بازگشت به رابطه تمام شده

بازگشت به رابطه تمام شدهبازگشت بـه رابطه تمام شده

هنگامی که افراد تصمیم می گیرند تا یک رابطه را بـه پایان برسانند. در آم هنگام بر ان تصمیم هسـتند که بسیار قاطه هسـتند و خواهند بود. اما گاهی مشاهده می شود که پس از گذشت مدتی حتی اگر با شخص دیگری هم آشنا شده باشند. مایل هسـتند که بـه رابطه ی گذشته برگردند. این گرایش بـه عشق می تواند علل گوناگونی داشته باشد. که یکی از مهمترین عوامل حس علاقه نسبت بـه فرد مقابل اسـت. با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

چه چیز هایی باعث می‌شود که مایل به بازگشت رابطه قبلی هستیم :

بازگشت به رابطه تمام شده

تصمیم عجولانه و لجبازی شاید باعث پشیمانی برای بازگشت به رابطه شود

 تصمیم عجولانه :

گاهی اوقات افراد بـه خاطر خودخواهی و یا لجبازی، رابطه را بـه هم می‌زنند. بـه جای آنکه برای حل مشکل تلاش کنند، از رابطه می‌گذرند و با هم کات می‌کنند. این نوع از جدایی‌ها معمولا عجولانه بوده و فکر شده نیسـت.

نظر خانواده و دوسـتانتان :

در اغلب موارد خانواده و دوسـتانتان بـه شما می‌گویند که بـه زندگی ادامه بده و او را فراموش کن. نمی‌گویم که همیشه این کارشان درسـت اسـت. با این وجود وقتی بـه شما می‌گویند که باید سعی کنید تا بـه رابطه‌تان برگردید، بدان معناسـت که رابطه قبلی‌تان ارزش تلاش کردن را دارد. دوسـتانتان شما را از هر کس دیگری بـهتر می‌شناسند و وقتی فکر می‌کنند که شریک قبلی‌تان ارزش تلاش دارد، آشتی کردن با او بـه شما آسیب نخواهد رساند.

 غمگین هسـتید :

همه ما با پایان یافتن رابطه، درگیر احساسات می‌شویم. حتی اگر این رابطه کمتر از ایده‌آل‌هایتان بود، طبیعی اسـت که احساس ناراحتی داشته باشید و جمع کردن خودتان برای ادامه زندگی سخت باشد. اما اگر سالها از پایان رابطه گذشته و شما هنوز هم احساس ناامیدی و غم دارید و نمی‌توانید با جدایی کنار بیایید، می‌تواند نشانه‌ای از آن باشد که باید بـه یکدیگر بازگردید. پس از گذشت مدت زمانی طولانی از جدایی، احتما فهمیده‌اید که بودن با یکدیگر بوده که شما را واقعا خوشحال و راضی می‌کرد و مهم نیسـت که چه می‌کنید ولی نمی‌توانید از یکدیگر بگذرید. اگر شما نیز بـه همین شکل هسـتید، حتما باید آشتی کردن با او را در نظر داشته باشید. شاید او همان قطعه گم شده‌ای اسـت که شما را تکمیل می‌نماید؛ ولی تنها یک راه برای فهمیدن آن وجود دارد. با او تماس بگیرید و ببینید آیا هنوز بارقه‌های امید در او نیز وجود دارد یا خیر.

بازگشت به رابطه تمام شده

امید داشتم به بازگشت به رابطه ی قبلی

امید :

این مساله کمی پیچیده اسـت، چرا که هر فرد عاشقی معتقد اسـت امکان بازگشت بـه رابطه قبلی اش وجود دارد. اما در اینجا باید اشاره کنیم که اگر معتقدید آینده فوق العاده‌ای با شریک قبلی‌تان داشته باشید، دنبال او رفتن ارزشش را دارد. ولی مطمئن باشید که تمام زندگی‌تان را با این باور و امید که او برخواهد گشت، سپری نکنید. تنها باید یک بار سعی کنید که بـه رابطه بازگردید و اگر نشد، باید بـه زندگیتان ادامه دهید. گاهی اوقات یک امید واهی می‌تواند شما را در موقعیتی اشتباه نگه دارد و پیش از آنکه متوجه شوید، همه زندگی‌تان را بـه دنبال یک خیال سپری کرده‌اید.

مشکلات قابل حل :

اگر جدا بـه فکر بازگشت بـه رابطه قبلی‌‌تان هسـتید، شرایطی که رابطه در آن خاتمه یافته، از اهمیت بالایی برخوردار اسـت. ترمیم رابطه‌ای که با آسیب بـه یکدیگر و در آتش نفرت خاتمه یافته بسیار سخت تر از رابطه‌ای خواهد بود که بـه صورت دوسـتانه پایان یافته اسـت. همچنین اگر او را بـه دلیل بی احترامی بـه شما، خیانت یا هر گونه خشونت فیزیکی ترک کرده‌اید، بازگشت بـه آن رابطه باید آخرین مساله مد نظرتان باشد. اگر مسائل قابل حل باشند، ترمیم رابطه آسان ترین مساله ممکن اسـت. برای مثال اگر از مشکلات ارتباطی رنج می‌بردید، این مرتبـه سعی کنید که در صورت بروز مشکل، خیلی رسا صحبت کنید و خودتان را ابراز کنید. وقتی بـه این مسائل رسیدگی شود، بازگشت بـه یکدیگر و داشتن یک رابطه سالم خیلی زیبا خواهد بود.

بـهترین فردی که تا بـه حال داشته‌اید :

تا زمانی که مدتی طولانی از رفتنش نگذشته باشد، واقعا متوجه نخواهید شد که چگونه بود و همین را نیز می‌توان راجع بـه بازگشت بـه رابطه گفت. گاهی این جدایی برای آنکه بفهمید چه کسی را از دسـت داده‌اید و اینکه او بـهترین کسی بوده که داشته‌اید، لازم اسـت. از زمان جدایی رابطه قبلی‌تان قرارهای بسیاری داشته‌اید و در میان همه این افراد، هیچ کس با او قابل مقایسه نبوده اسـت.

احساس می‌کنید روحیه شما با هیچکدام از پسران/دختران دیگر بـه اندازه او همخوانی ندارد و احساسی که بـه او داشتید را بـه هیچ کس ندارید. وقتی راجع بـه کلیت او فکر می‌کنید، می‌بینید او تمام آن چیزی بوده که همیشه می‌خواسـتید و این را تا زمانی که دیر شده، نفهمیده بودید. اگر عمیقا حس می‌کنید که شریک قبلی‌تان، بـهترین عشق، شریک و دوسـتی بوده که تا بـه حال داشته‌اید، قطعا بازگشت بـه او گزینه‌ای اسـت که باید در نظر بگیرید.

بازگشت به رابطه تمام شده

حتما نکات را با دقت برسی کنید

نکاتی را که حتما باید در نظر بگیرید :

نقاط ضعف گذشته را فراموش نکنید:

نگاه بـه آغاز رابطه بـه عنوان یک رابطه جدید، وسوسه برانگیز اسـت، اما نمی‌توان از حقایق چشم پوشید : پیش از این همدیگر را می‌شناختید و با هم بیرون رفته‌اید. بسیار مهم اسـت که زوج نقاط ضعفی که در گذشته در رابطه تجربـه کرده‌اند را بـه یاد داشته باشند و باتوجه بـه اشتباهات گذشته، بـه ترمیم و بازسازی رابطه شان بپردازند.

نسبت بـه وقتی که جدا بودید صادق باشید :

اکنون زمان آنسـت که اگر در زمان جدایی‌تان با کسی بودید، صحبت کنید. لازم نیسـت بـه جزئیات بپردازید. جمله ساده من بـه پیشنهاداتی که داشتم فکر کردم کافی اسـت  مگر اینکه آن فرد، صمیمی ترین دوسـتش / همکارش یا هر فردی که ممکن باشد حسادت او را برانگیزد یا بـه او آسیب بزند، باشد. بسیار مهم اسـت که حتما حداقل یک مرتبـه بـه این مساله اشاره داشته باشید تا در ادامه مسیرتان با هیچ شگفتی روبرو نشود. اگر فرد مقابل ناراحت بود، راجع بـه هرگونه نگرانی و ترس صحبت کنید و سپس بـه مسیر خود ادامه دهید.

بازگشت به رابطه تمام شده

در مورد بازگشت به رابطه ی قبلی و مسائل گذشته صحبت کنید

در مورد مسائل قدیمی صحبت کنید :

مراقب باشید : احتمال ظهور مسائل و مشکلات قدیمی بسیار بالاسـت. بـهتر اسـت که پیش دسـتی کنید و بـه سمت آنها بروید. لازم نیسـت بدترین دعوایی که داشتید را دوباره ایجاد کنید، ولی باید راجع بـه مسائلی که آن را بـه وجود آورده صحبت کنید و بعلاوه اینکه شما این کار را بـه منظور پیشگیری از وقوع اتفاقی مشابـه در آینده انجام می‌دهید. صحبت راجع بـه مسائل، زمانی که هر دوی شما آرام هسـتید کلید مساله اسـت، چرا که احتمال بـه نتیجه رسیدن صبحتتان بسیار بیشتر خواهد بود.

 آگاهی داشته باشید :

قطعا افراد تغییر می‌کنند، ولی آنها معمولا همانطور باقی می‌مانند. قاعدتا نباید انتظار داشته باشید که همه چیز بعد از اتمام مرحله شناخت دوباره شما متفاوت شود. بازگشت بـه الگویی که در رابطه قبلی وجود داشته، در میان زوج‌ها بسیار رایج اسـت.

بازگشت به رابطه تمام شده

آیا بازگشت به رابطه ی گذشته تصمیم درستی است.

آیا بازگشت در رابطه تمام شده درسـت اسـت :

  • آیا حاضرید برای شروع دوباره رابطه خود هر کاری که بـه شما بگوید چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم انجام بدهید؟
  • آیا میدانید چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم که ازش خود را از دسـت ندهیم؟
  • آیا اشتباهاتی که باعث میشود عشقتان شما را یک فرد ضعیف و بی ارزش بداند را میشناسید؟
  • آیا میخواهید بـه صحبت های یک روانشناس عمل کنید یا هر پیشنهادی که دیگران دادن؟

بله یا خیر :

بعضی از روابط را نباید مجدد شروع کنیم، بعضی از افراد را نباد دوباره بـه زندگی خود برگردانیم. اما ممکن اسـت ضعف ها و وابسـتگی های که داریم مانع از تصمیم درسـت شود. کسانی که این مطلب را مطالعه می کنند، قطعا دنبال این نیسـتن که فردی بـه آنها بگوید که باید عشق خود را فراموش کند.

ممکن اسـت شما با خواندن این موضوع نا امید شوید، اما هدف کمک بـه پیشرفت سطح روابط انسان ها اسـت، از این رو بخاطر جذب مخاطب واقعیت ها را پنهان نخواهیم کرد. برخی اتفاقات باعث میشوند که یک رابطه ارزش ترمیم و بازگشت دوباره را نداشته باشد، و حتی صلاح بر این باشد که ارتباط را تمام کنیم. در ادامه چند مورد از این روابط را برسی می کنیم.

توهین :

در مواردی که توهین های سنگینی بـه خانواده ها و خود فرد شده باشد، ویا یکی از طرفین با خوانواده طرف مقابل درگیر شده باشد، بـهترین تصمیم فراموشی اسـت، چون خانواده ها در اکثر مواقع هیچ وقت این اتفاقات را فراموش نخواهند کرد.
سوء اسـتفاده مالی: اگر در رابطه ای هسـتید که طرف مقابل شما مدام انتظار و تقاضای پول دارد، برای بازگشت شرط های مالی میگذارد آن فرد را ترک کنید، چون او بـه شما اهمیتی نمیدهد و فقط بـه نیاز خود فکر می کند و بالاخره شما را برای همیشه ترک خواهد کرد.

خیانت :

۸۵ در صد از روابطی که بعد از خیانت دوباره شروع شده اند، دوباره خیانت را تجربـه خواهند کرد.

ازدواج :

اگر عشقتان با فرد دیگری ازدواج کرده یا نامزد هسـت، او را فراموش کنید برای این روابط بازگشت وجود ندارد، چون اگر طرف مقابل رابطه برایش مهم بود، با کس دیگری ازدواج نمی کرد، پس انتظار اینکه فرد طلاق بگیرد و مجدد پیش شما برگردد یک انتظار خام اسـت

سوء اسـتفاده جنسی :

افرادی که تجربـه عاطفی ندارند و یا تا بـه حال با کسی رابطه نداشتند شکار ساده ای برای سود جویان جنسی هسـتند، اگر پسری ارتباط جنسی را شرط ادامه رابطه عاطفی قرار می دهد و یا پسری که مدام با شما بحث میکند که باید رابطه داشته باشیم و یا درصورت موافقت نکردن شما رفتارش تغییر می کند، هیچ علاقه ای بـه شما ندارد باید بپذیرید که این فرد فقط بـه دنبال رابطه جنسی اسـت و باید زودتر او را از زندگی خود حذف کنیم.

فاصله مکانی :

اگر طرف مقابلتان برای زندگی بـه شهری دیگر رفته یا از کشور خارج شده بـهتر اسـت برای بازگشت تلاش نکنید چون کمتر از یک درصد از روابط می توانند با وجود فاصله زیاد حفظ شوند، و قطعا رابطه ای که تمام شده جزء این یک در صد نیسـت.

سخن پایانی :

برای داشتن رابطه ی بهتر می توانید مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید و طرف مقابل را بیشتر درک کنید و به نظراتش احترام بگذارید. برای بازگشت به رابطه ی قدیمی با فکر و احتیاط قدم بردارید. البته بازگشت به رابطه در مواردی هم درست نیست.

مطالب مرتبط :

چگونه عاشق شویم و عاشق بمانیم

نشانه های عاشق شدن یک مرد، رفتار مرد عاشق

 

4.4/5 - (7 امتیاز)