درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

 

بسیاری از افراد از کدر و مات بودن پوست خود شاکی هستند و می خواهند پوستی صاف و درخشان داشته باشند. بـرای داشتن پوست درخشان و صاف باید مراقبت های لازم از پوست را انجام دهیم و بـه تغذیه خود اهمیت بدهیم. در این مطلب ما راهکار هایی بـرای داشتن پوست درخشان و صاف را بـرای شما عزیزان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

برق انداختن پوست صورت

ویتامین های مورد نیاز بـرای پوست درخشان

همه ما این جمله را شنیده‌ایم کـه «شما همان چیزی هستید کـه می‌خورید». اما تعداد خیلی کمی از ما دقت و زمان کافی صرف فکر کردن بـه تاثیر غذاها روی سلامت کلی، انرژی و ظاهرمان می‌کنیم. بـهترین راه بـرای این‌کـه مطمئن شوید تغذیه مناسبی بـرای پوست خود دارید، خوردن «غذاهای بسیار مغذی» است.

ویتامین C یکی از این مواد بسیار مغذی است کـه میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. بدن ما بـرای داشتن سیستم ایمنی قوی بـه ویتامین C نیاز دارد. این ویتامین ترکیب کلیدی بـرای بـه دست آوردن پوست درخشان و سالم است. خوشبختانه پیدا کردن ویتامین C کار سختی نیست چون در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. بـه جز پرتقال و لیمو شیرین شما می‌توانید میزان زیادی ویتامین C از میوه‌های بلوبـری، توت فرنگی، کیوی و سیب‌زمینی شیرین بـه دست بیاورید. ویتامین A پوست را جوان و شاداب می‌کند و با چین و چروک‌ها می‌جنگد. ویتامین E پوست‌تان را نرم و ابـریشمین می‌کند.

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

صاف شدن پوست صورت

نوشیدنی های مورد نیاز بـرای داشتن پوست درخشان

اول از همه باید مدیریت کنیم کـه در طول روز بـه اندازه کافی آب بنوشیم؛ بـه طور معمول حدود ۱۳ لیوان متوسط آب بـرای آقایان و ۹ لیوان متوسط بـرای خانم‌ها کافی است. بـهترین راه قرار دادن ۲ بطری آب یک لیتری در یخچال یا روی میز است تا در طول روز جرعه جرعه از آن بنوشید. نوشیدن آب بـه تامین رطوبت موردنیاز پوست کمک می‌کند. پوست درخشان پوستی است کـه روطوبت مورد نیاز آن تامین شده باشد.

آب نارگیل

آب نارگیل خاصیت آب‌رسانی بسیار بالایی دارد و منبع خوبی بـرای ویتامین C، کلسیوم، پتاسیوم و منیزیوم است. طعم خوب آب نارگیل باعث می‌شود کـه خیلی سریع بـه نوشیدن آن عادت کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما از آب نارگیل طبیعی بـه جای انواع کارخانه‌ای استفاده کنید تا کنترل بـهتری بـر میزان قندی کـه وارد بدن‌تان می‌کنید، داشته باشید.

آب‌میوه تازه

آب‌میوه‌ها و اسموتی‌ها بـرای دریافت مواد مغذی و انواع ویتامین بسیار مناسب‌اند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات بـرای احیا و پایداری سلامت پوست بسیار مفید است. بـرای دوری از مواد نگه‌‌دارنده و شکر اضافه کـه می‌توانند بـه پوست آسیب بـرسانند، سعی کنید بـه جای خریدن آب‌میوه آماده خودتان آب‌میوه خانگی تهیه کنید.

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

ماسک برای براق شدن پوست صورت

چه چیزهایی بـه صورت‌مان بزنیم؟

درست است کـه تمام کرم‌ها و پمادها بـه صورت موضعی مصرف می‌شوند؛ اما فقط بـهترین کرم‌ها پوست شما را از نو می‌سازند. پس بـرای این کـه ظاهر بـهتری داشته باشید، ارزش این را دارد کـه بدانید کدام کرم‌ها و کدام ترکیبات بـه عمق پوست شما نفوذ می‌کنند و روی آن تاثیر می‌گذارند.

استفاده از ماسک صورت

ماسک صورت می‌تواند با نفوذ بـه عمق پوست، بیرون کشیدن چربی اضافه، پاک کردن سلول‌های مرده و بخشیدن رطوبت کافی بـه پوست راه بسیار مناسبی بـرای جبـران رطوبت مورد نیاز پوست باشد. یکی از انواع خوب ماسک‌ها کـه می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده کنید، ماسک‌های آب‌رسان نقابی هستند. این ماسک‌ها قیمت ارزانی دارند و پوست را تمیز می‌کنند. اما اگر بـه دنبال تاثیر خیلی بیشتر هستید، می‌توانید از ماسک‌های صورت کرمی استفاده کنید کـه تاثیر عمیق‌تری دارند و بـه عمق پوست نفوذ می‌کنند. یک ماسک‌ صورت خوب سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید بـرای پوست است. بـه همین علت بعد از استفاده از ماسک بـه سرعت پوست درخشان می‌شود. اما مهم است کـه شما ماسک صورت خود را متناسب با پوست صورت خود انتخاب کنید.

ماسک صورت نقابی

دستگاه‌های خنک کننده و گرم کننده در فصول مختلف می‌توانند بـرای پوست مضر باشند و پوست شما را بسیار خشک کنند و باعث احساس ناخوشایند کشیدگی پوست صورت شوند. چه در خانه، هواپیما، هتل یا محل کار باشید، نمی‌توان این دستگاه‌های خنک کننده و گرم کننده را حذف کرد. اینجاست کـه ماسک صورت نقابی بـه کمک ما می‌آید. ماسک صورت نقابی ریخت و پاش کمتری نسبت بـه ماسک صورت عادی دارد و مملو از مواد مغذی و مورد نیاز پوست است. تمام کاری کـه لازم است انجام دهید چسباندن آن‌ها بـه صورت‌ و صبـر کردن بـرای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است؛ بعد می‌توانید آن را از روی پوست خود جدا کنید و از پوست درخشان خود لذت ببـرید. فقط باید قبل از استفاده از هر نوع ماسک صورت، پوست خود را کاملا پاک کنید؛ بعد از آن فقط صندلی خود را بـه عقب بخوابانید، بـرای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنید و اجازه دهید ماسک کار خودش را شروع کند.

بـه فصل توجه کنید

پوست شما هم مانند فصول در طول سال تغییر می‌کند. پس محصولی کـه در تابستان استفاده می‌کنید، در زمستان بـرای شما آن تاثیر را نخواهد داشت. همان‌طور کـه واضح است پوست ما در طول زمستان بـه مرطوب کننده و نرم کننده بیشتری نیاز دارد؛ چرا کـه سرما پوست را خشک‌تر می‌کند. در تابستان نیز بـه نرم کننده کمتر همراه با کرم ضد آفتاب بـرای مراقبت از پوست در بـرابـر اشعه‌های مضر نیاز داریم.

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

روغن براق کننده پوست صورت برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش

انتخاب روغن مناسب با پوست خود

هیچ‌کس دوست ندارد کـه پوست چرب داشته باشد اما این بـه این معنی نیست کـه روغن‌های طبیعی نقشی در داشتن پوست سالم ایفا نمی‌کنند. شما می‌توانید از روغن‌های طبیعی و مغذی مانند روغن بادام شیرین بـرای رطوبت‌رسانی و نرم و مرطوب کردن پوست در طول شب استفاده کنید. می‌توانید در ابتدای شب اندکی روغن بادام را روی پوست تمیز خود ماساژ دهید و اجازه دهید وقتی شما خواب هستید، پوست نرمی و رطوبت از دست رفته خود را بـه دست بیاورد و توسط روغن بادام احیا شود. روغن بادام بسیار سبک است و خیلی سریع جذب پوست تمیز می‌شود.

اگر پوست خشک و پوسته پوسته شده دارید کـه خیلی سریع تحت تاثیر شرایط دچار بـه هم ریختگی می‌شود، هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، بـه دنبال لغت اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid) در داخل ترکیبات آن محصول باشید. این اسید پوست شما را درخشنده و عاری از تمام پوسته‌های سفید می‌کند. اگر پوست بدن شما هم دارای علائمی مثل خشکی و پوسته‌های سفید است می‌توانید از کرم و لوسیون بدن دارای هیالورونیک استفاده کنید تا پوست درخشان و شفافی داشته باشید و با کدری و ماتی پوست خداحافظی کنید. استفاده از روغن‌های طبیعی بـرای پوست بدن بعد از استحمام و شب‌ها قبل خواب، تاثیر معجزه‌آسایی در آرام کردن پوست، کاهش التهاب، افزایش رطوبت و در نتیجه درخشندگی پوست شما دارد. شما می‌توانید اندکی گلاب یا عصاره طبیعی گل‌های دیگر را با روغن خود ترکیب کنید و با ماساژ پوست خود از فواید روغن طبیعی بـهره‌مند شوید. ماساژ پوست با روغن‌هایی مثل روغن بادام شیرین و روغن آرگان علاوه بـر بازگرداندن درخشندگی پوست، فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد کـه شامل کم‌رنگ شدن ترک پوست، لک و علائم پیری است.

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

درخشان کردن پوست

ماسک خانگی بـرای درخشان کردن پوست

ماسک خاک رُس قرمز

یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس قرمز
یک دوم قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
کمی زردچوبـه
یک دوم قاشق چایخوری عسل
گلاب

تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر بـه دست بیاید. ماسک حاصل را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم ماسک را از صورت‌تان بشویید. صورت را با آب سرد آب بکشید. دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. خاک رس قرمز، دی اکسید آهن دارد و تمام آلودگی‌هایی را کـه منافد پوست‌تان را مسدود کرده‌اند و باعث تیرگی پوست‌تان شده‌اند جذب می‌کند. عسل و زردچوبـه با فعالیت آنتی اکسیدانی کـه دارند سبب درخشش پوست می‌شوند. پوست پرتقال نیز خاصیت روشن کنندگی روی پوست دارد و ضمنا لایه بـردار نیز هست.

ماسک خیار

یک چهارم خیار
یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

خیار را رنده کرده و بـه شکل خمیری نرم درآورید، ژل آلوئه ورا را بـه آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب بشویید. می‌توانید هر روز یا یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید. ماسک خیار شاداب کننده‌ترین ماسکی است کـه می‌توانید بـه کار ببـرید. خیار خنک و آرامبخش پوست است و پوست کدر را درخشان می‌کند. ژل آلوئه ورا نیز حاوی مواد مغذی فراوان و آنتی اکسیدان‌هایی است کـه بـرای پوست عالی‌اند. پوست شما در عرض تنها چند دقیقه بعد از استفاده از این ماسک، شاداب و درخشان خواهد شد.

روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک حوله نرم و کوچک
آب گرم

چند قطره از روغن زیتون را روی نوک انگشتان‌تان بـریزید و بـه تمام صورت و گردن‌تان بزنید. دو تا سه دقیقه بـه صورت دورانی و بـه سمت بالا ماساژ بدهید، مخصوصا روی بخش گونه‌ها، بینی و پیشانی. حوله را در آب گرم فرو ببـرید، بچلانید و آن را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه روی صورت خود قرار دهید. دوباره حوله را بـه آب گرم آغشته کرده و بـه آرامی چربی روغن زیتون را از صورت‌تان پاک کنید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

روغن زیتون یک مرطوب کننده‌ی عالی بـرای پوست است کـه آن را درخشان نیز می‌کند. فلاوونید‌ها و پلی فنول‌های موجود در روغن زیتون از پوست در بـرابـر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌ها محافظت می‌کنند. روغن زیتون می‌تواند سلول‌های پوست را ترمیم کرده و باعث سلامت و شادابی پوست شود.

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

پوستی صاف و بدون لک

ماساژ بـرای درخشش پوست

ماساژ دادن پوست با استفاده از روغن‌ها یا کرم‌ها، جریان خون را در سطح پوست تقویت می‌کند، در نتیجه تغذیه‌ی سلول‌های پوست فراهم می‌شود و همچنین مواد مغذی ضروری پوست تامین خواهند شد. ماساژ منظم پوست بـه سمت بالا و با حرکات دورانی سبب سلامت و درخشش پوست در بلند مدت می‌شود.

 

بـهترین تمرینات بـرای درخشش پوست

یوگا راهی طبیعی بـرای حفظ سلامت بدن و روان است. بسیاری از حرکات یوگا بـه سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند. این باور وجود دارد کـه یوگا بـه پیشگیری از پیری پوست و حفظ سلامت آن کمک می‌کند، زیرا جریان خون را تقویت کرده و عضلات را ریلکس می‌کند.

همچنین می‌توانید بـه طور منظم بـه پیاده روی بـروید یا دوچرخه سواری کنید. وقتی ورزش می‌کنید بدن شما اکسیژن زیادی دریافت می‌کند و مجبور می‌شوید نفس‌های عمیق بکشید. اکسیژن با تشکیل رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. وقتی با ورزش عرق می‌ریزید، کالری‌های اضافی را می‌سوزانید و جریان خون و گوارش را بـهبود می‌دهید و پوست‌تان درخشان می‌شود.

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم

کلام آخر:

امیدواریم مطالب بالا بـرای شما مفید بوده باشد و از امروز بیشتر مراقب درخشندگی پوست تان باشید و با رعایت نکات بالا پوستی صاف، زیبا و درخشان داشته باشید. داشتن پوستی سالم نشانه سلامتی شماست.

 

مطالب بیشتر:

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

5/5 - (1 امتیاز)