چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیستچرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

مطالعهات جدید نشان می دهد که حتی اگر قبلاً اصلا ورزش نکرده باشید، هنوز هم این توانایی را دارید که یک ورزشکار در سطح جهانی باشید. اما کارشناسان هشدار می دهند که یک ورزشکار مبتدی برای جلوگیری از آسیب دیدگی، آرام آرام شروع کنند به ورزش. علاوه بر این، حتی مقدار اندکی از ورزش هم می تواند تفاوت زیادی در سلامت شما ایجاد کند.

جیم اوون Jim Owen هنگامی که هفتاد سال داشت آدم موفقی بود اما متوجه این قضیه شد که کار او در وال استریت برای سلامتی او مضر است چون هیشه نشسته است و فعالیت بدنی ندارد.زمانی که یک ماه به 79 سالگی او مانده بود شروع به ورزش کردن کرد.او سفر خود را بعنوان یک فرد مسن در ورزش آغاز کرد با شعار فقط حرکت کن! یک رویکرد جدید برای تناسب اندام بعد از 50 سال. ”

چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

سن شروع ورزش

اکنون ، یک مطالعه جدید در ژورنال Frontiers in Physiology از آنچه جیم اوون شاهد دست اول آن است بیان می کند که: حتی اگر هرگز به طور منظم ورزش نکرده باشید و سن شما بیشتر شود، بدن شما توانایی یکسانی در ساخت توده عضلانی دارد.

 

ورزش را هر زمان که شروع کنید

تیمی در دانشگاه بیرمنگام در انگلستان توانایی مردان در ساخت توده عضلانی را با هم مقایسه کردند. آنها دو گروه را مورد بررسی قرار دادند: افراد بالای 60 سال که حداقل دو بار در هفته به مدت20 سال ورزش می کردند ، و افرادی که روال تمرین مداوم و منظم نداشتند.

چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

هرگز برای شروع ورزش دیر نیست

شرکت کنندگان 48 ساعت قبل ازمایش میکروسکپی بافت زنده انجام دادند و بعد از آن نوشیدنی با ردیاب ایزوتوپ  مصرف کردند و یک جلسه تمرین با وزنه انجام دادند، سپس ازمایش میکروسکپی بافت زنده دیگری انجام دادند. این نوشیدنی محققان را قادر ساخت تا ببینند پروتئین ها در عضله چگونه در حال رشد هستند. جواب این آزمایش این گونه بود که هر دو گروه در پاسخ به ورزش توانایی ساخت برابر عضلات داشتند.

این پژوهش به وضوح نشان می دهد مهم نیست که شما در طول زندگی خود یک مربی یا ورزش کار منظم بوده اید و چه نبوده اید: شما می توانید هر زمان که بخواهید ورزش راشروع کنید و از و آن استفاده کنید.بدیهی است که تعهد طولانی مدت به سلامتی و ورزش خوب، بهترین رویکرد برای رسیدن به سلامت در کل بدن است ، اما حتی شروع بعداً ورزش در زندگی به عقب انداختن ضعف عضلات مربوط به سن کمک خواهد کرد.

جو مازیلو Joe Masiello ، مربی و بنیانگذار مؤسسه آموزش شخصی Focus در شهر نیورک می گوید، اگرچه آنها آمادگی جسمانی بهتری دارند، وقتی هر دو گروه از تمرین خاص مقاومتی استفاده کردند، بدن ورزشکاران پروتئین را همزمان با افراد ورزش نکرده سنتز می کند و می توانند از آن استفاده کنند. او همچنین می گوید از نظر فیزیولوژیکی،بیشترین مزیت افراد جوان عضله سازی بیشتر نسبت به افراد مسن است.

صرف نظر از سن، اضافه بار تردیجی ضروری است. این بدان معناست که شما باید از محرک کافی( استرس ورزش) و تغییر مداوم برای ساخت عضلات – و نه فقط حفظ آن – استفاده کنید.

چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

چگونه ورزش کردن را شروع کنیم

تمرینات چگونه اثر می کنند

جیسون کارپ، مربی مستقر در کالیفرنیا Run-Fit و REVO₂LUTION RUNNING می گوید: شرکت کنندگان نتیجه گرفتند زیرا بدن در هر سنی به استرس بدنی(فعالیت بدنی، ورزش) واکنش نشان می دهد. هنگامی که محرک به بدن اعمال می شود، برای تعدیل استرس سازگاری ایجاد می کند. اکتین و میوزین دو پروتئین اصلی در داخل عضلات هستند که وظیفه انقباض عضلات را بر عهده دارند. آنها در حین تمرینات ورزشی بیشتر می شوند و پروتئین بیشتری ایجاد می کنند تا ماهیچه ها قوی تر شوند.

جیمی هیکی، یک مربی شخصی از پنسیلوانیا می گوید: روند ساخت عضلات از لحضه ایی شروع می شود که شما از عضلات می خواهید کاری چالش برانگیز و ناآشنا انجام دهند، خواه انتخاب یک دمبل، انجام یک فشار و یا فعالیت بر روی تردمیل باشد.

چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

ورزش سالمندان

استرس ورزش به سلولهای عضلانی یا الیاف عضلات آسیب می رساند. با ترمیم آنها توسط  بدن ، آنها از عضله قبل بزرگتر و قوی تر می شوند. به طور خلاصه تجریه و سابقه ی تمرین کننده تا هنگامی که مقاوت و چالش برای عضله وجود داشته باشد زیاد مهم نیست. تا هنگامی که برای عضله چالش وجود داشته باشد تغییر می کند.

در هفته های آغازین شروع یک تمرین جدید بیشترین افزایش قدرت در واقع نتیجه سنتز پروتئین عضلانی و هیپرتروفی نیست، آن نتیجه ی یادگیری سیستم عصبی بدن است که چگونه و چه هنگام شروع به کار کنند وقتی سلول های عضلانی مورد نیاز است. به عنوان مثال اولین باری که حرکت پرس سینه را انجام می دهید بازو های شما ممکن است باهم هماهنگ نیستند و شاید وزنه ها کمی به سمت طرفین حرکت داشته باشند. اما هنگامی که باردوم یا سوم این حرکت را اجرا می کنید. تمرین شما هماهنگتر و نرم تر است.و این کار سیستم عصبی شماست.

چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

تاثیر ورزش بر سالمندان

تازه کارها اگر بخواهند به طور مرتب ورش کنند باید از کجا شروع کنند؟

 

نقطه شروع خود را پیدا کنید و به صورت آرام و منظم به پیشرفت ادامه دهیددر طی ماه هایی که تمرین می کنید کمی به شدت یا وزن وزنه های خود برای استرس بر عضلات استفاده کنید. افراد تازه کار ممکن است میزان شدت و  نحوهی انجام حرکات به صورت صحیح را ندانند و  مطمئن نباشند که برای رسیدن  به یک تمرین خوب چه کاری باید انجام دهند یا در ابتدا ممکن است سعی کنند شدت زیادی وارد کنند یا زیاد تمرین کنند. به همین دلیل مشاوره با پزشک، کار با مربی  در باشگاه ها یا هر دو می تواند بسیار مفید باشد. همینطور بسیاری از بزرگسالان نمی دانند باید با تمرینات قدرتی یا به طور کلی ورزش را شروع کنند.

آنها می دانند که ورزش برای آنها مفید است، اما از این موضوع که صدمه ببیند هراس دارند، به خصوص اگر یک بیماری از قبل وجود داشته باشد که در بزرگسالان مسن رایج است مانند فشار خون بالا ، کمردرد یا جایگزینی مشترک،

یک فرد 40 ساله قادر خواهد بود تا با شدت بیشتری تمرین کند یا بتواند تمرینات هواری ( کاردیو یا قلبی عروقی) با شدت بیشتری انجام دهد زیرا حداکثر ضربان قلب با افزایش سن کاهش می یابد. یک فرد جوان احتمالاً در مقایسه با شخصی که در دهه 60 یا 70 فعالیت ورزشی خود را شروع کرده است ، مشکلات سلامتی کمتری برای تمرین دارد.

هر کس می تواند در هر سنی تمرین مستمر و مداوم خود را آغاز کند. همه ما می توانیم از فعالیت بدنی بهره مند شویم. تمرینات را می توان متناسب با شرایط هر فرد اصلاح کرد و این کار را برای هر کس عملی کرد.تأکید بر مزایای ذهنی ورزش، به ویژه برای بزرگسالان سالمند که افسردگی  در بین آنها شایع است، بسیار مهم است

چرا برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست

فواید ورزش سالمندان

ورزش کردن را آسان بگیرید.بسیاری از مردم  از این موضوع احساس ناراحتی می کنند که نمی دانند چه کاری باید انجام دهند، یا وقت ندارند، بنابراین به هیچ وجه کاری انجام نمی دهند.شما مجبور نیستند یک ساعت را در سالن ورزشی بگذرانید، یا تمرین های پیچیده ای را انجام دهید یا گجت های ورزشی گران قیمت و حرفه ایی بخرید.

مداومت یکی از مهمترین موضوعات در تمرینات و ورزش است تا ورزش یک عادت شود. هنگامی که این عادت سودمند در زندگی شما و برنامه روزانه تان جای گرفت. بنابراین شما می توانید مدت زمان، شدت و نوع ورزش را تنظیم کنید. شروع ورزش و تمرینات به آرامی و آهستگی از کلید های موفقیت است. شما نباید هنگامی که به باشگاه می روید، تمام تمرینات را در یک جلسه انجام دهید، مطالعات نشان داده اند که سه جلسه 10 دقیقه ای ورزش دارای مزایای یک جلسه 30 دقیقه ای مداوم است.

شروع به ورزش هیچ وقت دیر نیست. افرادی که بعداً در زندگی ورزش می کنند، نمی توانند باور کنند که چقدر بهتر به نظر می رسند و احساس خوبی دارند، به خصوص وقتی که دردهای مزمن آنها بعد سالها ناپدید شده است. ورزش نوعی دارو است.

منبع: healthline

 

مطالب مرتبط :

چگونه ورزش، رژیم و کنترل وزن باعث طول عمر می شود

14 تمرین هوازی جالب و آسان غیر از دویدن

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)