داشتن پوست شفاف با چند روش ساده

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده

امروزه همه خانم ها  دوست دارند پوست شفاف و صاف داشته باشند و برای داشتن آن تلاش فراوانی می کنند. اما چگونه پوست شفاف داشته باشیم؟ با توجه به سبک زندگی امروزه این کاری دشوار است. چون پوست در معرض آلودگی های زیاد، اشعه های مضر خورشید، نداشتن تنفس و … هست و باعث کدر شدن آن می شود. در این مطلب راهکارهایی برای داشتن پوست شفاف و یکدست با چند روش ساده را برای شما عزیزان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
چگونه جلدی شفاف داشته باشیم

داشتن سبک زندگی درست :

برای داشتن پوستی صاف و شفاف  و یکدست، قبل از هرکاری سبک زندگیتان را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم دارد، نوشابه گازدار زیاد دارد، غذاهای چرب و سنگین زیاد دارد، اب خوردن و استراحت کافی و … ندارد. برای اینکه پوست خوبی داشته باشید، باید روی این موارد تجدید نظر و برنامه ریزی کنید. سعی کنید از مواد غذایی که سرشار از مواد زیر است را در برنامه غذایی خود برای تغذیه پوستتان بگنجانید.

  • ویتامین C : این ویتامین وظیفه تولید کلاژن در بدن که مسئول استحکام پوست است را به عهده دارد.
  • ویتامین A : وجود این ویتامین برای شکل‌گیری سلول‌ها الزامی‌ است. کاروتینوید‌ها از پوست در برابر نور مضر آفتاب محافظت می‌کنند.
  •  چربی‌های سالم مانند امگا 3 : این نوع از چربی زیرمجموعه چربی‌های سالمی است که برای بدن ضروری هستند، پس روزانه مقداری بادام و گردو مصرف کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
 داشتن پوست صاف و بدون جوش

  • گوجه فرنگی : این محصول حاوی عنصری جادویی به نام لیکوپن (آنتی اکسیدانی که برای مقابله با پیری تلاش می‌‌کند) است. این عنصر می‌تواند از پوست شما در مقابل نشانه‌های پیری از قبیل چروک، خال‌های سیاه یا خمیدگی پوست محافظت کند.
  •  روی و آهن : روی به تولید سلول کمک می‌کند و خستگی طبیعی سلول‌های مرده به صورت ظاهری لطیف می‌بخشد. آهن برای انتقال اکسیژن به سراسر بدن، که به صورت درخشندگی سرخ رنگی می‌دهد، لازم است.
  • فیبر : یکی از دلایل تاول زدن جوش‌های صورت سوءهاضمه است. بهترین راه حلی که تاکنون برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مطرح شده مصرف غذا‌های سرشار از فیبر است.
داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
روش داشتن پوستی درخشان

پیشگیری :

همانطور که بارها شنیده اید پیشگیری معمولا بهتر از درمان است. بنابراین چه در روزهای ابری و بدون نور خورشید و چه در روزهای آفتابی استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم تا حد زیادی مانع از آسیب های نور خورشید بر روی پوست شده و همچنین از تیره و کدر شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

 

مراقبت از پوست :

ابتدا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و هفته ای یک بار از روش های مناسب و درست لایه برداری از پوست استفاده کنید. لایه برداری از پوست سلول های مرده از سطح پوست را از بین می برد و از این طریق باعث می شود تا پوست صورتتان روشن تر باشد. مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که باید به درستی آن را انجام دهید زیرا پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن شماست و عدم رسیدگی به آن به سرعت نمایان می شود.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
چگونه پوستی سرخ و سفید داشته باشیم

مرطوب کردن پوست :

مرطوب کردن پوست را به هیچ عنوان فراموش نکنید. خشک شدن پوست یکی از عواملی است که باعث می شود تا پوست صورت تیره و کدر دیده شود. بنابراین همیشه پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب و باکیفیت مرطوب کنید و از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

 

به میزان لازم آب بنوشید :

در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا پوست مرطوب بماند. نباید به پوست اجازه داد احساس تشنگی کند. آب برای ظاهری نرم، لطیف و مرطوب بسیار ضروری است. مصرف روزانه ۸ لیوان آب برای حفظ سلامت پوست کفایت می‌کند.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
داشتن پوستی صاف در عرض یک هفته

به حداقل رساندن استفاده از وسایل آرایشی :

برای حفظ سلامت پوست، استفاده از وسایل آرایشی را به حداقل برسانید. استفاده همیشگی از رژگونه، کانسیلر، فونداسیون، موس یا هر وسیله آرایشی دیگری واقعا واجب نیست. این وسایل شاید روکش مناسبی برای درخشندگی پوست ایجاد کنند، اما برای پوست شما مضر و آسیب رسان است.مهم نیست که از چه برند گران قیمتی استفاده کنید، در هر صورت این وسایل زیان‌های جدی به پوست شما وارد می‌کنند. در اینجا از شما نمی‌خواهیم که به هیچ وجه از این وسایل استفاده نکنید، بلکه بهتر است آن‌ها را برای موقعیت‌های خاص کنار بگذارید. در دیگر موقعیت‌ها هم می‌توانید با استفاده از کرم ضدآفتاب پوست خود را نرم و لطیف نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید : افزایش کلاژن سازی پوست، جوانی و شادابی پوست صورت

 

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
پوست بدون لک با استفاده ضد آفتاب

استفاده مداوم از ضد آفتاب :

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای از بین بردن شفافیت و نابودیِ پوست، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. برای این‌که پوست شفاف و شادابی داشته باشید. هر وقت بیرون می‌روید از مقدار بسیار فراوانی ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا از پوست خود در مقابل هرگونه آسیب غیرمتعارف ناشی از اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید. حتی به فصل‌ها یا عدم مشاهده خورشید در آسمان و یا ابری بودن هوا اهمیت ندهید و همیشه و در هر زمانی از ضدآفتاب استفاده کنید.اگر پوست چربی دارید، بهتر است از ضد آفتاب سبک تری که حاوی اکسید زینک، اکتوکریلن، متوکسینامیت، اکسی بنزون، اوا بنزون است، استفاده کنید. برای پوست های چرب روی کرم ضد آفتابی که خریداری می کنید حتماً باید عبارت Oil-free یا همان فاقد چربی درج شده باشد.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
چگونه پوستی مثل بچه داشته باشیم

داشتن روتین پوستی :

برای داشتن پوست خوب، نیاز به کمی وقت گذاشتن است . باید در همه دوران زندگی به خوبی و با دقت ازپوست خود نگهداری کنیم . مراقبت و نگهداری از پوست صورت کاری همیشگی است و بهتر است در دو نوبت روز و شب به آن رسیدگی شود. تنها با داشتن ژن خوب ، صاحب پوست خوب نمی شوید، باید با نگهداری و مراقبت، پوستتان را حفظ کنید. استفاده هفتگی از ماسک و لایه برداری های عمیق ماهیانه نیز از مواردی هستند که به شما در داشتن پوستی شاداب و سلامت کمک می کنند .

 

درمان های خانگی و طبیعی برای روشن شدن رنگ پوست :

 

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
پوست صاف و بدون منافذ

زرد چوبه و لیمو و شیر :

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

 

سیب زمینی :

مقداری خمیر سیب زمینی تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
راه های زیبا شدن پوست صورت

 عسل :

عسل دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست است که علاوه بر روشن تر کردن پوست نقش موثری در ایجاد و حفظ رطوبت پوست دارد. اگر پوست صورتتان حساس است می توانید از عسل به عنوان یک جایگزین مناسب برای شست و شو دهنده های صورت استفاده کنید زیرا عسل دارای خواص ضدباکتریایی بوده و از ایجاد اسیب به پوست جلوگیری خواهد کرد.قبل از دوش گرفتن مقداری عسل را مانند ماسک صورت روی پوست خود قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این روش شاید کمی سخت و چسبنده باشد اما واقعا ارزشمند است و کمک می کند تا پوستی سالم تر، زیباتر و روشن تر داشته باشید.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
ماسک برای براق شدن پوست صورت

 ماست :

ماست حاوی اسید لاکتیک بسیار بالایی است و به همین دلیل برای روشن و سفید شدن پوست بسیار موثر و مفید است. برای این ماسک صورت بهتر است از ماست ساده استفاده کنید و در صورت تمایل آن را با مقداری عسل مخلوط کنید.چند قاشق ماست را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی پوست صورت خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. با استفاده مداوم از این ماسک طبیعی پوستی روشن تر و طبیعی تر خواهید داشت.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
ماسک برای داشتن صورت صاف و یکدست

ژل آلوئه ورا :

آلوئه ورا یکی دیگر از معجزه های طبیعت برای افزایش زیبایی پوست است. برای استفاده از این گیاه تنها به یک برگ آلوئه ورا نیاز دارید. ژل آن را استخراج کنید و روی پوست خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس ان را بشویید. ژل آلوئه ورا سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی می کند و باعث کاهش تیرگی پوست و بهبود رنگ پوست خواهد شد.

 

روغن بادام :

اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش چین و چروک پوست و همچنین روشن و سفید شدن پوست خود هستید استفاده از روغن بادام را فراموش نکنید. روغن بادام دارای اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد معدنی بسیار زیادی است که بای پوست لازم و ضروری هستند و ماساژ پوست با این روغن طبیعی سبب روشن تر شدن و همچنین مرطوب شدن پوست خواهد شد.برای این منظور پوست خود را با مقداری روغن بادام ماساژ دهید و این کار را حداقل 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا به مرور پوستی روشن، جوان و زیبا داشته باشید.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
ماسک خیار برای پوست صاف و بدون جوش

خیار :

در خیار مواد مرطوب کننده و مغذی و منقبض کننده وجود دارد که برای پوست بسیار مفید هستند. این مواد می توانند ظاهر پوست شما را بسیار زیبا و شفاف کنند و به رشد سلول های تازه در پوست صورت شما کمک کنند.یک خیار تازه را به تکه هایی برش زده و آنرا به کل صورت خود بمالید . بگذارید در طول شب روی پوست شما بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.مقداری آب خیار را با آب لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده
برای صاف شدن پوست چه باید کرد

کلام آخر :

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد با استفاده از این راهکارها پوستی سالم و شفاف داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که برای داشتن پوستی سالم و شفاف حتما باید به آن رسیدگی شود و از آلودگی و مواد مضر که برای آن ضرر دارد، دوری کرد.

 

مطالب بیشتر :

خواص آب کرفس برای پوست

پسیلیوم چیست؟ 7 مزایای شگفت انگیز آن

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

روش مراقبت از پوست روتین روزانه

5/5 - (52 امتیاز)