ماسک زردچوبه برای پوست و مو

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

 

ادویه های مختلف خواص فراوانی دارد کـه اگر آن را بدانبم علاوه بـر طعم دادن بـه غذا بـرای درمان هم می توانیم از آن استفاده کنیم. یکی از این ادویه ها زرد چوبـه است کـه بـرای پوست و مو خواص فروانی داردف علاوه بـر پوست و مو بـرای درمان نقاط دیگر بدن هم کاربـرد دارد. در این مطلب با خواص و ماسک زرد چوبـه بـرای پوست و مو آشنا می شویم، با ما همراه باشید.

 

خواص زردچوبـه بـراي پوست

زردچوبـه کـه بـرای هزاران سال با فواید بیشماری شناخته شده است همچنان بـه اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته زردچوبـه بـرای پوست هم فواید زیادی دارد. یکی از موارد استفاده آن لایه بـرداری و تقویت بافت پوست است.

زردچوبـه غنی از ماده ای بـه نام کورکومین است کـه خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد.این ادویه علاوه بـر این کـه خاصیت ضدعفونی کننده دارد بـه عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی پوست هم موثر است. اين ماده باعث راهنايی هرچه بیشتر پوست شده و در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تاثیرگذار می‌کند.

زردچوبـه همچنین در کند شدن روند پیری پوست بـه صورت طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر دارد. بعلاوه، استفاده مداوم از آن، ایجاد چین و چروک را کاهش می‌دهد.

زردچوبـه هم می‌تواند بـه تنهایی و هم با ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه انواع ماسك زردچوبـه را بـه همراه كاربـردهاي آن در زيبايي و سلامت پوست ذكر ميكنيم:

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

زردچوبه و ریزش مو

ماسك هاي زردچوبـه جهت درمان آكنه:

در هند قبل از روز عروسی، عروس و داماد از ماسک صورت زردچوبـه استفاده می کنند تا علاوه بـر رفع آکنه پوستشان شفاف و با طراوت شود.

زردچوبـه باعث راهن شدن پوست و از بین رفتن لکـه های ناخوشایند می شود.

درمان آكنه : ماسك زردچوبـه + نشاسته + شير+ روغن زيتون يا نارگيل

بـرای تهیه ماسک، ۲قاشق غذاخوری نشاسته را بـه یک قاشق غذاخوری شیر طبیعی ولرم اضافه کنید. سپس ۲قطره روغن زیتون یا نارگیل و کمی زردچوبـه (اندازه نوک قاشق مرباخوری) بـه آن بیفزایید و لایه نازکی روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید.

درمان آكنه: زردچوبـه + پودر صندل

همچنين ميتوانيد مقداري زردچوبـه را با پودر چوب صندل مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را بـه حال خود رها کنید و سپس با آب سرد صورتتان را تمیز کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید

ماسك هاي زردچوبـه بـراي رفع تيرگي پوست:

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

فواید زردچوبه برای پوست

رفع تيرگي پوست: زردچوبـه + آب خيار + آبليمو

اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را بـرطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبـه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این راه نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

رفع تيرگي پوست: آرد نخود+شیر + آبلیمو +زردچوبـه

مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبـه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا بـه ماده‌ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

رفع تيرگي پوست: زردچوبـه + آرد نخودچي+ صندل + روغن بادام

نصف لیوان آرد نخود را با دو قاشق چایخوری پودر زردچوبـه و دو قاشق چای خوری پودر چوب صندل مخلوط کنید.یک قاشقچای خوری روغن بادام و کمی آب بـه مواد اضافه کنید تا مایه غلیظی بـه دست بیاید. مایه را بـه صورت بمالید و قرار دهید بـه مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با مالیدن نوک انگشت ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

رفع كدري پوست: آرد نخود + زردچوبـه+ روغن زيتون + شير + آبليمو

بـراي رفع كدري پوست یک قاشق مرباخوری آرد نخود، یک چهارم قاشق مرباخوری پودر زردچوبـه، نصف قاشق مرباخوری روغن زیتون، نصف قاشق مرباخوری شیر و ۴ تا ۵ قطره آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از نیم ساعت با آب خنک بشویید.

ماسك هاي زردچوبـه جهت نرم كنندگي و شفافيت پوست:

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

زردچوبه برای رنگ مو

ماسك نرم كننده: زردچوبـه + خامه

مالیدن مخلوطی از زردچوبـه و مقدار کمی خامه بـر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

ماسك شفاف كننده: زردچوبـه + آبليمو

یک قاشق چایخوری زردچوبـه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را بـه مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این راه درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید

ماسك زيباكننده: زردچوبـه + شير

بـرای این کـه پوست زیبا جلوه کند زردچوبـه را در شیر مخلوط کرده بـه صورت ماسک روی صورت قرار دهید.

 

كرم دور چشم طبيعي زردچوبـه:

با زردچوبـه کرم دور چشم تهیه کنید و حداقل ۲بار در هفته از آن استفاده کنید. این ماده نه تنها چین و چروک بلکـه سیاهی دور چشم را از بین می بـرد.
بـه اندازه نوک قاشق مرباخوری زردچوبـه رابـه ۲قاشق غذاخوری شیر بـریده اضافه کنید و دور چشم بمالید و پس از ۲۰دقیقه با آب خنک بشویید.

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

مضرات زردچوبه برای پوست

درمان چربي و خشكي پوست

بـرای پوست خشک، یک عدد سفیده تخم مرغ، ۲قطره روغن زیتون، کمی آب لیموی تازه و گلاب و کمی زردچوبـه را مخلوط کنید و بـه تمامی بخش خشک از جمله صورت، گردن، آرنج و زانو بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

بـرای پوست چرب، کمی زردچوبـه را بـه ۲قاشق غذاخوری پودر صندل، ۲قاشق غذاخوری شیر و ۲قطره آب لیموی تازه اضافه کنید و بـه صورت بمالید. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

درمان ترك پوست:

بـرای درمان ترك پوست، مخلوطی از ۳قاشق غذاخوری زردچوبـه و ۳قطره روغن نارگیل را روی ترک ها بمالید تا مانع از عفونت های قارچی مخصوصا عفونت بین انگشتان پا شود.

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

از بین بردن شوره سر با زردچوبه

رفع شوره سر:

شوره سر بـه راحتی با زردچوبـه و روغن زیتون قابل درمان است. مخلوطی از آن را بـه پوست سر بمالید و پس از ۱۵دقیقه سر خود را با شامپو بشویید.

 

زردچوبـه بـرای جلوگیری از ریزش مو

مطالعات ویژه‌ای می‌گویند کـه کورکومینویید زرد چوبـه می‌تواند بـه جلوگیری از ریزش مو کمک کند. با اینکـه مدرک کافی بـرای این کار وجود ندارد، اما استفاده از زرد چوبـه در موی شما هیچ گونه عوارض مضری نخواهد داشت.

 

درمان خارش پوست:

بـرای درمان خارش پوستی ۲۰ گرم زردچوبـه، ۱۰ گرم حنا با عرق کاسنی مخلوط کرده بـه محل بمالند.
بـرای رفع خارش یک راه دیگر پوست پودر زردچوبـه را با روغن گل سرخ و سرکـه مخلوط کرده بـه محل بمالید.

 

کاهش بـرنزه شدن پوست

زردچوبـه بـه کاهش بـرنزه شدن کمک می‌کند. کمی زرد چوبـه را همراه با مقداری شیر و عصاره لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را بـه مناطق متاثر بمالید. بعد از اینکـه اجازه دادید بـه درستی خشک شد، آن را با آب بشویید.

 

ماسك هاي زردچوبـه جهت درمان لكه و كك و مك:

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

خواص عسل با زردچوبه

درمان كك و مك: زردچوبـه + آبليمو

ميتوانيد پودر زردچوبـه را با آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری بـه دست بیاید. هر روز آن را روی صورتتان قرار دهید. استفاده مداوم از این خمیر بطور موثر در مبارزه با کک و مک، کمک می‌کند.
بـرای درمان کک مک پودر گل زردچوبـه را با آبلیمو خمیر کرده بـه محل کک و مک بمالید.

درمان لك و خال: زردچوبـه + ماست

بـرای جلوگیری از لک و خال زردچوبـه را با ماست شیرین مخلوط کرده روی پوست قرار دهید.

درمان لكه هاي پوست: زردچوبـه + آبليمو

مخلوطی از زردچوبـه و آب لیمو را بـه مدت ۲۰دقیقه روی لکـه های پوست بمالید.

 

زردچوبـه ، پاك كننده و لايه بـردار پوست:

بـرای لایه بـرداری پوست زردچوبـه را با سوپ جو دو سر مخلوط کنید.
دو قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق چای‌خوری زردچوبـه و چند قطره عسل را مخلوط کنید. یک لایه نازک از این خمیر را روی صورتتان قرار دهید. ۲۰ دقیقه فرصت دهید تا خشک شود. بـه آرامی آن را بخراشید و صورتتان را با آب تمیز کنید. این خمیر حکم یک پاک کننده طبیعی را دارد.

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

ازبین بردن مو زائد با زردچوبه

استفاده از خمیر زرد چوبـه در حذف موهای زائد

با کمک زردچوبـه بـه راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببـرید وهمچنین بـرای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید.
مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند بـه پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد کـه باعث نرمی و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبـه

اول از همه زردچوبـه و آب ، بـه جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید را بـه نسبت ۱:۲ باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبـه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و ۱ قاشق غذاخوری آرد را بـه خمیر خود اضافه کنید.

راه استفاده

ابتدا مقداری آرد ذرت را بـه مناطقی کـه می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی بخش مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکـه پارچه تمیز بپوشانید بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بـردارید و پوست را با آب گرم بشویید این راه را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر بـه نتیجه موردنظر بـرسید.
این راه معمولا در هند استفاده می شود کـه یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بـر خلاف دیگر راه ها می توانید ۱ بار از این راه هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بـهتر باشید.

ماسک زردچوبه برای پوست و مو

خواص ماست و زردچوبه برای پوست

کلام آخر:

امیدواریم مطالب بالا برایتان مفید بوده باشد و به شما در مراقبت از پوست و مویتان کمک بکند. پوست و مو تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری افراد دارد و همچنین حساس هستند و نیاز به توجه خاص دارد.

 

مطالب بیشتر:

روش استفاده از موبر

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

این مطلب چقدر مفید بود ؟