خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای مردان

خواص سیر :

سیر، مزاجی گرم و خشک دارد و به گفته متخصصان طب سنتی برای درمان سردی مزاج جنسی، ریزش مو، بیماری های قلبی و فشارخون مفید است. سیر از معدود خوراکی‌هایی است که حرارت آن شبیه حرارت غریزی بدن بوده و مفرح نیز است. این گیاه، رقیق ‌کننده خون، ادرار آورنده، حیض آورنده و عرق آورنده است و خوردن آن با مراعات زمان و مزاج فرد و در حد اعتدال حافظ صحت بدن است.

سیر داروی خوبی برای مبتلایان به دیابت و چربی خون بالاست و قدرت سم زدایی و ضدعفونی کنندگی قوی دارد و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و از بروز پروستات در مردان و گرفتگی عضلات جلوگیری می کند، اما مصرف سیر به فردی که دارای مزاج سرد است و در محیطی سرد زندگی می‌کند یا فعالیت فیزیکی کمی دارد و دارای اضافه وزن است و از سردی همیشه گله دارد، توصیه می‌شود.

اگر فردی دارای مزاج گرم است و در محیطی گرم زندگی می‌کند یا شغل وی به ‌گونه‌ای است که در معرض هوای گرم است مانند رانندگان تاکسی یا نانواها، بهتر است سیر کمتری مصرف کنند. ضمن اینکه مصرف سیر به افراد میانسال بیش از نوجوانان توصیه می‌شود و این عزیزان بهتر است روزی یک حبه سیر مصرف کنند.

خواص سیر برای مردان:

خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای مردان

سیر حاوی مقدار زیادی از مؤلفه ای به نام آلیسین است که سبب تحریک گردش خون و انتقال جریان خون به اندام های جنسی زنان و مردان می شود، ولی به علت بوی کمی ناخوشایند سیر، آن را با اعتدال بخورید. در صورت وجود می توانید مکمل های غذایی را نیز به صورت قرص مصرف کنید.

ترکیبات فعال موجود در سیر می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر در کاهش فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند، تأثیر عمده ای دارند  اما برای داشتن اثرات مطلوب باید دوزها زیاد باشد. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار میخک سیر در روز است.

درمانی برای بیماری‌های قلبی :

سیر دشمن بیماری قلب است. یک حبه کوچک سیر، اگر شب‌ها قبل از خواب مصرف شود، علاوه بر تضمین سلامت قلب، فشار خون را کاهش می‌دهد و مهم‌تر از تمام این‌ها از لخته شدن خون در قلب و دیگر نقاط بدن، جلوگیری می‌کند.
خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای مردان

سلامت پروستات :

هیپرپلازی خوش خیم پروستات بیماری شایع در مردان است به خصوص در مردان سالخورده. مصرف یک حبه سیر و یک پر پیاز در طول روز، خطر ابتلا به هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات در مردان را کاهش می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان‌دار، آنتی‌باکتریال‌دار :

سیر منبع خوبی برای آلیسین است. علاوه بر تمام خاصیت‌هایی که می‌توان برای آنتی اکسیدان‌دار بودن و آنتی باکتریال‌دار بودن سیر ذکر کرد، باید گفت که آلیسین سیر، عملکرد کبد را هم بهبود می‌دهد.

خواص سیر برای مردان

خواص سیر ترشی

ضد ویروس :

اگر خیلی زود سرما می‌خورید، جویدن یا بلع یک جبه سیر تازه به شما کمک می‌کند تا از ویروس‌ها دور بمانید. سیر ضد ویروسی است که دومی ندارد.

درمان قارچ پا :

قارچ پا، موضوعی شایع در مردانی است که ساعت‌ها پاهایشان در کفش می‌ماند. مصرف یک حبه سیر در طول روز، برای از بین بردن قارچ پای کارمندان و حتی ورزشکاران مفید است.

خواص سیر برای مردان

خواص سیر ناشتا

ضد سرطان :

سیر، سلنیوم هم دارد و این یعنی سدی محکم در برابر انواع سرطان‌ها. پس مصرف سیر، آن هم سیر خام که می‌جوید یا می‌بلعید را فراموش نکنید. بخصوص اگر در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌کنید.

تقویت قوای جنسی :

سیر، یکی از موادی است که برای تقویت قوای جنسی مردان بسیار مفید است. مصرف یک حبه سیر در روز، به مرور زمان، قوای جنسی مردان را بالا می‌برد و دیگر نیازی به خریدن قرص‌ها و مکمل‌های گران قیمت نیست.

خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای مردان

معجزه سیر برای رفع ریزش مو :

برای درمان ریزش موی سر باید کمبود ویتامین B را که سبب آن شده رفع کرد. سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویت مو مفید است. برای درمان ریزش موی سر باید کاری کرد تا جریان خون در زیر پوست سر تحریک شود. همچنین می‌توان علاوه بر استفاده از انواع پیاز خوراکی و سبزی‌ها، موها را با ماست شست‌وشو داد چون آب ماست از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

همچنین گفته می شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامین B، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی ها مانند تره، سیر و موسیر به وفور یافت می شود.

برای به جریان انداختن خون در سر می توان موها را ماساژ داد به شرطی که صابون و شامپو قلیایی نباشد. بدین منظور مقدار کمی سیر را نیز می توان رنده کرد و بعد به آن مقداری عسل اضافه و مخلوط کرد و بر سر مالید.

مضرات سیر :

خواص سیر برای مردان

خواص سیر خام

  • صدمه به حیاتی ترین عضو بدن یعنی کبد از مهمترین مضرات احتمالی سیر است.
  • مصرف بیش از حد معمول سیر سبب مسمومیت کبد می شود.
  • ایجاد بوی بد دهانی از جمله مسائلی است که می تواند برای افراد خوشایند نباشد.
  • اگر فردی هستید که روزانه در جمع دوستانه و کاری حضوری دارید حتما بعد از خوردن سیر نسبت به رفع بوی آن اقدام کنید.

نکته: اگر از بوی سیر ناراحت هستید این نکته را به یاد داشته باشید: خوردن کاهو، جعفری، سیب و یا دانه های قهوه بوی بد سیر را از شما دور خواهد کرد.

  • زمانیکه سیر بر روی پوست استفاده می گردد، عموما می تواند خطرناک باشد.
  • سیر می تواند سبب آسیب دیدن پوست به شکل سوختگی شود.
  • ایجاد حالت تهوع و دردهای معده مانند سوزش سر دل معده در زمان استفاده زیاد سیر گزارش می شود.
  • سیر با رفلاکس اسید معده به مری سبب سوزش معده می شود و فرد را دچار تهوع و یا استفراغ می کند. برای جلوگیری از این حالت حتما از خوردن سیر به صورت ناشتا خودداری کنید.
  • تشدید خونریزی بعد از اعمال جراحی. سیر با رقیق کردن خون به کاهش لخته خونی کمک می کند. اما اگر از دروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید تشدید این عامل را سبب می شود و احتمال خونریزی را افزایش می دهد.
  • کاهش و افت شدید فشار خون، اگر چه نوعی مزیت برای افرادی است که فشار خون بالا دارند. اما در حالت عادی کاهش بیش از حد فشار سبب سرگیجه و تهوع و لرزش بدن فرد می شود و حالت عمومی فرد را دچار اشکال می کند.
  • عرق کردن بیش از اندازه، اسهال و سرگیجه از مصرف بیش از اندازه سیر نیز گزارش شده است.
  • آسم و سایر واکنش های آلرژیکی نیز در افرادی که سیر مصرف می کنند ممکن می باشد.

خواص سیر ناشتا :

خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای مردان

دوران بارداری :

خوردن سیر خام ناشتا در دوران بارداری به علت مقادیر بالای اسید فولیک از نقص سیستم عصبی در جنین پیشگیری می کند. سیر خام ناشتا خواص ضد التهابی و ضد عفونی قوی دارد و زنان باردار را در برابر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا محافظت می کند. مصرف سیر خام صبح ناشتا به کاهش فشار خون بالا در زنان باردار کمک می کند.

درمان ریزش مو :

مصرف سیر خام صبح ناشتا سبب بهبود گردش خون در بدن و پوست سر می شود و همین می تواند سبب تقویت فولیکول های مو شده و از ریزش مو جلوگیری کند.

خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای پوست و مو

درمان آکنه و جوش صورت :

خوردن یک حبه سیر خام صبح ناشتا به علت مقادیر بالای آلیسین که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد با پاکسازی کبد و بدن به درمان جوش صورت و آکنه کمک می کند.

مطالب مرتبط : درمان سریع جوش سر سیاه به روش خانگی

قلب :

ترکیبات گوگردی موجود در سیر هنگامی که با عسل ترکیب شوند به بهبود جریان خون کمک کرده و با تقویت رگ های خونی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حمله قلبی مفید هستند.

خواص سیر برای مردان

خواص سیر پخته

فشار خون :

اگر هر روز معجون سیر خام با عسل را ناشتا بخورید، فشار خون بالا را درمان می کند.

کلسترول خون :

آلیسین موجود در سیر و عسل سبب کاهش کلسترول بالای خون می شود، همچنین این معجون به کاهش تری گلیسیرید بالای خون هم کمک می کند.

خواص سیر برای مردان

سیر را چگونه بخوریم

درمان روماتیسم، واریس و آرتروز :

مطالعات نشان داده که سیر خام با عسل دارای خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتروز، روماتیسم و واریس عمل می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن :

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی سیر تازه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد و از ابتلا به بیماری های ویروسی، باکتریایی و هر نوع عفونت دیگر پیشگیری می کند.

خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای مردان

درمان سرماخوردگی و سرفه :

معجون سیر خام با عسل با تحریک تولید آنتی بادی ها در بدن به درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا می می کند، همچنین گفته می شود که برای درمان سرفه هیچ ماده ای مفید تر از شربت سیر خام با عسل نیست.

مطالب مرتبط :درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

موارد منع مصرف سیر ناشتا :

قبل از مصرف سیر، به بررسی وضعیت سلامت بدن خود بپردازید. اگر از افرادی هستید که به سیر حساسیت دارید از مصرف سیر به صورت خام خودداری کنید و در صورتی که مصرف سیر سبب سردرد شدید، بروز جوش صورت و بالا رفتن دمای بدن شما شد، سریعاً مصرف سیر را متوقف کنید. همچنین نتایج حاصل از برخی مطالعات حاکی از این است که مصرف سیر در افراد مبتلا به ایدز سبب بروز عوارض جانبی می‌شود.

طبع سیر :

خواص سیر برای مردان

طبع سیر

طبع سیر بر اساس طب سنتی، گرم و خشک است و از نظر گرمی درجه سه است. یعنی گرمی خیلی زیادی دارد و فقط یک درجه با گرمی درجه چهار که منجر به سمیت محصول می‌شود، فاصله دارد. درجه خشکی سیر متوسط است و سیر تازه مقداری رطوبت دارد و از همین رو خاصیت سیر تازه بیشتر از سیر کهنه است.

بطور کلی سیر نیز همانند پیاز دارای رطوبت خوب و در اصطلاح فضلیه است که برای بدن مفید است و حرارتی شبیه حرارت ذاتی و غریزی بدن که عامل حیات است، ایجاد می‌کند. درجه گرمی و خشک بودن طبع سیر قدری بیشتر از پیاز است و خاصیت محلل نیز دارد، یعنی تحلیل برنده مواد زائد سفت شده و غلیظ شده در بدن است که معمولاً منشاء آن بلغم و سودا (غلبه اخلاط و مواد سرد در بدن) است.

سخن پایانی :

سیر دارای فواید بسیاری در همه به خصوص مردان است اما همواره به مضرات و استفاده ی بیش از حد سیر هم توجه داشته باشید مخصوصا  افرادی دارای حساسیت به سیر. سیر برای زنان هم دارای فواید بسیاری است. بعد از مصرف سیر حتما به اطرافیان خود هم توجه داشته باشید.

4.5/5 - (15 امتیاز)