دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

 

داشتن یک فضای سبز در منزل باعث افزایش  طراوت و شادابی می شود و به خانه روح تازه ای می بخشد. شما می توانید با استفاده از گلدان های متفاوت با گل های مختلف و متنوع یک فضای سبز،آرامش بخش در آپارتمان خودتان ایجاد کنید. این کار باعث افزایش شور وشوق و روحیه گرفتن شما می شود و انرژی های منفی را از شما دور می کند. با ما همراه باشید تا در استفاده از گیاهان در دکوراسیون آشنا شویم،یک دکوراسیون شیک وخاص را ایجاد کنیم.

 

ارتباط حسی با فضای سبز

زمانی که انسان با محیط خود ارتباط برقرار می‌ کند از راه یکی از حواس پنجگانه یا ترکیبی از آن ها آن را ادراک می‌ نماید. فضای سبز از جمله محیط‌ هایی است که از راه دیدن برای انسان قابل‌ درک بوده و به دنبال آن بیش ترین جذابیت را برای فرد به دنبال دارد. از دیگر حواس انسان که با طبیعت درگیر می‌ شود، لمس کردن و بوییدن است؛ بنابراین گیاهان و فضای سبز، بیش ترین اثر را در نحوه درک مکان و ایجاد حس مکان دارند

 

عمق بخشیدن به فضا

وجود بافت در هر فضای و ترکیب مناسب آن می‌ تواند به عمق بخشیدن به آن فضا کمک کرده و تنوع خوبی ایجاد نماید. یکی از مواردی که به‌ وسیله آن می‌ توان بافت را در فضا به وجود آورد گیاهان هستند. به‌منظور ترکیب فضا و بخشیدن عمق به آن می‌ توان از گیاهانی با بافت ریز در پس‌ زمینه و گیاهان با بافت درشت در پیش‌ زمینه استفاده نمود تا عمق بصری را افزایش دهد. در مقابل نیز برای کاهش عمق می‌ توان جای گیاهان ریزبافت و درشت‌ بافت را با هم عوض نمود.

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل

پوشاندن معایب

همواره در فضاهای داخلی گوشه‌ های پرت و بی‌ استفاده‌ ای نه‌ چندان زیبا وجود دارد که به‌ نوعی باید پوشش داده شوند. استفاده از گیاهان در این بخش از فضا می‌ تواند ضمن تأمین فضای سبز و طبیعی در داخل خانه، معایب ناشی از ساخت‌ و ساز را از دید پنهان سازد. برای پر کردن گوشه‌ هایی از فضا نیز که خالی مانده‌ اند می‌ توان از گیاهان پرشاخ و برگ و متراکم استفاده نمود. از سویی تابش نور خورشید در ساعات مختلف روز بر روی گیاهان، منجر به شکل‌ گیری سایه‌ روشن‌ هایی بر روی دیوارها خواهد شد که بر زیبایی فضا می‌ افزاید.

 

فضای سبز در خانه

همه افراد با حضور در میان طبیعت، احساس آرامش و شادابی دارند که می‌ توان این حس خوب را با آوردن گیاهان متنوع به روش‌ های گوناگون به فضاهای مختلف خانه داد.

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

چیدمان دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

نشیمن

وجود گیاه و فضای سبز در فضای نشیمن به ایجاد حس صمیمت و خودمانی بودن آن کمک مؤثری کرده و باعث می‌شود که افراد، زمان بیشتری را با آرامش بیشتر در آن سپری کنند.

 

پذیرایی

پذیرایی، بخش مهمی از منزل محسوب می‌شود که معمولا برای آنکه حالت رسمی خود را حفظ کند، رنگ خنثی‌ای به خود می‌گیرد. برای از بین بردن این حس خسته‌کننده و بی‌روح، بهتر است از گیاهان دکوراتیوی با رنگ‌های شاد در مکان مناسب بهره برد. برای اینکه دکوراسیون داخلی منزل شما یکنواخت نشود می‌توانید در فصول متفاوت، گیاهان متنوعی را تهیه و جایگزین گیاهان قدیمی کنید.

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

تزئین آشپزخانه با گل های طبیعی

آشپزخانه

معمولا در آشپزخانه‌ های اپن، اشراف فضاهای مجاور به فضای آشپزخانه و به‌خصوص سینک ظرفشویی وجود دارد که این امر برای افراد خوشایند نیست. اگر از سطح پیشخوان به‌ عنوان میز غذاخوری یا سطح کار در آشپزخانه استفاده نمی‌ کنید، می‌ توانید با قرار دادن چند گلدان حاوی گیاهان بلند و کوتاه، دیوارکی از گیاهان سبز تهیه نمایید؛ به‌ این‌ ترتیب هم‌ زمان با کاربرد گیاهان سبز در محیط آشپزخانه و فضای مجاور آن، مانعی برای دید و اشراف مهمانان بر فضای داخل آشپزخانه نیز ایجاد می‌ شود.

 

اتاق‌خواب

اگر وجود گیاهان در اتاق‌ خواب به لحاظ حساسیت‌ های تنفسی و غیره، منعی برای افراد وجود نداشته باشد، اما می‌ تواند به القا حس شادابی فضا کمک نموده و اتاق‌ خواب را از اینکه صرفا فضایی برای خوابیدن باشد به مکانی برای فعالیت‌ های شخصی مختلف تبدیل نماید.

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

مدل تزئین خانه با گل

تراس

تراس ازجمله فضاهای است که برای نگهداری گیاهان بسیار مناسب است، به‌خصوص در آپارتمان‌های امروزی که کمتر فضایی به‌عنوان حیاط در اختیار دارند. اگر بتوان از سمت نشیمن و یا پذیرایی، دید مناسبی به تراس ایجاد نمود همواره می‌توان از حضور همیشگی فضای سبز در کنار خود لذت برد.

 

مزایای دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی

شاید مهم ترین مزیت مربوط به استفاده از گیاهان آپارتمانی در منزل، توسعه بخشیدن به حس زیبایی و طراوت در درون ماست. اما این که در فضای هر خانه ای، محیطی کاملا پرت و خالی وجود دارد که مهمان با دیدن این فضا، به احساس ناخوشایندی می رسد، بهترین حالت این است که با استفاده از دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی، این فضا را پوشش دهیم تا دیگر کسی متوجه این پرت و یا ساخت و ساز معیوب نباشد.

اجرای این مساله خود نیاز به تخصص دارد، این که از چه نوع گیاهی در این فضای پرت استفاده کنیم خود نیاز به تجربه دارد و مسلما می بایست با اصول علم معماری آشنا شود. بهره گرفتن از دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی باعث ایجاد سایه در طول روز، در محیط خانه می شود. زمانی که نور خورشید به گل برگ های گیاه می تابد سایه ای ایجاد می شود و این سایه در محیط داخلی منزل نمایان می شود و این مساله باعث چشم اندازی زیبا در منزل می گردد.

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

چیدمان گلها در منزل

هم چنین دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی در منزل حس خودمانی بودن را افزایش می دهد و این مساله می تواند به پذیرایی های شما برای مهمان بسیار موثر باشد و شما هم احساس راحتی کنید. مسلما استفاده از گیاهان زینتی و زیبا در محیط منزل باعث می شود که افراد در مدت زمان بیشتر و با آرامش خاص در محیط خانه حضور داشته باشند. می توانید با استفاده از دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه، علاوه بر ایجاد حس زیبایی و طراوت در منزل، فضای داخلی آشپزخانه را بر روی مهمان خود بپوشانید و این یکی دیگر از کاربردهای اصلی گیاهان آپارتمانی است.

معمولا فضای زیادی از اپن هر آشپزخانه خالی است و می توانید برای قرار دادن گیاهان کوتاه و بلند در این قسمت، این مانع را ایجاد کنید و هم چنین فضای زیباتری را به محیط منزل خود اضافه کنید. یا این که در اتاق خواب خود می توانید از تاثیر دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی بهره بگیرید. اگر در اتاق خواب خود در طول روز مطالعه و یا کار می کنید، حتما از این مزیت استفاده کنید، اما اگر حساسیت های تنفسی نسبت به گیاهان آپارتمانی دارید این کار را انجام ندهید چون ممکن است در طول شبانه روز مشکلات تنفسی برای شما ایجاد کند. یکی دیگر از مناطقی که در آپارتمان وجود دارد، تراس است و حتما می بایست این قسمت از محیط خانه را با گل و گیاهان زینتی تزئین نمود. چون آپارتمان ها فاقد حیاط است پس از تراس برای دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی استفاده می کنیم.

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

تزئین اتاق خواب با گل

چینش گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل

برای دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی نیاز به گلدان های شیک و زیبا دارید تا گل و گیاه آپارتمانی که در آن قرار می گیرد به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود، به هر حال هر گلی برای این که زیباتر شود نیاز به گلدانی خاص و شیک دارد و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا فضای آپارتمان فاقد طاقچه و یا مکانی است که بتوان گلدان را در آن جا قرار داد، قرار دادن گلدان بر روی زمین هم شکل زیبایی به محیط نمی دهد، پس مناسب ترین و بهترین راه حل برای این قضیه آن است که از گلدان های دیواری استفاده کنیم که زیبایی فضا را دو چندان می کند.

اما برای دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی، بهتر است از گیاهانی استفاده کنیم که آلودگی محیط را کاهش دهد. معمولا افراد در طول روز با خود مواد مضری را به داخل آپارتمان می کشانند پس چه بهتر است از گیاهانی استفاده کنیم که هوای محیط آپارتمان را تصفیه کند. در حال حاضر گیاهان آپارتمانی که دارای چنین خاصیتی هستند شامل، بنفشه آفریقایی، ارکیده، عبایی و کاکتوس ها هستند. یکی از بارزترین گیاهان آپارتمانی که مورد استفاده قرار می گیرد شمعدانی است. زیباتری حالت ممکن برای این گه آن است که پر از گل شود و برای این کار می بایست از روش قلمه زنی استفاده کنید. پس از انجام دادن این کار و ریشه دار شدن شمعدانی می توانید آن را به گلدان مخصوص منتقل کنید.

دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

دکوراسیون خلاقانه با گیاهان آپارتمانی

جهت دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی معمولا از دو مدل استفاده می شود. گیاهانی که مواد غذایی خود را از خاک می گیرند و گیاهانی که این مواد غذایی را از خاک و شن می گیرند. بهترین حالت نمایش برای گیاهان هوازی استفاده از گوی های آویزان طبیعی و برای گیاهانی که از خاک تغذیه می کنند استفاده از گلدان های کریستالی و سنگ بلوری است. نگهداری از این مدل از گیاهان آپارتمانی بسیار ساده است و در هفته تنها یک ساعت آن را در آب قرار دهید. اگر در محیط آپارتمان شما نور کافی وجود ندارد می توانید از کاکتوس ها استفاده کنید که هم زیبایی منحصربفردی دارند و هم این که تحمل خشکی را دارند. هم چنین استفاده از گلدان های شیشه ای، زیبایی کار را دو چندان می کند و باعث می شود که یک گیاه ارزان و معمولی را تبدیل به گیاهی گران قیمت و تزئینی کند، پس استفاده از گلدان های مخصوص می توانید زیبایی دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی را دو چندان کند.

این مطلب چقدر مفید بود ؟