راهنما خرید مبل تخت خواب شو 

راهنما خرید مبل تخت خواب شو 

راهنما خرید مبل تخت خواب شو

با افزایش جمعیت و سرازیر شدن مردم به زنـدگی  آپارتمانی  اهميت اسـتفاده از وسایل خانگی که می توان از آن‌ها در موارد گوناگونی اسـتفاده کرد روز به روز افزایش یافته اسـت. مبـلمان‌ از جاگیرترین وسایل خانه هسـتنـد و به همين دلیل بسیاری از افراد سعی مي‌کننـد که حداکثر اسـتفاده را از این وسایل بکننـد. مبـل تخت خواب شو از جمله انتخاب‌های مناسب به ویژه در آپارتمان‌های کوچک مقیاس اسـت. در ادامه این مطلب از ژاویز معرفی  مبـلمان تخت خواب شو خواهیم داشت تا با آگاهی کامل انتخاب کنیـد.

انواع مدل مبـل تخت خواب شو :

امروزه بسیاری به دلیل چنـد کاربـردی بودن مبـل‌های تخت و خواب شو به اسـتفاده از آن‌ها تشویق مي‌شونـد اما بایـد توجه داشت که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار موجود هسـتنـد که هر یک طیف‌های مختلفی از نیاز و سلیقه را پوشش مي‌دهنـد. به طور کلی انواع مدل مبـلمان تخت خواب شو را مي‌توان به چنـد مورد زیر اشاره کرد.

راهنما خرید مبل تخت خواب شو 

مبل تخت خواب شو یک نفره

مبـل یک نفره تخت خواب شو :

این نوع از مدل مبـلمان تخت خواب شو انـدازه‌ کوچکی دارد که با تبدیل شدن به تخت خواب مي‌توانـد تنها پذیرای یک نفر باشد. این مبـلمان تخت خواب شو خود مدل‌های مختلفی دارد.

بـرخی از آن‌ها با ساده‌ترین طراحی ممکن صرفاً از چنـد محفظه بادی یا فوم روکش دار تشکیل شده‌انـد که روی هم قرار گرفته‌انـد و کاربـرد مبـلمان را به خود گرفته‌انـد و در مواقع نیاز از هم جدا و کنار هم قرار مي‌گیرنـد و کاربـرد تخت خواب را به خود مي‌گیرنـد. بـرخی از دیگر مدل‌ها ساختار یکپارچه‌تری دارنـد و اجزای مختلف با اتصالات پیچیـده‌تری به هم متصل شده‌انـد که در مواقع لزوم حرکت کرده و مبـلمان به یک تخت و خواب تبدیل مي‌شود.

مبـل دو و سه نفره تخت خواب شو :

این نوع از مبـلمان‌های تخت خواب شو انـدازه بزرگ‌تری دارنـد. این نوع از مبـل‌ها نیز به ماننـد یک نفره انواع مختلفی دارنـد. مبـل‌های بادی و فوم‌دار ساده‌ترین مدل هسـتنـد. مدل‌های یکپارچه‌تر هم وجود دارنـد که کارکردی مشابه با نوع بالا دارنـد.

راهنما خرید مبل تخت خواب شو 

مبل تختخواب شو دونفره

سـت مبـلمان تخت خواب شو :

از دیگر انواع پرطرفدار مبـلمان تخت خواب شو در واقع سـت‌های کاملی هسـتنـد که به صورت‌های یک نفره و دو نفره و سه نفره موجود هسـتنـد. مبـلمان‌های مدل ال تخت و خواب شو نیز به دلیل ساختار و انـدازه کوچک‌تری که دارنـد مورد توجه بسیاری قرار مي‌گیرنـد.

در این مدل مبـل تخت خواب شو شایـد همه مبـل‌ها داری قابـلیت تخت و خواب شدن باشنـد و یا شایـد هم فقط مبـل‌های دو نفره و سه نفره از این قابـلیت بـرخوردار باشنـد. موضوعی که بایـد به آن توجه داشت این اسـت، این سـت‌های مبـلمان به لحاظ تخت و خواب شو بودن عملکردی به خوبی کاناپه‌های یک، دو و سه نفره نخواهنـد داشت.

مکانیزم و کارکرد مبـلمان تخت خواب شو :

مبـل تخت خواب شو اگر چه به منظور یک هدف مشخص مورد اسـتفاده قرار مي‌گیرد اما با این حال انواع مختلفی دارد. به عبارتی نحوه تبدیل به تخت خواب در این مبـل‌ها متفاوت اسـت. به طور کلی مبـلمان تخت خواب شو سه مکانیزم مختلف دارنـد که در ادامه توضیح داده شده‌انـد.

راهنما خرید مبل تخت خواب شو 

راهنمای خرید مبل تختخواب شو

مبـل تخت خواب شو با مکانیزم بیرون کشیـدن :

این نوع از مدل که ساختار بسیار پیچیـده‌تری نسبت به انواع مبـل تخت خواب شو رایج در ایران دارد بیشتر در هتل‌ها و کشورهای پیشرفته مورد اسـتفاده قرار مي‌گیرد. این نوع از مبـلمان‌های تخت شو که بیشتر به صورت یک کاناپه سه و یک نفره هسـتنـد به طور کامل باز مي‌شونـد و یک تخت خواب کامل و مناسب را در اختیار فرد قرار مي‌دهد.

اسـتفاده از این ساختار پیچیـده ساده اسـت. بـرای این کار پوشش‌های سطحی را بـر مي‌دارنـد. چهارچوب فلزی مبـل را باز مي‌کننـد که از سه تکه به هم متصل تشکیل شده‌انـد. در آخر هم پوشش سطحی را روی آن قرار مي‌دهنـد.

مبـل تخت خواب شو با مکانیزم لولایی :

این مدل از مبـلمان تخت خواب شو در کشور ما ایران بسیار فراگیر شده اسـت و دلایل خوبی هم بـرای این اسـتفاده گسـترده وجود دارد. این مدل از مبـل‌های تخت خواب شود در کنار این که به مراتب ارزان‌تر از نوع بالا هسـتنـد، از طرفی هم مکانیزم بسیار ساده‌ای دارنـد. ساختار این نوع از مبـل‌ها به این گونه اسـت که از تعداد زیادی لولا تشکیل شده اسـت که بخش‌های مختلف مبـل همچون پشتی و دسـتی را به هم وصل مي‌کنـد. به طوری که به این بخش‌ها قابـلیت متحرک بودن را داده‌انـد.

راهنما خرید مبل تخت خواب شو 

مبل تختخواب شو ساده

مبـل تخت خواب شو با مکانیزم ساده :

مدل دیگری نیز از مبـل تخت خواب شو در بازار به چشم مي‌خورد که به مراتب ساختاری ساده‌تری دارد. ساختار آن به این گونه اسـت که صرفاً از چنـد تکه جداگانه تشکیل شده‌انـد. مکانیزم تخت و خواب شدن آن‌ها به این گونه اسـت که به طور کاملاً دسـتی بایـد اقدام به جا به جایی این اجزا کرد.

بهترین بـرنـدهای مبـلمان تخت خواب شو :

در این قسمت سعی داریم که بهترین بـرنـد‌های موجود در بازار را صرف‌ نظر از قیمت و تنها با توجه به کیفیت معرفی کنیم.

انزاهوم :

انزاهوم از فعال‌ترین شرکت‌های بازار ایران در زمينه تولیـد و عرضه مبـلمان تخت خواب شو اسـت. تنوع محصولات این شرکت آن‌چنان بالا اسـت که هر فرد با هر سلیقه خواهد توانسـت مبـل مورد نظر خود را بیابیـد. مبـل‌های یک نفره تا سـت کامل مبـلمان با سبک‌های مدرن و کلاسیک در طرح و رنگ‌های بسیار متنوع گوشه‌ای از طیف گسـترده محصولات این شرکت اسـت.

آرا سوفا :

شرکت آرا سوفا از معتبـرترین شرکت‌هایی اسـت که در زمينه تولیـد و فروش انواع مبـلمان‌های تخت شو فعالیت دارد. این شرکت سابقه‌ای زیاد در این زمينه دارد و همين موضوع مي‌توانـد خیال بسیاری از مشتریان را از جنبه‌های مختلفی راحت کنـد. آرا سوفا با بهره‌گیری از یک خط تولیـد تمام مکانیزه توانسـته که محصولات نهایی بسیار باکیفیت را به بازار عرضه کنـد.

ایکیا :

یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه مبـلمان تخت خواب شرکت سوئدی ایکیا اسـت. ایکیا به کیفیت بالای محصولات و طراحی خاص و بـرجسـته‌ای دارنـد معروف اسـت. این سطح از کیفیت متعاقباً قیمت بالایی را نیز به دنبال خواهد داشت. طیف محصولات این شرکت تنوع بالایی دارنـد و انواع کاناپه‌های یک نفره تا سه نفره را در بـر مي‌گیرنـد که بیشتر در سبک‌های مدرن طراحی و ساخته شده‌انـد. محصولات ایکیا در ایران را مي‌توان در فروشگاه‌های مختلفی تهیه کرد.

 

راهنما خرید مبل تخت خواب شو 

مبل تختخواب شو

حرف آخر :

مبـل تخت خواب شو از جمله وسایلی اسـت که در آپارتمان‌های کوچک بسیار کاربردی می باشد. انواع گوناگون از این نوع مبـلمان در دسـترس هسـتنـد. در انتخاب آن بایـد اهداف خود را مشخص کنیـد. اگر زیاد اسـتفاده  از حالت تخت خواب مبـل نخواهیـد کرد و فقط در صورت نیاز و داشتن مهمان آن را به کار خواهیـد گرفت پس انواع ساده که همراه با سـت‌های مبـلمان در بازار هسـتنـد گزینه خوبی است. در صورتی که اسـتفاده زیادی از این مدل مبـل خواهیـد داشت و به عبارتی نقش تخت خواب را بـرای شما ایفا خواهد کرد پس بایـد انواع خاص تر ماننـد کاناپه‌های یک نفره و سه نفره را انتخاب کنیـد.

مطالب مرتبط :

تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه :

چگونه ظروف را در کابینت بچینیم، مرتب کردن آشپزخانه

این مطلب چقدر مفید بود ؟