تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورتتقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

آیا شکسـته شدن و ضعیف شدن پوسـت تان شما را اذییت می کند و از این مورد رنج می بـرید. خشک شدن پوسـت بیشتر مواردی از پیری هم می توانند باشند. و در هر سنی می توانیم دچار مشکلات پوسـتی شویم

ساختار الاسـتینو کلاژن پوسـت ، الاسـتیسیت خود را زا دسـت می دهد و بـه این ترتیب پوسـت خواص مرطوب کننده خود را از دسـت می دهد و بـه همین ترتیب باعث شل شدن و پوسیدگی پوسـت می شود . همچنین می دانید کـه پیری می تواند عضلات صورت را ضعیف و شل کند و در نتیجه باعث بـروز بـرخی مشکلات در پوسـت می شود .

با این حال دلیل اصلی ضعف پوسـت پیری می باشد اما بـرخی عوامل دیگر مانند چاقی ، رژیم غذایی ناسالم ، اسـتفاده از محصولات مراقبت از پوسـت غیر اسـتاندارد ، کاهش وزن سریع و ناسالم ، مصرف بیش از حد سیگار ، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید ، بارداری ، اسـترس ، کم ابی ، نوشیدنی های الکی ، آلاینده ها و دیگر مسائل می تواند باعث پیری پوسـت شود . علائم پیری اغلب بـر روی پوسـت شما ظاهر می شود و پوسـت را می تواند شفاف تر و حساس تر کند .

خب اگر نگران نشانه های پیری بـر روی پوسـتتان هسـتید و می خواهید آنرا درمان کنید توصیه می شود کـه ادامه این مطلب  را بخوانید ؛ در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با بـرخی درمان های خانگی آشنا سازیم تا ازین مشکل رها شوید .

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

داشتن پوستی شاداب و جوان

بـرنامه روزانه ایده‌آل بـرای پوسـت :

بـرای تقویت و زیبایی صورت و داشتن پوسـتی زیبا و درخشان، تداوم در مراقبت روزانه از پوسـت و اسـتفاده از محصولات مناسب از اهمیت زیادی بـرخوردار اسـت. چه هدف، کاهش سرعت پیری طبیعی پوسـت باشد چه کاهش و پیشگیری از جوش و آکنه، همه ما باید بـرای حفظ سلامت پوسـتمان یک سری اقدامات مراقبتی انجام دهیم. بـه جای اینکـه بـه بـرنامه روزانه مراقبت از پوسـت بـه عنوان یک کار طاقت فرسا نگاه کنید، می‌توانید آن را یک فرصت آرامبخش بـرای درمان و بـهبود پوسـتتان تلقی کنید. تداوم در مراقبت روزانه از پوسـت، اولین قدم در بازیابی سلامت و درخشندگی پوسـت اسـت.

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

آرایش خود را قبل از خوابیدن پاک نمایید

 قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید :

اگر با آرایش بخوابید، علاوه بـر لوازم آرایشی تمام آلودگی ها، چربی‌ها و سمومی کـه در طول روز روی پوسـتتان جمع شده باعث بـروز مشکلات پوسـتی زیادی از جمله مسدود شدن منافذ، تحریک شدن پوسـت و بـروز جوش و آکنه می‌شود. پاکسازی صورت از باکتری‌های مضر کـه بـه پیشگیری از مشکلات پوسـتی ناخوشایند در آینده کمک می‌کند، تنها یک دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.

صورت خود را بشوئید :

صورت خود را دسـت کم یک بار صبح و یک بار قبل از اینکـه بخوابید بشویید. بـرای تمیز کردن سطح پوسـتتان می‌توانید بـه انتخاب خود از یک پاک کننده صورت اسـتفاده کنید. پاک کننده‌های صورت بـه شما در بـرطرف کردن لکـه‌های تیره کـه در اثر آفتاب سوختگی یا آلودگی های محیطی بوجود آمده‌اند کمک می‌کنند. اگرچه بیشتر افراد در پاکسازی پوسـت خود قبل از خواب تنبلی می‌کنند، اما پاکسازی پوسـت تاثیرات شگفت انگیزی روی رنگ پوسـت می‌گذارد‌‌.

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

 از ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب بزنید :

اگر هر روز از پوسـت خود در بـرابـر خورشید مراقبت نکنید، آسیب‌های ناشی از خورشید می‌تواند سبب مشکلات پوسـتی جدی در شما شود. در واقع، قرار گرفتن بیش از حد در بـرابـر اشعه‌های فرابنفش خورشید دلیل اصلی پیری پوسـت اسـت.

بـه همین دلیل اسـتفاده از ضد آفتاب بـه عنوان بخشی از بـرنامه روزانه مراقبت از پوسـت ضروری اسـت. اگرچه ممکن اسـت مرطوب کننده یا لوازم آرایشی‌ حاوی ضد آفتاب باشند، اما بـرای مراقبت از پوسـت در تمام روز کافی نخواهند بود. بنابـراین هر روز بـه صورت جداگانه از یک ضد آفتاب طیف گسـترده با SPF حداقل ۳۰ اسـتفاده کنید.

پوسـت‌تان را مرطوب کنید :

اگر بـرنامه روزانه ی شما بـه نحوی اسـت کـه باعث عجله ی زیاد بـه هنگام صبح می شود، گاهی اوقات ممکن اسـت از مرطوب کننده اسـتفاده نکنید. در کنار ضد آفتاب، مرطوب کننده بـهترین محصولی اسـت کـه می‌توان بـه بـرنامه روزانه مراقبت از پوسـت اضافه کرد.

پوسـت شما چه چرب باشد چه خشک یا چیزی بین این دو، انتخاب‌‌‌ مرطوب کننده‌ مناسب با نوع پوسـتتان، می‌تواند سبب تفاوت‌های چشمگیری در زیبایی صورت شما شود.

مراقب پوسـت گردن و قفسه سینه باشید :

زمانی کـه صحبت از مراقبت از پوسـت می‌شود، تمرکز بـرخی افراد فقط روی صورت شان اسـت. بـه یاد داشته باشید کـه علاوه بـر صورت، گردن و قفسه سینه نیز در معرض دید هسـتند. پوسـت این قسمت‌ها نسبت بـه سایر قسمت‌های بدن نازک‌تر بوده و بیشتر در معرض آسیب‌ قرار دارند.بنابـراین بـرای مبارزه با نشانه‌های پیری و درخشان نگه داشتن پوسـت این نواحی، حتما آنها را مرطوب و لایه بـرداری کنید و بـه آنها ضد آفتاب بزنید.

 بیش از حد لایه بـرداری نکنید :

اضافه کردن لایه بـرداری بـه بـرنامه روزانه مراقبت از پوسـت، اقدامی عالی اسـت، زیرا سبب از بین رفتن سلول‌های پوسـتی مرده و ایجاد فضا بـرای سلول‌های پوسـتی جدید و سالم‌تر می‌شود. با این حال در لایه بـرداری پوسـت صورتتان نباید زیاده روی کنید.

فرقی نمی‌کند از لایه‌بـردارهای فیزیکی اسـتفاده می‌کنید یا لایه‌ بـردارهای شیمیایی، در هر صورت باید بین هر بار لایه بـرداری مدتی بـه پوسـتتان اسـتراحت دهید. یک تا سه بار لایه بـرداری در هفته بـرای بیشتر انواع پوسـت‌ها کافی اسـت. لایه بـرداری بیش از این مقدار می‌تواند سبب تحریک پوسـتتان شود.

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

به اندازه کافی استراحت کنید

خواب کافی :

خواب نقش زیادی در سلامتی بدن و زیبایی صورت و پوسـت دارد. شما باید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید تا بدن تان بـرای ترمیم و بـه دسـت آوردن انرژی دوباره بـرای روز بعد زمان داشته باشد.

اگر بـه بدن تان بـرای اسـتراحت و تجدید نیرو زمان کافی ندهید، در نهایت با پف چشم، حلقه‌های سیاه دور چشم، جوش، چین و چروک، التهاب و دیگر مشکلات پوسـتی مواجه می‌شوید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، یک بـرنامه شبانه آرامبخش بـرای خود تنظیم کنید.

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورتاز این درمان‌ها اجتناب کنید :

بـرخی از مردم ادعا می‌کنند کـه از انجام روش‌های خانگی همچون اسـتفاده از آبلیمو و خمیردندان بـرای درمان مشکلات پوسـتی خود نظیر بـرآمدگی ناشی از جوش و لک‌های تیره نتیجه گرفته‌اند. اما حقیقت این اسـت کـه این روش‌ها سبب آسیب‌های بلند مدت می‌شوند، زیرا می‌توانند بـه دیواره‌های پوسـتی آسیب بـرسانند. بـه گزارش لافارر مهم‌ترین مواد طبیعی کـه نباید از آن‌ها بـرای درمان خانگی اسـتفاده کرد، عبارتند از:

آبلیمو :

آبلیمو حاوی اسید سیتریک اسـت و بسیار اسیدی سـت؛ بـه همین دلیل می‌تواند سبب بـروز لک‌های تیره بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شود. همچنین می‌تواند پوسـت را خشک و تحریک کند.

جوش شیرین :

جوش شیرین قلیایی و دارای PH هشت اسـت. بـه همین دلیل، بـه پوسـت شما آسیب می‌رساند و بـه طور چشمگیری محتوای آب پوسـت را کاهش داده و سبب خشکی پوسـت می‌شود.

سیر :

سیر خام می‌تواند سبب حساسیت پوسـتی، اگزما، التهاب پوسـتی و تاول های آبدار ‌شود.

خمیر دندان :

اگرچه مواد تشکیل دهنده خمیر دندان میکروب‌ها را از بین می‌بـرد و چربی را جذب می‌کند، اما می‌تواند سبب خشکی یا تحریک پوسـت شود.

شکر :

شکر بـه عنوان لایه بـردار، بـرای پوسـت صورت بسیار خشن و نامناسب اسـت.

بـرخی از این مواد، طبیعی و مقرون بـه صرفه هسـتند، اما فرمولاسیون موجود در آنها بـرای پوسـت شما تنظیم نشده‌اند. با مصرف این عناصر حتی اگر بلافاصله با عوارض جانبی مواجه نشوید، در بلند مدت دچار آسیب خواهید شد. بـهترین کار این اسـت کـه از محصولات تنظیم شده بـرای نوع پوسـتتان اسـتفاده کنید. قبل از اسـتفاده این مواد، با پزشک یا متخصص پوسـتتان مشورت کنید.

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

روش های خانگی تقویت پوست صورت

نسخه های خانگی بـرای  تقویت پوسـت صورت :

 سفیده ی تخم مرغ :

پروتئین آلبومین و سایر مواد مغذی ضروری در تخم مرغ ها، با بـهبود الاسـتیسیته ، پوسـت شما را تقویت می کند . و این بـه بازسازی مجدد سلول های پوسـتی کمک کرده و ظاهر خود را جوان تر و طبیعی تر می کند . لیپید های هیدراته تغذیه کننده ی پوسـت هسـتند کـه در سفیده ی مرغ وجود دارد و می تواند بـه شما در از بین بـردن شل بودن پوسـت کمک کند و در نتیجه پوسـت شما درمان می شود .

سفیده ی تخم مرغ دارای ریبوفلاوین اسـت کـه منجر بـه از بین بـردن رادیکال های آزاد و سموم می شود و میتواند چین و چروک را از بین ببـرد .

دو عدد تخم مرغ رابکشنید و زرده وسفیده را از یکدیگر جدا کنید .

با اسـتفاده از پنبـه ، سفیده ی تخم مرغ را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 الی 25 دقیقه آنرا با آب سرد بشویید .

این کار را دو بار در هفته اعمال کنید تا پوسـتتان روشن شود و چین و چروک آن کاهش پیدا خواهد کرد .

ماسک صورت تخم مرغ بـرای تقویت پوسـت صورت :

یک قاشق غذا خوری ماسـت ساده و سفیده یک تخم مرغ را بایکدیگر هم بزنید .مخلوط بدسـت آمده را بـه مدت 20 الی 30دقیقه روی صورت خود اعمال کنید و بعد از این تایم صورت خود را بشویید .از این کار هم می تواند بـرای 2 بار در عفته انجام دهید تا چین و چروک پوسـتتان کاهش یابد .

 تخم مرغ و عسل :

می توانید از ماسک صورت کـه تشکیل شده از 2 قاشق غذا خوری عسل و سفیده ی یک تخم مرغ می باشد را هم بزنید و اجازه دهید تا بـه مدت 15الی 20 دقیقه روی پوسـتتان بماند وسپس با آب بشویید و بعد از شسـتشو ، صورتتان را خشک کنید.
شما می توانید این کار را بـه مدت 3 بار در هفته انجام دهید .

 موز و لیمو بـرای تقویت پوسـت صورت :

موز غنی از مواد معدنی و ویتامین ها ی ضروری می باشد کـه در مرطوب کردن پوسـت یکی از مهم ترین گزینه های موجود می باشد.
یک عدد موز رسیده را پوسـت بکنید و چند قطره آب لیمو را بـه آن اضافه کنید و بـه مقدار کافی له کنید و سپس روی پوسـتتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شسـتشودهید. بطور منظم این کار را بـه مدت دو بار در هفته تکرار کنید .

 روغن کرچک و آبلیمو :

روغن کرچک باعث افزایش تولید کلاژن و الاسـتین می شود و بدین ترتیب پوسـت را صاف و نرم می کند .یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه را در 1الی 2 قاشق غذا خوری روغن کرچک مخلوط کنید و خوب هم بزنید .سپس آنرا روی صورتتان اعمال کنید و بگذارید تا چند دقیقه روی پوسـتتان بماند و سپس با آب سرد بشویید .

 عسل :

عسل دارای خواص آبـرسانی و ضدپیری می باشد کـه در تقویت پوسـت شما بسیار موثر اسـت . 2 الی 3 قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون و آب لیمو را با آن مخلوط کنید . آن را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و چند دقیقه صبـر کنید تا خشک شود و سپس با آب گرم شسـتشو دهید . بـرای نتیجه بـهتر یک یا دو بار در روز آنرا روی پوسـتتان اعمال کنید .

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

تقویت پوست صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا :

آلوئه ورا دارای محتوای غنی از اسید مالیک ، فیتوکمیکال و ویتامین E می باشد کـه بـه بـهبود الاسـتیسیته پوسـت کمک می کند و در نتیجه پوسـت را مقاوم تر می کند . این نه تنها پوسـت های شل را از بین می بـرد بلکـه می تواند پوسـتتان را مرطوب کند .
در ادامه این مطلب چند راه وجود دارد کـه می توانید از آلوئه ورا اسـتفاده کنید کـه تاثیرش دو چندان شود .

ماسک با ژل آلوئه ورا :

بـرگ های آلوئه ورا را تهیه کنید و ژل آنرا خارج کنید . آنرا بـر روی صورت خود اعمال کنید و بـه مدت 15 الی 20 دقیقه صبـر کنید تا روی پوسـتتان بماند . سپس پوسـت خود را با آب آشامیدنی بشویید و بـرای تاثیر بیشتر چندین بار در هفته بشویید تا بتواند بیشتر بـر روی شما تاثیر بگذارد .

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

خیار برای پوست صورت

 تقویت پوسـت صورت با خیار :

خیار یکی دیگر از درمان های موثر طبیعی بـرای پاکسازی پوسـت می باشد کـه می تواند بـرای تقویت پوسـت بسیار مناسب باشد .و یتوانید از آن بـه بـهترین نحو اسـتفاده کنید و می تواند پوسـت های شل را تقویت کند .

 ماسک ساده خیار :

خیار را از وسط بـرش دهید و آنرا پوسـت بکنید و پوسـت آنرا روی پوسـت خود قرار دهید بـه مدت چند دقیقه اجازه دهید تا روی صورتتان بماند و خشک شود . این روند را روزانه یک بار انجام دهید تا پوسـتتان تقویت شود .

 ماسـت و خیار :

بدون شک تمام شما افرادی کـه بـه زیبایی و حفظ جوانی پوسـت صورتتان اهمیت می دهید با این ماسک آشنا هسـتید ، ماسکی کـه بـرای تهیه آن باید: یک قاشق غذاخوری ماسـت و خیار رنده شده را روی پوسـتتان اعمال کنید تا حدود 10 الی 15 دقیقه روی پوسـتتان بماند. بعد از 10 الی 15 دقیقه آنرا با آب گرم بشویید و این روند را چندین بار در هفته انجام دهید تا بطور منظم پوسـتتان تقویت شود .

 تخم مرغ و خیار :

یک ماسک با مخلوط یک سفیده تخم مرغ با دو یا سه قطره روغن ویتامین E و 2 قاشق غذاخوری آب خیار را بـه آن اضافه کنید و روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شسـتشو دهید.این ماسک را یکبار در هفته بطور منظم روی پوسـتتان اعمال کنید تا مشکل پوسـتی تان حل شود و دیگر نیازی بـه درمان های دیگری با این کار ندارید .

 روغن درمانی :

پوسـت خود را با روغن های طبیعی ماساژ دهید و این کار می تواند در تقویت پوسـت شما موثر باشد و علی رغم تقویت پوسـتتان می تواند در مرطوب سازی آن هم کمک کند . شما می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن بادام ، روغن بادام ، روغن جوحوبا ، روغن ماهی و غیره می توانید اسـتفاده کنید .

بـرای این کار می توانید از روغن های طبیعی در مایکروویو گرم کنید و سپس آنرا بـه بیرون بیاورید و سپس کـه خنک شد آنرا روی صورتتان اعمال کنید تا تاثیرش بیشتر شود . شما می توانید آنرا قبل از خواب روی صورتتان اعمال کنید. ماساژ را دایره وار روی صورت خود اعمال کنید و اجازه دهیدتا بـه مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورتتان بماند. هر شب قبل از خواب آنرا روی صورتتان اعمال کنید .

آب گل رز :

آب گل رز دارای خاصیت رضایت بخشی می باشد کـه می تواندپوسـت شما را تقویت کند و پوسـت های شل را نیز همچنین تقویت کند .

بـه اندازه کافی آب گل رز را روی صورت خود اعمال کنید البته قبل از زمانیکـه بخوابید این کار را انجام دهید. اجازه دهید تادر تمام طول شب روی صورتتان بماند و پس از انجام این کار تاثیر شگفت انگیز آنرا خواهید دید . این روش از پیری زود رس شما هم جلوگیری خواهد کرد. هنگامی کـه از خواب بیدار می شوید آنرا بشویید .

ماسک گل رز و روغن فندق :

-یک قاشق غذاخوری روغن فندق و آب لیموی تازه و 5الی 7 قطره روغن بادام را در یک فنجان آب گل رز مخلوط کنید ت تاثیر آنرا ببینید . خوب هم بزنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از 15 الی 20دقیقه باآب بشویید .

دارچین :

دارچین سرعت تولید کلاژن را افزایش می دهد و در نتیجه پوسـت شما تقویت خواهد شد . یک قاشق چایخوری از پودر زرد چوبـه و دارچین و بـه اندازه 1/2 قاشق چایخوری نمک و شکر را بـه ظرف اضافه کنید . سپس آنرا با روغن زیتون کافی مخلوط کنید . از این مخلوط بـرای چند دقیقه اجازه دهید تا روی صورتتان بماند. در آخر هم با آب بشویید و یکبار یا دوبار در هفته بطور مرتب این فرآیند را تکرار کنید.

توت فرنگی :

توت فرنگی می تواند بـه عنوان رطوبت کننده ی پوسـت اسـتفاده شود و غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها می باشد و فیبـرهای کلاژن را تولید می کند کـه کمک می کند کخه پوسـت شما صاف شود و از پیری زودرس هم جلوگیری می کند .

ماسک توت فرنگی:

بـرای این کار 2 الی 3 توت رسیده را بشویید و سپس دو قاشق چایخوری از عسل و ماسـت بـر روی آن بـریزید و بطور کامل له کنید .
سپس آنرا روی صورت خود اعمال کنید و اجازه دهید بـه مدت 5 الی 10 دقیق روی پوسـتتان بماند . سپس با آب آشامیدن آنرا بشویید و خشک کنید . این فراین را یکبار در روز تکرار کنید تا تاثیر شگفت انگیز آنرا ببینید .همچنین شما می توانید توت فرنگی را در رژیم غذایی خود قرار دهید وتاثیر شگفت انگیز آنرا روی پوسـتتان ببینید .

پاپایا و آرد بـرنج :

آنزیم ویتامین E و پاپایین در پاپایا بـه افزایش تولید کلاژن کمک می کند و در نتیجه باعث مرطوب شدن و اسـتحکام پوسـت می شود . این ترکیب باعث بـهبودی پوسـت می شود و مشکلات التهابی پوسـت را بـهبود می دهد .یک پاپایای رسیده را تهیه کنید و کاملا بشویید . 1/4 فنجان آرد بـرنج و 2 قاشق غذاخوری عسل را بـه آن اضافه کنید . خوب هم بزنید و این خمیر را پوسـتتان اعمال کنید .
بعد از 20 الی 25 دقیق با آب گرم بشویید و سپس پوسـت خود را خشک کنید و این کار را بطور مرتب تکرار کنید .

نکته :کلم حاوی مقدار زیادی پتاسیم ، فسفر و ویتامین ها مانند A،B،C می باشد کـه بـه کاهش چین و چروک هم کمک می کند . از این منظور 2 تا 3 بـرگ کلم و 2 قاشق غذاخوری آرد بـرنج و چند قطره روغن بادام را اسـتفاده کنید . بعد از خشک شدن بطور طبیعی ، آنرا روی پوسـتتان اعمال کنید .

نکته هایی  عالی بـرای تقویت پوسـت صورت :

  • تمرینات عضلانی صورت را بـرای دو بار در روز انجام دهید تا نه تنها مقاومت پوسـت شما را افزایش می دهد بلکـه باعث درخشش بیشتر پوسـتتان می شود .
  • لایه بـرداری منظم پوسـت بصورت یک یا دو بار در هفته قطعا بـه شما کمک خواهد کرد تا سلول های مرده پوسـتتان از بین بـرود و در تقویت پوسـت هم کمک می کند .
  • سرکـه سیب می تواند پوسـت شما تقویت کند و چین و چروک را از بین ببـرد التهاب آنرا نیز از بین می بـرد .ئ1/4 فنجان سرکـه سیب را با 1/2فنجان آب رقیق کنید و روی صورت خود اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب بشویید تا تاثیرات شگفت انگیز آنرا ببینید .
  • اسـترس یکی از دلایل اصلی مشکلات پوسـتی می باشد . بنابـراین حداقل هر شب حداقل 7 الی 8 ساعت بخوابید و ورزش کنید و تمرینات تنفسی را حتما انجام دهید تا سطح اسـترسـتان کاهش یابد .
  • اگر در بیرون از خانه مشغول هسـتید توصیه می شود کـه از کرم های ضد آفتاب مناسب نور خورشید اسـتفاده کنید تا اشعه های مضر UV بـه شما آسیب نرساند .
  • افزایش وزن نیز می تواند علت بـروز بـرخی مشکلات شود و یا پیری شود . بنابـراین اضافه وزن خود را کاهش دهید و بـرای این کار یک رژیم غذایی مناسب بـرای خود تهیه کنید تا بـه سلامتتان آسیب وارد نشود .
  • سیگار کسیدن و نوشیدنی های الکلی نیز می تواند سبب آسیب رسیدن بـه پوسـت شود . بنابـراین سیگار و نوشیدنی های الکلی را ترک کنید چرا کـه می تواند از افزایش روند پیری جلوگیری کند .
  • از صابون های غیر اسـتاندارد ، محصولات آرایشی غیر اسـتاندارد و غیره اسـتفاده نکنید چراکـه می تواند منجر بـه بـروز بـرخی مشکلات در شما شود .
  • از خوردن بش از حد شیرینی جات و غذاهای چرب و مواد غذایی کـه بـرای بدن مضر هسـتند جلوگیری کنید . پس یک رژیم غذایی بـرای خود تهیه کنید تا از این مشکلات جلوگیری کنید .
  • روزانه بـه اندازه کافی آب ، ویتامین C ، میوه های تازه و سبزیجات را بـرای حفظ بدن خود اسـتفاده کنید تا سموم بدنتان از بین بـرود و این کار هم باعث تقویت پوسـتتان می شود .
  • شما همچنین می توانید از سایر دارو های طبیعی مانند عسل ، آب گل رز ، پودر زردچوبـه را بـرای تهیه ماسک های مناسب بـرای بازسازی پوسـت کـه در بالا بیان کردیم را انجام دهید و یا بـرای اطمینان بیشتر می توانید بـه پزشک خود مراجعه کنید .

    سخن پایانی :

تمام این درمان های خانگی و راهنمایی های بالا در پیشگیری و باز سازی پوسـت کمک می کند و از پیری زود رس جلوگیری می شود . این داروها زمانی موثر خواهند بود کـه رژیم غذایی سالمی داشته باشید و در این صورت می تواند موثر باشد. همچنسن مطالب فوق جهت تشخیص و درمان بیماری نیسـت و توصیه پزشکی تلقی نمی گردد. بـرای اطلاعات بیشتد در این زمینه با فرد متخصص مشورت نمایید .

مطالب مرتبط :

شپش سر را چگونه از بین ببریم و درمان کنیم

خواص گلاب برای پوست

4/5 - (2 امتیاز)