دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره :

اکثر افراد تمایل دارند خانه های پر نوری داشته باشند. اما با شرایط زندگی امروزه بعضی ها مجبورند در خانه هایی زندگی کنند که از نور طبیعی زیادی بهره مند نیستند. اتاق پذیرایی بدون پنجره نیز یکی از معضلات زندگی امروزه است که شما با استفاده از ترفند های دکوراسیون می توانید این مشکل را بهبود ببخشید.

معماران امروزه خانه هایی طراحی می کنند که هال آن بدون پنجره می باشد. شما با استفاده از خلاقیت منحصر به فرد خود می توانید اتاق پذیرایی خود را روشن و دلباز طراحی کنید و از نشستن در آن لذت ببرید. در این مقاله درباره دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره برای شما مطالبی را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

دکوراسیون هال بدون پنجره

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

تاثیر نور در دکوراسیون هال بدون پنجره

 تاثیر نور :

نور می تواند در بزرگ و روشن تر کردن اتاق های بدون پنجره تاثیرگذار باشد. طبق نظرات کارشناسان 3 نوع نور وجود دارد که برای فضای خانه نیز مناسب است. نور کلی (ملایم، سراسری) نور کاربردی (روشن، متمرکز) و نور دکوراتیو (قوی، نمایشی). با به کار بردن این 3 نوع نور در مکان های مختلف خانه، علاوه بر زیبایی فضا، فعالیت های مختلف را در مکان های مختلف خانه آسان تر انجام خواهید داد.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

معایب خانه بدون نور

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

استفاده از نور مخفی در هال بدون پنجره

استفاده از نورهای تاکیدی ( نور مخفی ) :

یکی از ایده های عالی برای نورپردازی دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره, استفاده از نورهای تاکیدی است. این لامپ ها گرچه انرژی کمی برای تامین نور استفاده می کنند اما در روشنایی محیط منزل بسیار تاثیر گذار هستند.

تعبیه کردن چند منبع نوری در جایی که در دید دیگران نیست باعث می‌شود تا نور به صورت غیرمستقیم وارد اتاق شده و این دقیقا همان حس و حالی است که پنجره‌ها در فضا ایجاد می‌کنند. سعی کنید این منابع نوری را بین تیرچه‌های افقی در سقف، پشت مبلمان اتاق (مثلا پشت کاناپه)، و یا در فضای کناری یک کتابخانه نصب کنید تا نور ایجادشده حس و حالی رمزآمیز به اتاق اضافه کند.

ضمن اینکه شیوه جدیدی از نورپردازی به شکل مدرن را به نمایش می گذارند و از این رو بسیار مورد توجه هستند. اگر چه نور مصنوعی جایگزین کاملی برای نور طبیعی محسوب نمی شود اما با شیوه به کارگیری صحیح می توان کمبود نور را به شکلی عالی در منزل جبران کرد.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

نورگیری اتاق بدون پنجره

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

تعیین نقطه کانونی در پذیرایی بدون پنجره

تعیین نقطه کانونی :

نقطه کانونی در دکوراسیون یک اتاق دقیقا همان قسمتی است که کانون توجه و جذابیت دکوراسیون را به خود اختصاص می دهد. شما می تواند شومینه، تابلوی نقاشی، قفسه کتاب یا هر چیز دیگری را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. در این صورت توجه میهمان ها در وهله اول به آن جذب می شوند و دیگر متوجه نبود پنجره نمی شوند. با مشخص کردن نقطه کانونی، چیدمان مبل ها نیز برایتان آسان تر خواهد شد.

اگر اتاق پذیرایی شومینه ندارد، یک شومینه‌ی بدون دودکش در اتاق پذیرایی نصب کنید. شومینه می‌تواند یک نقطه‌ی کانونی عالی باشد و به دکوراسیون گرما و شخصیت بدهد. اگر توجه افراد به یک آتش سوزان و گرم جلب شود، هیچ کس متوجه عدم وجود پنجره‌ها نخواهد شد.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

رنگ پیشنهادی برای پذیرایی

استفاده از رنگ های روشن :

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های تیره در فضای دکوراسیون بدون پنجره کار اشتباهی است. چنین رنگ هایی محیط منزل را بیش از اندازه تاریک می سازد. البته در صورت تمایل می توانید رنگ های خنثی را در دکوراسیون پذیرایی به کار ببرید. این رنگ ها نیز کمبود نور را تا حد قابل قبولی جبران می کنند. از این رو گزینه قابل قبولی برای استعمال در محیط های بدون پنجره هستند. بهتر است درصد نورهای روشن به کار رفته در آن، نسبت به رنگ های تیره بیشتر باشد.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

 دکوراسیون خونه بدون پنجره

اختصاص دادن فضای لازم :

برای اتاق های بدون پنجره فضای لازم را در نظر بگیرید. اختصاص فضای کافی باعث می شود محیط منزل روشن و دلباز به نظر برسد. همچنین برای روشن و دلباز کردن آن، فضای کافی داشته باشید تا از وسایل دیگر استفاده کنید.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

دکوراسیون هال اتوبوسی یا مستطیل شکل

از رنگ دیوار خنثی یا روشن استفاده کنید : 

رنگ دیوار پذیرایی را روشن ترجیحاً سفید انتخاب کنید. تصور نکنید دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره محیطی دلهره آور با کمبود نور غیر قابل جبران است. شما می توانید با شگردهای دکوراسیون این تاریکی و فقدان نور را جبران کنید. در قسمت‌های مختلف خانه از رنگ‌های متفاوت استفاده کنید. استفاده از رنگ‌ها به شکل گروهی باعث می‌شود چشم در اتاق بچرخد و به‌جای آن‌که به دیوارهای خالی توجه کند، روی رنگ‌ها متمرکز شود.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

چیدمان خانه های بدون پنجره

استفاده از لامپ های ایستاده :

در طراحی پذیرایی بدون پنجره حتماً از لامپ های ایستاده بهره مند شوید. این لامپ ها ضمن اینکه محیط منزل را زیبا می سازند، جلوه ای از دکوراسیون پرنور را در منزل خلق می کنند. به همین خاطر بسیار مورد توجه هستند.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

چیدمان پذیرایی با عرض کم و بدون پنجره

 دکوراسیون ساده گرایی :

برای چیدمان وسایل در این طراحی باید از وسایل تزیینی جذاب در عین سادگی کمک بگیرید. در چنین دیزاینی نباید محیط اتاق نشیمن را بیش از اندازه شلوغ کرد.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

استفاده از گیاهان در پذیرایی بدون پنجره

بیشتر بخوانید : گل های آپارتمانی سایه دوست مقاوم و زیبا

استفاده از گیاهان :

از گیاهان به مقدار زیاد در دکوراسیون استفاده کنید. گیاهان زندگی را به دکوراسیون اضافه می‌کنند و به آن حس عمق و نزدیکی می‌دهند. به‌علاوه، گیاهان باعث می‌شوند اتاقی بدون پنجره به‌نظر خفه نیاید. تهیه گلدان و گیاهان سبز با گل‌های رنگی ایده‌ای فوق‌العاده است. علاوه بر تامین اکسیژن مورد نیاز در فضا، حضور گیاهان جلوه متفاوتی به اتاق می‌بخشد. اگر فضای اتاق کوچک‌تر از آن است که محلی روی زمین برای قرار دادن گلدان داشته باشید، از این ایده‌ ناب دست نکشید. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از آویزهای سقفی در یکی از کنج‌های اتاق، طرح خود را اجرا کنید.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

استفاده از انعکاس برای روشن کردن هال بدون پنجره

استفاده از انعکاس :

به کار بردن سطوح شیشه ای و آینه، به خصوص در مکان هایی که نور را منعکس می کند، موجب بزرگ تر و روشن تر شدن فضا می شود. لوازم تزیینی شیشه ای و فلزی و رنگ های روغنی براق برای کف پوش و دیوارها نیز انتخاب خوبی هستند. یک آینه با قابی که شبیه پنجره باشد به دیوار بزنید. استفاده از چنین آینه‌ای نه‌تنها روشی جالب برای تزئین دیوار است، بلکه باعث می‌شود نورهای موجود در فضا منعکس شوند و این به بزرگ‌تر دیده‌ شدن فضا منجر می‌شود.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

استفاده از پرده های سرتاسری در پذیرایی بدون پنجره

استفاده از پرده های سرتاسری برای ایجاد حس پنجره :

آیا می‌خواهید بدون داشتن پنجره، حس آن را در اتاق ایجاد کنید؟ پوشاندن یک دیوار با پرده باعث ایجاد این حس شده و به فضای شما عمق می‌دهد، حتی اگر هیچ‌ وقت پرده را نکشید. از این ایده در اتاق‌های دیگر به منظور اضافه کردن حس و حالی ملایم در فضا نیز می‌توان استفاده کرد. اگر پارچه پرده سفید و کرم باشد و دیوارها نیز دارای رنگی مشابه‌ای باشند، این ایده تاثیر دو چندانی در فضا ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

تاثیر مبلمان در دکوراسیون نشیمن بدون پنجره

تاثیر مبلمان :

انتخاب مبل هایی با طرح های ساده، از شلوغی فضا جلوگیری می کند. به جای کاناپه های بزرگ و جاگیر از مبل های چوبی ساده استفاده کنید.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

تهویه اتاق بدون پنجره

ایجاد یک جریان هوای مطلوب در خانه :

به‌وجود آوردن یک تهویه هوای مناسب، برای اتاق فاقد پنجره امری ضروری است. همین‌طور استفاده از پنکه به صورت دستی یا سقفی ایده ناب و خوبی است. تهویه هوا باید به صورتی باشد که افراد اذیت نشوند. باید وسیله مناسبی برای تهویه انتخاب شود که کمترین آلودگی صوتی را ایجاد کند. گردش هوا هم باید ملایم و گسترده صورت بگیرد.

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

استفاده از دکوری برای پذیرایی بدون پنجره

تزیینات داخلی :

اگر می خواهید فضای خانه تان را بزرگ تر نشان دهید، از تزیینات کمتری استفاده کنید. یک لوستر، مجسمه، تابلو نقاشی، یا معرق کوچک، بدون بهم ریختگی فضای خانه شما را گرم و دوستانه می کند. برای تازه کردن هوای خانه، یک گلدان بزرگ بهتر از چند گلدان کوچک است. از چند المان رنگی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. کوسن‌، فرش یا شمع رنگی باعث می‌شوند اتاقی که نور طبیعی ندارد مرده و خسته‌کننده به‌نظر نرسد.

 

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

ایجاد پنجره کاذب در دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره

کلام آخر :

امیدواریم مطالبی که در بالا به آن اشاره کردیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. به یاد داشته باشید حتما سعی کنید از نور مانند چراغ های ایستاده یا نور مخفی برای روشن شدن پذیرایی استفاده کنید تا فضا روشن و دلباز دیده شود. دیوارهای اتاق پذیرایی هم به رنگ روشن یا خنثی باشد و به تهویه هوا هم دقت کنید.

مطالب بیشتر :

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

برای مراسم عروسی دوستم چی بپوشم

 

4.1/5 - (12 امتیاز)