درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان سریع سرماخوردگی و گلو درد :

گلو درد ،نتیجه التهاب گلو اسـت، لوله ای که از پشت دهان به مری ادامه می یابد. بعضی از دلایل اصلی این بـیماری عبـارتند، از عفونتهای ویروسـی، بـاکتری یا عفونت های قارچی، آلودگی، سـیگار کشیدن، اسـید رفلاکس، و یا هوای خشک، فریاد بـیش از حد و یا نوعی واکنش آلرژیک.

گلو درد، اغلب بـا سردرد، درد معده، سرماخوردگی معمولی و تورم غدد گلو ،همراه اسـت؛ گلو درد بسـیار رایج اسـت و می تواند دردناک و ناراحت کننده نیز بـاشد پس بـاید به سرعت به خصوص نوع چرکی آن را درمان کنید. علاوه بر مراجعه به پزشک، می توانید برخی از درمان های ساده و طبـیعی را برای کاهش درد، امتحان کنید.

درمان گلو درد چرکی در خانه :

لیمو :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان سریع سرماخوردگی گلودرد

شما می توانید، از لیموی تازه اسـتفاده کنید، تا از گلودرد راحت شوید، زیرا به نابـودی مخاط کمک می کند. یک لیموناد داغ بـا عسل را امتحان کنید. آب نصف لیمو و یک قاشق چایخوری عسل را در یک فنجان آب گرم بریزید و بـا هم مخلوط کنید. و سپس آهسـته بنوشید.

گزینه دیگر، این اسـت که آب تازه لیمو را بـا مقدار برابر آب رقیق کنید و گرمش کنید. شما همچنین می توانید آب نصف لیمو را بردارید و روی آن نمک و فلفل بمالید و لیمو را لیس بزنید.

سرکه سـیب :

سرکه سـیب به دلیل خواص ضد بـاکتریایی اش برای درمان گلودرد چرکی مفید اسـت. یک قاشق غذاخوری سرکه سـیب سرخ و یک قاشق چایخوری از آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را دو یا سه بـار در روز بنوشید. به زودی شما از درد و التهاب، رهایی خواهید یافت.

همچنین، می توانید محلول سرکه سـیب را در گلویتان قرقره کنید.یک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق غذا خوری سرکه سـیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.آن را چند بـار در روز ،در گلو قرقره کنید.

دارچین :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان سریع گلو درد شدید

دارچین، می تواند برای درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی مورد اسـتفاده قرار گیرد. یک قاشق چایخوری از پودر دارچین و پودر فلفل را در یک لیوان آب گرم، مخلوط کنید. همچنین، می توانید هل نیز اضافه کنید. محلول را فشار دهید تا صاف شود و آن را دو تا سه بـار در روز قرقره کنید.

یک گزینه دیگر این اسـت که، چند قطره روغن دارچین و یک قاشق چایخوری عسل را بـاهم مخلوط کنید.این ترکیب را دو بـار در روز بخورید ،تا از درد و التهاب همراه بـا گلودرد رهایی پیدا کنید.

آب نمک :

یکی از بهترین روش ها برای از بـین بردن گلو درد، قرقره کردن بـا آب نمک اسـت. نمک ،مثل یک ضد عفونی کننده عمل می کند و سبب می شود آب از غشاء مخاط در گلو بـیرون برود. خلط را قطع می کند و التهاب را نیز کاهش می دهد و به شما کمک می کند، تا فوری خوب شوید.

نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. اگر طعم شورش را دوسـت ندارید، مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. این محلول را قرقره کنید.آن را قورت ندهید. پس از آن، آب را بـیرون بریزید. این کار را 4 بـار در روز انجام دهید، تا نتیجه عالی آن را ببـینید.

سـیر برای درمان گلو درد و سرماخوردگی:

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان سریع سرماخوردگی در منزل

سـیر، دارای خواص ضد بـاکتری و ضد عفونی کننده اسـت. یک سـیر خام سالم را بخورید تا مواد شیمیایی موجود در آن، آلیسـین آزاد کنند، که سبب کشتن بـاکتری هایی می شود که گلودرد را ایجاد می کند. بطور منظم، می توانید از روغن سـیر اسـتفاده کنید.

چند قطره روغن سـیر را به یک چهارم فنجان آب، اضافه کنید و آن را یک بـار در روز قرقره کنید. سعی کنید، سـیر را به صورت خام یا پخته بخورید:اگر طعم آن را دوسـت ندارید، از قرص های سـیر اسـتفاده کنید.

نارون لغزنده :

نارون لغزنده حاوی مواد چسبناکی شبـیه، ژل اسـت که گلو را پوشش می دهد، و سبب کاهش درد و کاهش تحریک می شود. یک قاشق چایخوری از پوسـت داخلی آن را بـا 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید، برای چند دقیقه بماند و سپس فشار دهید تا صاف شود.

آن را به آرامی در حالی که هنوز گرم اسـت، بنوشید. در واقع، شما می توانید از این راه حل برای درمان هر نوع بـیماری تنفسـی یا لارنژیت ( التهاب گلو وحنجره) اسـتفاده کنید. اگر این گیاه در دسـترس نیسـت، می توانید کپسـول هایش را از دارو فروشی ها و عطاری ها تهیه کنید.

عسل :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان سریع التهاب گلو

عسل، دارای خواص ضد بـاکتری اسـت، که می تواند بـا عفونت مبـارزه کند و سرعت روند بهبـود را افزایش دهد. عسل، مثل یک ماده هایپرتونیک اسموزی عمل می کند، به این معنی که آن کمک می کند تا آب از بـافت محل های ملتهب خارج شود و در نتیجه تورم را کاهش می دهد.

یک تا دو قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، و آن را چند بـار در روز بخورید. همچنین، می توانید عسل را به چای های گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید. قبل از رفتن به رختخواب، یک قاشق غذاخوری عسل بخورید، زیرا عسل آرامش بخش اسـت و به خواب بدن کمک می کند.

زردچوبه :

یکی دیگر از درمان های بزرگ برای گلو درد، زردچوبه اسـت، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابـی قوی می بـاشد. یک چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.

این نوشیدنی را به آرامی در صبح و بـا معده خالی بنوشید.این کار را یک بـار در روز برای سه یا چهار روز متوالی انجام دهید. بطور منظم، می توانید یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری پودر فلفل سـیاه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید، و قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید.

همچنین، می توانید برای داشتن گلویی صاف و نرم زردچوبه را در گلویتان قرقره کنید. نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و نیم نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم ریخته و آنها را بـاهم خوب مخلوط کنید، سپس به خوبـی در گلویتان قرقره کنید.دو بـار در روز، از این مخلوط مصرف کنید.

ریشه گل ختمی :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان گلو درد بدون علائم سرماخوردگی

ریشه گل ختمی ،حاوی لعابـی اسـت که می توان آن را برای پوشاندن گلو و بهبـود گلودرد نیز اسـتفاده کرد. برای گلودرد همراه بـا سرفه معمولی مفید اسـت. این درمان، برای زنان بـاردار یا افرادی که پرسـتاری می شوند، یا افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود.

یک قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، رویش در بگذارید و اجازه دهید تا نیم ساعت بماند. محلول را فشار دهید تا صاف شود، سپس عسل را اضافه کنید و آن را بنوشید.می توانید سه فنجان از این چای گیاهی را در یک روز بخورید.

زغال اخته :

دو قاشق غذاخوری از دانه های زغال اخته را به 6 فنجان آب اضافه کنید.حدود نیم ساعت آن را بجوشانید. اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد و سپس آن را فشار دهید، تا صاف شود. سه تا چهار بـار در روز این محلول را در گلویتان قرقره کنید.

لیمو و عسل :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان گلو درد با دارو

یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید، مخلوط کنید و به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بـار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود. یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید. مخلوط را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بـار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود.

کمپرس گرم :

کمپرس گرم بر روی گردن قرار دهید تا گلو گرم بماند و گره های لنفاوی آرام شوند. می توانید از پد گرم یا بطری آب گرم اسـتفاده کنید یا حوله گرم بر روی گردن قرار دهید.

سـوپ مرغ بخورید :

سـوپ گرم به کاهش گلودرد کمک می کند. درسـت مانند نوشیدن چای داغ، سـوپ داغ می تواند گلودرد را تسکین دهد و می تواند به کاهش مخاط بـینی سـینوسـی کمک کند. همچنین سـوپ گرم بدن را هیدراته نگه می دارد.

مایعات بنوشید :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

بهترین معجون برای گلو درد

مایعات به مقدار زیاد بنوشید. هنگامی که در معرض گلو درد هسـتید، جلوگیری از کم آبـی می تواند به کاهش گرفتگی بـینی، ترشحات مخاطی رقیق و حفظ رطوبت گلو کمک کند. علاوه بر این، اگر گلودرد بـا تب همراه بـاشد، ممکن اسـت دچار کم آبـی شوید.

بنابراین بـاید مایعات از دسـت رفته را دوبـاره به دسـت آورید. آب یخ مانند نوشیدنی های گرم می تواند به رفع گلودرد کمک کند. از مصرف الکل و نوشابه های کافئین دار مانند قهوه یا کولا اجتناب کنید زیرا می تواند بـاعث کم آبـی بدن شود.

چای پوشش گلو :

چای پوشش گلو چای گیاهی اسـت که به تسکین درد گلو کمک می کند. چای پوشش گلو حاوی ریشه شیرین بـیان، پوسـته درون درختی، ریشه گل ختمی و ریشه خشک شیرین بـیان اسـت و برای کمک به کاهش گلودرد مناسب می بـاشد.

روغن ضروری نعناع :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان گلودرد ویروسی

جزء اصلی نعناع منتول اسـت که بـا رقیق شدن مخاط به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند. نعناع گلودرد را تسکین می دهد و سرفه خشک را کاهش می دهد. چای نعناع بخورید و یا بعضی روغن نعناع را بر روی سـینه بمالید.

اسـتراحت کنید :

خواب در روند بهبـود بسـیار مهم اسـت. خوابـیدن در هنگام شب به سـیسـتم ایمنی بدن کمک می کند در برابر ویروس ها و بـاکتری هایی که می توانند گلو درد ایجاد کنند، مبـارزه کنند. اسـتراحت صدا نیز در هنگام اسـتراحت مهم اسـت. تا جایی که می توانید صحبت نکنید مگر اینکه ضروری بـاشد. از پیام کوتاه یا ایمیل برای برقراری ارتبـاط اسـتفاده کنید تا گلویتان بهبـود یابد.

مکیدن تکه های یخ :

درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد

درمان گلو درد چرکی

مکیدن تکه های یخ می تواند گلو را خنک کند، درد و التهاب را کاهش دهد. هنگامی که یخ ذوب می شود، به شما کمک می کند که هیدراته شوید، که می تواند سبب تراکم و رطوبت گلو شود.

سخن پایانی :

با روش های خانگی بالا تا حدی می توانید سرما خوردگی خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید که از مضرف بی اندازه ی هرچیزی پرهیز کنید و سلامتی خود را به خطر نیندازید

این مطلب چقدر مفید بود ؟