فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

 

سفره هفت سین نماد فرهنگ باستانی ماست که سال های سال این آیین باستانی را حفظ کرده و گرامی می داریم. اگر شما فرد با سلیقه منحصر به فرد هستید اصول فنگ شویی را در تزئین سفره هفت سین رعایت می کنید. البته جالب است بدانید فنگ شویی با باور های سنتی ما هماهنگ است و اصول آن رعایت شده است. با ما همراه باشید تا با این اصول آشنا شویم.

 

فنگ شویی و سفره هفت سین

سفره هفت سین در حکم مولد انرژی سازنده و حیاتی در خانه است و برای کارایی بیشتر آن، بهتر است روی پارچه ای مربع شکل، ترجیحا به رنگ های خاکی (تنالیته کرم) چیده شود. در کل، هنگامی که سفره در خانه پهن است و ساکنان در خانه هستند، بهتر است شمع های شمعدان ها روشن باشند.

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

هفت سین مدرن

سنجد در سفره هفت سین

سنجد نماد روابط کاری و خانوادگی است، اگر در سال گذشته چندان معاشرت نداشتید و تمایل دارید در سال پیش رو معاشرت خود را افزایش دهید، امسال ظرفی بزرگ برای سنجدهای خود انتخاب کنید.

تخم مرغ رنگی در سفره هفت سین

از دیگر عناصر سفره هفت سین باید به تخم مرغ رنگی اشاره کرد که بسیار اهمیت دارد، به خصوص برای زوج های جوان که می خواهند به زودی پذیرای عضوی جدید در خانواده ی خود باشند، ولی بدانید که باید از خالی کردن تخم مرغ ها و استفاده از پوست رنگ شده آن و یا تخم مرغ های پلاستیکی و سنگی و یا سفالی خودداری کنید.

شیک ترین تخم مرغ رنگی های هفت سین

 

سماق در سفره هفت سین

سماق به خاطر هم رنگ بودن با طلوع خورشید، یادآوری می کند که پس از هر سختی آسانی است! سماق را در سفره ی نوروز خود فراموش نکنید.

ماهی قرمز در سفره هفت سین

همان طور که در چند سال اخیر بحث غیر ایرانی بودن ماهی قرمز به عنوان سمبل سر سفره ی هفت سین بسیار مطرح شده، بهتر است به نشانه احترام به آب، در سرزمین های کم آب نظیر کشورمان، از سمبل ایرانی یعنی نارنج شناور در آب تنگ بلور استفاده کنید که تداعی گر جایگاه کره زمین در جهان هستی نیز هست.

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

 

سبزه در سفره هفت سین

سبزه نماد رویش دوباره و شروع دوباره است، ولی باید توجه کرد که حتما دور سبزه ها با روبا بسته شده باشد تا از آشفتگی آن جلوگیری شود.

سنبل در سفره هفت سین

سنبل و لاله نیز مثل سبزه یادآور رویش و تولدی دوباره در مفاهیم سفره هفت سین می باشد.

سنبل

سنبل و لاله نیز مثل سبزه یادآور رویش و تولدی دوباره در مفاهیم سفره هفت سین می باشد.

سرکه در سفره هفت سین

سرکه نمادی از صبر و بردباری در زندگی و سال پیش رو است.

سیب در سفره هفت سین

سیب سمبل سلامتی و عشق ساکنان خانه به یکدیگر است و باید به تعداد افراد خانه، سیب سالم و رسیده در سفره گذاشته شود. بهتر است در طول مدتی که سفره پهن است سیب ها خورده و سیب جدید جایگزین شود.

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

نمونه تزئین هفت سین با جام

کتاب در سفره هفت سین

کتاب بر سر سفره نوروز نماد حمایت و هم نماد دانش است.

سمنو در سفره هفت سین

سمنو سمبل برکت است و بهتر است برای تقویت و تکمیل نقش آن، همراه با شیرینی بر سر سفره آورده شود.

سکه در سفره هفت سین

کاملا مشخص است که سکه نماد ثروت است و چه بهتر که آن را به همراه گندم یا برنج سر سفره بیاوریم تا ثروتی را که به زندگی خود می آوریم پر برکت باشد.

سیر در سفره هفت سین

سیر نقش محافظ را در سفره ایفا می کند و خانه و ساکنان آن را از انرژی منفی و چشم زخم دور نگه می دارد.

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

مدل سفره هفت سین99

آینه در سفره هفت سین

آینه که در مکاتب مختلف فنگ شویی در مورد استفاده و عدم استفاده از آن توافق ندارند، ولی منطق استفاده از آن این است که افراد لحظه ی تحویل سال در آینه به خود نگاه کنند تا ببینند آیا توان رو به رو شدن با خود را دارند و از عملکرد خود در سال گذشته راضی هستند یا خیر.

آینه که در مکاتب مختلف فنگ شویی در مورد استفاده و عدم استفاده از آن توافق ندارند، ولی منطق استفاده از آن این است که افراد لحظه ی تحویل سال در آینه به خود نگاه کنند تا ببینند آیا توان رو به رو شدن با خود را دارند و از عملکرد خود در سال گذشته راضی هستند یا خیر. شما هم می توانید عکس سفره هفت سین تان را با چیدانه و در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با همه دوستداران به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از شما برای تزیین سفره هفت سین خود ایده بگیرند.

 

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

هفت سین لاکچری

بهتر است بدانیم

قبل از پهن کردن سفره هفت سین صدقه کنار بگذارید. (حتما حتما) گندم ، برنج و سکه نشانه ثروت و مکنته است و می توانید در جنوب شرق سفره بگذارید.

(پیشنهاد :یه ظرف گندم بذارید و توی اون رو سکه بذارید خیلی خوبه بعدا نتیجه ش رو می بینید.حداقل سه سکه)

پرتقال / نارنج (نارنج بهتره) شناور در کاسه آب است

( نمیگذاریم آب راکد بمونه هر روز آب کاسه را عوض می کنیم)

کتاب: هر کتابی که قبولش دارید رو بگذارید ، دانش همراه شما می شود. بهتر است در شمال شرق سفره قرار دهید.

سرکه: سمبل صبر است فرقی نمی کنه در کجا بگذارید.

سمنو: شیرینی و برکت سفره (از گندم)

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

عکس سفره هفت سین ساده

سنجد: سمبل محبت و نوع دوستی (میوه درخت عشق)
اگر می خواهید روابط گسترده تری داشته باشید سنجد بیشتری بگذارید. و بهتر است در جنوب غرب سفره قرار داشته باشد.

سیب: به نشانه سلامتی به تعداد آدمهای خانه در هفت سین می گذاریم و می خوریمش که خراب نشه (عشق به افراد خانواده) در قسمت شرق سفره گذاشته شود.

سیر: نگهبان سفره (نگهبان انرژی های خانه) سمبل سلامتی ولی از نوع جلوگیری از ورود انرژی های منفی و … ) که بهتر است در شرق سفره گذاشته شود.

سماق: سمبل طلوع دوباره، همرنگ خورشید در حال طلوع است و جنوب و یا شمال غرب سفره بگذارید.

سبزه: هیچوقت ارزن سبز نکنید (ارزن سمبل فقراست) گندم، عدس یا …

دورش را روبان می بندیم برای جلوگیری از نابه سامانی و بی نظمی و اینکه چگونه انرژی خوبی را در سال جدید برای خود و خانواده فعال سازیم.

فنگ شویی و تزئین سفر هفت سین

تزئین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی

کلام آخر

همانطور که در این مقاله خواندیم هر یک از اجزای سفره هفت سین نماد و سمبل هستند. در کنار سفره هفت سین هرسال با آغاز سال جدید آرزوهای خوبی برای دیگران و خود می کنیم و با آشنا شدن با سمبل هریک از این وسایل اکنون می دانیم که چه فرهنگ غنیی داریم که برای آغاز سال جدیدمان همچین سمبل هایی را گرد آوری کرده اند.

 

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟