بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

پیاده روی یکی از بهترین روش های چربی سوزی

تناسب اندام، برای بسیاری از افراد، مخصوصا خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل، به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند وزن خود را به یک وزن ایده آل رسانده و از اندامی زیبا و متناسب بهره مند شوند و برای رسیدن به آن به هر دری می زنند.

رسیدن به تناسب اندام حق شماست ولی نه به هر قیمتی. برای لاغری و تناسب اندام، روش های زیادی وجود دارد؛ ولی حواستان باشد، روشی را انتخاب کنید که برای شما مضر نباشد و سلامتی تان را به خطر نیندازد.

ماهم در این مقاله قصد داریم بهترین روش را برای چربی سوزی به شما معرفی کنیم. این روش نه تنها برای سلامتی تان مفید است، بلکه می توانید از این روش بهترین نتیجه را نیز بگیرید.

پیاده روی، یکی از بهترین روش های چربی سوزی و لاغری است. اما باید به این نکنه نیز توجه داشت که بهترین زمان برای پیاده‌روی چه زمانی است یا  اینکه چطور و چقدر باید پیاده‌روی کنید تا چربی سوزی داشته باشید. پس برای دانستن بهترین زمان پیاده روی در ادامه با ما همراه باشید.

 

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

بهترین زمان پیاده روی

پیاده روی در صبح

زمانی که صبح‌ها ورزش می‌کنید بدن شما تمایل بیشتری برای چربی سوزی دارد. زیرا اول اینکه پایین بودن سطح قند خون، بدن را مجبور می‌کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد، بنابراین از ذخایر چربی به‌ عنوان سوخت استفاده می‌کند دوم اینکه میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را تسریع می‌کنند (مانند کورتیزول) صبح‌ها بیشتر است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، تمایل بیشتری به پیگیری تمریناتشان دارند و بهتر می‌توانند به برنامه‌ ورزشی خود پایبند بمانند و برای مدت طولانی آن را ادامه‌ دهند. برای بعضی‌ها ورزش کردن در صبح راحت‌تر است، چون بعد از ظهرها خسته‌اند و تمایلی به تمرین و ورزش ندارند.

 

پیاده روی در ظهر

پیاده روی در ظهر شرایط مناسب تری را دارد زیرا شما در طول ظهر بدنتان از لحاظ دما و قابلیت، در شرایط مناسبی قرار گرفته است و شما در این زمان می توانید بر روی پیاده روی سریع کار کنید. زیرا بدن تان کالری را به سرعت از دست می دهد. زیرا نه شما از خواب بیدار شده اید که خسته باشید و نه بعد از این فعالیت قصد استراحت دارید بلکه برای کارهایی که در طول روز می خواهید انجام بدهید دارای انرژی بیشتری هستید .

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

بهترین زمان پیاده روی

پیاده روی در شب

تمام کالری های که در طول روز دریافت کرده اید و شاید خیلی از این کالری ها، بیش از مورد نیاز شما باشد، می توانید به راحتی و با انجام پیاده روی های شبانه، این حالت را از بین ببرید. مشکلی که پیاده روی های شبانه دارد همت افراد است، زیرا در طول روز افراد به اندازه کافی خسته شده اند و دیگر انرژی برای پیاده روی های شبانه ندارند.

زیرا بعد از مدتی ممکن است به دلیل خستگی مفرطی که در طول روز احساس می شود از این کار پشیمان شوند. (البته پیاده روی نباید بلافاصله قبل از خواب باشد چون ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند).

 

اما بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است؟

بهترین زمان پیاده روی، هر زمانی است که شما آن را ترجیح بدهید و احساس راحتی داشته باشید و بدانید مثلا در صبح، انرژی بیشتری برای انجام این کار دارید. بستگی به افراد متفاوت از شخصی به شخص دیگر تغییر می کند و بستگی به میل و تمایلات شما دارد.

 

چه مقدار پیاده روی کنیم تا چربی سوزی داشته باشیم؟

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

میزان کاهش وزن با پیاده روی

برای کاهش وزن خوب است که تقریباً هر روز 30 تا 90 دقیقه پیاده‌روی تند انجام دهید. می‌توانید بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده‌روی کنید، اما به‌طور کلی باید دست‌کم 150 دقیقه (دو ساعت و نیم) در هفته پیاده‌روی کنید. البته می‌توانید زمان پیاده رویتان را به بخش‌های 10 دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید.

وقتی بعد از گرم کردن بدن به مدت 30 دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده‌روی می‌کنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. اگر پیاده‌روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده‌روی کنید و سپس به‌طور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده‌روی خود بیفزایید.

 

دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

پیاده روی و لاغری ران

دویدن و پیاده روی هر دو برای کاهش وزن بسیار مفید است، اما برنامه و زمان آنها باید با هم متفاوت بوده تا بیشترین تأثیر را در کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشد. پیاده روی، ورزشی مفرح برای کاهش وزن است. داشتن یک کفش راحت برای این ورزش شاد کفایت می‌کند، اما باید بدانید در پیاده‌روی شما کالری کمتری نسبت به دویدن می‌سوزانید.

این ورزش برای سلامتی قلب و فشار خون و عضلات بسیار مفید است، اما دویدن ورزشی است که سوخت و ساز بدن شما را بالا می‌برد و در تناسب و لاغری پاها و عضلات ران و باسن بسیار مؤثر است. به دلیل آنکه شما هنگام دویدن کالری زیادی می‌سوزانید، سریع‌تر هم به کاهش وزن می‌رسید. شما در پیاده‌روی برای سوزاندن کالری و چربی سوزی باید برابر با دویدن وقت بیشتری بگذارید.

 

پیاده روی چند کالری می‌سوزاند؟

مارتیکا هینر عضو انجمن بهداشت و سلامت در خصوص میزان کالری که در هنگام پیاده‌روی می‌سوزانیم می‌گوید: مقدار کالری که بدن شما در پیاده روی می‌سوزاند، بستگی به وزن و سرعت پیاده روی شما دارد. افرادی که وزن بیشتری دارند کالری بیشتری هم می‌سوزانند، به علت اینکه انرژی بیشتری احتیاج دارند تا بتوانند خود را در فضا حرکت دهند.

برای مثال حمل کردن یک بسته بار 150 گرمی نسبت به یک بار 100 گرمی احتیاج به تلاش بیشتری دارد. برای زن و مردی که در حال انجام فعالیت مشابه هستند به طور معمول مردان سریع‌تر به نتیجه می‌رسند. اگر هر دوی آنها 3 مایل پیاده‌روی کنند، به علت اینکه مردها از وزن بیشتری برخوردارند، کالری بیشتری در بدنشان می‌سوزد و نسبت به یک زن مقدار بیشتری از وزن خود را از دست می‌دهد. اما هر کسی می‌تواند مصرف انرژی خود را با مرتب کردن گام‌هایش کاهش دهد.

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

تاثیر پیاده روی در لاغری

شما چه زمانی بیشتر چربی می‌سوزانید

مطالعات و تئوری‌های گوناگون مفید است و می‌توانید برای کسب آگاهی درباره‌ بهترین زمان تمرین‌ از آنها بهره ببرید، اما باید بدانید تشخیص بهترین زمان برای شما به عهده‌ شخص شماست. سعی کنید صبح‌ها کمی ورزش هوازی انجام دهید (مثلاً 10 دقیقه پیاده روی) و ببینید نتیجه چگونه است و چه حسی دارید.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید برای مدت طولانی انجامش دهید، سعی کنید دوی آهسته را هم به مدت 3 تا 5 دقیقه به برنامه‌تان اضافه کنید. اگر با معده‌ خالی ورزش کردید و احساس خستگی یا ضعف داشتید، اول صبحانه بخورید و بعد ورزش کنید. سعی کنید یاد بگیرید چطور قند خونتان را با غذا کنترل کنید.

 

تاثیر پیاده روی در لاغری شکم

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

پیاده روی برای لاغری شکم

نکته ای که برای کوچک کردن شکم های بزرگ هرگز نباید از یاد ببرید، آن است که از بین بردن چربی های انباشته شده در ناحیه شکم، در مرحله نخست و پیش از هر چیز به داشتن رژیم غذایی و کم کردن کالری دریافتی باز می گردد. به بیان دیگر مقاومت چربی ذخیره ای بدن در ناحیه شکم، فقط می تواند با رژیم لاغری و ورزش شکسته شود.

پیاده روی پیوسته با سرعت معمولی یعنی نه بسیار تند و نه خیلی آرام و به شکلی که باعث افزایش ضربان قلب و تعرق شود، برای کسانی که دچار مشکل یا بیماری مفاصل نباشند، بهترین ورزش برای لاغری شکم است.

راهپیمایی برای کسی که آمادگی لازم برای ورزش کردن را ندارد، باید در سطح صاف و به مدت نیم ساعت در هر روز آغاز شود، اما بتدریج و پس از یک ماه این زمان می تواند به یک ساعت افزایش پیدا کند. همچنین بتدریج می توان در سطوحی با شیب کم پیاده روی کرد.

با اشاره به موثرتر بودن دویدن در لاغری شکم و آب کردن چربی های شکم نسبت به راه رفتن می توان گفت دویدن به سوزاندن سریع تر چربی ها کمک می کند، اما برای افراد جوان تر یعنی حداکثر تا 45 سال توصیه می شود.

 

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

لاغری با پیاده روی

دویدن و پیاده روی هر دو برای کاهش وزن بسیار مفید است اما برنامه و زمان آنها باید با هم متفاوت بوده تا بیشترین تاثیر را در کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشد. پیاده روی یک ورزش مفرح برای کاهش وزن می باشد .

داشتن یک کفش راحت برای این ورزش شاد کفایت می کند اما باید بدانید در پیاده روی شما کالری کمتری نسبت به دویدن می سوزانید. این ورزش برای سلامتی قلب و فشار خون و عضلات بسیار مفید است. ولی دویدن ورزشی است که سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد و در تناسب و لاغری پاها و عضلات ران و باسن بسیار موثر است .

به علت آنکه در هنگام دویدن شما کالری زیادی می سوزانید سریعتر هم به کاهش وزن می رسید. شما در پیاده روی برای سوزاندن کالری و چربی سوزی باید برابر با دویدن وقت بیشتری بگذارید.

 

سـرعــت مناسب برای چربی سوزی در پیاده روی، چه مقدار باید باشد؟

برای گرفتن بهترین نتیجه از پیاده روی، بهتر است که سـرعــتی معادل 7 کیلومتر در ساعت داشته باشید. البته این سـرعــت برای افرادی که عادت به پیاده روی ندارند و یا پیاده روی منظم انجام نمی دهند، زیاد است و نباید انتظار داشته باشند که در همان جلسات اول بتوانند با چنین سـرعــتی پیاده روی کنند. با سـرعــت کم شروع کنید و کم کم در هر جلسه بر سـرعــت خودتان اضافه کنید.

 

نکاتی جالب درباره فواید پیاده روی

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند

  • دانشمندان در بررسی های خود دریافتند که پیادﻩ روی و انجام فعالیت های ورزشی سبک می تواند توان حافظه در سالمندان را بهبود بخشد. (متخصصان درباره فواید پیادﻩ روی می گویند 40 دقیقه پیاده‌روی آرام به میزان سه نوبت در هـفتــه می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در مغز در کنترل دارد و عملکرد ذهن را حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.)
  • پزشکان می گویند با انجام حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی روزانه، خطر مرگ ناشی از سرطان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
  • بررسی ها پیش تر نیز نشان داده است پیادﻩ روی ساده، در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی نیز موثر است.
  • انجام پیادﻩ روی و فعالیت‌های ورزشی در دوران بارداری در کاهش استرس مؤثر است. ولی توصیه می‌شود از پرداختن به ورزش‌های پرجنب و جوش و شدید در این دوران خودداری گردد.
  • سـرعــت پیاده روی باید آن قدر باشد که فرد عرق کند و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد.
  • پیادﻩ روی باید حداقل 10 دقیقه به طور پیوسته باشد. قدم زدن با دوستان، خرید کردن و تماشای ویترین مغازه ها را نمی توان جزء ورزش پیادﻩ روی محسوب کرد.
  • اگر سابقه انجام فعالیت ورزشی را ندارید، بهتر است روزهای اول با 5 تا 10 دقیقه راه رفتن تند پیادﻩ روی را آغاز کنید و به مرور طی مدت 6 هـفتــه آن را به 30 دقیقه برسانید.
  • پیاده روی صحیح بدین گونه است که هنگام پیاده روی باید پشت صاف و شکم به داخل باشد و دست ها در جهت مخالف یکدیگر، به جلو و عقب حرکت کنند.

 

مضرات پیاده روی زیاد

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

یک ساعت پیاده روی چند کیلومتر است

تاول:

  • تاول به علت مناسب نبودن کفش و یا عرق کردن در جوراب ایجاد می‌شود.
  • معمولا تاول‌ها بر اثر پیاده‌روی کوچک هستند، اما ادامه پیاده روی را دردناک می‌کنند.
  • برای این که بتوانید با وجود تاول به پیاده روی ادامه بدهید با استفاده از باند آن را ببندید.
  • اگر تاول بزرگ بود باید تا زمانی که بهتر شود فعالیت خود را تغییر دهید.
  • برای جلوگیری از تاول کفش مناسب بپوشید و از جورابهای ضد عرق استفاده کنید.

 

ورم فاشیا:

  • فاشیا، بافتی در پا است که استخوان پاشنه پا را به انگشتان متصل می‌کند.
  • این بافت ممکن است سبب آسیب شود و درد مزمن داشته باشد.
  • به هنگام راه رفتن معمولا این درد از بین می‌رود، اما بعد از پیاده روی باز می‌گردد.
  • بهتر است برای بر طرف شدن درد فاشیا بیست ‌دقیقه بر روی این قسمت از پا یخ بگذارید و این کار را سه بار در روز تکرار کنید.
  • انجام حرکات کششی و فیزیوتراپی نیز می‌تواند موثر باشد.

 

آسیب‌دیدگی‌ استخوان ساق پا:

  • ممکن است که استخوان ساق پا دچار درد و التهاب شود.
  • این درد می‌توانند خفیف یا شدید باشد.
  • معمولا این درد به دلیل فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شود.
  • افرادی که کف پای آنها صاف است بیشتر این مشکل را پیدا می‌کنند.
  • استراحت، یخ گذاشتن یا مصرف مسکن می‌تواند درد را کاهش دهد.
  • بهتر است به تدریج شدت ورزش را افزایش دهید تا کمتر به پا فشار بیایید.

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

آسیب دیدگی تاندون:

  • التهاب تاندون یک آسیب دیدگی شایع در پیاده روی است.
  • معمولا تاندون آشیل آسیب می بیند.
  • با وجود این درد به فعالیت خود ادامه ندهید.
  • سعی کنید که کمی استراحت داشته باشید و بر روی محل آسیب دیدگی یخ بگذارید.

 

آسیب دیدگی استخوان کف پا:

  • پنج استخوان کف پا که به انگشتان پا متصل هستند معمولا بعد از پیاده روی زیاد آسیب می‌بینند.
  • ممکن است که این درد بر اثر پارگی رباط نیز ایجاد شود.
  • اگر این درد زیاد باشد باید فعالیت را متوقف کرد و استراحت کنید.
  • درمان این درد به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و یکی از راه‌های بر طرف کردن آن پوشیدن کفش مناسب است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)