روش مراقبت از پوست روتین روزانه

روش مراقبت از پوست روتین روزانه

روش مراقبت از پوست روتین روزانه

امروزه یکی از مسائل مهمی که ذهن بیشتر خانم ها را به خود مشغول کرده، مراقبت از پوست و داشتن روتین روزانه است. زیرا با بالا تر رفتن سن، پوست صورت دیگر شادابی گذشته خود را نخواهد داشت. علاوه بر این با داشتن روتین روزانه از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری به عمل می آید و زمان بروز آن را به عقب می اندازد. در این مطلب ما درباره روتین روزانه و شبانه برای شما آماده کرده ایم، با ما باشید.

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
روتین روزانه مراقبت از پوست چرب

 مراقبت روتین از پوست مراحل روزانه :

مراقبت از پوست اصول خاصی دارد که حتما شما هم با آن آشنایی دارید، اما نکته ای بسیار اهمیت دارد و از همین ابتدا باید به شما گوشزد کنیم، این است که نباید از انجام این مراقبت ها خسته شوید. شما برای اینکه پوست زیبا و شادابی داشته باشید، نیاز به مراقبت دائمی و همیشگی دارید، بدون خسته شدن و دست کشیدن از آن!

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
روتین روزانه مراقبت از پوست خشک

پاکسازی پوست از مواد آرایشی و آلودگی ها :

اولین مرحله برای پاکسازی پوست، پاک کردن آرایش صورت است. برای پاک کردن پوست از محصولات آرایشی و میکاپ می‌توانید از محصولات زیر استفاده نمایید:

  • میسلار واتر
  • شیر پاک کن
  • روغن‌های پاک کننده آرایش
  • دستمال مرطوب آرایشی

نکته مهم در پاکسازی پوست این است که از همان ابتدا نباید به سراغ شوینده بروید چون شوینده‌های مخصوص پوست به تنهایی قدرت پاکسازی پوست از مواد آرایشی را ندارند. به همین خاطر باید اول با یکی از محصولات بالا آرایش را پاک کرد و بعد از شوینده و اسکراب پوست استفاده نمود.اگر از میسلار واتر برای پاک کردن آرایشتان خواستید استفاده کنید، کافیست یک پد را به میسلار واتر آغشته کنید و روی صورتتان بکشید تا آرایشتان را در خود حل کند.

 

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
روتین مراقبت پوست

شستشوی صورت با شوینده مناسب :

پس از این که چربی و مواد آرایشی را از روی پوست پاک کردید، نوبت به شستن پوست می‌رسد. بهتر است صورت خود را دو بار در طول روز با شوینده‌های مناسب پوستتان بشویید. توصیه می‌کنیم شوینده‌ای را انتخاب کنید که مناسب ناحیه حساس دور چشم هم باشد. همچنین از ماساژ محکم و تند پوست دور چشم با شوینده‌ها خودداری کنید چون این کار باعث شل شدن و چروک شدن پوست دور چشمتان می‌شود.این کار را با یک شوینده مناسب با جنس پوستتان انجام دهید. شستشو باید آرام و ملایم باشد و ترجیحا با حرکات دایره انگشتان و رو به سمت بالا. با آب سرد صورت را بشویید و سپس با یک حوله تمیز، آن را خشک کنید.

 

از بهترین شوینده‌های صورت قیمت مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شوینده صورت کامان
  • شوینده صورت لافارر
  • شوینده صورت سی گل
  • شوینده صورت نوتروژینا

 

بیشتر بخوانید : داشتن پوست شفاف با چند روش ساده

 

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
روتین مراقبت از پوست

استفاده از تونر در مراقبت از پوست :

بعد از این که صورتتان را شستید لازم است از محصولی به نام تونر استفاده کنید. تونر یکی از واجبات روتین مراقبت پوستی به حساب می‌آید و جزء جدا نشدنی روتین پوست است. تونر باعث می شود پوست کاملا تازه و شاداب شود. البته برای هر نوع پوست، محتویات تونر می تواند متفاوت باشد تا نیاز پوست را رفع کند. اگر پوستتان لک های تیره دارد، بهتر است از تونری که دارای آلفاهیدروکسی اسید و بتاهیدروکسی اسید است، استفاده کنید تا پوست را روشن کند و لک ها را بیرنگ نماید.

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
روتین مراقبت از پوست ترکیبی

استفاده از سرم آنتی اکسیدان در روتین :

اگر به مراقبت از پوستتان اهمیت می دهید، باید کمی برای آن هزینه کنید. وقتی سن بالا می رود، حجم مایعات و گردش آنها در سلول های پوست کاهش می یابد و اصلی ترین ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست، همین مسئله است. سرم آنتی اکسیدان این کمبود و کاهش را جبران می کند، هر روز صبح از آن استفاده کنید.اگر می‌خواهید پوستی شفاف‌، روشن و بدون لک داشته باشید، باید از سرم‌های حاوی ویتامین C استفاده کنید. اگر می‌خواهید از ایجاد چروک روی پوست جلوگیری کنید یا به دنبال برطرف کردن چین و چروک پوست صورت و گردنتان هستید، باید به سراغ سرم‌های حاوی هیالورنیک اسید و کلاژن بروید.

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
آبرسانی مراقبت از پوست

آبرسانی پوست صورت در روتین روزانه :

مرحله بعدی که مرحله مهمی از مراحل روتین پوست به حساب می‌آید استفاده از آبرسان است. برای زدن آبرسان به پوست صورت کافیست مقداری از این محصول را به صورت زده و کمی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود. اگر پوست خیلی کم آبی دارید، می‌توانید در کنار آبرسان از یک اسپری آب هم استفاده کنید تا تاثیر آن دو برابر شود و پوست صورتتان به خوبی آبرسانی شود.

مرطوب کردن پوست :

این مرحله را هر موقع از روز که احساس کردید به آن نیاز دارید، انجام دهید. مرطوب کردن پوست، باعث حجیم شدن سلول ها و شادابی بیشتر آنها می شود. اگر پوستتان خشک است، احتمالا روزانه چند بار باید مرطوب کننده بزنید و اگر پوست چربی دارید، با اینکه ممکن است احساس خشکی و کشیدگی در پوست نداشته باشید، اما بهتر است یک مرطوب کننده بر پایه آب و بدون چربی تهیه کنید و پوستتان را هیدراته و تازه نگه دارید.

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
پاکسازی مراقبت از پوست

استفاده همیشه از ضد آفتاب :

اگر در روز این روتین را انجام داده‌اید و بعد از آن قصد خارج شدن از خانه را دارید حتما از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید. چون ضد آفتاب از پوست صورت شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب ( UVA و UVB ) محافظت می‌کند. استفاده روزانه و مداوم از ضد آفتاب به جلوگیری از خطوط ریز ، چین و چروک و ایجاد تغییر در منافذ با گذشت زمان کمک می کند. مهمتر از همه ، استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از ایجاد برخی سرطان های پوستی کمک کند.

روش مراقبت از پوست روتین روزانهوسایل روتین پوست

مراقبت روتین از پوست مراحل شبانه :

شب ها هم باید برای پوستتان این مراقبت های روتین را انجام دهید. پوست شما در شب فرصت بازسازی خود را می یابد و اگر به این کار او کمک کنید، قطعا نتیجه بهتری را نصیبتان خواهد کرد.

 

شستشوی صورت برای مراقبت از پوست :

شستشوی صورت در شب برای پاک کردن تمام آلودگی ها، کرم و آرایش صورت، گرد و خاک و روغن های تولید شده در پوست ضروری است. این باعث می شود پوست برای تنفس در شب، کاملا آماده شود.

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
اسکراب کردن پوست

لایه برداری ( اسکراب) :

منظور از لایه برداری، این نیست که هر شب چند لایه از پوستتان را جدا کنید (کاری که لایه بردارهای شیمیایی انجام می دهند). فقط یک اسکراب ساده که دارای دانه های گرد و ریز باشد و لایه برداری فیزیکی انجام دهد، کافیست. این باعث می شود لایه سطحی پوست که دیگر سلول های مرده در ان جای دارند، از بین برود و پوست خشک، مات و کدر از بین برود. توجه داشته باشید بهتر است هفته ای یکبار یا دوبار استفاده کنید.

استفاده از تونر :

بعد از شستن و خشک کردن پوست صورت، دوباره تونر مخصوص پوستتان را بزنید.

 

بیشتر بخوانید :  تونرچیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

 

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
کلاژن سازی پوست با سرم ویتامین سی

استفاده از سرم آنتی اکسیدان یا کرم شب :

این مرحله برای کمک به تغذیه رسانی پوست بسیار لازم است و باعث می شود مواد مغذی برای شادابی و جوانی پوست که دیگر به صورت طبیعی در پوستتان ساخته نمی شود، به سلول های پوست برسد.

استفاده از کرم دور چشم برای روتین روزانه :

ابتدا باید یک کرم دور چشم خوب با خاصیت آبرسانی، روشن کنندگی و نرم کنندگی پوست تهیه کنید. نحوه استفاده از کرم دور چشم به این صورت است که باید با نوک انگشت خود مقدار کمی از کرم را برداشته و روی قسمت زیر پلک قرار دهید. بعد به صورت ضربه‌ای و با حرکات ملایم انگشت، کرم را روی استخوان‌های گونه و زیر ابرو پخش کنید.حواستان باشد هنگام زدن کرم دور چشم، کرم به داخل چشم نفوذ نکند. همچنین از کرم دور چشم به مقدار کافی بزنید و بیش از حد نیاز از آن استفاده نکنید، چون پوست حساس دور چشم را ممکن است بسوزاند.

 

نکته: اگر پوستتان بسیار شل و دارای چروک های عمیق شده است، می توانید علاوه بر رعایت مراقبت های روتین، از روش های غیر جراحی که پزشکان متخصص پوست برای جوانسازی صورت پیشنهاد می کنند هم استفاده کنید.

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
تشخیص نوع پوست

تشخیص نوع پوست :

این نکته را مد نظر قرار دهید که ابتدا نوع پوست خود را بشناسید زیرا با توجه به آن ، روش ها و موارد مراقبت های روزانه و روتین پوست صورت شما را تغییر می کند. اینجا به طور خیلی خلاصه انواع پوست را توضیح می دهیم .

  • پوست نرمال : متعادل ،صاف ، نرم و شفاف است . حساس نیست. دارای طراوت طبیعی است ، به علاوه در این نوع پوست منافذ به سختی دیده می شوند .
  • پوست خشک : به دلیل کمبود رطوبت در سطح پوست، قرمزی ، خارش و گاهی حالت ترک خوردگی دیده می شود. پوست ، پوسته پوسته و زبراست.بیش از دیگران در معرض چین و چروک و پیری زودرس است.
  • پوست چرب : پوستی براق و چرب است و ممکن است منافذ بزرگی داشته باشد و در معرض جوش (جوش سر سفید و جوش سر سیاه ) و آکنه است.
  • پوست مختلط : پوستی که در بعضی نقاط (به طور مثال گونه ها) خشک یا نرمال و در بعضی نقاط (به طور مثال پیشانی ، بینی و چانه) چرب است.
  • پوست حساس : ممکن است بعد از استفاده از مواد آرایشی یا سایر محصولات، پوست حساس دچار لک، سوزش و خارش شود.
روش مراقبت از پوست روتین روزانه
عکس روتین و ماساژ پوست

برای داشتن پوست سالم تغذیه مناسب و خواب کافی داشته باشید :

با رژیم غذایی هوشمندانه پوست خود را سالم نگه دارید. رژیم غذایی خود را با سبزیجات ، میوه ها و غلات پر کنید. پروتئین های بدون چربی مانند مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی ، لوبیا و تخم مرغ را انتخاب کنید. از غذاهایی که دارای کلسترول ، چربیهای ترانس ، چربیهای اشباع ، نمک و قند هستند ، خودداری کنید. برای جلوگیری از حلقه تیره دور چشم ، خطوط ریز ، پوست کدر و سایر عوارض ، خواب کافی داشته باشید.

 

آرامش خود را حفظ کنید ! حتی استرس می تواند باعث بروز مشکل پوست شما شود.مقادیر بالای کورتیزول (یک هورمون استرس) می تواند پوست شما را تضعیف کند ، آکنه ایجاد کرده و حتی باعث تسریع چین و چروک شود. ساعت خوابتان را تغییر دهید . خواب به سالم ماندن پوست شما کمک می کند. کمبود خواب می تواند بر روند گردش سلولی تأثیر بگذارد و منجر به آسیب پوست شود.

 

نکته : محصولات مراقبت از پوست را به ترتیب قوام ( از سبک ترین به سنگین ترین ) استفاده کنید. به عنوان مثال ، پاک کننده ، تونر (در صورت استفاده از آن) ، سرم ، و سپس آبرسان ومرطوب کننده و … .

 

روش مراقبت از پوست روتین روزانه
روتین هفتگی پوست

کلام آخر :

امیدواریم مطالب بالا به شما کمک بکند تا از پوست صورت خود که بسیار حساس و مهم است به خوبی مراقبت کنید. به یاد داشته باشید محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد و شما را اذیت نکند.

 

مطالب بیشتر :

داشتن پوست شفاف با چند روش ساده

نکات مهم مراقبت از پوست

تقویت کننده پوست صورت، زیبایی پوست صورت

درخشان کردن پوست، راز داشتن پوست درخشان

روش های طلایی پاکسازی صورت در خانه

4.6/5 - (15 امتیاز)