بهترین دمنوش برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن

بهترین دمنوش برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد دچار آن شده اند. افراد زیادی به دنبال تقویت رشد مو خود هستند. بهتر است روی تغذیه خود نظارت داشته باشید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا موی سرتان به خوبی رشد کند و ریزش مو نداشته باشید. استفاده از دمنوش ها نیز به تقویت رشد مو سر کمک شایانی می کند. در این مطلب بهترین دمنوش برای رشد مو سر را به شما معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

بهترین دمنوش ها برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن :

بهترین دمنوش برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن

دمنوش آویشن برای رشد مو سر

آویشن :

آویشن گیاهی سرشار از پتاسیم، منیزیم و سلنیوم است. این گیاه فولیکول مو را تحریک و رشد مو را تقویت می‌کند. از خواص آویشن همچنین می‌توان به خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضدقارچ اشاره کرد. به همین دلیل، به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کند.

اسطوخودوس :

چای کیسه‌ای اسطوخودوس بوی معطری دارد؛ زیرا چای اسطوخودوس از گل‌های خشک‌شده تشکیل شده‌ است. این چای بوی فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا علاوه بر بوی گل بوی رز ماری و نعنا نیز می‌دهد. خصوصیات اسطوخودوس باعث کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مسمومیت و بهبود کیفیت خواب می‌شود. به‌عنوان شوینده مو، اسطوخودوس توانایی نرم کردن پیازچه مو، مبارزه با عفونت‌ها و حتی جلوگیری از ریزش مو بشود.

گیاه دم اسب :

گیاه دم اسب، یکی از گیاهان دارویی است که شهرت زیادی بین مردم ندارد، اما یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان در تولید محصولات مراقبت از مو است. شهرت این گیاه بین تولیدکنندگان محصولات مراقبت از مو، به‌دلیل خواص آن در بهبود استحکام مو و استخوان‌ها است.

گفتنی است که سیلیس موجود در گیاه دم اسب، عامل به‌ وجود آورنده این خواص است. گیاه دم اسب با کاهش شکنندگی مو، به حفظ آن کمک می‌کند و به همین دلیل، در کاهش ریزش مو بسیار مؤثر است. برای استفاده از فواید این گیاه، می‌توانید آن را به‌عنوان مکمل مصرف کنید یا از محصولاتی استفاده کنید که حاوی این گیاه هستند.

بهترین دمنوش برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن

چای رویبوس برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش

رویبوس :

روبیوس به معنای بوته سرخ است که از رنگ قرمز این چای نشات می‌گیرد. این گیاه در آفریقای جنوبی می‌روید و به خاطر وجود پلی‌فنول بسیار مشهور است (میکروماده مغذی موجود در گیاهان).

نوشیدن چای روبیوس برای برطرف کردن علائم آلرژی مناسب است. رویبوس برای مو بسیار مناسب است، زیرا نه‌تنها باعث کاهش ریزش مو می‌شود بلکه با شوره سر نیز مبارزه می‌کند. شستن مو با این دمنوش حتی می‌تواند باعث رشد مو نیز بشود.

گل مریم :

این گیاه در نواحی مدیترانه‌ای می‌روید. این گیاه حاوی ویتامین کا است. این ویتامین باعث استحکام استخوان می‌شود و از قلب نیز مراقبت می‌کند. همچنین در گل مریم مس و آهن وجود دارد که برای کم‌خونی مناسب است.

این گیاه برای شستن مو عالی است، زیرا مس موجود در آن از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند، همچنین به خاطر وجود خواص سفت‌کنندگی در این گیاه، برای تسکین اگزما و التهابات پوستی مناسب است.

بهترین دمنوش برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن

دمنوش جینسنگ برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش

جینسنگ :

جینسنگ یکی از گیاهان دیگری است که معمولاً در محصولات مراقبت از مو یافت می‌شود. این گیاه به‌دلیل تحریک گردش خون، برای رشد مو مفید شناخته شده است. جنسینگ همچنین تار‌های مو را تقویت می‌کند؛ بنابراین در نگهداری مو مؤثر است. پژوهشی که در سایت PMC اروپا منتشر شده، نشان می‌دهد که عصاره جینسنگ تأثیر مثبتی بر ترمیم فولیکول مو دارد.

رز ماری :

گیاه رز ماری نیز در مدیترانه رشد می‌کند. این گیاه حاوی آهن، کلسیم، ویتامین ب ۶ و خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی است. نوشیدن چای رز ماری از مغز شما محافظت می‌کند، به حافظه کمک کرده و حتی باعث تقویت حافظه و تمرکز می‌شود.

برای شست‌وشوی مو نیز فوق‌العاده است، زیرا باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. خون باعث انتقال مواد مغذی می‌شود که فولیکول مو برای تقویت به آن‌ها نیاز دارد. رز ماری همچنین از لختگی مو جلوگیری می‌کند و بنابراین رشد مو متوقف نمی‌شود. این چای برای تمیزسازی مو نیز مناسب است.

بهترین دمنوش برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن

 دمنوش زنجبیل برای جلوگیری از ریزش مو

زنجبیل :

دفعه بعدی که به عطاری رفتید حتماً یک یا دو ریشه زنجبیل خریداری کنید. آن را چند تکه کنید، درون آب بجوشانید و سپس به‌عنوان دمنوش میل کنید، ترکیبات موجود در زنجبیل باعث تسکین حالت تهوع می‌شود، باعث بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود و همچنین باعث بهبود علائم دوره پریود و PMS می‌شود.

استفاده از زنجبیل به‌عنوان شوینده مو نیز مزایای زیادی دارد. باعث بهبود و تسکین پوست ورقه‌ورقه‌شده می‌شود. باعث درخشندگی طبیعی مو می‌شود و همچنین باعث تقویت مو می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا موی بلندتری داشته باشید.

گل یاسمن :

چای یاسمن ترکیبی از برگ چای و گلبرگ یاسمن است. این چای با رایحه گل است (چون از گل تهیه می‌شود). اگر دیابت یا بیماری قلبی دارید، گل یاسمن برای شما مناسب است. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن می‌تواند باعث افزایش انرژی و کاهش سطح استرس بشود.

چون گل یاسمن غالباً با چای سبز دم می‌شود، کافئین موجود در چای سبز به رشد مو کمک می‌کند. همچنین یاسمن از عفونت‌های پوست سر جلوگیری کرده و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد.

بهترین دمنوش برای رشد مو سر و جلوگیری از ریزش آن

دمنوش نعناع فلفلی برای رشد مو سر

 نعناع فلفلی :

اگر می‌خواهید طراوت و شادابی به موی سرتان برگردد، با دمنوش نعناع فلفلی موهای خود را بشویید. منتول موجود در این دمنوش فولیکول‌های مو را تقویت و به تقویت موی سر شما کمک می‎کند. اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر موهایتان بلند شود، استفاده از این دمنوش را جدی بگیرید.

پوست سر سالم، بستر اصلی رشد مو است؛ بنابراین برای تقویت رشد مو، گیاهانی که به‌طور خاص به تقویت پوست سر کمک می‌کنند را دست کم نگیرید. نعناع فلفلی غالباً به شکل روغن و به‌طور مستقم روی پوست سر استفاده می‌شود. همچنین، این گیاه ماده تشکیل دهنده برخی محصولات مراقبت از مو است.

کلام آخر :

داشتن رژیم غذایی سالم کمک بسیاری می کند تا شما موهای خوبی داشته باشید. استفاده از دمنوش ها نیز به عنوان کمک کننده مفید است. ولی بهتر است به پزشک مراجعه بکنید.

مطالب بیشتر :

طرز تهیه چای سبز و خواص شگفت انگیز آن

بهترین دمنوش برای عفونت کلیه

بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون

بهترین دمنوش برای بی خوابی و رفع بی خوابی

5/5 - (1 امتیاز)