علائم بارداری پسر، روش های فهمیدن جنسیت جنین

روش های فهمیدن جنسیت جنین

زمانی که باردار هستید، احتمالاً از شما سوال های زیادی در مورد جنسیت فرزندتان خواهد شد. اینکه شما دختر باردار هستید یا پسر، قطعا یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین موضوعات برای بحث در دوران بارداری شما خواهد بود.

بسیاری از روشهای گفته شده برای کشف این امر وجود دارد. بر اساس فرهنگ عامه، همه چیز از برآمدگی شکم تا شدت علائم می تواند جنسیت جنین را نشان دهد.

در این مقاله ما می خواهیم به شما عزیزان علائم بارداری فرزند پسر و تشخیص جنسیت آن را از روی تغییرات ظاهری و رفتاری شرح دهیم. روش هایی که در گذشته برای تعیین جنسیت فرزند مورد استفاده قرار می گرفته است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

چه زمانی جنسیت مشخص می شود؟

جنسیت بلافاصله پس از لقاح مشخص می‌شود. بیست و سومین جفت از کروموزوم‌ها، جنسیت کودک را مشخص می‌کنند. تخمک مادر دارای کروموزوم X است و اسپرم پدر کروموزوم دیگری دارد که می‌تواند X یا Y باشد. یک ترکیب XX به معنی دختر بودن جنین و ترکیب XY به معنای پسر بودن است.

این یعنی جنسیت کودک حتی قبل از آنکه جنین شود مشخص شده است. همچنین در کنار جنسیت، مواردی از قبیل رنگ چشم، رنگ مو و حتی هوش از قبل مشخص شده است.

اما دستگاه تناسلی جنین، حدود هفته 11 بارداری شروع به رشد می کند. با این وجود، شما معمولاً قادر به فهمیدن جنسیت، تا چند هفته دیگر از طریق سونوگرافی نخواهید بود. البته، این مانع از پیش بینی مادران و خانواده های آنها نمی شود.

علائم بارداری پسر

برای بسیاری از مادران، دانستن اینکه فرزندشان پسر است یا دختر، حتی در سه ماهه اول بارداری، یک مسئله بسیار مهم است. همانطور که گفتیم، جنسیت بلافاصله پس از لقاح مشخص می‌شود و اندام های جنسی جنین نیز از بعد از 11 هفتگی شروع به رشد می کند. اما می تواند حتی تا چهار و نیم ماه طول بکشد تا بتوانید با سونوگرافی جنسیت جنین را تشخیص دهید.

در اینجا ما همه علائم مختلف بارداری پسر را آورده ایم، از روش های گذشتگان ما گرفته تا روشهای پزشکی، که بعضی از آنها مطمئن تر از دیگری است.

 

1. ضربان قلب کودک از 140 ضربان در دقیقه کندتر است

قلب جنین تقریباً در ششمین هفته بارداری شروع به ضربان زدن می کند. طبق گزارش انجمن بارداری آمریکا، ضربان قلب جنین بین هفته های نهم از 140 تا 170 ضربان در دقیقه است.

در قدیم، افراد معتقد بوذند که جنینی با کمتر از 140 بار در دقیقه پسر است، در حالی که جنین دختر ضربان قلب سریع تری دارد و بالای 140 بار در دقیقه است.

اما یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که بین ضربان قلب جنین های دختر و پسر در اوایل بارداری تفاوت معنی داری وجود ندارد. از 477 حاملگی مورد بررسی، میانگین ضربان قلب جنین پسر، 154.9 بار در دقیقه و میانگین ضربان قلب جنین دختر، 151.7 بار در دقیقه بود. به طور متوسط​​، ضربان قلب جنین پسر کمی سریعتر است.

جالب است که، در دوران زایمان، نوزادان دختر ضربان قلب سریعتری از پسران دارند.

 

2. بیماری صبحگاهی یا ویار دوران بارداری

شاید شنیده باشید که شدت بیماری صبحگاهی سرنخی درباره جنسیت کودک شما است. در مورد دختران این فکر وجود دارد که سطح هورمون بالاتر است. به همین دلیل، شما بیماری صبحگاهی بیشتری خواهید داشت. در حالی که زنان دارای جنین پسر دارای تهوع کمتری هستند، زیرا سطح هورمون پایین تر است.

تحقیقات بسیار اندکی در این تئوری انجام شده است و مطالعات موجود وجود یافته های متناقض را گزارش کرده است. واقعیت این است که بیماری صبحگاهی از زن به زن دیگر و حاملگی تا بارداری متفاوت است.

یک مطالعه منتشر شده در The Lancet نشان داد زنانی که در دوران بارداری دچار بیماری شدید صبحگاهی شده اند، احتمال جنین دختر در آنها بیشتر است.

همچنین، مطالعه ای از سال 1999 این ایده را تأیید كرد كه زنانی كه دارای جنین دختر هستند از بیماری شدید صبحگاهی برخوردار هستند.

با این حال، یک مطالعه در سال 2013 بر روی 2450 تولد، حاکی از میزان تهوع و استفراغ در زنان دارای جنین پسر، کمی بیشتر از زنان دارای جنین دختر بود.

در میان جمعیت مورد مطالعه، 79.5 درصد از زنان دارای جنین پسر، حالت تهوع و استفراغ را گزارش داده اند ، در حالی که تنها 72.3 درصد از زنان دارای جنین دختر این علائم را گزارش کرده اند.

 

3. وضعیت پوستی

مطابق حکایت قدیمی، جنین دختر در دوران بارداری باعث لکه های پوستی، آکنه و ریزش مو می شود، در حالی که جنین پسر هیچ تغییری در ظاهر ایجاد نمی کند.

در واقع، تغییرات هورمونی گسترده که در طول دوران بارداری رخ می دهد، بدون در نظر گرفتن جنسیت جنین، روی پوست و موی اکثر زنان تأثیر می گذارد.

در یک مطالعه گزارش شده است که بیش از 90 درصد از زنان باردار، دچار تغییراتی در ظاهر پوست و موهای خود می شوند.

طبق گفته برخی محققین، به طور معمول، یک زن روزانه حدود 100 مو را به عنوان بخشی از چرخه طبیعی رشد مو از دست می دهد. “در دوران بارداری، صرف نظر از جنسیت جنین، هورمون استروژن مرحله رشد موهای زن باردار را طولانی تر می کند، در نتیجه ریزش مو کمتر می شود.”

 

4. وضعیت شکم

بسیاری از افراد بر این باورند که وضعیت شکم نشان دهنده خوبی برای تشخیص دختر و یا پسر بودن جنین است. وقتی جنین در قسمت پایین شکم قرار دارد یعنی شما پسردار می شوید. بیشتر خانم های قدیمی به موقعیت شکم شما نگاه می کنند تا متوجه شوند پسر دارید یا دختر. اعتقاد بر این است که شکم در بارداری پسر پایین تر است.

بنابراین اگر شکم شما به سمت پایین سنگین تر است، پس احتمالا پسر باردار هستید. با این حال، هیچ حقیقتی برای تایید این عقیده وجود ندارد.

مطالعه ای که در ژورنال Birth در 1999 منتشر شد، نتیجه گرفت که زنانی که از این و سایر روشهای پیش بینی، برای تعیین جنسیت نوزادان خود استفاده می کردند، بعید به نظر می رسد که درست باشند. عواملی که شکل و اندازه شکم یک زن باردار را تعیین می کنند شامل اندازه جنین و وضعیت آن هستند.

 

5. هوس غذاهای شور

نظریه ای وجود دارد که می گوید اگر به دنبال غذاهای شور و غذاهایی مانند چیپس سیب زمینی هستید، پسری دارید و اگر تمایل به غذاهای شیرین مانند بستنی و شکلات دارید، جنین دختر است.

در حقیقت، هیچ مطالعه قطعی در مورد هوس های غذایی به عنوان یک پیش بینی کننده دقیق جنسیت جنین انجام نشده است. این هوس ها احتمالاً بیشتر مربوط به تغییر نیازهای غذایی شما است.

 

6. اشتهای زیاد

بر اساس عقیده گذشتگان، مادران دارای جنین پسر، بیشتر غذا می خورند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی بر روی 244 زن باردار، به طور متوسط ​​کسانی که جنین پسر داشتند، 10٪ بیشتر از زنان باردار دارای جنین دختر غذا می خورند.

در مجله پزشکی بریتانیا، پروفسور دیمیتریوس تریکوپولوس می نویسد: “یافته های ما این فرضیه را تأیید می کند که زنان دارای جنین پسر نسبت به جنین ماده ممکن است نیاز انرژی بالاتری داشته باشند.”

7. پدران لاغر

یک مطالعه دانمارکی نشان داد پدرانی که در دوران بارداری شریک زندگی خود وزن بیشتری را دارند، احتمال بیشتری برای دختران دارند.

 

8. نوسانات خلقی

هورمون ها می توانند باعث ایجاد نوسانات خلقی در دوران بارداری شوند. بر اساس باورهای گذشته، زنان بارداری که نوسانات خلق و خوی را تجربه نمی کنند، جنین پسر دارند. در حالی که افرادی که تغییر قابل توجهی در خلق و خوی تجربه می کنند، جنین دختر دارند.

حقیقت این است که بیشتر خانم ها در دوران بارداری مخصوصاً در سه ماهه اول و سوم نوسانات خلقی خواهند داشت. در واقع استرسهای جسمی، افسردگی، هورمون ها و سایر عوامل، که همگی با جنسیت جنین ارتباطی ندارند، باعث تغییر در روحیه می شوند.

 

روش های اثبات شده برای اینکه بگویید پسر دارید یا نه

آزمایشات پزشکی می تواند پاسخ دقیقی را ارائه دهد، و برخی از روش ها می توانند جنسیت جنین را تا هفته 10 نشان دهند. گزینه ها عبارتند از:

 

آزمایش خون

پزشکان نمونه ای از خون شما را برای DNA نوزاد جستجو می کنند. در درجه اول از این آزمایش برای تشخیص مشکلات کروموزوم مانند سندرم داون و سایر شرایط ژنتیکی استفاده می کنند، که همچنین می تواند جنس نوزاد را نشان دهد.

زنان باردار می توانند این آزمایش را در هفته دهم بارداری انجام دهند و نتایج معمولاً در طی 7-10 روز مشخص خواهد شد..

این آزمایش معمولاً برای خانمهای باردار بالای 35 سال مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پزشک ممکن است در صورت شک به کروموزومهای جنین نیز، این آزمایش را انجام دهد.

 

آمنیوسنتز

آمنیوسنتز معمولاً بین هفته‌های 14 تا 20 بارداری انجام می‌شود و معمولاً بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. اما با توجه به محدودیت قانونی برای ختم بارداری بعد از هفته 18 بارداری در ایران، این آزمایش معمولاً در هفته 16 انجام می‌شود تا در صورت وجود مشکل، والدین بتوانند مجوز سقط قانونی را از پزشکی قانونی دریافت کنند.

قبل از آزمایش آمنیوسنتز، ممکن است یک سونوگرافی برای بررسی کودک و آناتومی او انجام شود. در طی این روش، پزشک یک سوزن نازک را از طریق دیواره شکم وارد کیسه آب می کند. آنها مقداری مایع آمنیوتیک برمی دارند، این مایعی است که در دوران بارداری از کودک محافظت می کند.

مایع آمنیوتیک حاوی سلول ها و مواد شیمیایی است که می تواند ناهنجاری های ژنتیکی، عفونت جنین و جنسیت جنین را نشان دهد.

احتمال خطر سقط جنین به دلیل انجام آزمایش آمنیوسنتز، کم است. برخی از خانم‌ها در سه ماهه دوم بارداری دچار سقط جنین می‌شوند، اما راهی برای اطمینان از این که آیا سقط جنین بعد از آمنیوسنتز به دلیل این آزمایش بوده است یا خیر وجود ندارد.

 

نمونه برداری از پرزهای جفتی CVS

مشابه آمنیوسنتز، CVS شامل استفاده از سوزن برای بازیابی بافت از جفت است. این آزمایش می تواند نشان دهد که آیا جنین دارای سندرم داون یا بیماری مرتبط با کروموزوم است. همچنین می تواند جنسیت جنین را تعیین کند.

CVS را می توان از هفته 10 بارداری انجام داد و تقریباً همان خطر از دست رفتن بارداری را به همراه آمنیوسنتز تحمل می کند.

در صورتی که خطر ابتلا به مشکلات کروموزومی وجود داشته باشد ، زنان فقط باید آزمایش CVS را دریافت کنند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)