درمان انزال زودرس، راه های درمان زود انزالی

درمان انزال زودرس، راه های درمان زود انزالی

ممکن است در حین برقراری رابطه جنسی، زودتر از آنچه چیزی که خود و یا شریک زندگی تان دوست دارید، به انزال برسید. که با آن انزال زودرس می گویند.

این می تواند ناامید کننده و حتی شرم آور باشد. در مواردی نیز ممکن است به روابط شما صدمه بزند. اما جای نگرانی چندانی نیست، زیرا کارهایی وجود دارد که با انجام ها می توانید، زمان انزال خود را تا حدودی بیشتر کنید و از رابطه خود لذت ببرید.

 

انزال زودرس چیست؟

درمان انزال زودرس، راه های درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

زمان مشخص و ثابتی وجود ندارد که یک مرد در طول رابطه جنسی، به انزال برسد. اما احتمالاً خیلی زود است که قبل از مقاربت یا کمتر از یک دقیقه بعد از شروع رابطه جنسی، به انزال برسد.

این یک مشکل است، زیرا وقتی به انزال می رسید، نعوظ خود را از دست می دهید و دیگر نمی توانید رابطه جنسی برقرار کنید. که در نهایت، شما و شریک زندگی تان ممکن است احساس کنید،، وقت کافی برای لذت بردن از رابطه جنسی وجود ندارد.

تقریبا انزال زودرس، یک مسئله مشترک در بین مردان است. بین 30 تا 40 درصد از مردان، آن را در برخی از مواقع زندگی خود دارند. بنابراین، بخاطر داشته باشید، اگر این اتفاق گاهاً رخ می دهد، جای نگرانی برای شما وجود ندارد.

 

چه عواملی باعث انزال زودرس می شود؟

درمان انزال زودرس، راه های درمان زود انزالی

عوامل تاثیر گذار در زود انزالی

هنوز دلیل مشخصی وجود ندارد، اما شیمی مغز شما می تواند حداقل تا حدودی مقصر باشد. مردانی که سطح سروتونین کمی در مغز خود دارند، تمایل دارند زمان کمتری را برای انزال داشته باشند.

همچنین عوامل عاطفی نیز می توانند در انزال زودرس نقش ایفا کنند:

  • استرس
  • افسردگی
  • اضطراب عملکرد
  • احساس گناه
  • مشکلات خانوادگی

گاهی اوقات انزال زودرس می تواند به دلیل اختلال نعوظ در مردان باشد. این زمانی است که آلت تناسلی به اندازه کافی سفت نمی ماند. مردانی که نگران هستند نعوظ خود را از دست دهند، ممکن است الگوی عجله برای انزال را در خود ایجاد کنند. البته درمان این موضوع کار سختی نیست.

اختلال نعوظ ممکن است باعث انزال زودرس شود. گزینه های بسیاری از جمله داروهایی مانند سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل (Cialis) یا واردنافیل HCI (لویترا) وجود دارد. همه اینها به مردان کمک می کند تا نعوظ خود را حفظ کنند.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر زود انزالی، شما یا شریک زندگی تان را آزار می دهد، به پزشک مراجعه کنید. پزشک احتمالاً از شما سؤال می کند که آیا شما همیشه این مشکل را داشته اید یا چیز جدیدی است؟ او ممکن است درباره زندگی جنسی یا روابط شما سؤال کند. احتمالاً امتحان بدنی نیز خواهید گرفت.

 

زود انزالی چگونه درمان می شود؟

درمان انزال زودرس، راه های درمان زود انزالی

روش های درمانی انزال زودرس

95 درصد از مردان با تکنیک های رفتاری که به کنترل انزال کمک می کند، درمان می شوند. برخی از تکنیک های رفتاری در ادامه آورده شده است که با کمک آنها می توانید زمان انزال خود را افزایش دهید.

متوقف و شروع: در زمان برقراری رابطه جنسی با همسرتان، زمانی که احساس می کنید، دارید به انزال می رسید، برای حدود 30 ثانیه یا تا زمانی که احساس از بین برود رابطه را متوقف کنید و دوباره رابطه را شروع کنید. این کار را سه یا چهار بار دیگر قبل از انزال تکرار کنید.

فشار بر روی آلت تناسلی: همانند روش شروع و توقف کار می کند. اما، هنگامی که احساس می کنید به انزال نزدیک می شوید، شما یا شریک زندگی تان، سر آلت را فشار دهید. این کار را چند بار قبل از انزال تکرار کنید.

برخی از مردان نیز متوجه می شوند که اگر در طول رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند، می توانند دوام بیشتری داشته باشند. یعنی انزال را به تاخیر بیندازند.

پیش نوازی: مدت زمان پیش نوازش را بیشتر کنید. سعی کنید تمرکزتان روی آلت تناسلی را کاهش دهید تا سطح تحریک شدن را تحت کنترل خودتان دربیاورید. گاهی اوقات پیش نوازی می‌تواند به حل مشکل زود انزالی کمک کند، زیرا به فرد اجازه می‌دهد تا بر اضطراب خود غلبه کند و به جای عجله کردن که می‌تواند اضطراب او را تقویت کند و منجر به انزال زودرس شود، آرام‌تر می‌شود.

داشتن مقاربت بیشتر: زمانی که مشکلاتی در زمینه زود انزالی داشته باشید، در زمان برقراری رابطه جنسی احساس راحت و خوشایندی نخواهید داشت. مهمترین کاری که باید انجام دهید، افزایش تعداد مقاربت‌ها و رابطه جنسی تان است.

در حقیقت، رابطه جنسی به شما کمک می‌کند، اضطراب‌تان را، که یکی از دلایل رایج انزال زودرس است، کنترل کنید. تعداد بیشتر مقاربت‌ها می تواند به میزان راحتی و آشنایی بیشتر با یکدیگر بینجامد، و در نتیجه اضطراب‌تان کاهش پیدا کند تا بتوانید به راحتی بر این مشکل غلبه کنید.

این مطلب نیز ممکن است برایتان مفید باشد:

روش های عشق بازی قبل از رابطه

چه دارویی می تواند انزال زودرس را درمان کند؟

درمان انزال زودرس، راه های درمان زود انزالی

داروهای موثر در درمان انزال زود رس

هیچ دارویی به طور خاص برای درمان آن تأیید نشده است. اما بعضی اوقات، پزشکان متوجه می شوند که داروهایی که برای معالجه سایر موارد استفاده می شوند، می توانند کمک کنند. این شامل:

داروهای ضد افسردگی: یک عارضه جانبی برخی از مهار کننده های انتخابی بازگشت مجدد سروتونین، به تعویق انداختن انزال است. اما این داروها عوارض جانبی نیز دارند که شامل تهوع و خواب آلودگی است. بنابراین، این امکان وجود دارد که شما یک مشکل را با مشکل دیگری معامله کنید. ولی در نهایت، شما و پزشکتان تصمیم می گیرید که چه چیزی برای شما مناسب است.

ترامادول: این یک ضد درد است که می تواند انزال را به تأخیر بیندازد. اگر داروهای ضد افسردگی کمک نمی کنند، ممکن است، این دارو توسط پزشک تجویز شود. این دارو اعتیاد آور است، بنابراین ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد.

کرم یا اسپری بی حسی: اینها را بر روی آلت تناسلی خود قرار می دهید تا حساسیت کمتری داشته باشد. حدود 30 دقیقه آن را بگذارید. باید قبل از رابطه جنسی آن را بشویید تا نعوظ خود را از دست ندهید و باعث از بین رفتن حساسیت برای شریک زندگی خود نشوید. به عنوان مثال می توان از لیدوکائین یا پیلوکائین استفاده کرد که می تواند باعث بهبود زمان قبل از انزال شود.

اما استفاده طولانی تر از بی حسی می تواند باعث بی حسی و از بین رفتن نعوظ شود. کاهش احساس ایجاد شده توسط کرم ها ممکن است برای مرد قابل قبول نباشد و بی حسی نیز می تواند بر زن تأثیر بگذارد.

این مطلب نیز می تواند برایتان مفید باشد:

نحوه استفاده از ژل تاخیری

روش های دیگر برای افزایش زمان انزال

درمان انزال زودرس، راه های درمان زود انزالی

استفاده از کاندوم برای درمان زود انزالی

عضلات خود را تقویت کنید: ماهیچه های ضعیف لگن گاهی اوقات در انزال زودرس نقش دارند. تمرینات کگل ممکن است به تقویت آنها کمک کند. با متوقف کردن ادرار در وسط ، عضلات مناسب را برای سفت شدن پیدا کنید. آنها را به مدت 3 ثانیه محکم نگه دارید و سپس 3 ثانیه آنها را رها کنید. این کار را 10 بار، حداقل 3 بار در روز انجام دهید.

کاندوم بپوشید: کاندوم می تواند حساسیت آلت تناسلی شما را کاهش دهد تا بتوانید بیشتر دوام بیاورید.

قبل از «برقراری رابطه جنسی» خودتان را ارضا کنید: بعضی از مردان معتقدند که چند ساعت قبل از رابطه جنسی خودارضایی به آنها کمک می کند تا در طول مقاربت، بر روی انزال خود، کنترل داشته باشند. البته در دین اسلام، خود ارضایی جایز نیست، اما می توانید از همسرتان بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

به دنبال مشاوره باشید: یک روانشناس یا روانپزشک می تواند با رفع مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب یا استرس که ممکن است در زود انزالی شما تاثیر بگذارد، به شما کمک کند.

 

سخن پایانی:

انزال زودرس نوعی شکایت جنسی کاملاً طبیعی و معمولی است که تا 40 درصد از مردان در ایالات متحده را درگیر می کند. هر یک از این روش های درمانی طبیعی می تواند به شما در مدیریت علائم کمک کند. اما اگر انزال زودرس ادامه یابد، باید پزشک خود را ببینید تا از علل اصلی آن آگاه شوید و سایر گزینه های درمانی را امتحان کنید.

منبع: https://www.webmd.com

4.9/5 - (7 امتیاز)