انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین مواد  طبیعی است که برای پوست بسیار مفید است. ماسک های تهیه شده از سفیده تخم مرغ تاثیرات مثبتی بر پوست صورت شما می گذارد از جمله نرمی ولطافت پوست صورت شما، رفع جوش، روشن شدن پوست، کاهش خطوط چین و چروک و…  ماسک های خانگی کم ضرر تر از ماسک هایی است که در خانه ها تولید می شود و شما می توانید این ماسک ها را در خانه بسازید و از آن ها استفاده کنید.

 

ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک برای رفع جوش صورت و حذف چربی اضافی پوست و آکنه و از بین بردن چین و چروک های پوست و تنگ شدن منافذ پوست بسیار مفید است. ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آنقدر سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا شبیه کف شود. سپس سفیده را به کمک انگشتتان و یا قلم مو بر روی پوست صورت خود بزنید و بعد از15 دقیقه مکث صورت خود را بشویید.

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک تخم مرغ برای پوست صورت

صورتتان را به خوبی پاک کنید. یک عدد تخم مرغ بردارید و سفیده و زرده را از هم جدا کنید. با تکه‌ای پنبه، سفیده تخم مرغ را روی صورت بمالید. بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند و خشک شود. حال با آب تمیز صورت خود را به خوبی بشویید. این ماسک به بهبود گردش خون نیز کمک کرده و باعث کشسانی پوست می‌شود.

 

ماسک تخم مرغ برای پوست خشک

یک عدد زردۀ تخم مرغ را بردارید. یک قاشق چایخوری عسل بردارید این دو را باهم مخلوط کنید و روی صورت تمیز بمالید. اجازه دهید ترکیب حاصل 10 الی 15 دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب تمیز بشویید. این ماسک برای پوست مرطوب و خشک مفید است. طرز تهیه ماسک تخم مرغ برای پوست صورت + خواص ماسک تخم مرغ

 

ماسک تخم مرغ برای پوست چرب

تعدادی سفیده تخم مرغ را بردارید. آن‌ها را با مقداری خاک رس مخلوط کنید. به هم زدن ترکیب حاصل را ادامه دهید تا حالت کشسانی پیدا کند. سپس آن‌را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا خشک شود. حال صورتتان را بشویید. این ماسک ترشح چربی را تا مقدار زیادی کنترل می کند. همچنین تمامی مشکلات پوست چرب را از بین می برد.

 

روش تهیه ماسک تخم مرغ با شیر و هویج

تعدادی سفیده تخم مرغ بردارید. هویج کوچک و مقداری شیر هویج را خوب رنده کنید. آن را به خوبی با سفیدۀ تخم مرغ و شیر مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی صورت تمیز بمالید. اجازه دهید ماسک 15 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک، درمانی خانگی و مناسب برای پیری و انواع مختلف پوست است.

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ و دستمال کاغذی

ماسک سفیده تخم‌مرغ روشن کننده پوست:

ترکیب سفیده تخم‌مرغ، زردچوبه طبیعی و آب پرتقال ترکیبی بسیار قدرتمند برای درخشان شدن و روشن کردن پوست می باشد. خواص آب پرتقال و زردچوبه این ماسک را برای از بین بردن لک های پوستی بسیار تاثیرگذار می‌کند. مواد مورد نیاز: ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ – ۱ قاشق چایخوری آب پرتقال – ۱ قاشق چایخوری زردچوبه طبیعی.

سفیده تخم‌مرغ را در کاسه ریخته و با همزن دستی مخلوط کنید تا بافتی یکنواخت و کمی سفت پیدا کنید. آب پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید. زردچوبه طبیعی را اضافه کنید و هم بزنید. یک شت آرایشی تمیز (براش) بردارید و به مواد آغشته کنید. کل صورت را به ماسک آغشته کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا ماسک روی پوست بماند. به آرامی آن را آبکشی کرده و بدون فشار آوردن کمی از خیسی پوست را حوله ای لطیف بگیرید. بعد از مصرف ماسک از کرم آبرسان ملایم روی پوست استفاده بفرمایید. ماسک را هفته ای ۲ تا ۳ بار مصرف کنید تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

 

 

ماسک تخم مرغ برای درمان بیماری آکنه

سفیده تخم مرغ برای درمان بیماری آکنه بسیار مفید است در ادامه مطلب شما را با طرز استفاده این ماسک آشنا می کنیم.
ابتدا ماسک تخم مرغ را به روشی که در مطلب قبل گفته شد تهیه کنید سپس ماسک سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت خود بزنید و در مرحله بعدی بعد از اینکه صورتتان را با سفیده تخم مرغ به خوبی پوشش دادید یک دستمال کاغذی بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه دستمال کاغذی را از روی صورت خود بردارید و صورتتان را با آب گرم بشویید. این ماسک طبیعی را 1 بار در هفته استفاده کنید تا بیماری آکنه پوست شما از بین برود

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

خواص ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم‌مرغ برای از بین بردن موهای زائد صورت:

شما با ترکیب سفیده تخم‌مرغ، نشاسته ذرت و شکر می‌توانید ماسکی تهیه کنید که بعد از خشک شدن روی پوست به حالت لایه بردار عمل می‌کند. می‌توانید با این ماسک پرزها و موهای زائد صورت را بکنید و همراه با آن آلودگی های منافذ را کاملا از پوست خارج کنید.
مواد مورد نیاز: ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ – ا قاشق غذاخوری شکر سفید – ۲ قاشق غذا خوری نشاسته ذرت

سفیده تخم‌مرغ را در کاسه ریخته و با همزن دستی مخلوط کنید تا بافتی یکنواخت و کمی سفت پیدا کنید. نشاسته ذرت و شکر سفید را به آن اضافه کرده و هم بزنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. یک شت آرایشی تمیز (براش) بردارید و به مواد آغشته کنید. کل صورت ( به خصوص نواحی با موهای زائد) را به ماسک آغشته کنید.

اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. ماسک را به آرامی از پوست جدا کنید. در نواحی با موهای زائد ممکن است کمی احساس درد کنید. اگر پوستتان حساس است بعد از کندن ماسک کمی ژل آلوئه ورا روی پوس بمالید.  هر زمان که احساس کردید نیاز به کندن موهای زائدتان دارید می توانید از این ماسک استفاده کنید.

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست

ماسک سفیده تخم‌مرغ برای چروک ها و خطوط پنجه کلاغی:

سفیده تخم‎مرغ با ترکیبات کلاژنی خود باعث افزایش الاستیسیته ی پوست می شود که در نتیجه باعث کاهش چروک های پوستی و خطوط پنجه کلاغی می شود. با اضافه کردن روغن کرچک به محو شدن چروک ها کمک می کنید و پوستی لطیف خواهید داشت. همچنین می توانید ژل آلوئه ورا اضافه کنید تا در برابر رادیکال های آزاد از پوستتان محافظت شود. مواد مورد نیاز: ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ – ۱ قاشق چایخوری روغن کرچک – ۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

مواد مورد نیاز را در یک کاسه بریزید و با هم زن دستی مخلوط کنید تا بافتی یکنواخت و کمی سفت پیدا کند. یک شت آرایشی تمیز (براش) بردارید و به مواد آغشته کنید. کل صورت را به ماسک آغشته کنید و از شر جوش های مزاحم خلاص شوید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا ماسک روی پوست بماند. به آرامی آن را آبکشی کرده و بدون فشار آوردن کمی از خیسی پوست را حوله ای لطیف بگیرید.
برای دیدن نتیجه حداقل ۴ تا ۶ هفته و هفته ای ۳ بار از ماسک استفاده بفرمایید.

 

کلام آخر

در این مقاله ما یاد گرفتیم با سفیده تخم مرغ ماسک های مفید زیادی می شود تهیه کرد اما باید قبل از اینکه این ماسک ها را روی پوست صورت خود بگذاریم روی پوست دست خود امتحان کنیم که به مواد آن حساسیت نداشته باشیم و به این نکته توجه کنیم که قبل از استفاده از ماسک ها صورت خود را بشوییم.

4.9/5 - (12 امتیاز)