تمیز کردن کابینت ام دی اف به روش ساده

تمیز کردن کابینت ام دی اف به روش سادهتميز کردن کابینت ام دی اف به روش ساده

 

کابینت ها نقش مهمي در  آشپزخانه شما دارد مانند دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما. کابینت های کثیف و پر لکـه ظاهر آشپز خانه شما را بد جلوه مي دهد و فضای آن را تحت تاثر خود قرار مي دهد و زیبایی دکوراسیون آشپز خانه شما را به هم مي زند. البته باید توجه کنیم چه موادی برای این کار استفاده مي کنیم کـه به ام دی اف  آسیبی نرساند.

 

گام های تميز کردن کابینت های ام دی اف

گام اول : برای پاک کردن کابینت های ام دی اف ابتدا گرد و خاک آن را ا یک دستمال خشک بگیرید.

گام دوم : در گام بعد مي‌توانید مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تميز شود. یک نکته در رعایت تميز کردن کابینت های ام دی اف استفاده از دستمال نم دار و آغشته به مواد شوینده البته به جز مواد شوینده ای مثل وایتکس، مواد شوینده الکل دار و … مي باشد.

گام سوم : در گام بعد سطح کابینت ها را با یک دستمال نم دار پاک کنید تا مواد شوینده از سطح آن ها پاک شود. توجه داشته باشید کـه دستمال شما حتما نم دار باشد نه خیس!

گام آخر: و در گام آخر با دستمال خشک سطح آن را تميز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.
نکته دیگر اینکـه در تميز کردن کابینت ها هرگز از اسکاچ های زبر یا سیم های ظرفشویی استفاده نکنید، چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح کابینت مي‌شود. به جای این کار از یک اسفنج نرم یا دستمال های مخصوص کمک بگیرید.

تمیز کردن کابینت ام دی اف به روش ساده

تمیز کردن کابینت ام دی اف براق

روش های ساده پاک کردن لکـه های چربی از کابینت ها

برای این کار نیاز به تهیه یک خمير ساده پاک کننده دارید این خمير ساده را به سادگی مي توانید با آب، جوش شیرین و روغن گیاهی خودتان بسازید. برای تهیه خمير نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه روغن کفایت مي کند این ميزان را مي توانید با توجه به مساحت کابینت های خود بیشتر کنید، اگر احساس مي کنید خميرتان غلیظ است از آب به سبب رقیق تر شدن آن کمک بگیرید. حال کـه خمير شما آماده شده است با کمک یک مسواک نرم روی لکـه ها را تميز کنید سپس با ابر و دستمال خیس آن را پاک کنید و قدرت جادویی این خمير را در تميز کردن سطوح چوبی خود ببینید.

 

نکته های پاک کردن لکـه کابینت :

برای استفاده از روش ذکر شده برای کابینت های ام دی اف ابتدا روی قسمت کوچکی تست کنید و سپس باقی کابینت را با این محلول تميز کنید.
اگر صنایع چوبی از نوع خاصی چوب یا مواد به کار رفته ساخته شده است حتما همراه دستور العملی عرضه شده اند کـه آن ها را با دقت دنبال کنید.
روشی دیگر کـه برای تمامي کابینت ها مي توان به کار برد، استفاده از محلول نصف آب و نصف سرکـه است کـه مي توانید استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.
استفاده از جوش شیرین و آب هم محلول معجزه آسا دیگری است کـه آن را هم با خیال راحت مي توانید استفاده کنید.
لکـه ها را هر چه زودتر تميز کنید کار راحت تری برای از بین بردنشان خواهید داشت پس زمان را از دست ندهید.
بسیاری شوینده ها و سفید کننده های مختلفی را برای تميز کردن کابینت ها پیشنهاد مي دهند ولی حواستان باشد کـه بسیاری از مواد شوینده و تميز کننده خیلی راحت مي توانند کابینت مخصوصا نوع MDF را دچار دردسر و خرابی کنند.

تمیز کردن کابینت ام دی اف به روش ساده

پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف

عمر کابینت های ام دی اف را چگونه بالا ببریم؟

_ برای تميز کردن کابینت و دیگر سازه های mdf از یک اسفنج مرطوب استفاده فرمائید و از اسکاچ و شوینده های اسیدی جدآ خودداری کنید، زیرا استفاده از این مواد به کابینت و یراق آلات آن آسیب مي رساند.

_ برای پاک نمودن کابینت یا سازه های mdf از یک دستمال نمدار آغشته به مواد شوینده استفاده نمائید و پس از آن با یک دستمال نمدار چندین بار پاک و در انتها خشک نمائید.

_ هرگز دستمالهای خیس آشپزخانه را برای خشک شدن از دربها یا دستگیره کابینت آویزان نکنید، زیرا تماس طولانی رطوبت با کابینت، باعث آسیب جدی به آن مي شود.

_ برای پاک نمودن دربهایی کـه قاب پروفیل mdf یا آلومينیومي دارند ، مراقب باشید مواد شوینده و آب به داخل درزها نفوذ نکند . زیرا با نفوذ آب به مرور باعث کپک زدگی و ایجاد باکتری خواهد نمود، و در آخر باعث خرابی دربها خواهد شد.

_ هرگز دربهای کابینت های دیواری را باز نگذارید. زیرا بخار و گرمای حاصل از پخت و پز باعث آسیب دیدن آنها مي شود. _ درب را بیش از زاویه معمول باز ننمائید، زیرا رگلاژ دربها بهم خورده و باعث سائیدگی بین دربها و بدنه خواهد شد.

_ برای پاک کردن لک ، اثرات دست ، جوهر و ماژیک هرگز از موادی چون وایتکس، آستون؛ الکل صنعتی، مستقیمآ استفاده نفرمائید. زیرا این مواد مي تواند به سطح رو کش دار mdf آسیب برساند. برای استفاده از این مواد بهتر است آن ها را با آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید

تمیز کردن کابینت ام دی اف به روش ساده

چگونه لکه روغن را از رو کابینت پاک کنیم

_ شیشه های حاوی سرکـه ، روغن ، مربا و ترشیجات را قبل از اینکـه داخل کابینت بگذارید مطمئن شوید ، زیر آن تميز و یا درب آن باز نباشد زیرا در بلند مدت باعث ایجاد لک و تغییر رنک کابینت شما خواهد شد.

_ صفحات کابینت از جنس hpl یا کرین ( سنگ مصنوعی ) آنتی باکتریال مي باشد کـه مقاومت خوبی در برابر ضربات و گرما دارد اما در بعضی از مواقع بنا به درخواست مشتری به خاطر ارزانتر شدن قیمت کابینت از همان جنس درب کابینت کـه لبه آن به مقدار ۸ سانت دوبل شده و pvc ميشود را مورد استفاده قرار مي دهند .

کـه مقاومت آن مثل صفحه به اصطلاح ما کابینت سازها شرکتی نمي باشد. بنابراین هم در مورد صفحه شرکتی و کرین و هم در مورد صفحه دوبل شده باید به نکات زیر توجه فرمائید.

الف ) از بریدن نان و دیگر مواد غذایی بر روی ميز کابینت بطور مستقیم خوداری کنید,و در زیر نان از یک پارچه ضخیم استفاده کنید.

ب ) از تراشیدن لک و غذاهای ریخته شده خشک یر روی صفحه و شستشوی آن با مواد شوینده اسیدی جدآ خودداری نمائید.

پ ) از تجمع آب دور سینک و گوشه های صفحه کابینت به مدت طولانی جلوگیری کرده و با دستمال خشک نمائید، زیرا در طولانی مدت باعث از بین رفتن آب بندی و ایجاد پوسیدگی در کابینت شما خواهد شد.

ت ) ظروف داغ را مستقیمآ روی صفحه کابینت قرار ندهید و از زیر قابلمه ای کـه در همه منازل متداول است استفاده فرمائید.

ث) از گذاشتن اجسام سنگین بر روی قسمتی از صفحه کـه زیر آن خالی است (لباسشوئی ) صفحه جدآ خودداری نمائید.

4.4/5 - (5 امتیاز)