ساده ترین روش های تمیز کردن لکه های دیوار

ساده ترین روش های  تمیز کردن لکه های دیوار

ساده ترین روش های تمیز کردن لکه های دیوار

تمیز کردن منزل کارهای زیادی دارد که بصورت جزئی هرکدام  با روش های گوناگونی انجام می شود. دیوارها یکی از قسمت های  دشوار خانه تکانی است. برای تمیز کردن دیوار ها باید نهایت دقت را بکنیم اگر به درستی این کار را انجام ندهیم ممکن است به جای تمیز کردن آن را کثیف تر بکنبم.  البته جالب است بدانید هر لکه ای بر روی دیوار به روش خاص خود تمیز می شود. در این مقاله ما روش های گوناگون تمیز کردن لکه های روی سطح دیوار را به شما ارائه داده ایم

تمیز کردن اصولی دیوار ها

برای تمیز کردن دیوارها قبل از هر کاری شما باید روی زمین روزنامه پهن کنید تا مواد شوینده و کثیفی ها روی فرش و کف خانه نریزد. شما نیاز به 2 سطل، مواد شوینده، ابر، حوله یا دستمال خشک، یک دستمال نمدار و دستکش دارید. برای آنکه موادشوینده به دست شما آسیب نرساند حتما از دستکش استفاده کنید. با دستمال نمدار گرد و غبار روی دیوار را تمیز کنید.

هر ازچند گاهی دستمال خود را بشویید تا گرد و غبارهای روی آن پاک شود. این گرفتن گردوغبار را برخی ها جدی نمی گیرند، به همین دلیل در مرحله شستشو، بیشتر باعث کثیف شدن دیوارها می شوند. آنقدر این کار را ادامه دهید تا دوده های روی دیوار پاک شود. در آخر با دستمال یا حوله، دیوارها را خشک کنید تا رد آب روی آنها باقی نماند.

روش درست کردن محلول شوینده

شاید قیمت بالای مواد شوینده در بازار و کیفیت پایین بعضی از این محصولات شما را از خرید آنها منصرف کند. شما خودتان می توانید داخل منزل مواد شوینده درست کنید. برای دیوارهای رنگ روغن شما یک سطل آب ولرم نیاز دارید.  یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از آن یک دوم پیمانه بوراکس به محلول خود اضافه کنید. بوراکس، پودری سفیدرنگ و متشکل از کریستال های نرم و بی رنگ است و به راحتی در آب حل می شود.

از بوراکس در ترکیب اکثر مواد شوینده استفاده شده و در تمیزکاری بسیار مؤثر است. بوراکس را می توانید از فروشگاه های مواد شیمیایی- بهداشتی خریداری کنید. به این ترتیب شما یک محلول شوینده بسیار قوی درست کرده اید که در تمیزکاری دیوار های رنگ روغن به کمک شما می آید.

برای تمیز کردن دیوارهای کچی از آب خالی استفاده کنید تنها وقت خود را تلف کرده اید چرا که با آب خالی نه تنها دوده روی دیوار پاک نمی شود بلکه با این کار دوده ها روی دیوار پخش می شود. برای تمیز کردن این دیوار ها محلول آب و جوش شیرین بسیار مؤثر است. با این محلول دوده ها به راحتی از روی دیوار ها پاک می شوند.

ساده ترین روش های  تمیز کردن لکه های دیوار

به این روش لکه مداد رنگی را از رو دیوار پاک کنیم

پاک کردن لکه های مداد رنگی از روی دیوار

لکه های مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. شما همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود.سپس با یک دستمال حوله ای خشک نمایید.

پاک کردن لکه های پاستل(مداد شمعی) 

پاستل ها و مداد شمعی ها به دلیل حالت روغنی خود به راحتی از سطح دیوارها پاک نمی شوند، برای پاک کردن این کثیفی ها که بر روی دیوارقرار دارد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید به این صورت که مقداری جوش شیرین را با آب قاطی کرده و با یک پارچه به صورت آرام بر روی محل بکشید. این کار به دیوار یا کاغذ دیواری شما آسیب وارد نمی کند.

تمیز کردن لکه های جوهر از روی دیوار

وقتی لکه های جوهر بر روی دیوار سفید شما می افتد وحشت زده نشوید این لکه ها را می توان به راحتی از روی دیوارها پاک کرد. برای پاک کردن این لکه ها ابتدا مقداری آب لیمو را بر روی محل مورد نظر بریزید و پس از چند دقیقه آن را دستمال بکشید. ممکن است لازم باشد تا چند بار این کار را انجام دهید تا لکه کاملا محو شود اما در نهایت حتما تاثیر گذار خواهد بود.

ساده ترین روش های  تمیز کردن لکه های دیوار

راه آسان پاک کردن دیوار گچی چیست

تمیز کردن دوده از روی دیوار

برای پاک کردن دوده ها خودتان را خیلی اذیت نکنید و می توانید به راحتی با استفاده از بخار شوی ها آن ها را پاک کنید. با لکه های دود خیلی کلنجار نروید چرا که اصرار برای این کار باعث کثیف تر شدن می شود، ابتدا با جارو برقی دوده ها را بگیرید وسپس سعی کنید آن ها را تنها با آب یا مواد شوینده پاک کنید .

تمیز کردن لکه انگشت

یکی از متعددترین لکه ها روی دیوار که به وضوح هم قابل مشاهده اند لکه انگشتان است، مخصوصا در اتاق خواب و محل بازی بچه ها. برای برطرف کردن اثر انگشت و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج تمیز جای لکه را پاک کنید. توجه داشته باشید که این دستور تنها برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.

پاک کردن لکه ی واکس از روی دیوار

برای پاک کردن واکس از روی دیوار ابتدا صبر کنید تا واکس خشک شود. سپس به کمک ناخن و با کارت ، قسمت های خشک را بکنید. بعد از کند محل های خشک یک دسمال کاغذی را روی آن قرار داده و کمی آن را با اتو گرم کنید این کار باعث می شود تا واکس آب شده و توسط دستمال کاغذی جمع می شود سپس با کمی کف و اسفنج و یک دستمال حوله ای لکه های احتمالی باقی مانده را پاک نمایید.

ساده ترین روش های  تمیز کردن لکه های دیوار

 برای تمیز کردن دیوار رنگ روغنی چکاری انجام بدهیم

پاک کردن جای دست از روی دیوار رنگ روغن و پلاستیک

در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها یا گاهی بزرگ ترها روی دیوار بماند به خصوص در کنار کلید ها و پریزها که بیشتر در تماس با دست ها می باشند، برای بر طرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید.

تمیز کردن لکه های سیاه از روی دیوار گچی

این لکه ها به طور کامل محو نمی شوند ولی شما می توانید با کمی جوش شیرین که در آب حل کرده اید و به وسیله پنبه این لکه ها را از بین ببرید. به این ترتیب که پنبه ها را درون محلول جوش شیرین و آب گذاشته و روی لکه ها بکشید و در نهایت با دستمال حوله ای آن را خشک نمایید.

پاک کردن کاغذ دیواری ها 

خب، این روزها دیوارهای خیلی از خانه ها با کاغذ دیواری های متنوع پوشیده شده اند. برای تمیز کردن کاغذ دیواری باید اسفنجی را با آب ولرم خیس کنید و سپس روی کاغذدیواری بکشید. سعی کنید از آب کمتری استفاده کنید تا کاغذ برنیاید. کاغذهای دیواری را از پایین به بالا تمیز می کنند. اسفنج خیس شده را خیلی نرم از پایین به بالا بکشید تا کاغذدیواری شما تمیز شود. برای کاغذهای دیواری ضخیم می توانید از محلول آب و صابون رقیق هم استفاده کنید. اگر کاغذدیواری شما نازک بود استفاده از صابون توصیه نمی شود.

ساده ترین روش های  تمیز کردن لکه های دیوار

 با بهترین ترکیب برای شستن دیوار آشنا شویم

رد تابلو ها را روی دیوار پاک کنید

عموما وقتی تابلویی را به دیواری آویزان می کنیم به خاطر آنکه تابلو به دیوار می چسبد گرد و غبار نمی تواند به زیر تابلو نفوذ کند، در نتیجه آن قسمت تمیز تر از بقیه قسمت های دیوار باقی می ماند و روی دیوار دو رنگی پدید می آید. آن وقت اگر بخواهید دکوراسیون را تغییر دهید، نمای بدی در خانه به وجود می آید. برای پیشگیری از چنین مشکلی می توانید به چهارگوشه تابلو چوبی بچسبانید تا فاصله ای بین تابلو و دیوار به وجود آید.

بهترین وسیله برای چنین مشکلاتی بخارشور است که خیلی راحت دورنگی دیوار را از بین می برد، اما اگر بخارشور در دسترس ندارید سعی کنید در محلول شوینده خود از آب گرم استفاده کنید. دور و اطراف رد تابلو را نسبتا محکم تر از جاهای دیگر بکشید. اگر دیوار شما رنگ روغن دارد می توانید از اسکاچ نرم برای تمیز کردن آن قسمت ها استفاده کنید.

کلام آخر 

در روز هایی که به تمیز کردن منزل علل الخصوص دیوار ها می پردازیم بهتر است به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی از مواد طبیعی و خانگی استفاده کنیم که آسیبی به بدن و پوست ما نرساند. تمیز کردن لکه ها کار دشواری است امیدواریم مطالبی که ازائه دادیم برای شما مفید باشد.

مطالب بیشتر :

روش ترمیم رنگ دیوار

ازبین بردن لکه فرش با آسان ترین روش ها

5/5 - (1 امتیاز)