فرق کانتور و کانسیلر چیست

فرق کانتور و کانسیلر چیست

فرق کانتور و کانسیلر چیست؟

 

امروزه آرایش کردن یک هنر ظریف محسوب می شود کـه با رعایت نکات ریز و حرفه ای آرایشی بـه نقص و فوق العاده زیبا داشت. یکی از این نکات ریز استفاده از کانسیلر و کانتورینگ است. بسیاری از افراد تفاوت کانتور و کانسیلر را نمی دانند؛ در این مطلب تفاوت بین کانتور و کانسیلر را توضیح داده می شود. با ما همراه باشید.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

کانتورینگ چیست؟

کانتور چیست؟

بـه طور کلی کانتور و تکنیک کانتورینگ (Contouring) بـه استفاده از رنگ های تیره و روشن کرم مخصوص کانتور یا کرم پودر مربوط می شود و با استفاده از این رنگها، بخش های مختلفی از صورت مثل استخوان گونه، استخوان فک بـرجسته تر شده و یا اینکـه بخش هایی از صورت مثل بینی را لاغرتر نشان می دهند. بـه طور کلی کانتور کردن یا کانتورینگ نوعی خطا دید در چهره ایجاد می کند و کمک می کند تا بخش هایی از صورت شکل بـهتری پیدا کرده و باعث می شود تا ساختار صورت بعد از ارایش کردن بسیار بـهتر و متعادل تر دیده شود.

بـر اساس گفته میکاپ آرتیست های حرفه ای، از سال 2012 تا سال 2018، استفاده از کانتورینگ، یکی از اصلی ترین مراحل در آرایش و میکاپ صورت بوده است اما در سال 2019 استفاده از کانتورینگ در آرایش بسیار کم تر شده و خانم ها تمایل دارند پوستی با درخشش طبیعی و ساده داشته باشند.

البته بـرای اینکـه چهره شما بعد از کانتور کردن و آرایش بسیار زیبا و جذاب بـه نظر بـرسد لازم هست این تکنیک را بـه شکلی کاملا درست و اصولی استفاده کنید. زیرا زیاده روی و یا استفاده کم از این تکنیک، می تواند بـه طور کلی چهره شما را تحت تاثیر قرار داده و زیبایی کـه مد نظر دارید را بـرایتان ایجاد نکند. در ادامه نکات کاربـردی و مفیدی را در رابطه با کانتور یا کانتورینگ صورت یاد بگیرید.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

کانتور مناسب صورت با اشکال مختلف

ابتدا پوست را بـرای کانتور کردن آماده کنید

بـرای شروع آرایش باید ابتدا روی پوست پرایمر زده و سپس تمام بخش های پوست را با کرم پودر پوشش دهید. کانسیلر مناسبی انتخاب کنید و بخش زیر چشم و روی لکـه های پوستی را با کانسیلر پوشش دهید و بـه خوبی روی پوست پخش کنید. حالا با استفاده از بـراش مخصوص، لایه نازکی از پودر تثیبت کننده روی پوست بزنید تا کرم پودر و کانسیلر بـه خوبی روی پوست تثبیت شوند. بعد از انجام این مراحل، پوست شما دارای سطح صاف و یکدستی شده و بـرای کانتور کردن آماده است.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

برجسته کردن و لاغر کردن صورت و بینی با کانتورینگ

انتخاب محصول و بـراش مناسب بـرای کانتور کردن صورت

بـهتر است محصولی کـه بـرای کانتور کردن صورت استفاده می کنید حالت کرمی داشته باشد و در نهایت ظاهر مات بـرای پوست ایجاد کند و بـه هیچ عنوان از کرم کانتور کـه دارای حالت درخشان هست، استفاده نکنید. اگر از محصولاتی کـه حالت استیکی دارند استفاده کنید تسلط بـهتری در کانتورینگ صورت خواهید داشت.

بـرای کانتور کردن بینی بـهتر است از بـراش های کوچک کـه شبیه بـه بـراش سایه چشم هستند استفاده کنید تا تسلط بیشتری بـر روی قلمو داشته باشید و بتوانید خطوط ظریف را بـه بـهترین شکل ممکن روی صورت بکشید.

بـرای کانتور کردن باید بـه شکل و حالت صورت توجه کنید. مثلا اگر پیشانی بلندی دارید باید در امتداد خط رویش موها، از کرم کانتور تیره استفاده کنید تا اندازه پیشانی کمی کوتاه تر بـه نظر بـرسد.

بـرای بـرجسته کردن گونه ها باید بخش تو خالی گونه را با قرار دادن انگشت روی گونه ها پیدا کنید و این بخش را کـه دقیقا زیر استخوان گونه قرار دارد را یک خط شیب دار از کنار گوش تا وسط گونه بکشید.

بـرای اینکـه بینی نیز باریک تر بـه نظر بـرسد باید دو خط موازی در دو طرف استخوان بینی بکشید و اگر قصد دارید استخوان فک و چانه نیز کمی کشیده تر و باریک تر دیده شوند، می توانید مقداری کرم کانتور تیره بـرای این بخش از صورت نیز استفاده کنید.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

نحوه استفاده از کانتور

نکاتی کـه در مورد کانتور کردن باید بدانید

_ استفاده از بـرس مناسب بـرای کانتور
_ کرم مناسب با پوست
_ آشنایی با ساختار صورت و نقاط استخوانی صورت
_ انتخاب رنگ مناسب کانتور
_ کانتور تیره بـرای کشیدن نقاط تیره و کانتورروشن بـرای هایلایت
_ خوب محو کردن خطوط کانتور

 

ترکیب کردن و محو کردن رنگ تیره کانتور روی پوست

بعد از اینکـه کرم کانتور را بـر روی بخش های مختلف صورت قرار دادید باید با استفاده از یک اسفنج آرایشی، تمام بخش های صورت کـه کرم کانتور تیره دارند را با ضربات ممتد و آرام روی پوست پخش کنید تا هیچ خط تیز و پر رنگی از کرم کانتور روی پوست باقی نماند و فقط یک هاله از این کرم روی پوست نمایان باشد. این کار را بـه آرامی انجام دهید و بـه هیچ عنوان اسفنج را روی پوست نکشید. زیرا در این صورت کرم پودر نیز از روی پوست پاک خواهد شد و کانتور دقیق و حرفه ای نخواهید داشت.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

کانتور کردن صورت در آرایش حرفه ای

تثبیت کردن کانتور صورت

بعد از ترکیب کردن کرم کانتور تیره روی پوست، اگر نیاز بود می توانید سایر بخشهای صورت کـه کانتور تیره نشده است را با کانسیلر یا کرم پودر، روشن تر کنید و سپس بخش های کانتور شده را با استفاده از پودر ارایشی یا پودر فیکس، روی صورت تثبیت کنید تا ماندگاری آن افزایش پبدا کنید. یک لایه نازک از این پودر را با استفاده از بـراش آرایشی بزرگ بـه تمام بخش های صورت بزنید و اضافی ان را با بـراش تمیز پاک کنید

 

معرفی انواع کانتور

کانتور ها نیز مثل هر محصول آرایشی دیگر دارای مدل های متنوعی هستند کـه باید متناسب با نیاز، نوع پوست و … بـهترین و مناسب ترین کانتور را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. بـه طور کلی کانتورها دارای دو مدل پودری و کرمی هستند.

کانتورهای پودری بـرای افراد حرفه ای و ماهر گزینه مناسبی بوده و بـه طور کلی حالت مات بـر روی پوست ایجاد می کنند و استفاده از ان بـه مهارت بیشتری نیاز دارد.

کانتورهایی کـه دارای حالت کرمی هستند یا بـه شکل پلت بوده، یا حالت استیکی دارند اما در هر صورت این محصول دارای حالت کرمی بوده و معمولا استفاده از ان بـرای افراد مبتدی و تازه کار راحت تر هست زیرا ترکیب و محو کردن آن راحت تر هست.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

کاربرد کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست؟

کانسیلر (Concealer) یکی از محصولات آرایشی و پر کار بـرد بـرای پوشش دادن تیرگی زیر چشم، لکـه های پوستی و جای جوش هست و اگر بـه درستی از آن استفاده شود، می تواند آرایشی کاملا زیبا و بدون عیب و نقص را بـرایتان ایجاد نماید.

معمولا باید کانسیلر را یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست انتخاب کنید تا تیرگی های زیر چشم بـه خوبی پوشش داده شود تا بعد از ارایش کردن پوستتان شاداب و تازه بـه نظر بـرسد. استفاده از کانسیلر در اطراف لب ها و خط لب کمک می کند تا لب هایی بـرجسته تر و زیباتر داشته باشید و می توانید با استفاده از این محصول ارایشی تمام لکـه ها، قرمزی و تفاوت رنگ در پوست صورت را پوشش دهید و پوستی یکدست و زیبا داشته باشید.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

نحوه استفاده از کانسیلر

معرفی انواع کانسیلر

کانسیلر نیز دارای مدل های مختلف و متنوعی هست کـه می توانید بـر اساس نوع پوستتان بـهترین و مناسب ترن مدل کانسیلر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کانسیلر مایع

رایج ترین مدل کانسیلر هست کـه دارای بسته بندی و بـراش مخصوص بوده و استفاده از ان نیز راحت است. این مدل از کانسیلر بـرای پوست های نرمال، خشک، ترکیبی و چرب مناسب بوده و پوشش خوبی را هم بـرای پوست ایجاد می کند.

کانسیلر استیکی یا نیمه جامد

یکی دیگر از مدل های کانسیلر هست کـه این مدل نیز پوشش دهی مناسبی بـرای پوست ایجاد کرده و بـرای افرادی کـه دارای پوست های خشک و حساس هستند، مناسب خواهد بود. کانسیلر استیکی معمولا دارای بافت کرمی و ضخیم هست و ممکن هست باعث مسدود شدن منافذ پوستی شود و بـه همین دلیل بـرای پوست های چرب مناسب نخواهد بود.

کانسیلر کرمی

نوعی دیگری از کانسیلر هست کـه معمولا در پالت های کوچک و در رنگ بندی متنوع بـه فروش می رسد و باید با انگشت، بـراش و یا اسفنج آرایشی کوچک مورد استفاده قرار دهید. این مدل از کانسیلر بـرای انواع پوست مناسب بوده و پوشش دهی خوبی را هم بـرای تیرگی های پوست ایجاد خواهد کرد.

کانسیلرهای رنگی

معمولا بـرای تصحیح رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرند و کمک می کند تا لکـه های تیره، جوش های قرمز، لکـه های بنفش و … روی پوست محو شده و پوستی یکرنگ و یکدست داشته باشید.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

پرایمر کانسیلر چیست

انتخاب کانسیلر مناسب با رنگ پوست

کانسیلر را دو درجه روشن‌تر از پوست انتخاب کنید. بدین صورت تیرگی زیر چشم را بخوبی پوشش می‌دهد.

نحوه استفاده از کانسیلر

پس از کشیدن کانسیلر در بخشهایی کـه گفته شد، نوبت بـه محو کردن آن می‌رسد. با یک تکـه ابـر کانسیلر را بصورت ضربـه‌ای محو نمایید. کـه در مطلبی جدا بـه صورت کامل بـه کاربـرد و استفاده از کانسیلر پرداختیم حتما مطالعه کنید.

تثبیت کردن کانسیلر زیر چشم

پس از کانسیلر زدن و محو کردن نوبت بـه فیکس کردن و تثبیت می‌رسد. با پنکیک این کار را انجام دهید. پس از آن می‌توانید با پودر مخصوص کانتور انجام دهید.

فرق کانتور و کانسیلر چیست

تاثیر کانسیلر و کانتور در آرایش صورت

کلام آخر:

امیدواریم با مطالبی کـه در بالا بیان شده تفاوت کاربـرد کانتور و کانسیلر را متوجه شده باشید. در آرایش تان از کانسیلر و کانتور استفاده کنید تا آرایشی زیبا و جذاب و بی نقص داشته باشید. بـرای پوشاندن عیب ها و جوش ها از کانسیلر استفاده کنید و بـرای بـرجسته کردن و زاویه دار کردن از کانتور کنید.

4.6/5 - (5 امتیاز)