فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

 

استفاده از اصول فنگ شویی در چیدمان دکوراسیون تعادل نیرو و انرژی را در فضا خانه بـرقرار مي کند. بـهتـر است سعی کنیم در طراحی دکوراسیون داخلی خود از اصول فنگ شویی استفاده کنیم تـا آرامش بیشتـری را در منزل احساس کنیم. اتـاق خواب یکی از بخش های مهم منزل است کـه باید فنگ شویی در آن رعایت شود، زیرا محلی است کـه در آن استـراحت مي کنیم. در این مقاله نکاتی درباره فنگ شویی اتـاق خواب بـرای شما عزیزان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

 

فنگ‌شویی چیست؟

آیین «فنگ‌شویی» ریشه در باور اهالی خاور دور بـه ویژه مردم سرزمين چین باستـان دارد. بـراساس این آیین شرقی پاکیزگی، روشنایی و هماهنگی، تناسب و نظم ميان اشیا و لوازم، سبب جریان انرژی «چی» (انرژی بی‌مرز حیات و کیهان بـرای سلامت و زیبایی و موفقیت) در منزل و محل کار مي‌شود و درنتیجه شادی، حال خوب، موفقیت و اميد بـه زندگی افزایش پیدا مي‌کند.

اجرای آیین فنگ‌شویی در منزل و محل کار در ابتدا کمي پیچیده بـه نظر مي‌رسد اما اگر قدم‌بـه‌قدم پیش بـروید بـه نتـایج خوب و اميدوار کننده‌ای مي‌رسید. یکی از مهم‌تـرین نقاط منزل بـرای اجرای اصول فنگ‌شویی «اتـاق‌خواب» است. بـر اساس باورهای فنگ‌شویی، «اتـاق‌خواب» مهم‌تـرین اتـاق خانه شما و محلی بـرای رسیدن بـه آرامش و بازیابی قوای از دست رفته است. بـه همين دلیل دکوراسیون و چینش اصولی اتـاق‌خواب تـاثیر زیادی در رسیدن شما بـه آرامش و تجربـه خوابی آرام و عميق دارد

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتـاق خواب زن و شوهر چگونه باید باشد؟

محل قرارگیری تخت خواب

فنگ شویی بـه ما توصیه مي کند کـه تخت خواب خود را در بخشی از اتـاق ‌خواب قرار دهیم کـه بـه ‌طور مورب و همين طور دور از در ورودی باشد، در بـهتـرین شرایط وقتی از خواب بیدار مي ‌شوید در ورودی اتـاق باید در خط مستقیم دید شما باشد تـا این احساس را پیدا کنید کـه بـه زندگی مسلط هستید و این دقیقا همان حسی است کـه فنگ ‌شویی نسبت بـه آن تـاکید زیادی دارد.

در کنار این نیز لازم است کـه پشتی تخت بـه یک جای ثابت و مستحم تکیه داده شود. بـه همين دلیل هم بـهتـر است کـه تخت خواب را بـه دیوار تکیه دهید نه پنجره! در غیر این صورت تخت هیچ پناه درست و مناسبی ندارد و در واقع چیزی نیز از شما حمایت نخواهد کرد. با این حال دقت کنید کـه بنا بـر قوانین فنگ‌ شویی چسباندن تخت بـه خصوص تخت خواب ‌های دو نفره بـه دیوار یک اشتباه بزرگ است، چرا کـه در این حالت دیگر انرژی «چی» قدرت چرخیدن ندارد و در کل‌ داخل در و دیوار سرگردان مي ‌ماند.

 

پشتی چوبی تخت خواب

بـر اساس فنگ شویی، بـهتـرین انتخاب بـرای پشتی تخت خواب، متـریال چوب است، چرا کـه چوب از استحکام بالایی بـرخوردار است. با وجودب کـه بـر اساس فنگ شویی تخت خواب شما باید حتما پشتی چوبی داشته باشد. بـرخی از مدل های پشتی تخت خواب هایی کـه امروزه طراحی و تولید مي شوند از روکش هایی همچون چرم و یا پارچه نیز بـرخوردار هستند، نکته ای کـه در این رابطه باید در نظر گرفت آن است کـه این متـریال ها نیز باید محکم و در عین حال ظریف باشند تـا در نهایت از بـه جریان افتـادن انرژی مثبت در خانه جلوگیری نکنند.

فنگ شویی اتاق خواب

جدول فنگ شویی اتـاق خواب را چگونه تهیه کنیم؟

انتخاب تشک مناسب

امروزه با توجه بـه تنوع مدل های مختلفی از تشک های طبی و غیر طبی در بازار، شما مي توانید با طیف بسیار متفاوتی از کیفیت ها و البته قیمت ها رو بـه رو شوید. اما نکته ای کـه باید مد نظر داشته باشید این است کـه کیفیت و راحتی تشک حرف اول را مي زند. اصولا فنگ شویی بـه ما مي گوید کـه شما باید بـه دنبال تشکی باشید کـه بتواند خستگی روزانه شما را بـرطرف کرده و انرژی های منفی ناشی از طی روز را از بدن شما بـه دور کند. هر چه در شب بـهتـر بخوابید، در روز انرژی و سلامتی بیشتـری خواهید داشت. پس با این اوصاف دل بـه قانون فنگ ‌شویی بدهید و سراغ تشک دست دوم نروید.

 

خالی گذاشتن زیر تخت خواب

بـه طور کلی باید بگوییم بـرای اینکـه انرژی فنگ ‌شویی بـه شکل متعادلی در اتـاق بـه جریان بیفتد باید فضای زیر تخت را خالی بگذارید. معمولا این روزها زیر تخت خواب ‌ها کشو و کمدهای کوچک و بزرگی وجود دارد کـه همين موضوع موجب پر شدن زیر تخت مي شود. درست کـه وجود این وسایل ذخیره سازی مي توانند بـرایتـان هیجان انگیز و مفید باشند اما از نظر فنگ شویی این کار مي تواند جلوی جریان انرژی در اتـاق را بگیرد. بـه خاطر داشته باشید کـه از نظر فنگ شویی بـهتـر است کـه در زمان خواب انرژی دور تـا دور بدن شما در جریان باشد.

 

ایجاد تعادل بـرای دو طرف تخت خواب

هميشه سعی کنید کـه لوازم اتـاق خواب خود را در دو طرف تخت بـه گونه ای چیدمان کنید کـه تعادل در اتـاق حفظ شود. در واقع تعادل اتـاق خواب مي ‌تواند در حفظ روابط فردی هم موثر باشد. این یعنی حتی گاهی لازم است کـه نور دو آباژور کنار تخت هم شبیه هم و ملایم باشد. این تعادل بـرای ایجاد مرکزیت در فضا و همين طور یک ارتباط مساوی و متعادل در اتـاق‌ های دو نفره، بسیار مهم است.

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی چیست؟

محل آینه و تخت خواب

یکی دیگر از چیزهایی کـه باید در فنگ شویی اتـاق خواب خود مدنظر قرار دهید محل قرارگیری آینه و تخت خواب است. فنگ شویی مي گوید کـه نباید آینه را در جایی قرار دهید کـه تخت خواب یا درهای کمد در آن دیده شوند. با این حال بـه خاطر داشته باشید کـه از نظر فنگ شویی، آینه نمادی از انرژی مضاعف است و باید از اتـاق خواب دور باشد تـا زود‌تـر و راحت‌ تـر بـه آرامش بـرسید.

 

عدم استفاده از گل و گیاه در اتـاق خواب

فنگ شویی از ما مي خواهد تـا جایی کـه مي ‌توانیم گل‌ ها و گیاهان را از اتـاق ‌خواب‌ خارج کنیم. یادتـان باشد کـه گیاهان اصلا عناصر بدی نیستند و در اصول فنگ‌شویی نیز از ارزش بالایی بـرخوردارند، با این حال دارای مقادیر زیادی عنصر یانگ هستند و بـه همين دلیل نیز انرژی زیادی را در اتـاق‌ خواب ایجاد مي‌ کنند کـه مي تواند خواب را از چشم ‌های شما بگیرد.

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی ثروت را چطور باید انجام دهیم

عدم استفاده از تلویزیون در اتـاق خواب

اگر در عین حال بـه از دوست داران تماشای فیلم هستید، بـه اصول فنگ ‌شویی نیز مقید هستید باید بین این دو یکی را انتخاب کنید. چرا کـه بنا بـر قوانین فنگ‌ شویی استفاده از تلویزیون در اتـاق خواب بـه خاطر ایجاد ميدان مغناطیسی ناسالم آرامش محیط را از بین مي‌بـرند.

 

رنگ های خاص اتـاق

در فنگ شویی بـر استفاده از عنصر آتش در اتـاق خواب و حتی محل کار تـاکید زیادی شده است. در محل کار قرار دادن طیف رنگ ‌های آتشین مي ‌تواند انرژی حامي را بـه سمت شما بکشاند و شوق و اشتیاق رسیدن بـه اهداف را در وجودتـان چندین بـرابـر کند. در اتـاق خواب هم داستـان زیاد فرقی ندارد. استفاده از رنگ‌ های آتشین در اتـاق خواب فضایی رمانتیک بـه وجود مي ‌آورد و علاقه زوج ها را هم زیادتـر مي‌ کند.

فنگ شویی اتاق خواب

کمد لباس هم بـه فنگ شویی نیاز دارد

نور مناسب

بـرای داشتن یک اتـاق خواب مطابق با استـانداردهای فنگ‌ شویی باید بـه نور اتـاق هم دقت کنید. فضای آرام اتـاق خواب بـه نور زیادی نیاز ندارد، بنابـراین لازم نیست کـه از چراغ‌ های هالوژن و مهتـابی یا حتی لامپ ‌های قوی در آویزهای سقفی استفاده کنید. بـهتـرین نور بـرای اتـاق خواب نور آباژور است و در روز هم نور طبیعی. بـرای همين هم بـر اساس فنگ شویی، داشتن پرده ‌های سبک در اتـاق خواب بـرای داشتن نورهای طبیعی روز یک قانون است.

 

حفظ تناسب فضا

تعادل و تناسب در فنگ‌ شویی اهميت زیادی دارد، بـه خصوص در اتـاق خواب کـه باید موقعیت تخت با هر چهار گوشه دیوار در تناسب باشد. هميشه سعی کنید فضای اطراف تخت در بـرابـر باقی اشیا در تناسب باشد. در این ميان مسئله مهم آن است کـه از شلوغی و بـه هم ریختگی زیاد اتـاق دوری کنید. بـرای رسیدن بـه قانون تعادل باید تـا جایی کـه مي‌ توانید اتـاق خواب را خلوت و دور از وسایل اضافی نگه دارید.

 

عدم استفاده از آلبوم عکس

بـر اساس قوانین فنگ ‌شویی، نصب کردن تعداد زیادی تصویر اعضای خانواده یا افراد سرشناسی کـه بـه آنها تعلق خاطر دارید، در فضای اتـاق خواب اصلا درست نیست. در نهایت فقط مي ‌توان یک یا دو تصویر کوچک قاب گرفته را روی پاتختی ‌ها گذاشت، اما نصب تصاویر خودتـان یا خانواده ‌تـان روی دیوار بیشتـر از اینکـه یاد و خاطره آنها را بـرایتـان زنده کند، سرشار از انرژی منفی است.

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتـاق مطالعه

کتـابـها را بیرون کنید

کتـاب و فنجان قهوه در اتـاق خواب. بیش از حد بسیاری از کتـاب ها بسیار فعال هستند. کتـابی کـه هم اکنون در شبانه شما مي خوانید اشکالی ندارد. ما در مورد داشتن تعداد زیادی کتـاب یا قفسه کتـاب در اتـاق خواب صحبت مي کنیم. کتـاب ها انرژی فعال هستند و ذهن ما را تحریک مي کنند. بـرای خواب آرامش بخش تـر، سعی کنید کتـاب ها را بیرون بکشید.

 

بـهتـرین لوازم دکوری در اتـاق خواب بـه سبک فنگ شویی

چند المان بی نظیر از دیدگاه فنگ شویی هستند کـه شما مي توانید بـه صورت هوشمندانه از آن ها بـرای زیبایی فضای اتـاق خود استفاده کنید. بـه عنوان مثال گیاهان سبز رنگ نه تنها باعث از بین بـردن دی اکسید کربن مي شوند بلکـه مي توانند بخشی از دکوراسیون اتـاق را تشکیل بدهند. سعی کنید از تـابلوهایی با جملات مثبت در قاب های ساده بـرای تزیین دیوار ها یا ميز کتـابخانه استفاده کنید.

فنگ شویی اتاق خواب

نقش شمع در فنگ شویی

از حضور شمع در دکوراسیون اتـاق خواب غافل نشوید

باوجود اینکـه هیچ منبعی بـه اندازه نور طبیعی نمي تواند در فضا حاکم باشد اما حضور انواع شمع های معطر با اسانس ملایم در کنار عود های طبیعی یک راز در سبک فنگ شویی بـه حساب مي آیند. اگر شما مي خواهید شبیه دکوراتور های حرفه ای اتـاق خوابتـان را دکور کنید، مي توانید از انواع شمع های تزیینی در کنار گیاهان آرام بخش روی شلف دکوری دیوار بـهره ببـرید.

سوختن عود در کنار گرمای ملایم شمع فضایی دنج و ریلکس کننده بـرای شما بـه ارمغان مي آورد کـه انرژی های منفی را دفع مي کنند.

 

بـهتـرین تـرکیب رنگ ها در سبک فنگ شویی کدامند؟

بـهتـرین رنگ ها بـرای اتـاق خواب رنگ های ملایم، خنثی و تـرکیبی از رنگ های آرام بخش در کنار یکدیگر هستند. یک تـرفند ساده بـرای کسانی کـه عاشق رنگ های جیغ هستند، استفاده از رنگ های مورد علاقه شان در لکـه های کوچک مثل گلدان روی ميز، کوسن یا تـابلو است. مي توانید از تـرکیب رنگ های گیاهان، فصل ها و تـرکیب رنگ های موجود در طبیعت الهام بگیرید تـا انرژی را در فضا پایدار کنید.

این موارد تنها چند ایده از دکوراسیون بـه سبک فنگ شویی هستند. شما مي توانید با توجه بـه سلیقه و خلاقیت خود آن ها را تغییر بدهید و از فضای آرام بخش اتـاق خواب خود لذت ببـرید.

فنگ شویی اتاق خواب

اصول چیدمان اتـاق خواب

کلام آخر:

با رعایت نکاتی کـه در بالا اشاره شد در دکوراسیون اتـاق خوابتـان مي توانید از فنگ شویی استفاده کنید و انرژی های مثبت و خوب را بـه سمت خود جذب مي کنید تـا بتوانید خوابی آرام و عميق داشته باشید. در این مقاله یاد گرفتیم کـه تخت خواب در کجای اتـاق و با جه شرایطی باشد، آینه و تلوزیون و لپ تـاپ و قفسه کتـاب و… در کجا قرار بگیرند. اميدواریم این مقاله بـرایتـان مفید بوده باشد.

 

مطالب بیشتـر :

نکات طراحی اتـاق خواب، تزیین اتـاق خواب ساده

بـهتـرین رنگ بـرای اتـاق خواب،رنگ در اتـاق ها

4.7/5 - (15 امتیاز)