چگونه رژ لب را از لباس پاک کنیم

چگونه رژ لب را از لباس پاک کنیم

چگونه رژ لب را از لباس پاک کنیم

 

ممکن اسـت برای شما هم پیش آمده باشد که رژ لـبتان به لـباسـتان برخورد کرده باشد و باعث ایجاد لکه شده باشد.  لکه لوازم آرایشی به سادگی پاک نمي شود. در این مقاله ما روش هایی برای پاک کردن لکه رژ لـب به شما پیشنهاد مي دهیم، با ما همراه باشید.

 

مشکلات پاک کردن لکه رژ  از روی لـباس

رژ لـب در ترکیب خود مواد زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده رژ لـب معمولا به چند دسـته اصلی تقسیم مي‌شوند.

۱- روغن

۲- موم

۳- رنگدانه

در بدترین شرایط شما با سه دسـته از مواد سر و کار دارید و باید روش‌های برطرف کردن لکه ناشی از این مواد را بدانید. لکه‌های روغنی با مواد شوینده معمولی پاک مي‌شوند. موم و رنگدانه‌های رژ لـب نیاز به حلال‌های قوی‌تری دارند. یکی از مشکلات هنگام پاک کردن لکه‌های رژ لـب، این اسـت که معمولا این لکه‌ها دیر تشخیص داده مي‌شوند. این بدان معنی اسـت که لکه رژ لـب احتمالا روی پارچه تثبیت شده اسـت و پاک کردن آن زمانبر و سخت‌تر خواهد بود. همانطور که در مقالات پاک کردن لکه‌ها هميشه توصیه مي‌کنیم باید سرعت عمل داشته باشید و سریع اقدام به پاک کردن لکه از روی لـباس بکنید، زیرا بعد از تثبیت رنگ و نفوذ لکه به بافت پارچه راه سخت‌تری پیش رو خواهید داشت و ممکن اسـت به نتیجه دلخواه نرسید.

چگونه رژ لب را از لباس پاک کنیم

لکه رژ روی لـباس

روش های خانگی برای تميز کردن لکه رژ لـب از روی لـباس

قبل از هرچیز برچسب لـباس را به دقت بخوانید و بررسی کنید. ممکن اسـت روش‌هایی که برای پاک کردن لکه‌ها به کار مي‌برید به بافت پارچه آسیب برسانند به همين دلیل باید جنس پارچه و ویژگی‌های آن را بدانید. هر پارچه‌ای راه و روش مخصوص به خود را برای شسـتشو دارد، به همين دلیل هم ممکن اسـت لازم باشد برای تميز کردن لکه رژ لـب از روی پارچه های ظریف و حساس از یک حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید یا لـباس را به خشکشویی بسپارید. رژ لـب یک ماده آرایشی بر پایه روغن اسـت بنابراین شما باید از مواد پاک کننده ای اسـتفاده کنید که حلال روغن باشند. هميشه قبل از شسـتشوی لکه رژ لـب اقدام به لکه بری کنید.

چگونه رژ لب را از لباس پاک کنیم

چگونه رنگ رژ لـب را از لـباس پاک کنیم

مراحل پاک کردن لکه رژ از روی لـباس

لـباس آغشته شده به لکه رژ لـب را روی یک حوله کاغذی یا پارچه سفیدی که نگران رنگ گرفتنش نیسـتید بگذارید. باقیمانده رژ لـب را از روی پارچه پاک کنید تا مطمئن شوید لکه بیشتر روی پارچه پخش نمي‌شود.

1- لکه را با محلول خشک شویی غیر قابل اشتعال آغشته کنید. سپس روی آن دترژانت بمالید تا اینکه مرز لکه از بین برود. سپس در داغ ترین آب مجاز برای پارچه بشویید.

2 روی لکه را به سمت پایین روی کاغذ حوله ای سفید قرار دهید. و محل را با اسفنج آغشته به محلول خشک شویی پاک کنید. به دفعات دسـتمال را تعویض کنید. بگذارید خشک شود و آبکشی کنید.

3- محل را با محلول دترژانت غلیظ مالش داده و بشویید.

4- اگر لازم باشد عملیات را تکرار کرده و از سفید کننده مناسب جهت هر نوع پارچه اسـتفاده کنید (سفید کننده ای که کمتر به پارچه آسیب مي زند).

چگونه رژ لب را از لباس پاک کنیم

پاک کردن رژ لـب 24 ساعته

روش های دیگر پاک کردن لکه رژ لـب

اسپری مو: معمولا افشانه موی سر به خوبی عمل مي کند. لکه را به خوبی به آن آغشته کرده و سپس با قالـب صابون رختشویی و یا دسـتشویی روی آن بمالید و طبق معمول بشویید.

الکل : برای پاک کردن لکه رژ لـب از روی پیراهن و بلوز کمي الکل متیلیک به آن ها بزنید. هميشه قبل از امتحان موادی مثل الکل روی لـباس برچسب لـباس را بخوانید و ابتدا الکل را روی قسمتی از لـباس که مشخص نیسـت امتحان کنید تا مطمئن شوید که به بافت پارچه آسیبی نخواهد رسید.

جوش شیرین: با جوش شیرین و آبلیمو ضربه زده و بشویید.گر الکل هم لکه را پاک نکرد با یک قلمو یا مسواک کهنه جوش شیرین را روی لکه بمالید تا لکه کم کم کمرنگ شود و سپس پارچه را با مواد شوینده بشویید.

تینر نقاشی: مقداری تینر نقاشی روی آن ضربه بزنید و سپس با کمي صابون ظرفشویی بشویید آنگاه با آب داغ بشویید.

گلیسیرین: با قسمت های مساوی پارافین و گلیسیرین مالش داده و در آب صابون داغ بشویید.

خمير دندان: اگر لـباس شما با رژ لـب لک شده اسـت روی لکه خمير دندان بمالید و سپس لـباس را به طور کامل بشویید .

مایع ظرفشویی: برای پاک کردن لکه رژ لـب مقدار کمي مایع ظرفشویی روی لکه ریخته و سپسبا یک پارچه بمالید و با آب سرد آبکشی کنید. این مرحله را تکرار کنید تا لکه کامل پاک شود .

این مطلب چقدر مفید بود ؟