میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیممیکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

رعایت یک سری نکات و رفتار های ورزشی سالم می تواند در جلوگیری از بیماری های رایج که ناشی از میکروب ها هستند به شما کمک فراوانی کند. میکروب ها همیشه در باشگاه های ورزشی وجود دارند، منافع یک تمرین خوب به خطرات و ریسک آن نمی چربد.

بهداشت و شستشوی خوب دست را همیشه در نظر داشته باشید. بریدگی ها و ترک های پوستی را بپوشانید، کفش ورزشی مناسب داشته باشید.  پاک کردن تجهیزات وزشی باشگاه قبل و بعد از استفاده، آوردن حوله و تشک مخصوص خود، می تواند به دور نگه داشتن میکروب ها از شما کمک شایانی کند.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

در باشگاه بدنسازی چگونه تمرین کنیم

بعضی اوقات کار سخت این است که خود را به باشگاه برسانید و هنگامی که آنجا هستید،کمترین چیزی که به آن اهمیت می دهید تماس با میکروب هاست. در بیشتر از نیمی از سالن های بدنسازی شاهد این هستیم کسانی که از حمام استفاده می کنند دستانشان را نمی شوییند و ازوسایل باشگاه استفاده می کنند.

35 درصد از مردان اعتراف می کنند كه هرگز بعد از استفاده دستگاه هاي باشگاه را بدون تمیز کردن رها می کنند. در حالی که بیش از 25 درصد از زنان اعتراف کردند که تجهیزاتهوازی را هرگز پاک نکرده اند و بعد از استفاده رها کرده اند.

مهم است برای سلامتی و شادابی بیشتر در سالن های ورزشی و باشگاه ها حضور داشته باشیم و نگرانی بیمار شدن از طریق میکروب ها ما را از باشگاه رفتن و ورزش دور کند، دکتر نیرو پاتل Nirav Patel  رئیس ارشد مرکز پزشکی دانشگاه نیواورلئان بیان کرده است که :.مزایای سلامتی فوق العاده است و خطر ابتلا به عفونت برای بسیاری از افراد اندک است. با این وجود ،  دکتر پاتل گفته برخی از میکروب ها وجود دارند که باید از آنها آگاهی داشته باشید تا بتوانید به درستی از خود محافظت کنید.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

نکات بهداشتی باشگاه

باکتری استاف Staph bacteria

عفونت ها و باکتری های استافیلوکوک و MRSA می توانند در تجهیزات سالن ورزشی ماننددستکاه ها، وزنه های آزاد، تشک، حوله ، نیمکت و در اتاق تعویض لباس زندگی کنند.

اگر می خواهید از خود محافظت کنید ، تجهیزات را با استفاده از دستمال مرطوب ضد باکتری یا اسپری هایی که در سالن های بدنسازی وجود دارد، پاک کنید. یا از حوله شخصی خود به عنوان سدی بین خود و تجهیزات استفاده کنید.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

نکات بهداشتی در باشگاه بدنسازی

جیسون تترو ، میکروبیولوژیست و مجری نمایشگاه “Super Awesome Science Show” با این موضوع موافق است و می گوید مردم به طور مرتب وسایل را قبل و بعد از استفاده پاک نمی کنند ، ایده خوبی است که اقدامات پیشگیرانه دیگری انجام دهید مثل اینکه : قبل از شروع تمرین ، اطمینان حاصل کنید که هرگونه زخم پوشیده شده است. این کار به کاهش احتمال عفونت پوستی کمک می کند. تمام تلاش خود را بکنید تا بعد از لمس کردن سطح ، صورت خود را لمس نکنید. این می تواند شانس ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

وی همچنین افزود: پس از اتمام کارتان در باشگاه بلافاصله پس از تمرین ،دوش بگیرید و  خود را با صابون بشویید تا میکروبهایی که ممکن است هنگام تمرین کردن روی پوست شما باشند را از بین ببرید. همچنین ، مطمئن شوید که لباس شما مرتباً شسته و خشک می شود.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

جلوگیری از بیماری در باشگاه ورزشی

عفونت های قارچی Fungal infections

خارش پا و ورزشکاران و سوار کاران کاهر  اغلب توسط گروهی از قارچ ها به نام درماتوفیت ها ایجاد می شود که می تواند باعث ایجاد عفونت قارچی و کچلی هم  شود. قارچ ها در همه جا زندگی می کنند اما بیشتر در محیط های مرطوب وجود دارند.عوض کردن لباس های خیس و مرطوب و هوا دادن به آنها و شستن منطم آنها مهم است.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

بیماری های شایع در باشگاه بدنسازی

كفش ها و جوراب های  خود را مرتباً عوض كنید و بشویید تا شانس هوا خورن و تهویه داشته باشند. پوشیدن لباس هایی با جنسی که کمک می کند عرق بیشتر تبخیر شود و  کمتر باعث ایجاد فضای مرطوب و خیس شود ، و راه رفتن در کف سالن ورزشی با کفش به جای پابرهنه بودن هم می تواند به جلوگیری از ابتلا به قارچ کمک کند.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

بیماری فصل سرما در باشگاه بدنسازی

ویروس ها Viruses :

زگیل های پلانتار در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند و معمولاً روی پاشنه یا توپ پا ایجاد می شوند.برای جلو گیری بهتر است بر روی محیط های مرطوب و خیس در جایی که زندگی می کند ، راهپیمایی نکنید. دوش بگیرید و با آب تمیز پای  خود را بشویید.

تبخال هرپس گلادیاتوروم که به آن تبخال هرپس نیز گفته می شود ، ناشی از ویروس تبخال سیمپلکس نوع 1 است.این تبخال از کشتی گیران در دوران رومی ها است که به تبخال مبتلا می شدند زیرا نزدیک با یکدیگر کشتی می گرفتند.ورزشکارانی که امروزه ورزشهای تماسی را انجام می دهند هنوز می توانند با این نوع تبخال روبرو شوند.اسفاده نکردن از تجهیزات مشترک، حوله واستفاده از وسایل خودمان برای جلو گیری از این شرایط مهم است.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

سرماخوردگی و سرفه در باشگاه ورزشی

ويروس هاي تنفسي موجود در هوا از دغدغه هاي ديگر در سالن هاي بدنسازي و ورزشی است. هنگای که افراد بیماری هستند نباید به باشگاه بروند و همچنین متوقف کردن آنها برای باشگاه نیامدن دشوار است. اگر اتفاقی فردی را دیدید کهکه سرفه می کند، عطسه می کند ، یا علائم کلی بیماریرا نشان می دهد، حداقل تا یک دقیقه بعد از ترک شخص از آن منطقه دوری کنید.

شما همچنین می خواهید تجهیزات را پاک کنید تا اطمینان حاصل شود که ویروس ها را از روی سطوح از بین رفته اند. همچنین تا آنجا که می توانید از لمس صورت خود جلوگیری کنید. و از بیمار فاصله بگیرید. اگر كسی در كلاس شما سرفه و عطسه كرد و آداب سرفه کردن را نمی داند. می توانید از آنها بخواهید که هنگام سرفه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرد.

میکروب ها و بیماری ها در باشگاه، چگونه بدون نگرانی تمرین کنیم

غذا خوردن در باشگاه بدنسازی

در مورد نوشیدن آب، قهوه و یا عذا خوردن در سالن بدنسازی زیاد نگران نباشید چون تا حد معقولی بهداشت رعایت می شود.اگر می خواهید نوشیدنی بخورید یا از غذاهایی که توسط ورزشگاه تهیه می شود میل کنید باید بیشتر دقت کنید. اگر فنجان و ظروف کثیف به نظر می رسند یا مانند آن است که مدتی شسته نشده اند، از یک فنجان یکبار مصرف استفاده کرده یا لیوان قابل استفاده مجدد خود را بیاورید.

بسیاری از افراد در فصل سرما و آنفولانزا می گیرند بهداشت خوبی را انجام دهند. اما در بیشتر مواقع، آنفولانزا دریافت می کنید نه به این دلیل که شخصی در چهره شما عطسه کرده است ، بلکه به دلیل اینکه چیزی را لمس کرده اید یا در اطراف افرادی هستید که دائما سرفه می کنند یا عطسه می کنند ، بنابراین هنگام برداشتن تلفن یا لمس دستگیره درب و لمس صورتتان بدون بهداشت خوب شما به بیماری مبتلا می شوید.

 

سخن پایانی: 

خطرات برای افرادی که به ورزشگاه می روند به دلیل داستانی که در اخبار می شنویم بعضاً اغراق می شوند ،و به این معنا نیست که همیشه اتفاق می افتد. در همین لحضه مردم هر روز بر اثر بیماری قلبی می میرند و رفتن به باشگاه بدنسازی به کم شدن این موضوع کمک می کند.

منبع :https://www.healthline.com

 

مطالب مرتبط :

آسم چیست؟ علل، علائم و پیشگیری از آسم

فواید ورزش برای سلامتی، مهم ترین فواید ورزش

5/5 - (2 امتیاز)