آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرال

آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرالآزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست

آزمون زبان پی تی ای PTE) Pearson Test of English) یک آزمون زبان انگلیسی است که چند سال اخیر جز پیشرو ها در سطح بین المللی در زبان انگلیسی که برای تحصیل در خارج و مهاجرت استفاده می شود و حریفی برای آزمونهای آیلتس و تافل به شمار می رود و همانند آنها اعتبار جهانی دارد.

سازمان پیرسون Pearson که ناشر دیکشنر لانگمن Longman نیز می باشد، سال 1844 توسط ساموئل پیرسون تأسیس شده است و در حال حاضر به ‌عنوان بزرگترین شرکت خدمات آموزشی و بزرگترین ناشر کتاب در جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن، بریتانیا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن معامله می‌شود، این آزمون را طراحی کرده و پی تی ای (PTE) را به دو روش آکادمیک Academic و جنرال General برگزار می کند.

از سال 2009 آزمون آکادمیک پی تی ای توسط سازمان پیرسون راه اندازی شده است و توسط شورای پذیرش مدیریت فارغ التحصیلان (GMAC) سازمان مسئول GMAT (آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیل) تأیید شده است.

آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرالدلیل محبوبیت پی تی ای (PTE) :

پس از انشار این آزمون، توسط نزدیک به 6000 سازمان شناخته شد. به عنوان مثال، این آزمون برای استفاده توسط آژانس مرزی استرالیا و وزارت مهاجرت و شهروندی استرالیا برای درخواست ویزا تأیید شده است.

طرفداران این آزمون عمدتا کسانی هستند که قصد مهاجرت به استرالیا و نیوزلند را دارند و از زمانی که اداره مهاجرت استرالیا اعلام کرده است. پی تی ای (PTE) را هم به عنوان مدرکی برای صلاحیت مهارت زبان انگلیسی قبول می کند این مجبوبیت بیشتر نیز شده است البته دلایل دیگر بسیاری نیز دارد که در ادامه ی مطلب مشاهده خواهیم کرد.

اعتبار بین الملی آزمون پی تی ای (PTE) :

آزمون پی تی ای (PTE) آکادمیک Academic توسط GMAC مورد تأیید است. دانشکده تجارت لندن در انگلستان، دانشکده بازرگانی هاروارد، دانشکده کارشناسی ارشد دانشگاه استنفورد و دانشگاه ییل در ایالات متحده نمرات دانشگاهی PTE را می پذیرند.سایر موسسات در کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، فرانسه و چین نیز به کشور های پذیرش PTE پیوسته اند.

مدارس تجاری پیشرو مانند INSEAD و HEC Paris در فرانسه، IESE، مدرسه تجاری IE و ESADE در اسپانیا و SDA Bocconi در ایتالیا، دانشکده هنر و موسیقی نیز هستند که نمرات امتحان را می پذیرند.

آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرالآزمون پی تی ای (PTE) آکادمیک Academic :

به منظور ارزیابی آمادگی زبان انگلیسی افراد غیر بومی برای شرکت در یک برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاهی طراحی شده است. سازمان پیرسون Pearson در پاسخ به تقاضای مؤسسات، دولت ها و سایر سازمانها برای ایجاد یک روش دقیق تر برای آزمایش دانشجویان غیر بومی زبان انگلیسی که وارد دنیای آکادمیک زبان انگلیسی می شوند، این آزمون را ایجاد کرده است.

این امتحان مبتنی بر رایانه و هوش مصنوعی است و به زندگی واقعی انگلیسی که در محیط دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد، متمرکز است. یکی از مزیت های این روش این است که سلیقه های مختلف انسانی در نمره دهی به مخاطبان از میان برداشته شده است.

وقتی آزمون آکادمیک PTE را می گذرانید، آنچه می گویید توسط هوش مصنوعی (AI) در برابر هزاران پاسخ قبلی ارزیابی می شود. این بدان معنی است که شما فقط بر اساس آنچه می گویید درجه بندی شده اید، نه طبق لهجه و چیزهای دیگر.

با استفاده از فن آوری پیشرو آزمون آکادمیک PTE به همه انعطاف پذیری باورنکردنی می دهد و نتایج معمولاً فقط در 5 روز کاری اعلام می شود. آزمون در 250 مرکز در بیش از 50 کشور جهان ارائه می شود.

آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرالساختار آزمون آکادمیک PTE :

برای آزمون آکادمیک PTE، باید در یک مرکز آزمون معتبر پیرسون شرکت کنید. برای گوش دادن، خواندن و پاسخ دادن به سؤالات از رایانه و هدست استفاده خواهید کرد.

در طول جلسه سه ساعته آزمون، سه قسمت اصلی وجود دارد : صحبت کردن speaking و نوشتن writing و گوش دادن و خواندن (با هم) listening and reading. همچنین 10 دقیقه استراحت اختیاری بین قسمت های خواندن و گوش دادن listening and reading وجود دارد. در طول آزمون، بیست قالب سؤال متفاوت وجود دارد، از انتخاب چندگانه گرفته تا مقاله نویسی و تفسیر اطلاعات.

در آزمون آکادمیک PTE زندگی واقعی و انگلیسی دانشگاهی ارزیابی می شود، بنابراین گزیده هایی از سخنرانی ها را می شنوید، نمودارها و جدول ها را مشاهده خواهید کرد. شما در این تست طیف وسیعی از لهجه ها را خواهید شنید، از انگلیسی و آمریکایی گرفته تا افراد غیر بومی، بنابراین در معرض لهجه هایی قرار خواهید گرفت که در زندگی روزمره با آنها روبرو خواهید شد.

قسمت 1: صحبت کردن speaking و نوشتن writing  

در این قسمت مهارتهای گفتاری و نوشتاری خود را آزمایش خواهید کرد. زمان داده شده به این بخش 77-93 دقیقه است. برای ارزیابی صحبت کردن، مهارتها و توانایی شما در تولید مکالمه انگلیسی در یک محیط دانشگاهی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

در بخش نوشتن نیاز است تا با استفاده از گرامر و هجی صحیح، پاسخ هایی را به زبان انگلیسی دانشگاهی بنویسید.

قسمت 2: خواندن Reading

در این قسمت مهارتهای خواندن خود را آزمایش خواهید کرد.(32 – 40 دقیقه) این بخش تک زمانه بسته به ترکیبی از موارد شامل 15-20 مورد مهارت مستقل و یکپارچه است. قالب های مختلف پاسخ از جمله پاراگراف های چند گزینه ای، ترتیب مجدد و پر کردن جاهای خالی، نوشتن و گوش دادن به اطلاعات ارائه شده به زبان انگلیسی طراحی شده اند. از آنجا که PTE Academic یک آزمون مهارت یکپارچه است،در این بخش از آزمون مهارت های نوشتن writing را نیز ارزیابی می کنند.

قسمت 3: گوش دادن listening

شامل سؤالاتی که بر اساس کلیپ های صوتی یا تصویری مبتنی بر پخش خودکار است (45 – 57 دقیقه). هر کلیپ صوتی یا ویدیویی را فقط یک بار می شنوید، بنابراین با دقت گوش دهید. شما مجاز به یادداشت برداری هستید. برای هر سوال می توانید میزان صدا را تنظیم کنید.

آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرالآزمون پی تی ای (PTE) جنرال General :

آزمون پی تی ای جنرال ( General PTE) که قبلاً با عنوان London Test of English General شناخته می شد، یک برنامه ارزیابی جامع و منسجم است که تمام سطوح چهارچوب مشترک اروپایی (CEF) را در بر می گیرد. این فرصت را می دهد تا افراد نقاط قوت مهارت زبان خود را شناسایی كنند و پیشرفت، موفقیت خود را در طول زمان پیگیری كنند.

توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دنبال یک آزمون انگلیسی شناخته ‌شده بین‌المللی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از مهارت زبانی خود را برای سفر، آموزش بیشتر و یا افزایش چشم اندازه‌ شغلی را برای خود بسازند. مجموعه ای از شش تست در سطوح مختلف است (A 1، 2 ، 3 ، 4 ، 5) و دارای آزمون شفاهی نیز می باشد.

افراد می توانند با توجه به توانایی زبان انگلیسی خود، سطح آزمون را انتخاب کنند و هر چهار مهارت (گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن) را ادغام کنند و بر ارزیابی توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی تمرکز دارد تا مهارت های آزمون.

آزمون جنرال فقط سه بار در سال انجام می شود، در حالی که آزمون آکادمیک در طول سال، یعنی 360 روز انجام می شود.

***در مورد ویزا برای ورود به دانشگاه‌ها به پی تی ای (PTE) آکادمیک Academic نیاز دارید.***

آزمون پی تی ای (PTE) در ایران :

این آزمون فعلا در ایران برگزار نمی شود اما شما می توانید به وب سایت به ادرس https://pearsonpte.com/the-test/test-centers-and-fees/ رفته و فهرست کشور های برگزار کننده این آزمون در نزدیکی ایران را به آسانی پیدا کنید.

آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرالآزمون Mock PTE چیست؟

Mock PTE یک آزمون استاندارد است که کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بهبود ببخشید و یک تجربه‌ ی واقعی از آزمون PTE داشته باشید. تست‌ها و سوال های طراحی شده در این آزمون به خوبی چهار مهارت‌ گوش دادن،‌ خواندن،‌ صحبت کردن و نوشتن را بررسی می‌کند. تست‌های ماک در حقیقت بیشتر برای تمرین و کسب نتیجه بهتر در آزمون نهایی طراحی و برگزار می‌شوند. با استفاده از Mock Test زبان‌آموزان و معلمان می توانند نتیجه نهایی را پیش بینی کنند و در صورت نیاز به بالاتر بردن نمره و کسب نتیجه بهتر در آزمون نهایی کمک کنند.

آزمون زبان پی تی ای (PTE) چیست | آکادمیک و جنرال

تفاوت و مزایای آزمون PTE نسبت به آزمون آیلتس IELTS

دشواری آزمون IELTS در مقایسه با آزمون  PTE یکسان است.  این آزمون ها از دیگری ساده تر نیستند. هر دو آزمون درجه سختی مشابهی دارند و نیازمند این است که فرد شرکت‌کننده از دانش کافی در مورد فرمت این تست‌ها برخور دار باشد و همچنین مهارت‌های زبانی خود را به طور صحیح، پایه‌ای و اساسی تقویت کند.

تفاوت ها و مزایا به شرح زیر است :

منصفانه و ایمن، آزمون پی تی ای PTE مبتنی بر هوش مصنوعی است و از طریق کامپیوتر برگزار می شود و دیگر سلیقه های انسانی در نتیجه در نظر گرفته نمی شود، در حالی که آزمون آیلتس به روش های مرسوم و قدیمی (ممتحن، کاغذ و مداد) برگزار می شود.

نتایج سریع، اگر در کسب نتیجه عجله دارید می توانید در آزمون PTE شرکت کنید چونکه در اعلام نتایج سرعت فوق العاده ایی دارد، تنها ظرف مدت 5 روز کاری. در حال که برای آیلتس بسیار متغیر است و بین یک تا سه هفته متغییر است.

آزمون انعطاف پذیر، این آزمون در 360 روز سال و آزمون در 250 مرکز در بیش از 50 کشور جهان ارائه می شود.

یکی دیگر از تفاوت ها کشور مبدا و دانشگاهایی که می خواهید در آن تحصیل کنید است. آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که شما از دانش و مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید.

اعتبار آزمون های تافل، ایلتس و پی تی ای همگی دو سال است و برگزار کنندگان بر این اعتقاد هستند بعد از گذشت این دو سال شخص ممکن است دچار فراموشی شود و از آنجا که ماهیت زبان فرار است نیاز به اثبات سطح وجود دارد.

نحوه ثبت نام :

برای ثبت نام در این آزمون می بایست در وب سایت پیرسون به آدرس http://pearsonpte.com/book ثبت نام کنید. برای خود حساب کاربری ایجاد نمایید و اطلاعات خود را در آن به درستی و با دقت وارد کنید.

 

4.7/5 - (25 امتیاز)