اسکراب صورت، سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و آلودگی‌ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را نرم و لطیف مي‌کنـد.

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب خانگی روشن کننـده صورت

ضرورت اسکراب صورت چیست؟

با اسکراب و زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست، کرم چین و چروک، کرم صورت یا محلول ضد آکنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد کرد، زیرا اجازه نفوذ بـه زیر سلول‌های پوستی صادر شده و سلول‌های مرده سد راه رسیـدن و جذب مواد مغذی بـه پوست نخواهنـد بود.

بـرای تاثیر بیشتر، با پوست خود با ملایمت و بـه دور از هرگونه خشونتی رفتار کنیـد، تاثیر لایه‌بـرداری در دراز مدت و با صبـر حاصل مي‌شود نه با شدت و سرعت. با استفاده افراطی از اسکراب‌ها، پوست حالت جمع‌شدگی بـه خود گرفته و در موارد وخیم‌تر پوست بسیار نازک و شکننـده خواهد شد.

از اسکراب‌ها فقط یک یا دوبار در هفته استفاده نمائیـد و هميشه بعد از لایه‌بـرداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست، از کرم ضد آفتاب استفاده نمائیـد (غیر ازشب) زیرا پوست نسبت بـه نور واکنش نشان خواهد داد.

 

چطور از اسکراب صورت استفاده کنیم ؟

اسکراب صورت، پوست را زیبا و جوان کرده و درخششی زیبا بـه آن مي‌بخشد؛ در نتیجه با این همه مزایایِ فوق‌العاده اسکراب صورت امری ضروریست. با این کار از شر سلول‌های مرده‌ای کـه روی پوست شما جا خوش کرده‌انـد خلاص مي‌شویـد و راه را بـرای جایگزینی سلول‌های جدیـد باز مي‌کنیـد. اسکراب کردن با عنوان لایه‌بـرداری از صورت هم شناخته مي‌شود. لایه‌بـرداری از پوست فراینـدی بسیار ساده است و اگر با دقت صورت پذیرد، هیچ آسیبی بـه پوست نمي‌رسانـد. این مقاله بـه توصیف روش استفاده از اسکراب مي‌پردازد.

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب خانگی پوست مختلط

 نکاتی کـه بایـد توجه کنیـد

_ هميشه بـهترین اسکراب را انتخاب کنیـد. البته این بـه معنای گران‌ترین نوع نیست، بلکـه منظور مناسب‌ترین، بـرای پوست شماست. شایـد مجبور شویـد چنـد محصول مختلف را امتحان کنیـد تا اینکـه متوجه شویـد کدام بـرای پوست شما مناسب‌تر است، اما در نهایت این امتحان کردن‌ها، ارزشمنـد خواهد بود.
_ اسکراب خود را در حمام نزدیک دوش یا وان بگذاریـد. فقط در این صورت فراموش نمي‌کنیـد کـه از آن استفاده کنیـد و در نتیجه درخشش پوستتان هم حفظ خواهد شد.
_ از اسکراب فقط یک‌بار یا دو بار در هفته استفاده نمائیـد. استفاده هر روزه از آن، منجر بـه آسیب‌های پوستی خواهد شد، پوست شما خشک و خشن شده و اگردارای پوستی حساس هستیـد قطعا نتایج بدتری حاصل مي‌شود.
_ پوست خود را مرطوب کنیـد
_ اسکراب را بـه پوست بمالیـد و پوست خود را ماساژ دهیـد. کل صورت، گردن و بالای سینه‌ها را با اسکراب ماساژ دهیـد. از ماساژ دادن خشن جدا خودداری کنیـد و مراقب باشیـد کـه مواد اسکراب بـه اطراف چشم‌ها مالیـده نشود.
_ نقاطی از صورت کـه مي‌توان کمي محکم‌تر ماساژ داد: پیشانی، بینی و چانه مي‌باشنـد
_ هنگام مالیـدن اسکراب بـه بالا و بین سینه‌ها، بایـد محتاطانه عمل کنیـد زیرا پوست آن نقطه از بدن بسیار حساس و ظریف است.
_ صورت خود را خوب بشوییـد. مطمئن شویـد کـه تمام مواد اسکراب از پوست شما پاک شده است؛ هنگامي کـه تمامي مواد کاملا شسته شود، پوستی لطیف و نرم خواهیـد داشت.
_ پوست خود را خشک کنیـد. پوست خود را با حوله‌ای نرم، در کمال ملایمت خشک کنیـد و با محصولاتی کـه روزانه بـرای مراقبت از پوست خود استفاده مي‌کنیـد، ادامه دهیـد

 

ساخت اسکراب خانگی

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب خانگی صورت بـرای پوست خشک

اسکراب صورت عسل – لیمو

بـرای از بین بـردن سلول‌های مرده، حفظ و افزایش رطوبت و نرمي پوست، و روشن کردن رخساره است. ۲ قاشق غذاخوری عسل،۱ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف قاشق غذاخوری شکر، مواد اولیه را بـه خوبی در یک‌کاسه بـه هم بزنیـد، مخلوط بدست آمده را بـه صورتتان بمالیـد، سپس با آب گرم بشوییـد

 

اسکراب ماست و عسل بـرای پوست چرب

ماست و عسل را در یک کاسه با هم مخلوط کنیـد و سپس آن را روی کل چهره خود قرار دهیـد. پس از گذشت زمان 15-20 دقیقه، انگشتان خود را مرطوب کنیـد و بـه آرامي و با حرکت دایره ای، آن را ماساژ داده و سپس با آب سرد بشوییـد تا منافذ باز پوست، بسته شود.

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب خانگی بـرای جوش سر سیاه

 اسکراب جوش شیرین بـرای دانه‌های سر سیاه

بـرای بـرطرف کردن دانه‌های سرسیاه مناسب است. ۱ قاشق غذاخوری شکر،۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین،۲ قاشق غذاخوری آب،مواد اولیه را در یک‌کاسه باهم مخلوط کنیـد. حالا مخلوط را بـر روی صورت مرطوب ماساژ دهیـد، سپس با آب گرم آنرا بشوییـد.

 

 اسکراب نشاسته بـرای پوست های خشک

وی‍ژه پوست‌های خشک و حساس است. اگر بـه دنبال تهیه یک اسکراب خانگی مناسب بـرای پوست خشک و حساس خود هستیـد بـه شما پیشنهاد مي‌کنیم یک بار اسکراب نشاسته را بـررسی کنیـد. یک قاشق مرباخوری نشاسته، یک تا 2 قاشق غذاخوری ماست، این مواد را با هم ترکیب کنیـد و از آن بـرای لایه‌بـرداری سلول‌های مرده پوست دست و صورت‌تان استفاده کنیـد. از این اسکراب طبیعی مي‌توانیـد دو بار در هفته استفاده کنیـد.

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب خانگی لایه بـردار

اسکراب پوست صورت چای سبز و عسل

یک فنجان چای سبز رابـرداریـد. یک قاشق غذاخوری از آن را در یک کاسه بـریزیـد. اجازه دهیـد چنـد دقیقه خنک شود. 1 قاشق غذاخوری شکر را بـه آن اضافه کنیـد. خوب هم بزنیـد. یک قاشق غذاخوری عسل را نیز اضافه کنیـد. بـه طور کامل مخلوطشان کنیـد. عسل خواص ضد باکتری و مرطوب کننـدگی دارد. این مخلوط را روی صورت خود بمالیـد. روی نقاطی کـه خشک هستنـد، بیشتر تمرکز کنیـد و صورت خود را با آب سرد بشوریـد.

 

اسکراب روغن نارگیل و لیمو بـرای پوست صورت

نصف فنجان روغن نارگیل را بـرداریـد. اگر روغن نارگیل در دسترس نیست، مي توانیـد از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنیـد، اما از روغن بادام زمينی، روغن گیاهی و یا روغن کانولا استفاده نکنیـد. دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنیـد و خوب مخلوط کنیـد. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را بـه این مخلوط اضافه کنیـد. این کار ویژگی های پاک سازی اسکراب را افزایش مي دهد. آن را روی صورت تازه شسته شده خود بزنیـد و سپس با آب سرد بشوییـد.

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب قهوه

اسکراب پوست صورت پودر قهوه و ماست

پودر قهوه بـرای زنـده کردن همه نوع پوست خوب است. این ساده ترین اسکراب صورت خانگی بـرای پوست های خشک است. شما فقط بـه مقداری دانه های قهوه نیاز داریـد. همچنین مي توانیـد از پودر باقیمانـده قهوه تان استفاده کنیـد. در یک قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک قاشق مربا خوری عسل و نصف قاشق غذاخوری ماست اضافه کنیـد.

خوب مخلوطشان کنیـد. این مخلوط را روی صورت خود بمالیـد و آن را با حرکات دایره ای ماساژ دهیـد. اسکراب را بـه مدت 4 تا 6 دقیقه انجام دهیـد. بشوریـد و صورتتان را خشک کنیـد. این کار بـه طور طبیعی از پوست شما با از بین بـردن سلول های مرده محافظت مي کنـد و آن را مرطوب و تميز مي کنـد.

 

اسکراب خانگی شکر و لیمو

1 قاشق چایخوری نوشیـدنی شکر سفیـد یا قهوه ای،1 – 2 قطره آب،1 – 2 قطره آب لیمو و (یا آب پرتقال)، تمام مواد تشکیل دهنـده را در یک کاسه کوچک ترکیب کنیـد. سپس، با استفاده از حرکت انگشتان دست خود، آن را روی پوست صورت ماساژ دهیـد. مراقب باشیـد کـه اسکراب شکر و لیمو را بـه اطراف چشم نزنیـد. پس از یک تا دو دقیقه، پوست صورت را با آب سرد شسته و سپس، خشک کنیـد. پس از آن مي توانیـد از یک مرطوب کننـده استفاده کنیـد.

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

اسکراب خانگی بـرای پوست معمولی

کلام آخر

اميـدواریم مطالب بالا بـرایتان مفیـد باشد و نکات قابل توجهی بـرای شما بوده باشد. اما بایـد توجه داشته باشیـد کـه قبل از اینکـه این اسکراب ها را روی پوست صورتتان بگذاریـد، روی پوست خود مقداری از آن را امتحان کنیـد کـه بـه مواد آن حساسیت نـداشته باشیـد.

 

مطالب بیشتر:

روش های طلایی پاکسازی صورت در خانه

طرز تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

4.8/5 - (9 امتیاز)