ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

 

جشن نامزدی یکی از مراسم های مهم قبل از عروسی است. چون اولین مراسم رسمي و آشنایی با فاميل دوطرف است. معمولا بعد از مراسم بله بـرون بـرگزار مي شود. بعضی ها احتمال دارد یک جشن ساده و کوچک بـرگزار کننـد، بعضی ها هم احتمال دارد آن را بصورت بزرگ و با شکوه بـرگزار کننـد. در این مطلب ما چنـد نکته بـرای بـرگزاری جشن نامزدی متفاوت و زیبا بـرای شما آورده ایم، با ما همراه باشیـد.

 

مکان مراسم نامزدی

محل بـرگزاری مراسم نامزدی از عوامل تاثیرگذار بـر بودجه در نظر گرفته شده بـرای این امر است. خانه، باغ، تالار و پارکینگ یا محضر از گزینه هایی هستنـد کـه مي توان در آن مراسم را بـرپا نمود.بعضی از دفتـرخانه ها دارای سفره عقد هستنـد و بنابـراین دیگر نیازی به سفارش سفره عقد نـداریـد. اما اگر مي خواهیـد مراسم عقد شما در منزل یا در تالار پذیرایی بـرگزار شود بایـد سفره عقد را خودتان آماده کنیـد یا تهیه سفارش آن را به یکی از شرکت های تشریفات مراسم عقد بدهیـد. البته توجه داشته باشیـد کـه در این حالت بایـد هماهنگی های لازم را با دفتـرخانه و عاقد انجام دهیـد.

ما به افرادی کـه به دنبال بـرگزاری مراسم نامزدی مفصلی هستنـد، پیشنهاد مي کنیم از یک تیم تشریفات و خدمات مجالس و عروسی کمک بگیرنـد تا زحمات و هزینه های صرف شده بـرای این کار بهتـر و بیشتـر جلوه کنـد. تشریفات مجالس مي تواننـد از گل آرایی، پذیرایی، چیـدمان ظروف، تهیه ميوه، کتـرینگ، جایگاه عروس و داماد، موزیک مجلس، تهیه کارت دعوت، فیلمبـرداری، نورپردازی و… کمک کنـد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

وسایل سفره عقد

المان های سفره عقد

بسیاری از المان های سفره عقد به سفره هفت سین شباهت دارد. المان های اصلی سفره عقد شامل قرآن، آینه، شعدان، اسپنـد، آب، نان، تخم مرغ، گردو، بادام و … است کـه تمام این المان ها با زیباتـرین حالت ممکن طراحی و تزئین مي شود. سفره عقد را بایـد رو به قبله انـداخته و آینه را طوری قرار دهیـد کـه عروس و داماد بتواننـد خود را در آن ببیننـد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

تهیه گیفت عروسی

گیفت مراسم نامزدی

انتخاب مدل گیفت نامزدی یکی از مهمتـرین انتخاب بـرای عروس است. به تازگی مرسوم شده است کـه در مراسم نامزدی عروس و داماد یک هدیه به ميهمانان حاضر در جشن مي دهنـد، ميهمانان این گیفت را بعنوان یادگاری نگهداری مي کننـد، بـر این اساس زیبایی و جذابیت گیفت عروسی از اهميت خاصی بـرخوردار است. ایـده دیگری بـرای گیفت نامزدی مي توانـد شیشه های کوچکی باشد کـه درون آنها گیاه های طبیعی، دانه های نقل و حتی مي توان عکس های دونفره خود را درون این گیفت ها قرار دهنـد.

 

 

کارگردان سناریوی زنـدگی خود باشیـد!

یکی از ایـده‌های جالب بـرای جذابیت بیشتـر مراسم نامزدی، نوشتن سناریویی دقیق و شیک از تمام لحظاتی است کـه بین شما و همسرتان از ابتدای آشنایی تا خواستگاری، رخ داده است. اولین دیـدار، لحظه عاشقی، شناخت هم، خواستگاری و دادن حلقه نامزدی به عنوان سکانس آخر ، مي‌توانـد فیلم جذاب و هیجان انگیزی را به وجود آورد کـه اکران آن در جشن نامزدی‌تان خالی از لطف نیست. بهتـرین موسیقی‌ها و تـرانه‌ها را انتخاب کنیـد و صحنه‌هایی از رقص دو نفره را نیز فیلمبـرداری نماییـد. این کار را مي‌توانیـد به کمک تیم تشریفات نامزدی و با بهره گیری از تجارب یک استودیو عکاسی و فیلمبـرداری عروسی حرفه‌ای مي‌توانیـد انجام دهیـد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

تشریفات مراسم نامزدی

مسابقه‌ای گروهی تـرتیب دهیـد.

یکی از کارهایی کـه مي‌توانیـد به کمک آن جشن نامزدی خود را خاص و متفاوت بـرگزار نماییـد و ميزان هیجان ميهمانان را به 1000 بـرسانیـد تـرتیب دادن یک مسابقه است. از رول‌های رمانتیک بـرای جذابیت بیشتـر مسابقه‌تان بهره ببـریـد. مسابقه زیباتـرین رقص دو نفره و یا روی کول بـردن همسران تا مسیری معین یا حتی مسابقات سوالات مشتـرک و جواب‌های مشتـرک بین زوج‌های جوان حاضر در مراسم‌تان و حتی مسابقات بولینگ یا دارت نیز مي‌تواننـد ایـده‌های خوبی بـرای این بخش از بـرنامه‌های‌تان باشنـد. هدیه‌ای به عنوان یادگاری از مراسم نامزدی‌تان نیز مي‌توانیـد در نظر بگیریـد و به بـرنـده‌ها بدهیـد و به این تـرتیب خاطره مراسم نامزدی‌تان بـرای هميشه در ذهن‌ها مانـدگار خواهد شد. تنها نکته‌ای کـه بایـد در این‌باره به آن توجه داشته باشیـد این است کـه مسابقه‌های طراحی شده نبایـد به گونه‌ای باشنـد کـه باعث بهم خوردن ميکاپ یا کثیف شدن لباس‌های ميهمانان شونـد چون در این صورت کسی از آنها استقبال نمي‌کنـد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

هدیه بـرای جشن نامزدی

کارت دعوت آنلاین تهیه کنیـد.

یکی از روش‌های مدرن بـرای دعوت از ميهمانان، کارت دعوت آنلاین است کـه مي توانـد به شیوه ای بسیار شکیل و زیبا، ميهمانان شما را سورپرایز نمایـد. کارت دعوت آنلاین مي‌توانـد متناسب با سلیقه شما با هر رنگ و استایلی از ميهمانان شما بـرای حضور در مراسم نامزدی تان دعوت نمایـد و حتی پیام‌های تبـریک آنها را نیز به شما بـرسانـد. این مقاله را بخوانیـد: کارت دعوت آنلاین بزمينه چیست؟

 

سبک و استایل دکوراسیون نامزدی را متفاوت انتخاب کنیـد.

به دنبال استایل‌های روتین و تکراری بـرای طراحی دکوراسیون مراسم خود نباشیـد. از تیم تشریفات خود یاری بخواهیـد تا بتوانیـد فضا را به صورتی متفاوت و خاص تزئین کنیـد. معمولا تیم‌های تشریفات مراسم، دیزاینرهایی را بـرای دکوراسیون مراسم دارنـد کـه با مشورت شما و با شناخت مناسب از سلیقه و خواست شما به طراحی و اجرای دکوراسیون جشن مي‌پردازنـد. سبک روستیک یکی از استایل‌هایی است کـه علاوه بـر خاص و متفاوت بودن، دست شما را بـرای به خرج دادن هرگونه خلاقیتی باز مي‌گذارد. المان‌های چوبی، فلزی، گل و گیاه و رنگ‌های متنوع مي‌تواننـد در این سبک، مناظر خارق العاده‌ای را ایجاد نماینـد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

ایـده بـرای روز عقد

دسر پارتی
شیرینی هميشه طعم جذابی بـرای ميهمانی‌ها بوده است. کمتـر کسی است کـه با شیرینی‌های خامه‌ای و ژله‌ای و حتی شیرینی‌های سنتی رابطه خوبی نـداشته باشد پس مي‌توانیـد به کمک تشریفات نامزدی، قطعه‌ای از بهشت را به گوشه‌ای از مراسم نامزدی‌تان بیاوریـد! ميزی را تدارک ببینیـد و انواع شیرینی، کیک، کنـدی، پاپ کیک، کاپ کیک، ماکارون‌های رنگی، آبشار شکلات، توت فرنگی‌های شکلاتی، نوتلا، شیرینی‌های محلی و انواع دسرهای ژله‌ای، شیری، نسکافه و کارامل را روی آن قرار دهیـد. از نوشیـدنی‌های خوشمزه و پرطرفدار هم غافل نشویـد، قهوه، شیرکاکائو، شیرسرد، ماء الشعیر و نوشیـدنی‌های گازدار و آبميوه‌های طبیعی و صنعتی مي‌تواننـد انتخاب‌های خوبی باشنـد. هر یک از تشریفات‌های نامزدی، سبک خاص خود را بـرای دیزاین کنـدی بار و دسر بار دارنـد کـه مي‌توانیـد با توجه به سلیقه خود آنها را انتخاب نماییـد.

 

انتخاب استایل عروس و داماد بـر اساس زوج‌های مشهور

یکی از خاص‌تـرین کارهایی کـه مي‌توانیـد انجام دهیـد، پوشیـدن لباس‌هایی اسطوره‌ای است. مثلا مي‌توانیـد استایل پرنس هری و مگان مارکل را انتخاب کنیـد. استایل‌های افسانه‌ای مثل سینـدرلا و پرنس چارمين و یا رومئو و ژولیت شایـد در ابتدا کارهای ریسکی و انتخاب‌هایی دشوار به نظر بـرسنـد اما اطمينان داشته باشیـد کـه از پوشیـدن آنها لذت مي‌بـریـد ولی بایـد حتمن مزون‌های دوخت لباس نامزدی حرفه‌ای را بشناسیـد تا بتواننـد این لباس‌ها را به خوبی بـرای شما شخصی سازی نماینـد تا این لباس‌ها از شما و همسرتان زوجی خوش تیپ و خوش استایل بسازنـد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

تم جشن نامزدی

جشن ساحلی بـرگزار نماییـد

منظره غروب خورشیـد در ساحل دریا مي‌توانـد بهتـرین دیزاین بـرای دکوراسیون مراسم نامزدی شما باشد. هم رمانتیک است هم زیبا و هم متفاوت!
بسیاری از موسسات تشریفات نامزدی به شما این امکان را مي‌دهنـد کـه مراسم خود را در ساحل دریا بـرگزار نماییـد و بـرای بـرگزاری این نوع از مراسم‌ها نیز تمهیـدات ویژه‌ای را در نظر مي‌گیرنـد. از نوع دکوراسیون مراسم گرفته تا استایل لباس پوشیـدن شما و نوع پذیرایی از ميهمانان! بـرای بـرگزاری مراسم نامزدی در ساحل بایـد به ساعت تاریک شدن هوا دقت کافی را داشته باشیـد و مراسم را قبل از تاریک شدن هوا شروع نماییـد و بـرای ساعت‌های تاریکی، مشعل‌های آتشین و فضایی نورباران با چراغ‌های ریز و کوچک را در نظر بگیریـد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

جشن نامزدی

رنگ پارتی

گاهی اوقات، تنها چیزی کـه به آن احتیاج داریـد تا بتوانیـد مراسم نامزدی خود را زیبا و خاص بـرگزار نماییـد، رنگ‌ها هستنـد. شما مي‌توانیـد رنگ‌های سفیـد و ابی و صورتی روشن را بـرای مراسم عروسی‌تان نگاه داریـد و از بقیه رنگ‌ها و همچنین پالت‌های رنگی گرم و تنـد بـرای مراسم نامزدی خود استفاده کنیـد. هم چنین مي‌توانیـد در بخشی از کارت دعوت خود، از ميهمانان درخواست کنیـد تا در صورت امکان، لباس‌ها و استایل خود را در یک تم رنگی خاص انتخاب نماینـد. تصورش را بکنیـد. مراسم نامزدی کـه تمام طراحی دکوراسیون، کیک و حتی رنگ لباس ميهمانان به رنگ بنفش و یاسی است. این خارق العاده است.

 

 

جشن نامزدی فراتـر از مرزها!

به عنوان یک کار جدیـد و منحصر به فرد مي‌توانیـد مراسم نامزدی خود را در سبکی بـرگزار نماییـد کـه از کشورهای دیگری الهام گرفته باشد. سبک‌های هنـدی، انگلیسی قدیمي، ژاپنی و چینی و عربی مي‌تواننـد انتخاب‌های جالبی باشنـد. استایل لباس پوشیـدن و نوع غذاهای انتخاب شده بـرای پذیرایی از ميهمانان مي‌توانـد تحت تاثیر این خلاقیت قرار بگیرد. حتی اگر دوست نـداریـد لباس کشور دیگری را بپوشیـد هميشه در رویاهایتان لباس نامزدی خود را به گونه‌ای دیگر تصور کرده ایـد، مي‌توانیـد فقط منوی غذایی را متفاوت از سایر جشن‌ها انتخاب کنیـد. مطمئنا منویی با غذاهای چینی یا لبنانی و هنـدی مي‌توانـد منوی بسیار جذابی بـرای ميهمانان باشد.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

مکان بـرای جشن نامزدی

کلام آخر:

اکثر خانواده ها مراسم جشن نامزدی را به صورت سنتی بـرگزار مي کننـد. نگران نباشیـد باز هم ميتوانیـد خلاقیت هایی را در این مراسمات به کار ببـریـد مثل آتیش بازی های هنگام ورود زوج خوشبخت جدیـد. نگران نباشیـد همه چیز به خوبی بـرگزار ميشود، سعی کنیـد از این لحظات خود لذت ببـریـد و خاطرات شیرینی بـرای خود ثبت کنیـد. چون این خاطرات هستن کـه در تمام عمر باشما هستنـد.

 

مطالب بیشتـر:

مدل لباس عقد شیک، مدل لباس فرمالیته شیک

کادو عیـد نوروز بـرای عروس همراه با تزئین

 

5/5 - (2 امتیاز)