خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

25 غذای سوزاننده چربی برای پهلو و شکم

چربی شکم خطرناک است. چربی شکم ارتباط نزدیکی با دیابت، بیماری های قلبی و مقاومت به انسولین، دارد. علاوه بر این، این بیماری بدون در نظر گرفتن سن و ژنتیک می تواند بر همه افراد تأثیر بگذارد. از این رو، باید بلافاصله با مصرف غذاهایی که می توانند به افزایش این چربی سرسخت آور کمک کنند، مسئله را برطرف کنید. در این مقاله 25 ماده غذایی که باید بخورید برای سوزاندن چربی شکم و زندگی سالم و شاد ذکر شده است.

25 بهترین غذاهایی که به سرعت چربی پوست را می سوزاند :

1. میوه ها :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

میوه های لاغر کننده شکم

میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر رژیم غذایی و آنتی اکسیدان ها هستند. فیبر غذایی باعث بهبود هضم، افزایش تعداد و تنوع میکروبهای روده خوب می شود. همچنین سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و به کاهش فشار خون کمک می کند.

مرکبات مانند پرتقال، لیمو، کیوی، نارنگی و لیموترش تازه منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها بوده و خاصیت ضد میکروبی دارند. سایر میوه های چربی سوز شامل سیب، هندوانه، انگور و توت فرنگی است. با این حال، اطمینان حاصل کنید که چربی های شکم تان را مصرف بیش از حد میوه، افزایش ندهید. اگرچه میوه ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند، اما حاوی قند نیز هستند.

2. حبوبات :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

غذاهای لاغر کننده سریع

حبوبات سرشار از پروتئین هستند و کالری و چربی کمی دارند. پروتئین لاغر موجود در حبوبات به ایجاد توده عضلانی لاغر، سرعت بخشیدن به متابولیسم و ​​بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند. حبوبات آب پز، سالم تر از سرخ شده یا ادویه دار است.

3. ماهی :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

برنامه غذایی چربی سوزی شکم و پهلو

ماهی منابع عالی پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. پروتئین ها به ساخت عضلات کمک می کنند و اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن و افزایش میزان متابولیک می شوند. همچنین، هرچه التهاب کمتر باشد، احتمال افزایش وزن که در اثر استرس و التهاب ایجاد می شود، کمتر است.

4. بادام :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

چربی سوزی شکم با ورزش

بادام به دلیل داشتن چربی و پروتئین سالم، معده شما را برای مدت طولانی پر می کند. آنها منبع خوبی برای مواد مغذی گیاهخواران برای سوزاندن چربی هستند. آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث افزایش انرژی و متابولیسم می شود.

5- لوبیا و حبوبات :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

رژیم لاغری

لوبیا و حبوبات منبع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. مصرف مرتب آنها می تواند به سرکوب مشکلات گرسنگی کمک کند و از این طریق از پرخوری جلوگیری شود. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین برای گیاهخواران هستند. سعی کنید سه حبوبات مختلف را با هم مخلوط کنید تا بدن شما دارای ریز مغذی های مختلف باشد.

6. اسفناج و سایر سبزیجات :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

سبزیجات لاغر کننده

سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم، سبزیجات یخ زده، سبزیجات تربچه، هویج، کلم بروکلی و شلغم سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر غذایی هستند. این سبزیجات با افزایش احساس سیری، کاهش التهاب و کمک به هضم غذا، می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند.

حتما بخوانید: روش ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات

7. محصولات لبنی :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

گیاهان لاغر کننده قوی

مصرف محصولات لبنی پر چرب به دلیل اینکه از مواد مغذی پر شده اند، توصیه می شود. محصولات لبنی می تواند شما را برای مدت طولانی سیر کند و از این طریق به کاهش وزن کمک می کند.

8. بلغور جو دوسر :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

خوراکی های چربی سوز

بلغور جو دوسر، غنی از فیبر است و به هضم غذا کمک می کند. آنها حاوی فیبر نامحلول و کربوهیدرات هایی هستند که گرسنگی شما را مهار می کنند و انرژی لازم را به شما می دهند. برای صبحانه بلغور جو را با مقداری کره یا آجیل میل کنید. هنگام خرید جو دوسر، حتماً یکی را انتخاب کنید که بدون بو باشد زیرا جوهای طعم دار حاوی شکر و مواد شیمیایی هستند.

9. کره بادام زمینی :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

مواد غذایی چربی سوز

کره بادام زمینی گزینه ای عالی برای شیرین کردن صبحانه یا اسموتی شماست. کره بادام زمینی پر از پروتئین، ویتامین E، آهن، پتاسیم، روی، آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی و پلی فنول ها است. برای جلوگیری از رفع گرسنگی، تعداد کمی از بادام زمینی خیس یا آب پز را به عنوان میان وعده مصرف کنید. بیش از حد بادام زمینی مصرف کنید زیرا کالری متراکم دارند.

10. روغن زیتون فوق العاده :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

بهترین مواد غذایی برای لاغری

پخت و پز با روغن زیتون برای کاهش وزن و سلامت عمومی مفید است. زیرا به کاهش کلسترول LDL (بد) کمک می کند و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد. این روغن برای کاهش وزن بسیار مناسب بوده و دوستدار قلب شما است. شما می توانید از آن برای پخت و پز یا فصلی کردن غذای خود استفاده کنید.

11. غلات کامل :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

غذاهای لاغر کننده سریع

غلات کامل مانند ارزن، کوینو و برنج قهوه ای منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر رژیم غذایی هستند. مصرف آنها می تواند مشکلات گرسنگی شما را در حالت خالی نگه داشته باشد، هضم کمک کند و از یبوست جلوگیری کند. این به نوبه خود می تواند به شما کمک کند چربی شکم را به راحتی بسوزانید و از بین ببرید.

12. پودر پروتئین :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

رژیم لاغری

اگر نتوانید مواد غذایی کامل و سرشار از پروتئین را مصرف کنید، پودرهای پروتئین گزینه خوبی است. شما می توانید پروتئین آب پنیر، پودر پروتئین وگان یا پودر پروتئین خانگی را برای کمک به بهبود توده عضلانی و افزایش متابولیسم مصرف کنید.

13. دانه های چیا :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

سبزیجات لاغر کننده

اکنون به یک روند تبدیل شده است که شامل دانه های چیا در اسموتی ها ، سالادها و کاسه های صبحانه است. آنها منبع خوبی برای پروتئین و چربیهای سالم هستند و دو قاشق غذاخوری دانه چیا تقریباً حاوی 10 گرم فیبر رژیم غذایی هستند. دانه های چیا فاقد گلوتن هستند، احساس سیری را افزایش می دهند و خاصیت ضد التهابی، ضد دیابتی، آنتی اکسیدان و ملین دارند.

14. قارچ :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

خوراکی های چربی سوز

طبق گفته های مدیر اجرایی تغذیه و توسعه استراتژیک Euphebe، مقادیر کم ویتامین D به چاقی شکم متصل است. قارچ منبع خوبی از ویتامین D است. آنها کالری کمی دارند، پروتئین و آب زیادی دارند و بسیار خوشمزه هستند. شما به راحتی می توانید سوپ قارچ آماده کنید یا آنها را به سالاد و ساندویچ اضافه کنید تا یک ناهار یا شام دلپذیر تهیه کنید بدون اینکه نگرانی از کالری داشته باشید.

15. تمشک :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

میوه های لاغر کننده شکم

تمشک با فیبر رژیم غذایی و پلی فنول هایی مانند آنتوسیانین ها و اللاگیتانین ها پر شده است. فیبر رژیم غذایی باعث افزایش مدفوع شده و به بهبود عملکرد روده کمک می کند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

آنتی اکسیدان های موجود در آنها کمک می کنند تا رادیکال های آزاد اکسیژن مضر را از بین ببریم، در نتیجه التهاب و چاقی ناشی از التهاب را کاهش می دهد. شما می توانید تمشک را در کاسه های صبحانه یا اسموتی مصرف کنید.

16. روغن نارگیل :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

بهترین مواد غذایی برای لاغری

روغن نارگیل باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می شود. برای پخت و پز از روغن نارگیل درجه یک خوراکی استفاده کنید. شما همچنین می توانید قهوه ضد گلوله را به عنوان نوشیدنی صبحگاهی خود میل کنید تا کل روز را شارژ شوید.

توجه: قبل از مصرف مرتب روغن نارگیل با پزشک خود مشورت کنید.

17. سوپ :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

بهترین غذا برای لاغری

به گفته جولیانا هور، نویسنده کتاب رژیم گیاهی مدیترانه ای، داشتن سوپ قبل از غذا به کاهش تعداد کالری هایی که مصرف می کنید کمک می کند. این به نوبه خود می تواند به جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم کمک کند. شما باید سبزیجات، مرغ یا سوپ تمیز قارچ مصرف کنید. در حالت ایده آل، سوپ ها را در خانه تهیه کنید تا بیشترین مزایا را به دست آورید.

18. تخم مرغ :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

بهترین ناهار برای لاغری

مطالعه ای که در ژورنال بین المللی چاقی منتشر شده است، شرکت کنندگانی که برای صبحانه دو تخم مرغ مصرف می کردند 65٪ وزن بیشتری از دست دادند. این امر به این دلیل است که تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای پروتئین و ویتامین های محلول در آب و چربی است که به نگه داشتن گرسنگی و ایجاد ماهیچه های لاغر کمک می کند.

19. فلفل های تند :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

فلفل های تند مانند فلفل هندی، فلفل قرمز و فلفل سبز حاوی ویتامین C و کپسایسین هستند که به افزایش میزان متابولیک و حساسیت به انسولین کمک می کنند و به سوزاندن چربی کمک می کنند.

پوسته های فلفل هندی یا فلفل قرمز را به سالادهای خود اضافه کنید، و فلفل سبز را نیز املت اضافه کنید. آنها نه تنها باعث افزایش طعم می شوند بلکه می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

20. کلم بروکلی :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن

از کاهش چاقی گرفته تا کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، کلم بروکلی طیف گسترده ای از مزایا را دارد. در حقیقت، کارشناسان معتقدند که مصرف کلم بروکلی ممکن است مقاومت به انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.

مواد مغذی موجود در کلم بروکلی می توانند سموم را بیرون بیاورند، التهاب را کاهش دهند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و سلامت کلی را تقویت کنند. برای کاهش وزن، کلم بروکلی مخلوط یا کبابی شده را همراه سالاد و سوپ مصرف کنید.

21. آجیل :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

لاغری سریع

آجیل هایی مانند گردو، آجیل ماکادامیا، آجیل کاج و پسته برای کاهش وزن مناسب هستند. آنها با چربی های سالم و پروتئین پر شده اند که باعث افزایش سطح سیری شما می شوند، طعم غذا را بهبود می بخشند و مانع از خوردن غذای با چربی می شوند. مصرف منظم آجیل به جلوگیری از چاقی و خطر دیابت نوع 2 کمک می کند.

22. Farro :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

لاغری سریع

Farro محصول گندم است که خشک شده و فروخته می شود. می توان آن را بعد از پخت و پز در آب و اضافه کردن به سوپ ها و سالادها مصرف کرد. این ماده مغذی سرشار از فیبر، آهن و کلسیم رژیم غذایی و سدیم کم است.

فیبر غذایی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و با بهبود حرکت روده و جلوگیری از یبوست روده بزرگ را تمیز می کند. فارو را برای صبحانه، ناهار یا شام مصرف کنید و فوراً متوجه تفاوت در چرخه گرسنگی خود خواهید شد.

23- ماست :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

ماست پر از باکتری های روده ای خوبی است که به هضم غذا کمک می کند و از سلامت روده شما مراقبت می کند. در مطالعه‌ای که در مجله بریتانیایی تغذیه انگلیس منتشر شده است، دانشمندان دریافتند که زنانی که پروبیوتیک مصرف کرده بودند، دو برابر وزن خود را نسبت به افرادی که نکردند از دست دادند. ماست را برای تهیه اسموتی و سس سالاد در رژیم غذایی خود قرار دهید.

24. کلم ترش :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

چربی سوز قوی

مواد غذایی ترش یک غذای تخمیر شده است. کیمچی (سبزیجات ترشی) منبع خوبی از پروبیوتیک ها یا باکتری های روده خوب است که به کاهش نفخ و بهبود هضم کمک می کند.

25. اسپیرولینا :

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

چه چیزی اشتها را کور می کند

اسپیرولینا یک پروتئین تک سلولی با کالری کم، پروتئین زیاد، خاصیت ضد التهابی، تحریک کننده سیستم ایمنی، کاهش چربی خون و کاهش فشار خون است. بعد از مشورت با پزشک، آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. می توانید آن را به سالادها، اسموتی ها و آب میوه ها اضافه کنید.

این 25 غذای چربی سوزی شکم است که شما ممکن است در رژیم غذایی خود قرار دهید. اما آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا چربی در شکم شما جمع می شود؟

چرا چربی دور شکم شما جمع می شود :

 

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

لاغری سریع

تغییرات هورمونی:

هورمون ها نقش عمده ای در تعیین توزیع چربی در بدن دارند. عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به افزایش گرسنگی، متابولیسم کند و افزایش استرس شود و منجر به تجمع چربی شکم شود.

ژنها :

اگر چاقی در ژنهای شما جریان داشته باشد، ممکن است بیشتر مستعد تجمع چربی در ناحیه شکم خود باشید.

استرس :

استرس می تواند با افزایش سطح کورتیزول یا افزایش مصرف مواد غذایی، خطر تجمع چربی شکم را افزایش دهد.

کمبود خواب :

کمبود خواب باعث افزایش تولید هورمونهای استرس در بدن می شود که می تواند منجر به افزایش کلی وزن شود.

مطالب مرتبط : تأثیر خواب بر سلامت روان، اهمیت خواب کافی

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

بهترین غذا برای لاغری

مواد غذایی و نوشیدنی های قندی :

غذاهای قندی و نوشیدنی های قندی، حاوی مقادیر زیادی مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و رنگهای مصنوعی هستند که مهمترین عامل چربی شکم هستند.

الکل :

الکل در بدن به قند شکسته می شود و قند اضافی به چربی تبدیل می شود. قند بیش از حد الکل همچنین می تواند منجر به التهاب و چاقی شکمی ناشی از التهاب شود.

چربی های ترانس :

چربی های ترانس، چربی های ناسالمی هستند که در غذاهای فرآوری شده و سرخ شده یافت می شوند. آنها تمایل به تجمع چربی در ناحیه شکم و کاهش سرعت متابولیسم چربی دارند.

عدم فعالیت :

بی تحرکی همچنین می تواند منجر به تجمع چربی شکم شود. یک سبک زندگی بی تحرک دلیل اصلی افزایش شیوع چاقی در سراسر جهان است. مشاغل رومیزی و بی حالی باعث می شود مردم بیشتر و بیشتر به سمت چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی سوق دهند.

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

چربی سوز قوی

رژیم های کم پروتئین :

قرار گرفتن در رژیم غذایی با پروتئین کم نیز می تواند در صورت از دست دادن چربی شکم مضر باشد. کمبود پروتئین در رژیم غذایی شما می تواند منجر به استرس و التهاب شدید، افزایش سمیت و متابولیسم کند شود.

مطالب مرتبط :رژیم با پروتئین بالا چیست، پروتئین برای لاغری

یائسگی :

زنانی که یائسگی را تجربه می کنند، تغییرات هورمونی را تجربه می کنند. مقادیر بالای کورتیزول (یا هورمون استرس) می تواند برای زنان در این دوره از چربی شکم باشد.

رژیم های غذایی کم فیبر :

رژیم های غذایی کم فیبر می توانند به خصوص در ناحیه شکم منجر به افزایش چربی شوند. غذاهای کم فیبر شامل برنج سفید، آرد و میوه های پوست کنده هستند. فیبر غذایی به افزایش سیری کمک کرده و از حرکت مدفوع در روده بزرگ جلوگیری می کند و از تجمع چربی شکم جلوگیری می کند.

اما نگذارید این دلایل شما را از سوزاندن این نوع چربی خطرناک باز دارد. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می توانید برای از بین بردن چربی شکم انجام دهید.

خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

کارهای دیگری که باید برای از دست دادن چربی شکم انجام دهید

  • از آب میوه های بسته بندی شده، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید.
  • در هر وعده غذایی و میان وعده پروتئین داشته باشید.
  • کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.
  • غذاهای سرشار از فیبر مخصوصاً فیبر چسبناک را مصرف کنید.
  • ورزش در کاهش چربی شکم بسیار مؤثر است. از این رو باید مرتباً ورزش کنید.
  • وعده های غذایی خود را پیگیری کنید و بفهمید چه چیزی و چه مقدار می خورید.

سخن پایانی :

چربی شکم سرسخت است و در یک روز از بین نمی رود. در اینجا، پایداری کلید موفقیت است. ساختن عادات جدید و سالم را ادامه دهید و نتیجه خواهید دید. همچنین اهداف واقعی را تعیین کنید.عدم خوردن کافی و ورزش بیش از حد ممکن است شما را ضعیف کرده و منجر به افزایش وزن شود. سطح فعالیت و رژیم خود را طوری برنامه ریزی کنید که بدون از دست دادن حجم عضلات چربی شکم خود را از دست دهید.

 

4/5 - (67 امتیاز)