بهترین زمان آمیزش برای بارداری

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

راههای سریعتر باردار شدن

اگر می خواهید سریعتر باردار شوید، ممکن است به اینکه چه موقع و چند بار رابطه جنسی داشته باشید و آیا عواملی وجود دارد که می تواند شانس بارداری شما را افزایش یا کاهش دهد، علاقه مند باشید.

وقتی می خواهید باردار شوید، رابطه جنسی بیشتر از یک لذت برای شما اهمیت دارد. با این حال هنوز هیچ روشی برای افزایش شانس بارداری اثبات نشده است. اما چند تغییر در زمان و فرکانس عشق ورزی شما ممکن است به افزایش شانس شما برای بارداری کمک کند.

 

چه زمانی باید رابطه جنسی برقرار کنید؟

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

اگر می خواهید باردار شوید، دانستن بارورترین نقطه در چرخه قاعدگی بسیار مهم است. در واقع “بهترین زمان آمیزش برای بارداری” شما پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است.

البته دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشترین احتمال را برای بارداری دارند. پس برقراری رابطه جنسی در این روزها بیشترین شانس را برای شما دارد.

نحوه بارور شدن تخمک:

در زمان تخمک گذاری، تخمدان شما تخمک بالغی را آزاد می کند. این تخمک در مسیر خود به رحم، راه خود را به سمت لوله فالوپی پایین می آورد. در این مسیر، اسپرم با تخمک برخورد کرده و آن را بارور می کند.

اسپرم ها می توانند تا 5 روز در مخاط دهانه رحم زندگی کنند. بنابراین هدف شما این خواهد بود که هنگام تخمک گذاری، اسپرم زنده در لوله های فالوپی خود داشته باشید.

اما یک سوال پیش می آید که چگونه می توانید زمان دقیق تخمک گذاری را محاسبه کنید؟ برای دانستن این موضوع، یک روش این است که روزهای چرخه خود را بشمارید.

برای این کار می توانید، چرخه های قاعدگی خود را در یک تقویم ثبت کنید یا از برنامه ای برای پیگیری استفاده کنید. هر چرخه از روز اول دوره شما شروع می شود و در روز قبل از شروع دوره بعدی شما پایان می یابد.

به دنبال نقطه میانی چرخه خود باشید. اگر چرخه 28 روزه دارید، معمولاً در حدود روز 14 تخمک گذاری می کنید. البته همه خانم ها در میانه چرخه خود تخمک گذاری نمی کنند. اگر در بارداری مشکل دارید و گمان می کنید تخمک گذاری شما زودتر یا دیرتر از حد متوسط ​​است، با پزشک خود در مورد استفاده از روش دیگری برای تأیید تخمک گذاری صحبت کنید.

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

زمان تخمک گذاری برای بارداری

همچنین علائم دیگری نیز نشان دهنده تخمک گذاری است که شامل موارد زیر است:

تغییر در ترشحات واژن:

زمان تخمک گذاری، این ترشحات شفاف و ضخیم (مانند قوام سفیده تخم مرغ) می شود.

افزایش درجه حرارت دمای پایه بدن (BBT):

دمای پایه بدن بعد از تخمک گذاری کمی افزایش می یابد. شما می توانید قبل از بلند شدن از خواب در صبح، BBT را با یک دماسنج دمای پایه بدن اندازه گیری کنید. نکته: این تنها به شما می گوید که شما تخمک گذاری کرده اید و نمی توانید تخمک گذاری را پیش بینی کنید. با این حال، اگر دمای پایه بدن خود را برای چند چرخه پیگیری کنید، می توانید زمان تخمک گذاری را بیابید.

کیت های تخمک گذاری بدون نسخه در داروخانه ها:

با استفاده از این کیت ها می توانید تغییرات هورمونی را در ادرار مشاهده کنید که بدن شما 24-48 ساعت قبل از تخمک گذاری آزاد می کند و در صورت تخمک گذاری، آن را به شما اطلاع می دهند. دو نوع کیت وجود دارد:

نوارهای تست تخمک گذاری:

نوارهای کاغذی است که در یک فنجان ادرار خود فرو می کنید. چند دقیقه بعد، یک خط نشان داده می شود. با توجه به میزان تاریک بودن آن، می توانید تخمک گذاری را تشخیص دهید.

تست تخمک گذاری دیجیتال:

آنها معمولاً از نوارهای تست گران تر هستند. برای انجام این آزمایش، شما یک چوب را در زیر جریان ادرار صبحگاهی خود می گیرید. مانیتور دیجیتال به شما می گوید که آیا احتمال دارد تخمک گذاری را شروع کنید یا خیر.


حتما بخوانید: نکات مهم قبل از بارداری


بهترین موقعیت (پوزیشن) برای بارداری

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

تاثیر موقعیت رابطه جنسی در بارداری

با صدها میلیون اسپرمی که در هر ارگاسم مرد آزاد می شود، هرگونه رابطه جنسی محافظت نشده در طول زمان تخمک گذاری می تواند منجر به بارداری شود.

هنوز ثابت نشده است که موقعیت های خاصی در طول رابطه جنسی، احتمال بارداری را افزایش می دهد. با این حال، موقعیت های خاصی ممکن است بهتر از سایرین باشد تا اطمینان حاصل شود که اسپرم ها راه خود را برای بارور کردن تخمک ها پیدا کنند.

پوزیشن مرد در بالا و یا پوزیشن به سبک سگ (مرد در پشت)، اجازه نفوذ عمیق تر آلت را می دهند که در نهایت اسپرم را در مجاورت دهانه رحم نزدیک می کند. اما در موقعیت (پوزیشن) ایستاده و یا زن در بالا، نیروی جاذبه علیه شما کار می کند.

همچنین ایستادن درست بعد از رابطه جنسی نباید شانس بارداری شما را کاهش دهد. در واقع اسپرم شناگران بسیار خوبی هستند و پس از ورود به واژن، آنها می توانند ظرف 15 دقیقه به دهانه رحم برسند.

گرچه نیازی نیست بعد از رابطه جنسی پاهای خود را در هوا بلند کنید، یا حتی روی پشت تان دراز بکشید تا به اسپرم کمک کند تا به دهانه رحم برسند، اما می توانید انجام دهید. همچنین قرار دادن یک بالش در زیر کمر نیز باعث می شود اسپرم ها در جهت صحیح قرار بگیرند.

 

چند بار باید رابطه جنسی برقرار کنید؟

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

تعداد برقراری رابطه جنسی برای بارداری

شاید شنیده باشید که رابطه جنسی بیش از حد، کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده اند که اسپرم ها پس از یک دوره 2-3 روزه پس از آخرین ارگاسم، جمع آوری می شوند.

همچنین مطالعات دیگری نشان داده اند که در زن و شوهرهایی که هر 1-2 روز رابطه جنسی دارند، احتمال بارداری بیشتری مشاهده می شود. درواقع برقراری رابطه جنسی یک بار در روز یا هر روز دیگر در طول تخمک گذاری، شانس بارداری شما را افزایش می دهد.

سعی کنید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید، اما خود را مجبور نکنید که به برنامه خود ادامه دهید. این می تواند به استرس غیرضروری منجر شود. در نهایت، تعداد ایده‌آل برقراری رابطه جنسی چیزی است که برای شما راحت است.


حتما بخوانید: علائم اوج لذت در زنان، علائم رسیدن به ارگاسم


آیا روان کننده در احتمال بارداری تأثیر دارد؟

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

تاثیر روان کننده ها در بارداری

بنابر گفته یک منبع معتبر، تقریباً کمتر از دو سوم زنان در طول رابطه جنسی از روان کننده استفاده می کنند. اما سوالاتی در مورد اینکه آیا این محصولات ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد، وجود دارد. در مطالعات آزمایشگاهی، روان کننده های مبتنی بر آب مانند Astroglide و K-Y، حرکت اسپرم را 60 تا 100 درصد کاهش داده اند.

البته در یک مطالعه معتبر دیگر بر روی زوج هایی که سعی در باردار شدن داشتند، روان کننده ها هیچ تأثیر منفی بر باروری نداشته است. در حقیقت، روان کننده ممکن است با ایجاد رابطه جنسی راحت، به بارداری شما کمک کند.

اگر نگران این هستید که روان کننده ها، شانس بارداری شما را کاهش می دهد، می توانید مارک های دوستدار اسپرم مانند Pre-Seed را امتحان کنید.

 

سایر نکات مربوط به بارداری

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

سیگار کشیدن احتمال ناباروری را افزایش می دهد.

تغییر شیوه های جنسی تنها راه افزایش احتمال باردار شدن شما نیست. در اینجا چند کار دیگر برای تقویت باروری شما وجود دارد:

ارگاسم: انزال مرد، برای باردار شدن شریک زندگی وی ضروری است. اگرچه زن برای باردار شدن مجبور به انزال یا ارگاسم نیست، اما حرکت ارگاسم او می تواند به حرکت اسپرمها به سمت مقصد کمک کند.

وزن خود را کنترل کنید: وزن بالا و یا وزن خیلی پایین، می تواند باروری شما را کاهش دهد. پس وزن تان را در حد اعتدال نگه دارید.

سیگار نکشید: استعمال سیگار احتمال ناباروری و سقط جنین را افزایش می دهد و تحرک اسپرم را کاهش می دهد.

کافئین را محدود کنید: مصرف کافئین در مقادیر زیاد (بیش از پنج فنجان قهوه در روز) می تواند باروری را کاهش دهد.


حتما بخوانید: روش های عشق بازی قبل از رابطه


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

بهترین زمان آمیزش برای بارداری

برای بارداری چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر سعی کرده اید باردار شوید اما خوش شانس نیستید، به یک متخصص باروری مراجعه کنید. البته به سن شما نیز بستگی دارد.

  • زنان جوانتر از 35 سال، قبل از مراجعه به پزشک باید حداقل 1 سال برای بارداری تلاش کنند.
  • زنان 35 سال و بالاتر باید بعد از 6 ماه تلاش برای بارداری، به پزشک مراجعه کنند.

اگر هر یک از موارد زیر را دارید که می تواند روی باروری تأثیر بگذارد، زودتر به پزشک مراجعه کنید:

  • دوره های نامنظم یا بدون دوره
  • آندومتریوز
  • بیماری التهابی لگن
  • سابقه سقط جنین
  • جراحی فتق یا مشکلی در بیضه ها (در شریک زندگی شما)

 

سخن پایانی

هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده برای بارداری مناسب است. اما داشتن رابطه جنسی به موقع و انجام بیشتر آن شانس موفقیت شما را برای بارداری افزایش می دهد.

اگر حاملگی بلافاصله برای شما اتفاق نمی افتد، به خود یا شریک زندگی خود فشار نیاورید. حامله شدن ممکن است چند ماه طول بکشد. به خصوص اگر سن شما 30 سال یا بیشتر باشد. اما اگر مدت زیادی تلاش کرده اید و هنوز هم با اضطراب در انتظار بارداری هستید، برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)