نکات انتخاب و خرید ژل شستشوی صورت

نکات انتخاب و خرید ژل شستشوی صورتنکات انتخاب و خرید ژل شستشوی صورت

یکی از مهم ترین مراحل رسیدگی و حفظ پوست، پاکسازی پوست است. آب به تنهایی نمی تواند آلودگی های روی پوست شما را پاک کند. استفاده از صابون هم برای پوست مفید نیست. بهتر است برای پاک کردن پوست خود از مواد آرایشی یا آلودگی ها از ژل شستشوی صورت استفاده کنید. در این مقاله ما نکات انتخابو خرید ژل شستشوی صورت را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

چرا باید پاکسازی پوست را انجام دهیم ؟

آلودگی های روی پوست رو نميشه با آب خالی از بین ببـریم. بـرای اینکار بـهتره از پاک کننـده ها استفاده بکنیم ولی بـه نظر شما صابون ميتونه کار درست رو انجام بده؟ خیلی از خانم ها بعد استفاده از صابون هميشه در مورد خشکی و شکننـدگی پوستشون شاکی ميشن پس بیایـد بـرای پوستمون کـه خیلی بـرامون مهمه و نشان دهنـده شادابی و نشاط ما هست بیشتر هزینه کنیم و خودمون رو دوست داشته باشیم. اگر پوست رو درست پاکسازی نکنیم سطح انتی اکسیـدان ها کاهش پیـدا کرده و موجب پیری زودرس خواهیم شد. ما بـهتون استفاده از ژل شستشوی صورت رو پیشنهاد مي کنیم.

چرا بـرای پاکسازی پوست از ژل شستشوی صورت باید استفاده کرد؟

همانطور کـه قبلا اشاره کردن آب نمي توانـد آلودگی های روی پوست را کاملا از بین ببـرد. با استفاده از پاک کننـده های جایگزین پوست پاکسازی شده و راه تنفسی پوست باز مي شود. بخصوص در زمان استراحت پوست شما بایـد تميز باشد در غیر اینصورت صب با پوستی خسته از خواب بیـدار مي شویـد.

اگر پوست شما در دراز مدت پاکسازی نشود بدنبال آن شاهد کک و مک و چروک های زیادی روی پوست خواهیـد بود. اگر از همين امروز ژل شستشوی صورت را جایگزین آب و صابون کنیـد با بالا رفتن سن هم کار راحت تری بـرای پیشگیری از چین و چروک صورت خواهیـد داشت. زیرا ژل های شستشوی صورت دارای مرطوب کننـده مي باشنـد و این خود عامل مهم بـرای جلوگیری از پیری زودرس مي باشد.

نکات انتخاب و خرید ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت آبرسان

بـر چه اساسی ژل شستشوی صورت را انتخاب کنیم؟

در جواب این پرسش بایـد بگوییم نخیر، انتخاب ژل شستشوی مااسب پوست خیلی مهم مي باشد. بـرای این کار اول بایـد نوع پوست خود را بشناسیـد سپس با توجه بـه فصلی کـه در آن قرار داریـد انتخاب کنیـد. بـرای مثال در فصولی کـه آب و هوا معتدل و آلودگی کمتر است از پاک کننـده های ملایم و در فصل زمستان از پاک کننـده قوی بـر پایه روغن استفاده کنیـد.

روی تمامي محصولات ژل شستشوی صورت توضیحات دقیقی نوشته شده است کـه این محصول با این رایحه مااسب پوست نرمال یا خشک و چرب مي باشد. تعدادی از این پاک کننـده ها نیز بـرای پوست مختلط مااسب مي باشنـد. پس حتما با توجه بـه توضیحات روی پاک کننـده ژل شستشوی مخصوص بـه خود را انتخاب کنیـد.

ویژگی های ژل شستشوی صورت مخصوص پوست چرب :

پوست های چرب جزو حساسترین نوع پوست مي باشنـد کـه با انتخاب اشتباه مي تواننـد بـه پوست صورت آسیب جدی بزننـد. یکی از مواردی کـه بایـد در انتخاب آن دقت کننـد ژل شستشوی صورت مي باشد. اولین موردی کـه بایـد در زمان انتخاب پاک کننـده مد نظر داشته باشیـد استفاده یکی از مواد زیر در محصول مورد نظر مي باشد. سالیسیلیک اسیـد، گلیکولیک اسیـد، بنزوئیل پراکسیـد

ویژگی های ژل شستشو بـرای پوست خشک :

آبـرسانی بـرای پوست‌های خشک بـه خودی خود کـه فاقد چربی و آب کافی هستنـد دشوار است. این نوع پوست‌ها در زمستان و فصل سرما بیشتر بایـد مورد توجه قرار گیرنـد تا خشک و سفت نشونـد. بنابـراین در زمستان نیاز از تا از روغنی بـرای مرطوب کردن پوست صورت استفاده کنیم کـه گاها احتمال دارد در طول روز چنـدین بار این کار را تکرار کنیـد.

پس در انتخاب پاک کننـده صورت بـرای پوست‌های خشک بـه فصلی کـه قرار است استفاده شود دقت کنیـد کـه اگر زمستان است و از کرم‌ها بـرای مرطوب کردن استفاده مي کنیـد ژل شستشو دهنـده مناسب پوست چرب را بایـد انتخاب کنیـد.

مطالب بیشتر : برای رشد سریع ابرو چه روغنی بهتر است

نکات انتخاب و خرید ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت پوست چرب

ژل پاک کننـده بـرای پوست حساس :

پوست بیشتر افراد واکنش‌های مختلفی نسبت بـه مواد آرایشی خاص مثل صابون‌ها، لوسیون‌ها و سایر محصولات آرایشی و بـهداشتی، حتی بـه صورت خانگی دارنـد و از این رو فکر مي‌کننـد کـه پوست حساسی دارنـد. اما این باور لزوماً درست نیست.

گاهی اوقات استفاده بیش از حد از یک محصول خاص یا فقط استفاده از یک محصول اشتباه باعث تحریک پوست شده و باعث ایجاد این باور مي‌شود. این افراد بـهتر است از پزشک متخصص پوست مشورت کرده و محصول مناسبی کـه بـرای پوست آنها مناسب است انتخاب کننـد.

ویژگی های ژل شست و شو بـرای پوست های مختلط :

بـرخی افراد هستنـد کـه پوست صورت آنها در نواحی مختلف حالت گوناگونی دارد. بـه عنوان نمونه خود من در پیشانی دارای پوست کاملاً چرب و در مقابل پوست گونه‌ها و دماغ دارای حالت طبیعی و تقریباً خشک هستنـد.

این افراد بایـد از ژل پاک کننـده ملایم استفاده کننـد کـه بـرای هر دو نوع پوست مناسب هستنـد. این نوع پاک کننـده‌ها سبوم زیادی را از بین نبـرده و در نتیجه اگر بعد از شستشو متوجه شدیـد کـه پوست شما سفت شده است نشان از این دارد کـه عمل شستشو را زیاد از حد انجام داده‌‌ایـد.

مزایا استفاده از ژل شستشوی صورت :

ژل شستشوی صورت حاوی موادی مي باشد کـه خاصیت ضدباکتریایی داشته و پوست شما را تميز و عاری از هرگونه باکتری مي کننـد. بعد از شستشو پوستی صاف و نرم خواهیـد داشت. ماافذ پوست را بسته و جریان خون را بیشتر مي کنـد. با افزایش گردش خون اکسیژن بیشتر بـه پوست رسیـده و پوستی سالم تر خواهیـد داشت.

ژل‌های شست و شو گزینه‌ی بسیار خوبی بـرای پاکسازی پوست‌های چرب و دارای آکنه است. این افراد با استفاده از ژل های شستشو، علاوه بـر رفع آلودگی ها و چربی های اضافی از روی پوست، مي‌تواننـد از خواص کمک درمانی این محصولات نیز جهت بـهبود جوش های خود بـهره منـد شونـد زیرا ژل ها با غلظتی کـه دارنـد با سطح پوست تماس داشته و فرصت بیشتری دارنـد تا مواد مفیـد و ضدجوش خود را بـه درون پوست نفوذ دهنـد.  یادتان نرود جوش های سرسیاه هشداری است تا حتما از پاک کننـده های پوست استفاده کنیـد.

استفاده از این محصولات نه تنها آسیبی بـه پوست وارد نمي کنـد بلکـه با ترکیبات بسیار ارزشمنـدی کـه در فرمول ساخت آنها بـه کار رفته است موجب نرمي، لطافت و حفظ رطوبت آن ميشونـد. پاک کننـده ها بـر اساس کاربـرد هایی کـه دارنـد بـه محصولات متنوعی تقسیم بنـدی شده انـد کـه شما مي توانیـد بـر اساس نوع پوست و کاربـرد آن، محصوص مورد نظر خود را انتخاب کنیـد.

نکات انتخاب و خرید ژل شستشوی صورت

بهترین ژل شستشوی صورت ایرانی

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت :

بعد از خیس کردن صورت مقدار کمي از ژل شستشوی صورت را کف دست ریخته و بـه پوست صورت خود بمالیـد و کامل ماساژ دهیـد. بعد از چنـد دقیقه آبکشی کامل انجام دهیـد. اگر پوست شما چرب مي باشد حتما بـه نسبت ميزان چربی پوست و داشتن آکنه مي توانیـد با استفاده از انگشتان یا لیف لایه بـردار و یا فیس بـراش استفاده کنیـد.

توصیه مي کنیم بـرای پاک کردن تمام آلودگی از عمق پوست، از تونر استفاده کنیـد. نکته مهمي کـه وجود دارد حتما ژل شستشوی صورت مااسب پوست خود را انتخاب کرده و استفاده کنیـد. بعد از شستشو بـهتر است با یک مرطوب کننـده پوست صورت را ماساژ دهیـد.

در تابستان روزی سه بار و در زمستان روزی دو بار از ژل شستشوی صورت استفاده کنیـد. هرگز بعد از شستشو زیر نور خوشیـد نرین و از ضد آفتاب مااسب استفاده کنیـد. دمای آب رو خیلی گرم یا خیلی سرد نکنیـد. هرگز بعد از شستشو صورت رو محکم خشک نکنیـد. با حوله ای نرم و بـه صورت ضربـه ای نرم صورت رو بگیرین. بـرای پاکسازی کامل پوست مي توانیـد از تونر نیز استفاده کنیـد.

نکات مهم درباره ژل شستشوی صورت :

اگر نوع پوست خود را خوب نمي شناسیـد نوع ملایم و ضدتحریک اون رو انتخاب کنیـد. ژلی کـه زیاد کف کنه دلیل خوب بودنش نیست. ژلی خوب هست کـه تاثیر پاک کننـدگی خوبی داشته باشه نه کف زیاد. ترجیحا از ژل های بدون بو و ملایم استفاده کنیـد. از ژل شستشوی صورت بـرای پاک کردن ارایش استفاده نکنیـد.

نکات انتخاب و خرید ژل شستشوی صورت

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست مختلط

کلام آخر :

رسیدگی به پوست بسیار مهم است و یکی از نشانه های سلامتی داشتن پ.ستی شاداب است .استفاده از ژل شست و شوی صورت به شما کمک می کند. در بالا نکاتی برای انتخاب و خرید ژل شست و شوی صورت را برای شما عنوان کردیم، امیدواریم مفید باشد.

مطالب بیشتر :

فواید روغن زیتون برای قلب، روغنهای سالم برای آشپزی

اسکراب خانگی صورت برای انواع پوست ها

5/5 - (1 امتیاز)