معرفی غذای مناسب سفر

معرفی غذای مناسب سفر

معرفی غذای مناسب سفر :

سفر رفتن برای روحیه بسیاری از افراد عالی است و آنها را برای مدتی از زندگی روزمره دور می کند. برای اینکه سفری بدون دغدغه داشته باشید باید از قبل چک لیستی آماده داشته باشید. حتی غذای سفرتان را هم مشخص کنید تا میان گزینه های مختلف سردرگم نشوید. اما سوال اصلی اینجاست که چه غذایی مناسب سفر است؟! چون در سفر احتمال مسموییت هست اکثر خانواده ها ترجیح می دهند خودشان غذا درست کنند. در این مطلب به معرفی غذای مناسب سفر می پردازیم با ما همراه باشید.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مسافرتی

فلافل :

ین غذای ساده طرفداران زیادی دارد، زیرا هم بسیار خوشمزه است و هم تهیه آن ساده و سریع است و به همین دلیل در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر قرار گرفته است. از مزایای دیگر این غذا این است که دیر فاسد ‌می‌شود و به دلیل ترکیبات آن که عمدتا از نخود کوبیده شده به همراه کمی ‌پیاز و ادویه تشکیل شده است، انرژی مورد نیاز شما را در سفر تامین ‌می‌کند. همچنین اگر فرصت کافی برای تهیه فلافل خانگی را ندارید، ‌می‌توانید از فلافل‌های نیمه آماده از فروشگاه های بزرگ خریداری نمایید و آنها را سرخ کرده و یک ساندویچ خوشمزه برای سفر تهیه نمایید.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مناسب سفر یک روزه

کتلت :

کتلت از آن دسته غذاهاییست که فکر می کنم خودش هم پایه سفر و گردش است! خداروشکر تنوع بالایی هم دارد و هیچ نوع سلیقه ای را ناامید نمی کند. شما از کتلت گوشت و قارچ بگیرید تا کتلت سویا و کتلت مرغ همه و همه میتواند در مسافرت راحت تهیه و سرو شود. چه در جاده باشید و چه یک شب مهتابی را در ویلای ساحلی تان بگذرانید.

مواد اولیه کتلت که راحت قابل دسترس است، سریع هم که آماده می شود. پس فکر نمی کنم دیگر مشکلی بماند. حتی اگر گیاه خوار باشید یا رژیم لاغری داشته باشید، جای هیچ نگرانی ای نیست! کتلت سبزیجات مثل یک ابر قهرمان به کمکتان خواهد آمد.

معرفی غذای مناسب سفر

عذای مسافرتی سالم

سالاد الویه :

سال‌هاست که ساندویچ الویه پایه ثابت بسیاری از مسافرت‌ها و پیک نیک‌هاست. ‌می‌توان گفت که این غذا مورد پسند همه افراد است و گرچه درست کردن آن کمی ‌زمان‌بر است اما قطعا ارزش آن را دارد. برای تهیه الویه به سیب زمینی و تخم مرغ آب پز شده، خیارشور، ژامبون یا مرغ، سس مایونز و سایر افزودنی‌های دلخواه نیاز دارید.

به دلیل وجود سس در این غذا دقت داشته باشید که این غذا را باید در مدت کوتاهی مصرف کنید تا فاسد نشود، مگر اینکه همراه خود یخدان داشته باشید که در این صورت ‌می‌توانید مدت بیشتری این غذای خوشمزه را که مدت‌هاست جای خود خود را در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر پیدا کرده است، نگهداری نمایید.

بیشتر بخوانید : راز خوشمزه شدن لوبیا پلو، طرز تهیه لوبیا پلو

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مناسب برای باغ

انواع کوکو :

کوکوها انواع زیادی دارند و تمامی انها برای سفر مناسب هستند از کوکو سبزی مشهور گرفته تا کوکو هویچ و … . سعی کنید که کوکوهایی را انتخاب کنید که مواد مغزی آنها زیاد است و حتی می توانید به کوکوهایتان گردوی خرد شده یا چرخ کرده اضافه کنید که هم طعم آن بهتر شود و هم انرژی بیشتری داشته باشد. اگر در کوکوهایتان تخم مرغ استفاده نکنید، امکان نگهداری آنها به مدت زیاد وجود دارد.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مسافرتی در تابستان

نودل ها و غذاهای آماده :

یکی از راحت ترین و سریع ترین غذاها برای تهیه در طبیعت، نودل ها و دیگر غذاهای آماده هستند. به اندازه زمان سفر خود، نودل تهیه کنید و هنگام استفاده و تهیه غذا در مسافرت تنها کافیست که برای ۳ دقیقه آن را درون آب جوش بریزید تا وعده غذایی شما آماده شود.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای بین راهی

انواع ساندویچ :

بی تردید ساندویچ ها از غذاهای محبوب در سفر هستند، به ویژه اگر سفر شما کوتاه باشد، می توانید با آماده کردن چند ساندویچ ساده، خود را از گرسنگی در راه و یا امتحان کردن غذاهای رستوران های بین راهی آسوده کنید. هر ساندویچی می تواند برای سفر شما مناسب باشد اما اگر سفر بیش از 12 ساعت طول می کشد و یا فضای محیط شما در طول سفر گرم است، توصیه می کنم که از مواد گوشتی و سس ها در ساندویچ هایتان استفاده نکنید و ترجیحا از موادی مانند نان و پنیر و خیار یا گوجه فرنگی استفاده نمایید.

اگر امکانش برایتان وجود داشت، مواد آبدار مانند گوجه یا خیارشور را نیز در ظرفی جداگانه همراه خود ببرید تا ساندوچ شما را خراب نکند و مزه آن را از بین نبرد. ساندویچ سالاد الویه یا کتلت را به افرادی که مدت سفرشان کوتاه است و یا یخچال همراه دارند توصیه می کنم و به طور کلی بهتر است به جای مواد فاسد شدنی از مواد مقوی که دیرتر فاسد می شوند استفاده کنید.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مسافرتی در تابستان

نیمرو و املت :

نیمرو و املت یکی از لذیذترین و ساده ترین و در عین حال پرانرژی ترین غذایی است که می توانید در طول سفر میل کنید. اگر با اتومبیل شخصی خود به سفر می روید قطعا نیمرو و املت یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود و مطمئن باشید که اگر یکبار در دامان طبیعت نیمرو و املت درست کرده و نوش جان نمایید، هرگز خاطره آن از ذهنتان پاک نخواهد شد.

معرفی غذای مناسب سفر

ساندویچ مناسب سفر

شینسل مرغ :

شنیسل مرغ یک غذای خوشمزه با گوشت سینه مرغ است که دستور پخت ساده‌ای هم دارد. برای تهیه شنیسل مرغ از پودر سوخاری یا حتی نان خرد شده استفاده می ‎شود. این غذا مناسب سفر یک روزه هست که به راحتی میت وانید تهیه کنید و با خود ببرید. شنیسل مرغ آماده کارخانه ای نیز در تمام سوپر مارکتها و هایپر مارکت ها وجود دارد که می توانید آن را تهیه کنید و سریع آماده کنید.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مناسب برای مسافرت در تابستان

انواع کنسروها :

یکی از ساده ترین و راحت ترین غذاها برای طبیعت گردی و کمپینگ کنسروها هستند. بسته به سلیقه خود می توانید انواع کنسرو ها مانند کنسرو لوبیا و قارچ یا کنسرو خاویار بادمجان را تهیه کنید. برای تهیه کنسرو بسیار دقت کنید و حتما به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشید. حتی کنسروهای سبزیجات و لوبیا را هم بجوشانید.

یک نکته مهم که برای استفاده از کنسروها باید مد نظر داشته باشید، این است که حتما آن ها را در طبیعت برای مدت ۲۰ دقیقه کانل بجوشانید. جوشاندن کنسروها قبل از سفر چندان اهمیت ندارد و بایستی دوباره قبل از مصرف آن ها را بجوشانید. بنابراین انرژی هدر ندهید و این کار را در سفر و به هنگام تهیه ناهار یا شام یا صبحانه، انجام دهید.

معرفی غذای مناسب سفر

لیست غذاهای ساده برای مسافرت

ماکارونی :

اگر شما از عاشقان این غذای خوشمزه هستید، حتما قبول دارید که خوردن آن در سفر بسیار لذت‌بخش است. آماده سازی این غذا برای کدبانوهای ایرانی آسان است و همه به خصوص کودکان از خوردن این غذا لذت ‌می‌برند. برای تهیه سس ماکارونی راه‌های زیادی وجود دارد و هر کس بسته به سلیقه خود ‌می‌تواند این غذا را آماده نماید.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مسافرتی ساده

عدس پلو :

یک وقت هایی هم هست که سرتان در سفر به قدر کافی با گشت و گذار شلوغ است و دوست دارید انتخاب غذا برای مسافرت را خیلی مساله سخت و بزرگی نکنید. این جور وقت هاست که عدس پلوی خوشمزه با خرما و کشمش یک وعده غذایی لذیذ و مفید است. اما اگر بخواهید این وعده غذایی را مقداری تشریفاتی تر برگزار کنید، طبیعتا عدس پلو زعفرانی یا عدس پلو با گوشت چرخ کرده انتخاب خاص تری است.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای ساده نونی برای مسافرت

سیب زمینی و تخم مرغ آب پز :

این غذای به ظاهر ساده علاوه بر اینکه بسیار مقوی است و انرژی مورد نیاز شما را تامین ‌می‌کند، ماندگاری زیادی هم دارد و ‌می‌توانید بدون نگرانی این غذا را به همراه ببرید. آماده کردن این غذا از عهده هر کسی بر‌می‌آید و به همین دلیل مخصوصا برای کسانی که حوصله و وقت آشپزی ندارند، بسیار مناسب است. و به دلایل گفته شده در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر جای می گیرد.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای سرد مناسب سفر

همبرگر :

اگر برای سفر پیش رویتان باید مسافت طولانی ای را طی کنید، پیشنهاد ما به شما ساندویچ همبرگر است. چون می تواند مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد. با این کار زمان کمتری را به صرف غذا اختصاص می دهید و تا مدت بیشتری نیازی به غذا نخواهید داشت.

معرفی غذای مناسب سفر

غذای ساده برای بیرون

استانبولی پلو :

یکه غذای ساده و خوشمزه و راحت است که باسیب زمینی و گوجه فرنگی و برنج درست می شود. انتخاب ساده ای برای شام یا نهار مسافرت تان می تواند باشد. علاوه بر سالم بودن و خوشمزه بودن مفید هم هست و با خوردن آن سریع گشنه نمی شوید. مصرف آن با ماست و سالاد شیرازی نیز خیلی لذت بخش و دلبرانه است.

معرفی غذای مناسب سفر

غذاهای ذغالی در طبیعت

جوجه کباب :

یک قانون نانوشته وجود دارد که در مسافرت و یا پیک نیک حتما یک وعده جوجه کباب باید وجود داشته باشد! این غذا قطعا در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر جای می گیرد. تهیه این غذا بسیار ساده است و کافی است تکه‌های مرغ را با ادویه جات دلخواه مزه‌دار کرده و سپس کباب نمایید.

هرچند ‌می‌توان در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی جوجه مزه دار شده را خریداری نمود، ولی به دلیل رعایت بیشتر بهداشت توصیه ‌می‌کنیم اگر از رعایت بهداشت در مغازه‌ها اطمینان ندارید، آماده سازی جوجه را خودتان بر عهده بگیرید.

معرفی غذای مناسب سفر

صبحانه :

صبحانه یک وعده مهم است که در سفر حتما باید خورده شود تا انرژی کافی برای سفر رفتن، داشته باشید. انتخاب صبحانه زیاد سخت نیست چون گزینه های زیادی پیش رویتان است مانند نون و پنیر و گردو ، تخم مرغ آب پز، کره و مربا، شکلات صبحانه و خامه  و عسل و … .

معرفی غذای مناسب سفر

غذای مفید برای سفر

میان وعده :

برای وعده میان وعده می توانید از آجیل ها کم نمک استفاده کنید، بسیار مقوی و مفید هستند. خرما و حلوا هم به دلیل انرژی خوبی که می دهند می توان گفت میان وعده خوبی است که همراه با چای میل کنید. میوه های تازه فصل نیز بهترین انتخاب برای میان وعده ها هستند. همچنین می توانید از کیک هم برای میان وعده استفاده کنید.

کلام آخر :

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که برای مسافرت چه غذایی آماده کنید. غذاهایی که در بالا به شما معرفی کردیم بعضی هایشان یک ساعت زمان می برند اما انتخاب های خوبی هستند که در مسافرت هم حتی می توانید درست کنید.

مطالب بیشتر :

چه کنیم پشه نیشمان نزند، راه های دفع پشه

موثرترین و سریع ترین راه های درمان دندان درد

عکس پروفایل حلقه نامزدی شیک و خاص

4.7/5 - (28 امتیاز)