ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیمضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی

آیا شما می توانید موهای خود را به صورت طبیعی ضخیم کنید؟ و همچنین دارای پوستی سالم و ناخن های ضخیم و قوی تر هستید؟ این موضوعی است که خیلی از اوقات بسیار سؤال می شود ، بنابراین می خواهم به سراغ بهترین غذاها، بهترین محصولات مراقبت شخصی و بهترین مکمل ها در مورد داشتن پوست سالم، مو و ناخن به طور خاص برویم. در مورد نحوه ضخیم شدن مو به طور طبیعی در ادامه مطلب صحبت می کنیم.

موهای نازک یا نازک شدن یک بیماری گسترده است. مردان اغلب ریزش مو را از طاسی الگوی مردانه تجربه می کنند، اما ممکن است خانم ها موهای نازک وجود داشته باشد. نازک شدن موها می تواند به دلیل:

  • ژنتیک
  • تغذیه ضعیف
  • استفاده بیش از حد از محصولات تجاری مو
  • واکنش یا حساسیت به مواد شیمیایی یا مواد
  • بیماری

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

ضخیم شدن مو سر در طب سنتی

و شرایط دیگر باشد مانند :

کمبود مس : مس یک عنصر اساسی سیستم ایمنی بدن است. کمبود مس ممکن است مشکلات عدیده ای را به همراه داشته باشد، یکی از آنها ریزش مو است. این دلیل در مورد زنان حادتر است.

کمبود منگنز : منگنز یکی دیگر از مواد مغذی بدن است ثابت شده است کمبود منگنز می تواند دلیل این مشکل باشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد، زنانی که از نازک شدن مو رنج می برند، می توانند رشد موهای خود را با مصرف مکمل منگنز بهبود بخشند.

برخی شامپو ها : وقتی برای صرفه جویی به دنبال شامپو ارزان می روید، می تواند آسیب جدی به موهای شما وارد کند. به ویژه، شامپوهایی که حاوی سدیم لورت سولفات هستند، سلامت موهای شما را تهدید می کنند.

استرس بالا : این اشتباه نیست که کار سنگین بر سلامت مو های شما تأثیر می گذارد. ثابت شده  افرادی که در کارهای استرس زا هستند، سطح کورتیزول را افزایش می دهند. و این در نهایت باعث ریزش مو  می شود.

 

چگونه موهای ضخیم داشته باشیم :

این همان بخشی است که شما به درستی جستجو کرده اید. بنابراین، بیایید دیگر وقت خود را هدر ندهیم و برای ضخیم شدن موها سراغ روش های طبیعی برویم

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

درمان نازک شدن مو

آب آلوئه ورا :

یکی از بهترین مواردی که می توانید مصرف کنید  آب آلوئه ورا است. از مزایای آلوئه ورا می توان به اثرات درمانی آن بر روی پوست و زخم ها اشاره کرد. در آب آلوئه ورا، پلی ساکاریدها وجود دارند که به بدن شما در بهبودی سریع ،به صورت خوراکی و موضعی به بدن کمک می کند. در حقیقت سال 2009 ، یک بررسی منظم، 40 مطالعه راجع به استفاده از آلوئه ورا برای اهداف پوستی انجام داده شده است.

آب آلوئه ورا برای ضخیم شدن موها بسیار عالی است، شما امروزه بسیاری از شامپوها و نرم کننده های طبیعی مو را مشاهده می کنید که آلوئه ورا را در ترکیبات دارند. آلوئه ورا دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که موهای شما را قوی و سالم نگه می دارد. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ آلوئه ورا، به شوره سر نیز کمک می کند، و آنزیم های ژل آن می توانند پوست سر را از دست سلولهای مرده خلاص کند و باعث بازسازی بافت پوست در اطراف فولیکول های مو می شود.

مصرف آب آلوئه ورا به صورت خوراکی برای مبتدیان بیشتر توصیه می شود، بنابراین نوشیدن حدود نیم فنجان، دو بار در روز. شما می توانید آب آلوئه ورا را به نسبت های کمی خریداری کنید. فراتر از ضخیم شدن موهای شما، پوست و ناخن های شما را نیز سالم تر خواهد کرد.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

برای ضخیم شدن مو چه بخوریم

تخم کتان :

اگر می خواهید بدانید که چگونه موهای خود را ضخیم کنید، باید آنچه را که می خورید در نظر بگیرید. تخم کتان را می توانید به رژیم خود اضافه کنید. تخم کتان علاوه بر ضخیم شدن موهای به دلیل داشتن لینگان ( lignans) – گروهی از ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان – و اسیدهای چرب امگا 3 که ترکیبات ضد التهابی هستند به بهبود پوست شما نیز کمک می کند. می توانید حدود سه قاشق غذاخوری در روز تخم کتان را داخل یک اسموتی یا با ماست، شیر یا همراه میوه برای صبحانه میل کنید.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

شامپو مناسب برای ضخیم شدن مو

بیوتین

می توانید از شامپوهایی که با بیوتین طبیعی ساخته شده استفاده می کنید. فواید بیوتین شامل تقویت و ضخیم شدن مو است، یک ویتامین B که به پوست مو و ناخن های شما کمک می کند  همه آنها را قوی تر می کند. طبق مطالعات انجام شده، مصرف بیوتین با دوز بالا می تواند به درمان ضعف مو و ناخن ها کمک کند. فواید ویتامین B7 بیوتیک برای اولین بار هنگامی کشف شد که اسبها به طور موثری با بیوتین درمان شدند تا مشکلات مربوط به شکننده بودن سم آنها برطرف شود.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

روغن رز ماری برای درمان نازک شدن مو

روغن رزماری

یکی از مواردی که نتایج امیدوار کننده ای در ضخیم شدن موها دارد. استفاده از روغن رزماری به تحریک رشد مو کمک می کند ، هنگامی که روی پوست سر استفاده شود. همچنین بسیاری از افراد ادعا می کنند که می تواند از طاسی جلوگیری کند، باعث کند شدن خاکستری رنگ شدن مو می شود و می توان از آن برای درمان شوره سر و خشکی پوست سر استفاده کرد.

چند قطره روغن رزماری را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید. فقط برای چند دقیقه در پوست سر خود ماساژ داده و اجازه دهید تا سه الی چهار ساعت روی پوست سر شما بماند و بعد از گذشت این زمان شستشو نماید.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

ماسک برای ضخیم شدن مو

 تخم مرغ

پروتئینی که مو از آن ساخته شده کراتین نامیده می شود و همچنین یکی از پروتئین های موجود در تخم ها است. بنابراین، استفاده منظم از تخم مرغ، موها و پوست سر را به سرعت تغذیه می کند و سلامت ضخامت مو را بازیابی می کند. ساده ترین روش برای تخم گذاری روی موهای شما شکستن 1 یا 2 تخم مرغ است و آن را روی پوست سر خود بمالید. برای آسان تر و بهتر کردن کار می توانید با یک برس مو انجام دهید. مطمئن شوید که ریشه موها مخلوط را دریافت می کنند. همچنین ، حتماً  مخلوط تخم مرغ کاملا ترکیب شده باشد.

پس از استفاده، 30 دقیقه آن را بگذارید و بعد موهای خود را بشویید. این کار را به عنوان یک برنامه معمول انجام دهید. مردانی می توانند یک بار در هفته انجام دهند. و خانم ها می تواند دو بار یا سه بار در هفته انجام دهند.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

روغن مناسب برای ضخیم شدن مو

روغن زیتون :

روغن زیتون یکی دیگر از معجزات طبیعی است که هزاران فایده برای سلامتی دارد. این روغن غنی از مواد مغذی می تواند به شما کمک کند نه تنها به ضخیم شدن موها بلکه به نرم شدن و ترمیم سلامتی آن نیز کمک کنید. به خصوص در پوست سر خشک و انتهای مو (جلوگیری ار موخوره)  این فرمول مانند جادو کار می کند.

یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را برداشته و آن را برای مدت کمی گرم کنید. اطمینان حاصل کنید که دمای روغن گرم شده توسط انگشتان قابل تحمل باشد. در صورتی که زن هستید، می توانید 6-8 قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید. حالا روغن زیتون را روی پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید تمام قسمت های پوست سر شما مواد مغذی را دریافت کند. پس از انجام ماساژ، اجازه دهید 30-40 دقیقه روی سر شما بماندو سپس شستشو دهید.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

داروی گیاهی برای ضخیم شدن موی سر

آووکادو

یکی از غنی ترین میوه های حاوی ویتامین E ، آووکادو است. جدا از این فضیلت، چیز خوب دیگری که در مورد این میوه های سبز وجود دارد، خاصیت مرطوب کنندگی آنهاست. یکی ازدلایل مهم نازک شدن موهای شما نبود رطوبت کافی است. و آووکادو می تواند راهی عالی برای رفع آن باشد. اما از آنجا که به صورت مایع یا ژل نیست، شما باید تلاش بیشتری کنید تا آن را برای مو و پوست سر قابل استفاده کنید.

چند آووکادو (طبق نیاز خود) انتخاب کنید و یک ماده مالشی خوب از آن درست کنید. می توانید از مخلوط کن استفاده کنید یا آنها را با دست خرد کنید. مهم نیست که از چه راهی مخلوط رو درست می کنید، پس از آماده شدن مخلوط مالشی، به آن 1 یا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. حالا این مخلوط را رو سر خود بمالید و حدود 30 تا 40 دقیقه روی موها و پوست سر خود نگهدارید. سپس آن را از روی موها تمیز کنید.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

درمان نازک شدن مو در طب سنتی

آب پیاز

یک روش گیاهی باستانی اما تأثیرگذار برای بازگرداندن سلامت موهای شما، آب پیاز است. در حقیقت فواید ارگانیک آب پیاز چندین بار از نظر علمی آزمایش شده است. یک مجله پوست و مو روی 38 موی افراد مبتلا به بیماری بنام آلوپسی آره آتا آزمایش کرده است. آنها پیشنهاد کردند که از آب پیاز چند بار در روز به یک گروه استفاده کنند و گروه دیگر از مراقبت معمول نگهداری مو استفاده کردند. بعد از چند هفته مشخص شد افرادی که از آب پیاز استفاده می کردند رشد قابل توجه مو را مشاهده کرده اند. همانطور که گوگرد آب پیاز به عنوان یکی از ترکیبات اصلی آن به شمار می رود،مواد تغذیه مو را فراهم کرده است

جدا از تغذیه، به کاهش ریزش موها نیز کمک می کند. برای گرفتن اب پیاز، پوست آنرا بگیرید و خرد کنید و از دستگاه آبمیوه گیری استفاده کنید، آن را برای حدود 10 دقیقه روی پوست سر خود بگذارید.

ضخیم شدن موی سر به صورت طبیعی، موهای ضخیم داشته باشیم

روغن جگر ماهی

مکمل ها

هنگامی که می خواهید موهای خود را ضخیم کنید، مکمل هایی هم وجود دارد که به شما کمک می کند. روغن کبد ماهی کاد COD یا روغن کبد ماهی بسیار توصیه می شود که سرشار از امگا 3 از جمله EPA و DHA است که به ضخیم شدن موها، بهبود پوست و حتی تعادل طبیعی هورمون ها کمک می کند. کمبود EPA و DHA در رژیم غذایی بیماری های پوستی مانند شوره سر، نازک شدن مو، اگزما و پسوریازیس و همچنین لکه های سنی و لکه های ناشی از آفتاب را تشدید می کند. به عبارت ساده، بدون اسیدهای چرب ضروری، رطوبت  پوست کاهش پیدا می کند.

حدود صد فایده متفاوت در استفاده از روغن ماهی یا روغن کبدماهی کاد COD وجود دارد. حقیقت این است که سلامت داخلی شما می تواند بر روی پوست شما تاثیر داشته باشد، و اگر روغن ماهی را به عنوان یک مکمل خوراکی مصرف کنید، می تواند به اندازه ی استفاده از مرطوب کننده های رایج مفید باشد. بنابراین، توصیه می کنم روزانه حدود یک قاشق غذاخوری روغن کبد ماهی کاد cod یا روغن جگر ماهی مصرف کنید، روزانه بین 1000 تا 3000 میلی گرم در روز کافی خواهد بود.

مکمل دیگری که پیشنهاد می شود، ویتامین B کمپلکس است که دارای بیوتین (حدود 325 میکروگرم) و همچنین ویتامین B12 است که هر دو  در ضخیم شدن مو، پوست و ناخن ها کمک شایان توجهی می کند.

منبع: okaylifes-draxe

 

مطالب مرتبط :

خواص روغن نارگیل در طب سنتی

افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی + عکس

 

5/5 - (4 امتیاز)