درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش مو با سیر

افراد زیادی با مشکل ریزش مو درگیر هستند و به هر دری می زنند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، تا حدودی این مشکل با جراحی زیبایی قابل برطرف شدن است. ولی به دلیل هزینه بالای این نوع جراحی هر کسی قادر به انجام این کار نیست.

جلوگیری از ریزش مو با داروهای گیاهی یا مصرف شامپو برای جلوگیری از ریزش مو معمولا در مدت زمان زیادی اتفاق می افتد و زمان بر است اما مصرف مداوم آن در موارد زیادی تاثیر خود را می گذارند.

راه های درمان خانگی ریزش مو مثل درمان ریزش مو با آب پیاز و… شاید به صورت موقتی برای شما اثر گذار باشند ولی راه حل قطعی نخواهند بود. در مواردی که با ریزش مو شدید مواجه شدید باید از داروهای ریزش مو استفاده کنید که حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود.

بهترین راهکار این است که با مراقبت از موی خود، تا حدودی از ریزش آن جلوگیری کنیم. مگر اینکه مشکل از جایی دیگر (بطور مثال ارثی) باشد. روشهای زیادی برای قوی شدن پیاز مو وجود دارد که استفاده از سیر یکی از این موارد است.

اگر ریزش موی شما شدید نیست و می توانید به درمان های خانگی اکتفا کنید از سیر استفاده کنید تا علاوه بر جلوگیری از ریزش مو به تقویت موهایتان کمک کند. سیر یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو می باشد. سیر سرشار از آنتی اکسیدان است و از سلول ها در مقابل رادیکال های آزاد که بسیار مضر هستند محافظت می کند. البته توجه داشته باشید که شامپوهایی که حاوی سیر بی بو هستند، اثر درمانی ندارند.

سولوفور و سلنیوم موجود در سیر می ­‌تواند به تقویت ساختار ساقه مو کمک کند، به این معنی که نه تنها به پرکردن مجدد جای موی ریخته شده کمک می­ کند بلکه می تواند موهای فعلی را هم تقویت کند. ویتامین ­‌ها و مواد معدنی در هر حبه سیر هم می ­‌تواند بطور طبیعی بر موهایتان در هنگام تقویت، تاثیر بگذارد.

 

چگونگی استفاده از سیر برای جلوگیری از ریزش مو

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

روش درمان ریزش مو با سیر

گر چه خوردن سیر در غذا به شکل های مختلف برای سلامتی مفید است، اما شما از آب سیر یا روغن سیر می توانید به عنوان درمان موضعی به شکل مرهم استفاده کنید تا قدرت سیر را در درمان ریزش مو و ترمیم مو مشاهده کنید. در ادامه می توانید روش های استفاده از سیر برای درمان ریزش مو را مشاهده کنید.

 

درمان ریزش مو با سیر

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش مو با سیر

استفاده از روغن نارگیل و آب سیر

استفاده از روغن نارگیل و ماساژ دادن پوست سر با استفاده از آن از قدیم جهت جلوگیری از ریزش مو و بهبود وضعیت پوست سر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند رواج داشته است. ولی اگر بصورت ترکیبی با آب سیر استفاده شود، می تواند تاثیری دوچندان داشته باشد. برای این کار پوست حبه های سیر را تک تک جدا کرده و پس از آماده سازی آنها برای گرفتن آب آنها، با استفاده از پرس کننده سیر براحتی می توانید آب سیر را بدست آورید.

روغن نارگیل را سپس به همان نسبت مساوی با آن ترکیب کنید (مثلا اگر سه قاشق آب سیر درست کرده اید، سه قاشق هم آب نارگیل به آن اضافه و به خوبی مخلوط کنید) البته پیش از ترکیب این دو برای اینکه بهتر ترکیب نهایی بدست آید، می توانید روغن نارگیل را کمی گرم کنید. در نهایت این ترکیب را به آرامی بر روی پوست سر و نواحی که در آن ریزش موی بیشتری دارید، می توانید به آرامی بریزید و حتی با نوک انگشتان ماساژ دهید.

بهتر است برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، حداقل از زمان پایان ریختن این ترکیب بر پوست سر تا آغاز شستشو در حمام بین 20 الی 30 دقیقه به موهای سر فرصت دهید تا ضمن جذب این ترکیب و مواد معدنی و ویتامین های آن، اثرات مثبت آن بیشتر بر روی سر شما باقی بمانند.  ترکیب روغن نارگیل و آب سیر می تواند کمک بزرگی به موهای سر کند و یکی از بهترین روش ها در این زمینه است.

 

استفاده از عسل و آب سیر

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش سکه ای مو با سیر

آب سیر را از سر سیر یا حدود هشت حبه سیر بگیرید. برای این کار هر حبه را از پوست در بیاورید و با استفاده از دستگاه پرس سیر، آب هر حبه را بگیرید. حدود یک قاشق چایخوری آب سیر به دست می‌ آید. این آب سیر را با همان مقدار عسل مخلوط کنید. مرهم حاصل را در پوست سر و موها بمالید و قبل از آب کشیدن به مدت 20 دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند. این کار را می توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می خواهید انجام دهید.

 

استفاده از ماسک روغن نارگیل و سیر

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش موی سر با سیر

یک حبه سیر را خرد کنید. آن را در روغن نارگیل گرم غوطه‌ور کنید و بگذارید این مخلوط یک یا دو هفته بماند (می‌توانید آن را در یخچال بگذارید). روغن را صاف کنید و از آن روغن روی موهای‌تان استفاده کنید.

 

استفاده از آب سیر

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش مو با آب سیر

یک حبه سیر را نصف کرده و هر شب قبل از خواب روی موهای خود بمالید. سیر را تا حدی فشار دهید که آب سیر در بیاید تا خوب جذب سر شود. بعد از یک ساعت با روغن زیتون موهایتان را ماساژ دهید و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا صبح بماند. حتما صبح روز بعد سرتان را با شامپو به خوبی شستشو دهید.

 

استفاده از سیر و روغن زیتون

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش مو با سیر و عسل

سیرها را پوست کنده و آنها را له کنید، سپس روغن زیتون را گرم کرده و با سیرها به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را داخل شیشه ای دربسته ریخته و بگذارید 2 الی 3 روز درون شیشه بماند. پس از گذشت این مدت مخلوط حاصله را روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.

عوارض سیر

استفاده از سیر بر روی پوست، در برخی از افراد حساس، ممکن است ایجاد آلرژی و حساسیت کند و سبب ایجاد سوختگی در پوست شود. به یاد داشته باشید که اسانس سیر بسیار غلیظ است و برای اینکه تأثیر روغن سیر حفظ شود مقداری الکل نیز به آن اضافه می‌کنند؛ همچنین ترکیبات گوگرد موجود در سیر، سبب تحریک چشم و پوست می‌شوند. برای کاهش اثرات تحریکی سیر، ترکیب آن با روغن های گیاهی بسیار مؤثر خواهد بود.

 

خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

درمان ریزش مو با سیر و روغن زیتون

1- روغن سیر سبب تقویت و استحکام موها می شود

روغن سیر حاوی مقدار قابل توجهی گوگرد است که برای استحکام بخشیدن به موها، ماده ای بسیار ضروری است. وجود گوگرد برای مراقبت از موها بسیار حائز اهمیت است و سبب ساخت کراتین که ماده اصلی و ضروری در رشد تار موها و ناخن ها است می شود. با ماساژ روغن سیر روی موها و کف سر می توانید علاوه بر انعطاف پذیری به موها استحکام بخشیده و آن ها را تقویت کنید.

 

2- روغن سیر خاصیت ضد شوره دارد

بطور کلی سیر خاصیت ضد قارچی دارد. مصرف این ماده طبیعی از ایجاد شوره سر پیشگیری کرده و حالت طبیعی و سالم موها را حفظ می کند. اگر طرفدار استفاده از روغن سیر به شکل طبیعی نیستید می توانید برای جایگزین از شامپوهای حاوی سیر استفاده کنید.

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

خواص سیر برای مو و ابرو

3- سیر از ریزش موها جلوگیری می کند

در سیر عنصر طبیعی به نام سلنویم وجود دارد که ویتامین E لازم برای موهای تان را تامین می کند. همین خاصیت از شکستگی و آسیب دیدگی احتمالی موها پیشگیری کرده و به طور موثر سبب حفظ سلامت آن خواهد شد.

 

4- سیر به تقویت جریان خون در کف سر کمک می کند

مصرف سیر ویتامین های لازم مانند ویتامین C، ویتامین B2 و ویتامین B1 که برای تقویت موها بسیار مهم است را تامین می کند. از لحاظ غیر علمی، این ویتامین ها جریان خون را در کف سر بهبود می بخشند و همزمان با رشد موهای سالم از ریزش موها و در نتیجه طاسی سر هم جلوگیری می کنند.

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

خواص سیر برای موهای سفید

5- روغن سیر سبب افزایش رشد موها می شود

برای افرادی که تمایل دارند موهای شان به طور موثر بلند و مستحکم شود روغن سیر می تواند بسیار مفید باشد.

 

6- آهن، مواد معدنی و انواع ویتامین های ضروری در سیر به رشد سریع تر موها کمک شایانی می کنند.

سیر از کُندی رشد موها جلوگیری می کند. همچنین سیر مملو از مس است و از رشد کند موها جلوگیری می کند.

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

خواص سیر خام برای مو

7- سیر اجزای اصلی تشکیل دهنده در ساختار مو را تامین می کند

سیر، کلسیم لازم برای اجزای اصلی تشکیل دهنده موها را تامین می کند و بدین شکل موها تقویت شده و استحکام لازم را به دست می آورند.

 

8- سیر موهای شما را مانند یک ابر نرم می کند
سیر حاوی منگنز ضروری و مفید برای سلامت تار موها است. منگنز مثل یک اسفنج تمام مواد مغذی لازم برای سلامت موها را جذب کرده و آن را مانند یک ابر نرم می کند.

 

چگونه در خانه روغن سیر تهیه کنیم؟

درمان ریزش مو با سیر، خواص سیر برای مو و پوست

خواص روغن سیر برای مو

درست کردن روغن سیر در خانه به راحتی آب خوردن است. اما نباید این روغن را با سایر روغن های عصاره ای (روغن فراری که معمولا از گل ها می گیرند) اشتباه بگیرید. زیرا این دو کاملا از هم مجزا هستند. برای تهیه روغن سیر در خانه کافی است کارهای زیر را انجام دهید.

1- یک نوع روغن را به دلخواه تان انتخاب کنید. به عنوان مثال: روغن زیتون یا روغن نارگیل. بعد چند حبه سیر را ریز ریز خرد کرده و در روغن بریزید.

2- روغن و سیر را در یک ظرف مناسب ریخته و در محلی خنک و خشک برای مدت زمان حداقل یک هفته نگهداری کنید.

3- اثربخشی این روغن به میزانی است که به محض استفاده از آن، خودتان شاهد تاثیر شگفت انگیز آن خواهید بود.

 

مطالب مرتبط:

خواص سیر برای مردان

3/5 - (1 امتیاز)