کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگیکاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

کاهش وزن برای همه دشوار است. اما بعد از ۴۰ سالگی می‌تواند یک مبارزه واقعی باشد. وقتی کاهش وزن برای زنان بالای 40 سال را در نظر بگیرید، باید تغییرات هورمونی، سبک زندگی و ملاحظات ورزشی را لحاظ کنید و ملاحظاتی را که هنگام رسیدن به سن خاصی با آنها روبه رو خواهید شد، اعمال کنید.

چه شما در چهل‌سالگی هستید و یا نزدیک به دهه چهارم  زندگی، کاهش وزن ممکن است. اما شما باید پیش رو برنامه‌ریزی کنید، هوشمندانه ورزش کنید و یک رژیم غذایی خوب پر از مواد مغذی بخورید که بدن شما را جوان و قوی نگه دارد. از این لیست بایدها و نبایدهایی را برای از دست دادن وزن بعد از چهل سالگی استفاده کنید، از جمله توصیه‌های غذایی، برنامه‌های غذایی و برنامه‌های تناسب اندام برای به دست آوردن و نگه داشتن بدنی که سزاوارش هستید.

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

زیبایی در چهل سالگی

دکتر خود را ببینید

زمانی که به سن 40 سالگی رسیدید، متوجه تغییرات مهمی در بدن خود می‌شود . البته برخی تغییرات مانند موهای خاکستری و چروک‌ها تغییرات زیبایی هستند که لزوما سلامت پزشکی شما را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند . اما تغییرات دیگری مانند افزایش وزن و یا افزایش وزن در مناطق خاصی از بدن می‌تواند بر طول عمر و زیبایی شما تاثیر بگذارد.

کاهش وزن ممکن است نقش بزرگی در سلامت کلی و توانایی شما در برابر سن داشته باشد. زمانی که برای آزمایشات سالیانه خود و یا قبل از شروع یک رژیم غذایی نزد پزشک خود می‌روید، با پزشک خود درباره اینکه چگونه وزن در بیماری های خاصی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و سرطان تاثیر می‌گذارد، صحبت کنید. سپس متوجه خواهید شد شوید که کاهش وزن ممکن است باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری ها و یا بهبود سلامتی شما شود.

در صورت کاهش وزن ممکن است خطر ابتلا به بیماری هایی را کاهش دهید یا حتی بتوانید مصرف برخی از داروها را متوقف کنید. داشتن این اطلاعات مهم ممکن است چون به شما هنگامی که در حال به چالش کشیدن خود با کاهش وزن هستید انگیزه می دهد.

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

کاملاً یائسگی را مقصر ندانید

آیا یائسگی بر وزن شما تاثیر می‌گذارد ? بسیاری از زنان قبل و بعد از یائسگی درگیر کاهش وزن هستند. افزایش وزن در این زمان ممکن است به تغییرات در هورمون‌های شما مرتبط باشد. اما این زمانی است که بسیاری از زنان در روتین روزمره خود تغییراتی ایجاد می‌کنند که ممکن است بر وزن آن‌ها تاثیر بگذارد.

به طور مثال، پس از ترک فرزندان از خانه، برخی زنان در طول روز دیگر مانند گذشته مشغول فعالیت‌های بدنی غیر ورزشی نیستند مانند حمل خواربار،حمل سبد لباس‌ها و سایر کارهای خانه. بسیاری از زنان شروع به لذت بردن از فعالیت‌های تفریحی خاص می‌کنند که می‌توانند به تغییرات در مقیاس هایی مانند خوردن بیشتر، لذت بردن از تعطیلات طولانی‌تر، یا صرف زمان بیشتر برای استراحت و خواندن کتاب باشد.

سبک زندگی خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که تغییر در عادات روزانه شما روی وزن شما تأثیر نمی گذارد. فعالیت روزانه خود را در نظر داشته باشید (اپلیکیشن ها) تا دریابید که چه مقدار کالری هر روز می سوزانید و مطمئن شوید که تعادل انرژی دریافتی و مصرفی شما به هم نخورده باشد. حتی می توانید میزان مصرف کالری خود را در طول روز ارزیابی کرده و در مواقعی که فعالیت کم تری دارید به فعالیت های خود بیافزاید. تغییرات ساده می تواند تفاوت زیادی در متابولیسم شما ایجاد کند.

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

زیبایی و جذابی ده چهل در زنان

اعتماد به نفس خود را بازیابی کنید

آیا سن روی اعتماد به نفس شما تأثیر گذاشته است؟  آیا از بدن خود احساس رضایت کمتری می کنید؟ یا آیا هنوز هم در کنار زنان جوان تر احساس اعتماد به نفس و جذاب بودن دارید. باور می کنید یا نه، سطح اعتماد به نفس در توانایی شما در کاهش وزن نقشی اساسی دارد.

جذابیت جنسی و اعتماد به نفس لازم نیست که با افزایش سن محو شوند. بسیاری از خانم ها می گویند که دهه 40 آنها سکسی ترین دهه  زندگی است. در این دهه اغلب زنان با اعتماد به نفس، احساس موفقیت حرفه ای و احساس شهوت می کنند. پس چرا از آن به نفع خود استفاده نمی کنید؟ اگر در دهه  چهارم زندگی تلاش می کنید بدن خود را تغییر شکل دهید یا وزن خود را کاهش دهید، اعتماد به نفس تازه و جذابیت جنسی به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

زمانی را صرف نوشتن در دفتر وقایع روزانه برای تایید تجربه، دستاوردها  و استعداد خود داشته باشید . به این فکر کنید که چگونه تجربیات زندگی‌تان و چالش‌هایی که بر آن‌ها غلبه کرده‌اید، می‌تواند به شما کمک کند تا در طول سفر کاهش وزن قدرتمندتر شوید. کاهش وزن بعد از 40 سالگی کمی آسان‌تر می‌شود زمانی که خود را به یاد آن تجربه و دانایی که طی سال‌ها به دست آورده‌اید، می‌اندازد .

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

برنامه های بعد از چهل سالگی در زنان

اهداف خود را نادیده نگیرید

مهم‌ترین قدم برای ایجاد یک برنامه کاهش وزن،نیاز به نشستن با قلم و کاغذ دارد.اما چرا ؟ طرح کاهش وزن مناسب با هدف شروع می‌شود.  داشتن هدف کاهش  وزن باعث کاهش وزن شما می شود و به شما کمک می کند تا در صورت سخت شدن برنامه در مسیر خود باشید. اهداف رفتاری کوتاه مدت (مانند خوردن هر روز 2-3 وعده غذایی سبزیجات) می تواند به شما در رسیدن به هدف کاهش وزن دراز مدت کمک کند.

مطمئن نیستید چطور اهداف قدرتمندی را تنظیم کنید که منجر به کاهش وزن شود ؟ یاد بگیرید که اهداف را هوشمندانه تعیین کنید . اهداف هوشمندانه خاص، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی، مرتبط هستند. آن‌ها توسط رهبران تجاری و مربیان انگیزشی به کار گرفته می‌شوند تا به هر کسی کمک کنند تا موفق‌تر ظاهر شوند.

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

زیبایی و جذابیت زنان در چهل سالگی

خواب کافی داشته باشید

زمانی که به درستی استراحت نمی‌کنید کاهش وزن خیلی سخت است. مطالعات نشان می‌دهند که ما به احتمال زیاد وقتی که خسته هستیم انتخاب‌های غذایی ضعیفی داریم . و هنگامی که خسته هستیم به احتمال زیاد ورزش نمی‌کنیم، بنابراین بسیار مهم است که تغییرات کوچکی در شب ایجاد کنید تا خواب بهتری داشته باشید.

با تنظیم یک برنامه شبانه که هر شب قبل از خواب انجام می دهید شروع کنید. می تواند یک دوش آرامش دهنده یا حمام باشد . ممکن است بخواهید تلفن همراه خود را خاموش کنید و آن را از اتاق خود دور کنید . بسیاری وسایل الکترونیکی ( مانند تلویزیون ) را از اتاق‌خواب بیرون می‌برند تا بهتر بخوابند.

سعی کنید هر روز صبح ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید حتی در آخر هفته و از دست نوشیدنی های قهوه پر کالری خلاص شوید و روش های رژیمی مناسب برای تقویت انرژی خود به کار بگیرید، مانند استفاده از آب یا چای گیاهی.

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

بهترین ورزش برای بانوان در چهل سالگی

تنها به تمرینات هوازی تکیه نکنید

در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی ممکن است بتوانید وزن خود را با یک برنامه پیاده‌روی و یا به سادگی با فعالیت بیشتر در طول روز کاهش دهید یا با کلاس‌های ایروبیک و فعالیت‌های هوازی لاغر تر شوید. اما اگر در مورد کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی جدی هستید، تمرین قدرتی و انعطاف‌پذیری را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید.

شما به سه نوع ورزش برای کاهش وزن و سالم ماندن نیاز دارید. دقت کنید که تمرینات هوازی(قلبی عروقی)، تمرینات قدرتی و کشش در برنامه هفتگی خود را وارد کنید . هر نوع ورزش منافع کاش وزن منحصر به فرد خود را فراهم می‌کند.

تمرینات قلبی و عروقی : (همچنین فعالیت هوازی نامیده می شود) به شما کمک می کند تا سلامت قلب را حفظ کرده و در هر جلسه کالری بیشتری بسوزانید.

تمرینات قدرتی : به شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری در طول روز مصرف کنید. ماهیچه‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارند تا حفظ شوند و سوخت و ساز شما وقتی آن‌ها را بسازید بالا می رود. ماهیچه‌ها همچنین به بدن شکل محکم ‌تری می‌ دهند.

تمرینات انعطاف پذیر : به شما در حفظ مفاصل سالم کمک می کند و می تواند در کاهش استرس نیز مفید باشد.

کاهش وزن و جوانی در زنان بعد از چهل سالگی

چهل سالگی در زنان

رژیم خود را تغییر دهید :

اهداف هوشمندانه، خواب بهتر، ارتباط با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و یک برنامه جامع ورزشی به شما کمک می کند تا در دهه 40 زندگی خود لاغر شوید، اما آنچه که می خورید بیشترین تأثیر را دارد. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید غذاهایی را که دوست دارید بخورید. اما ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشید.

دهه 40 زندگی زمان امتحان کردن رژیمهای غذائی برای کاهش وزن سریع نیست. شما از این باهوش تر هستید. برای سلامتی طولانی مدت، تندرستی، کاهش وزن و حفظ وزن به یک برنامه مشخص نیاز دارید.

هیچ برنامه غذایی واحدی وجود ندارد که برای همه کار کند . اما برنامه غذایی در چهل سالگی شما باید برنامه ایی باشد که بتوانید از آن برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود استفاده کنید. و به زندگی خود پایبند باشید. در حالی که بهترین رژیم غذایی برای همه وجود ندارد، ممکن است بهترین رژیم غذایی برای شما باشد .

سبک غذایی فعلی خود را ارزیابی کنید، در مورد تاریخچه رژیم گذشته خود فکر کنید و رژیم غذایی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. برنامه های رژیم غذایی تجاری را ارزیابی کنید یا برنامه غذایی خود را در خانه ایجاد کنید.

در بسیاری از موارد، بهترین رژیم صرفاً توجه و کنترل، افزایش مصرف غذاهای غنی از فیبر، خوردن پروتئین بیشتر و تبدیل به وعده های متوسط چربی های سالم است. همچنین می توانید برای تعیین نیازهای خود از یک ماشین حساب کالری استفاده کرده و سپس کالری را بشمارید تا در محدودهی مورد نیاز خود بمانید.

اگرچه این روشها مرسوم نیستند، اما بهترین روشها برای کاهش وزن بالای 40 سال (و در هر سنی) است که توسط متخصصان بهداشت و مطالعات علمی تعیین می شود.

 

مطالب بیشتر :

چگونه متابولیسم را افزایش دهیم؟

چگونه ورزش، رژیم و کنترل وزن باعث طول عمر می شود

5/5 - (4 امتیاز)