تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینهایده های ارزان بـرای تغییر ظاهر خانه

خانه‌های قدیمی تر هم نعمت‌هایی هسـتند که اغلب بـه چشم ساکنان‌ و مالکانشان شان نمی‌آیند زیرا بـه آن‌ها عادت کرده‌اند. اگر شما هم یک خانه قدیمی دارید و از آن خسـته شده‌اید، روش‌هایی وجود دارد که با اجرا کردنشان می‌توانید ظاهر خانه را بـه روز کنید و از تغیر لذت ببـرید این روش‌ها لزوما هزینه زیادی ندارد و با مدیریت هزینه‌ها می‌توانید از پس‌شان بـربیایید و هر از گاهی سراغ انجام یکی از آن‌ها بـروید

نحوه چیدمان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل :

هرچقدر هم که بـرای بازسازی داخلی منزل خود هزینه کرده باشید، زمانی این هزینه دارای ارزش می باشد که با نحوه چیدمان و طراحی داخلی منزل شما دارای هارمونی باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر منزل شما شود. بـرای این منظور، شما باید در بازسازی داخلی منزل خود طراحی و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی جدید و زیبایی را در نظر بگیرید. بـه خاطر داشته باشید که طراحی مبتکرانه در بازسازی داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد. پس باید بـرای آن زمان بیشتری را اختصاص دهید. بـرای این منظور شما باید طراحی های متنوع و سبک های مختلف را بـه نسبت فضای خود بسنجید.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

ایده های ارزان تغییر دکور

تغییر دکور داخلی با ایده های ساده :

بـه فکر ایده ای ساده باشید تا دکوراسیون تغییر کند. ایده های ساده تأثیرگذاری و جذابیت بسیار بیشتری دارند.بـه این فکر کنید که یک میز عسلی ساخته باشید البته با روی هم گذاشتن چندتا کتاب… درسـته ایده جذابی اسـت.شاید باید بیشتر تمرکز کنید و ببینید با چه وسایلی می توانید دکوراسیون تان را تغییر دهید.

تفاوت‎‌های زیبا را بـه چشم بیاورید:

بسیاری از خانه‌های قدیمی درهای بسیار زیبایی دارند که ممکن اسـت بـه دلیل نداشتن رنگ مناسب از شکل افتاده باشند، بعضی از خانه‌های دیگر هم قرنیزهای زینتی زیبایی دارند که وجه ممیزه آن‌ها نسبت بـه بسیاری از خانه‌های جدید اسـت. یکی از بـهترین ترفندهایی که می‌توانید در رابطه با گزینه‌هایی مثل در و قرنیز سراغ آن بـروید، هایلایت یا بـرجسـته کردن آن‌ها با اسـتفاده از رنگ‌های متفاوت اسـت. می‌توانید بـرای این کار سراغ رنگ‌های تند بـروید یا از ترکیب رنگ‌های جدید و شیک کمک بگیرید که در پالت رنگ‌ها موجود هسـتند. البته این پیشنهاد را بـرای درهای بیرونی اسـتفاده کنید و بـرای درهای داخلی سراغ رنگ‌های خنثی بـروید تا ظاهر خانه بـه روز شود.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

تغییر دکور خانه های قدیمی

دسـتگیره کابینت ها :

تنها با تعویض دسـتگیره درب های کابینت، ظاهر آشپزخانه را بـه روزی رسانی کرده و طراحی جدیدی را امتحان کنید. دسـتگیره های فنجانی شکل بـرای اکثر آشپزخانه های کلاسیک مناسب اسـت. دسـتگیره های سـتونی شکل نیز محبوبیت زیادی دارند و بـرای آشپزخانه های مدرن می توان از آنها اسـتفاده کرد.

همه چیز را سفید کنید :

خانه‌های قدیمی معمولا یا رنگ‌های روغنی قدیمی دارند و یا کاغذ دیواری‌های از مد افتاده. یکی از اولین اقداماتی که باید بـرای زیبا سازی این خانه‌ها انجام دهید این اسـت که بسـته بـه سلیقه‌تان را یا رنگ خانه را عوض کنید و یا مدل کاغذ دیواری ها را.اگر قرار اسـت خانه را رنگ کنید، سفید بـهترین انتخاب خواهد بود. این رنگ باعث بزرگتر نشان دادن فضا و ایجاد احساس تمیزی و شیک بودن محیط می‌شود. دقت داشته باشید علاوه بـر سقف رنگ دیوارها هم باید سفید شود.

اگر بـه کاغذ دیواری علاقه دارید، سراغ مدل های جدید بـروید. پیشنهاد می‌کنیم بـه جای اینکه تمام خانه را کاغذ دیواری کنید، تنها دیوارهای اصلی یا اتاق هایی مثل اتاق کودک یا اتاق خواب را کاغذ کنید و در بقیه فضاها سراغ رنگ بـروید. در مورد مدل هم بـهتر اسـت سراغ مدل‌های شلوغ نروید یا بـه صورت ترکیبی کار کنید. مثلا یک دیوار اتاق را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید و بـرای پوشاندن بقیه دیوارها سراغ انتخاب و خرید کاغذ دیواری با مدل های کلاسیک، ساده و شیک بـروید.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

استفاده از گیاهان برای تغییر دکور

تزئین خانه با گیاهان:

بازسازی خانه فقط بـه معنای تخریب یا ساخت نمی باشد و گاهی تغییر کوچکی در فضا نتیجه ی چشمگیری خواهد داشت. از گیاهان بـرای تزئین خانه خود اسـتفاده کنید. گیاهان علاوه بـر زیبا و شادابی جلوه ی بسیار زیبایی بـه خانه شما می دهند و خرید و نگهداری آنها هم هزینه زیادی ندارد.

تابلوهای خلاقانه :

بـه پرندگان علاقه دارید یا طبیعت، بـه شعر علاقه دارید یا نقاشی،سعی کنید قاب های زیبایی را آماده کنید با هر شعر یا نقاشی که دوسـت دارید. این ایده ساده و ارزان قیمت یکی از موثرترین تغییرات در دکوراسیون اسـت.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

کلید پریز ها جزئیات کوچک و مهم

عوض کردن کلید و پریزها :

بعضی جزئیات خیلی کوچک هسـتند و ممکن اسـت فکر کنید کسی متوجه آن‌ها نمی‌شود؛ اما واقعیت چیز دیگری اسـت. یکی از این جزئیات کلید و پریزهای بـرق هسـتند که در خانه‌های قدیمی بـه شکل قدیمی وجود دارند و ممکن اسـت حتی از سفید بـه زرد تغییر رنگ پیدا کرده یا ترک و شکسـتگی داشته باشند. بـهترین کاری که می‌توانید بـرای این پریزها انجام دهید، عوض کردن آن‌ها با مدل‌های شیک جدید اسـت. شاید باورتان نشود اما این تغییر بـه قدری روی مدرن شدن خانه تاثیر گذار خواهد بود که خودتان هم متعجب خواهید شد.

 نقطه مرکزی خاص  :

با قرار دادن یک آینه بزرگ و یا یک تابلوی هنری روشن و یا حتی یک لامپ بزرگ در نقطه ای از خانه یک نقطه نمایشی تر ایجاد کنید. با این کار طیف کلی خانه شما متفاوت شده و بـه نظر می رسد که گویی در تمام اتاق تغییر دکوراسیون انجام داده اید.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

با فرش هم می توان تغییرات انجام داد

فرش‌ها را عوض کنید :

رسیدگی بـه فرش‌ها از دیگر اقداماتی اسـت که می‌تواند ظاهر خانه قدیمی شما را بـه روز کند. بـرای این کار هم دو روش پیش رو دارید؛ اولی تعمیر و تمیز کردن فرش‌های قدیمی اسـت و دیگری خرید مدل‌های جدید.

قطعا بودجه‌ای که بـرای گزینه اول مورد نیاز دارید، خیلی کمتر از خرید خواهد بود. شما می‌توانید فرش‌های قدیمی‌تان را بـه دسـت موسسات خدماتی متخصص بسپارید تا آن‌ها را بـه خوبی بشویند، ریشه‌ها را مرتب کنند و دو طرف زیر فرش را چرم دوزی کنند. یادتان باشد ممکن اسـت فرش‌تان قدیمی بـه نظر بـرسد؛ اما مادامی که تمیز و تعمیر شده اسـت، مثل قطعه آنتیک خواهد بود که بین وسایل مدرن دیگر زیبایی خاص خودش را خواهد داشت.

هر سال دنیای جدیدی از مدل‌های فرش وارد بازار می‌شود که تقریبا بـرای هر سلیقه و وسع مالی گزینه پیشنهادی خاصی دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر امکان خرید فرش دسـتباف را دارید، خرید کنید؛ در غیر این صورت تلاش کنید فرش دسـتبافت قدیمی خود را نفروشید و سراغ گزینه‌های ماشینی نروید؛ اما اگر بدون فروش فرش دسـتباف فرش ماشینی جدید بخرید و در خانه بیندازید؛ مشکلی بـه وجود نمی‌آید و می‎‌توانید بعد از مدتی که خسـته شدید، فرش‌های خودتان را دم دسـت بیاورید.

کوسن ها :

لازم نیسـت دسـت بـه مبل خانه تان بزنید. تغییر مبل کار هزینه بـری اسـت. کافی اسـت فقط کوسن های خانه تان را تغییر دهید.از کوسن های رنگی رنگی اسـتفاده کنید.اگر محیط سنتی دارید از کوسن های سنتی نیز می توانید اسـتفاده کنید.کوسن های بزرگ جذابیت های بیشتری خواهد داشت و ظاهر خاصی را بـه فضا می دهد.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

چیدمان مبلمان را تغییر دهید

تغییر چیدمان مبلمان :

آسان ترین و در عین حال مقرون بـه صرفه ترین راه بـرای تغییر در خانه، تغییر چیدمان مبلمان می باشد. بـه تغییراتی که می توانید انجام دهید فکر کنید. این تغییرات می توانند بـه سادگی تغییر چیدمان مبلمان باشند. تمیز نگه داشتن کانتر آشپزخانه و قرار دادن وسایل در جای خود هم می تواند از ساده ترین ایده های کاربـردی باشد

تعویض شیرآلات و دسـتگیره‌ها :

بـرای داشتن یک فضای جدید در خانه قدیمی خوب اسـت نگاهی بـه شیرآلات خانه و دسـتگیره‌ها بیندازید. آیا مدل‌هایشان قدیمی شده اسـت،اگر پاسخ‌تان مثبت اسـت، وقت عوض کردن آن‌ها با مدل‌های جدید و زیبا رسیده اسـت. این کار بـه سرعت فضای آشپزخانه، دسـتشویی و حمام و تک تک اتاق‌ها را عوض خواهد کرد و جلوه‌ای مدرن بـه خانه خواهد داد.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون با قفسه و شلف

 قفسه ها و شلف ها :

شما با اسـتفاده از وسایلی که دارید بـه راحتی می توانید چیدمان قفسه ها و طبقات بوفه تان را زیباتر کنید. فقط کافی اسـت که خلاق باشید. از رنگ های زنده و شاد خیلی اسـتفاده کنید. یادتان باشد یک قفسه را بیش از حد شلوغ نکنید. هرگاه چند وسیله را کنار هم گذاشتید یک فضای خالی نیز بین این وسایل بگذارید. هر چه این وسایل در قفسه ها کنار هم باشند، زیبایی را از دسـت خواهند داد و بـه یک محیط بی نظم تبدیل خواهد شد.

تغییر دکور آشپزخانه :

آشپزخانه نقشی کلیدی در مدرن بـه نظر رسیدن فضای خانه ایفا می‌کند و در وضعیت اقتصادی فعلی ممکن اسـت عوض کردن کابینت‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد. در این صورت می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • با اسـتفاده از بـرچسب‌های فومی یا بعضی آیتم‌های دیگر می‌توانید فضای وسط کابینت‌های بالا و پایین را تغییر دهید و بـه روز رسانی کنید. اگر بودجه‌تان بـه این کار نمی‌رسد، تغییر دادن فضای پشت سینک اقدام مناسب دیگری بـرای شما خواهد بود.
  • اگر بدنه کابینت‌ها قوی هسـتند، می‌توانید تنها درب‌ها را عوض کنید یا از روکش جدید بـرای درهای قدیمی کمک بگیرید.
  • اگر می‌توانید کابینت‌هایتان را رنگ کنید، از رنگ‌های روشن بـرای آن اسـتفاده کنید.
  • نور پردازی آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی آن ایفا می‌کند. سعی کنید از لوسـترهای جدید بـه عنوان اکسسوری‌های مورد نیاز این فضا کمک بگیرید.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

ورودی خانه دارای اهمیت زیادی است

ورودی خانه :

حتما می دانید اولین جایی که بیننده آن را می بیند، ورودی خانه اسـت.پس بـه آن اهمیت بدهید و در چیدمان این فضا دقت بسیار و وسواس بسیاری خرج کنید.

  • این قسمت خانه را از دسـته کلیدها، قبض ها و مواردی مانند این ها پاکسازی کنید.
  • دیوارها را با رنگ های متفاوت و مناسب رنگ آمیزی کنید.
  • قفسه های زیبا می تواند راهکاری بـرای تمیز شدن این محیط باشد.
  • شیشه ها را تمیز نگه دارید و اگر محیطی سنتی دارید می توانید از پنجره های قدیمی اسـتفاده کنید.

 نور ببخشیدن بـه خانه :

نور پردازی بخش مهمی از مدرن بـه نظر رسیدن خانه را در بـر می‌گیرد؛ بنابـراین آن را دسـت کم نگیرید. بـرای داشتن یک فضای روشن و دلباز بـه میزان نوری که لوسـتر در فضاهای مختلف خانه تولید می‌کند، دقت داشته باشید. بـرای مثال لوسـترهای چوبی جدید که قیمت ارزان تری دارند را می‌توانید بـرای اتاق‌ها در نظر بگیرید تا نور کمتری داشته باشند و بـرای هال و پذیرایی سراغ مدل‌های بـرنز یا کریسـتالی بـروید. از سقفی بـرای روشن کردن راهروها اسـتفاده کنید و از آباژورهای زیبا بـرای روی میز یا گوشه اتاق. اگر نگران هزینه بـرق هسـتید، سراغ لامپ‌های ال ای دی بـروید که هزینه مصرفی‌شان ارزان تمام خواهد شد.

رنگ کردن صندلی ها :

تفاوتی ندارد صندلی های شما بـرای میز غذاخوری باشد و چه چهارپایه های ساده چوبی آشپزخانه، در هر صورت با یک رنگ جدید جلوه ای جدید خواهند داشت.

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

استفاده از رنگ ها برای تغییر دکور

دیوار خانه را رنگی کنید :

دیوارهای سفید معمولا خسـته کننده نیسـتند اما اگر دوسـت دارید سال جدید رنگ دیوارهای تان را تغییر دهید پس دسـت بـه کار شوید.از رنگ های شاد اسـتفاده کنید.

اگر بشقاب های قدیمی یا زیبا دارید می توانید بـر روی دیوارهای رنگی بزنید تا دیوار و رنگ دیوار بـرای شما جذاب تر باشد.این کار سبب می شود رنگ دیوارها زیباتر خودنمایی کند.

اگر فکر می کنید رنگ کردن دیوارها دردسر دارد پس از کاغذ دیواری غافل نشوید. مقداری گران تر می شود اما راحت تر اسـت و اگر کاغذ دیواری قابل شسـت و شو تهیه کنید سال ها دیگر نیاز بـه هزینه کردن ندارید.

 حمام و سرویس بـهداشتی :

در بازسازی حمام و سرویس بـهداشتی اگر کارشناسان بعد از بازدید از حمام و سرویس بـهداشتی این تشخیص را دادند که باید شیرآلات و تاسیسات آن تعویض گردد بـهتر اسـت که این کار انجام شود با اینکه بـرای جابـه جایی شیرآلات و تاسیسات و تعویض لوله ها هزینه زیادی را در بـر دارد خصوصا اگر این جا بـه جایی از یک دیوار بـه دیوار دیگری باشد که اگر بودجه و هزینه تغییرات بـرای کارفرما امکان نداشت می توان بـرای بازسازی آنها اجسام بزرگ را در جای خودشان نگه می داریم و با آن چیزی که حداقل آن امکان دارد کار بازسازی ساختمان را شروع کنیم که با این کار طراح و کارشناسان ما با خلاقیت و بدون اینکه چیزی را جا بـه جا کنند می توانند تغییرات زیادی را بـه وجود بیاورند

بـه فرض مثال بـرای بازسازی یک وان حمام قدیمی اگر بنا بـه بفرض قصد جا بـه جایی آن را داشته باشیم بدون در نظر گرفتن هزینه جابـه جایی و تغییر لوله کشی ها و جابـه جایی تمام وسایل و خرابی هایی که بـرایمان پیش می آورد باید از جابـه جایی آن صرف نظر کرد و می توان همان وان قدیمی را با بـراق کردن و صیقل دادن رویه آن با نصف مبلغ جابـه جایی جذابیت , سادگی و زیبایی را در فضای این حمام بـه وجود آورد .

بـرای بازسازی سرویس بـهداشتی و حمام در درجه اول باید اولویت بندی نمود ، از جمله متداول ترین مراحلی که در فرایند بازسازی حمام و سرویس بـهداشتی انجام می گیرد اول عایق بندی دیوار و کف ها , تعمیر لوله کشی ها و تاسیسات ، نقاشی دیوار ها و تعویض کاشی ها ، تعویض شیر آلات ها، بازسازی تهویه این مکان ها ، جابـه جایی کاسه توالت با فرنگی و طراحی قفسه ها و…. می باشد . البته باید بـه این نکته توجه نمود که این فضا ها را با عناصری کم هزینه باید تزئین نمود بـه فرض مثال می توان بـرای زیبا تر کردن فضای داخلی یک حمام از یک گلدان ، حوله و یک قالیچه مناسب اسـتفاده کرد و آراسـتگی و زیبایی خاصی را بـه حمام داد.

سخن پایانی :

تغیر قسمتی از زندگی اسـت که بـه زندگی رنگ می دهد و حس شادابی و سر زندگی را بـه زندگی بـر می گرداند. همانطور که ماهده کردید با اندکی تغییر می توان در فضای خانه تغییرات چشمگیری انجام داد و خانه های قدیمی خود را بـه روز کنید.

مطالب بیشتر :

دکوراسیون داخلی منزل کوچک، چیدمان منزل کوچک

آشپزخانه جزیره ای چیسـت

 

5/5 - (4 امتیاز)