مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیونمکمل رنگ قهوه ای در دکو راسیون

 

رنگ قهوه اي يک از رنگهاي قوي ،منعطف و پر طرفدار در دکوراسيون به حساب مي آيـد. البته رنگ قهوه اي به تنهايي يک رنگ کسل کننـده است اما با ست رنگهاي ديگر يکي از بهترين انتخاب ها بـراي دکوراسيون مي شود. شما مي توانيـد با ست رنگهاي ديگر با قهوه اي حساي متفاوتي در شما ايجاد کنـد ماننـد شادي ، آرامش و… شما با استفاده از اين ست رنگها يک دکوراسيون شيک و زيبا بـراي منزلتان ايجاد کنيـد

 

رنگ قهوه اي با چه رنگي ست مي شود ؟

رنگ قهوه‌اي يکي از بهترين و پرکاربـردترين رنگ‌ها بـراي دکوراسيون است. اغلب افراد تصور مي‌کننـد استفاده از رنگ قهوه‌اي در فضاي داخلي بسيار خسته کننـده است، اما انتخاب صحيح رنگ‌هاي مکمل و استفاده درست و بجا از اين رنگ مي‌توانـد تداعي کننـده محيط‌هاي سنتي و دنج باشد. ما در اينجا به معرفي ست‌هاي مناسب مي‌پردازيم.

 

رنگ قهوه‌اي از نظر روانشناسي

رنگ قهوه‌اي جزء رنگ‌هاي خنثي و گرم محسوب مي شود. به لحاظ روانشناسي اين رنگ حس آرامش و امنيت را به انسان منتقل مي‌کنـد. افراد‌، تحت تاثير رنگ قهوه‌اي تصميمات بهتر و واقع بينانه تري مي‌گيرنـد از اين رو در اغلب محيط‌هاي اداري از اين رنگ استفاده مي‌شود.

 

ويژگي‌هاي رنگ‌ قهوه‌اي

استفاده از رنگ قهوه‌اي محاسن زيادي دارد که در اينجا به تعدادي از آن‌ها مي‌پردازيم:

اولين و مهم‌ترين ويژگي طيف رنگ قهوه‌اي اين است که استفاده از اين رنگ در اغلب سبک‌هاي دکوراسيون‌‌ از سنتي تا مدرن قابل استفاده است.
دومين ويژگي مثبت اين رنگ اين است که پتانسيل ست با اغلب رنگ‌ها را دارد. از اين جهت دست شما بـراي انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان باز است.
سومين ويژگي رنگ قهوه‌اي اين است که تابع مد نبوده و هميشه يکي از رنگ‌هاي پرطرفدار است.
چهارمين ويژگي که بسياري از خانم‌هاي خانه‌دار را به استفاده از اين رنگ مشتاق مي‌کنـد اين است که نظافت آلودگي‌هاي ناشي از بازي کودکان و… راحت‌تر است.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

مبل قهوه ای با چه رنگی ست می شود

اما رنگ قهوه‌اي با چه رنگ يا رنگ هايي ست مي‌شود؟

رنگ قهوه‌اي، از ست دو رنگ قرمز و سبز به وجود مي‌آيـد، اما درواقع از ست رنگ‌هاي مختلف مي‌توان به رنگ قهوه‌اي رسيـد. يکي از آن‌ها ست رنگ‌هاي نارنجي و آبي است. غرض از يادآوري اين نکته اين است که همان طور که در مطلب چه رنگ‌هايي با هم ست مي‌شونـد نيز اشاره شد، يکي از راه‌هاي پيـدا کردن ست رنگ‌ها شناختن رنگ‌هاي پايه مي‌باشد

 

ست قهوه‌اي و کرم

يکي از پرطرفدارترين و مشهورترين ست‌هاي اين رنگ، کرم و قهوه‌اي است. اگر به دنبال يک ست رنگي خاص و شيک هستيـد ست کرم قهوه‌اي انتخاب مناسبي است. استفاده از رنگ کرم به عنوان مکمل رنگ قهوه‌اي سبب روشن شدن فضاي اتاق مي‌شود. يعني چيزي هماننـد تصوير مبلمان چرم قهوه اي زير که به زيبايي با رنگ کرمي ست شده‌انـد.

رنگ هاي کرم، کرم مايل به زرد  با تم قهوه اي هماهنگ هستنـد و به آن حس زنـده بودن مي دهنـد. اين ست رنگي انعطاف پذيري کمي دارد اما منحصر به فرد و شيک مي باشد و به دکوراسيون پذيرايي شما ظاهري خاص و فوق العاده مي دهد. به ياد داشته باشيـد استفاده از رنگ قهوه اي در دکوراسيون اتاق پذيرايي بايـد با رنگ هاي مکمل مناسبي صورت گيرد.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

مبل کرم قهوه ای

ست قهوه‌اي و سفيـد

بـراي پاسخ به اين سوال که رنگ قهوه اي با چه رنگي ست مي‌شود بايـد گفت يکي از بهترين رنگ‌ها رنگ سفيـد است. تضاد موجود بين رنگ‌هاي قهوه‌اي و سفيـد سبب جذابيت بيشتر و خاص بودن اين ست مي‌شود. استفاده از اين دو رنگ در کنار هم حس راحتي و آرامش را به انسان منتقل مي‌کنـد. ويژگي خوب اين ست اين است که هريک از رنگ‌ها به صورت مجزا ديـده مي‌شونـد. استفاده از اين ست در سبک‌هاي مدرن و کلاسيک که دو نمونه از سبک‌هاي دکوراسيون داخلي رايج به شمار مي‌رونـد، رواج دارد.

استفاده از رنگ سفيـد يخچالي در کنار رنگ قهوه اي ستي دراماتيک و خاص مي باشد و حس دعوت کننـده را به فضاي داخلي خانه القا مي کنـد. اين ست رنگي هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسيک کاربـرد دارد.

 

ست قهوه‌اي و رنگ مسي

رنگ‌هاي قهوه‌اي و مسي جزء رنگ‌هاي مشابه محسوب مي‌شونـد. سعي کنيـد از رنگ مسي در حد ايجاد سايه استفاده کنيـد. اين ست آسان‌ترين انتخاب بـراي دکوراسيون است. استفاده از اين رنگ سبب مي‌شود تا فضاي اتاق بزرگتر به نظر بـرسد.

 

ست قهوه اي و آبي

قطعا يکي از نوستالژ‌هاي زمان کودکي هريک از ما حوض کوچک آبي رنگ و درختان بزرگي بوده که کودکيمان، گرد آن گذشت. قرار گرفتن اين دو رنگ در کنار هم در ذهن بسياري از ما جاي گرفته است. با توجه به اينکه رنگ قهوه‌اي جزء رنگ‌هاي خنثي و گرم محسوب مي‌شود و از آنجا که رنگ آبي جزء رنگ‌هاي سرد است، به همين دليل اين دو رنگ در کنار هم حس آرامش را به انسان منتقل مي‌کننـد.

 

ست قهوه‌اي و قهوه‌اي سوخته

يکي ديگر از پاسخ‌هايي که مي‌توان به اين سوال که رنگ قهوه اي با چه رنگي ست مي شود داد، رنگ قهوه‌اي سوخته است. به کاربـردن رنگ‌‌هايي که در يک طيف قرار مي‌گيرنـد زيباي خاص خود را دارد. به کارگيري قهوه‌اي روشن در کنار قهوه‌اي سوخته يکي از اين ست‌هاست.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

رنگ ست با قهوه ای سوخته

ست قهوه‌اي و سبز

ست رنگ‌هاي قهوه‌اي و سبز، ستي است که به وفور در طبيعت، شاهد آن هستيم. بنابـراين استفاده از اين ست، در دکوراسيون منزل دور از ذهن نبوده است. اگر به دنبال رنگي هستيـد که حس تازه‌اي به فضاي اتاق قهوه‌اي شما بدهد، رنگ سبز انتخاب درستي است. از آنجا که اين رنگ جزء رنگ‌هاي سرد مي‌باشد حس تازگي را به انسان منتقل مي‌کنـد. وجود اين دو رنگ در کنار هم سبب ايجاد کنتراست زيادي مي‌شود که به هرچه زيباتر شدن منزل شما کمک مي‌کنـد؛ يعني همان نکته‌اي که در مطلب ست کردن رنگ سبز نيز به آن اشاره کرديم.

 

ست قهوه‌اي و مشکي

احتمال دارد تصور کنيـد که استفاده از دو رنگ قهوه‌اي و مشکي سبب تاريک شدن فضاي داخلي اتاقتان شود، اما اگر بـراي مبلمان خود، از رنگ‌هاي روشن و خنثي استفاده کنيـد مي‌توانيـد يک فضاي آرام و شيک را به وجود بياوريـد.

 

ست قهوه‌اي و زرد

رنگ قهوه‌اي با چه رنگي ست مي‌شود؟ يکي از اين رنگ‌ها رنگ زرد است. اگر نگران هستيـد که اتاقتان با استفاده از رنگ قهوه‌اي، تاريک به نظر بـرسد مي‌توانيـد از رنگ زرد استفاده کنيـد. شما مي‌توانيـد با به کار بـردن چنـد قطعه از اين رنگ در دکوراسيون منزل خود تاثير آن را حس کنيـد. نکته‌اي که بايـد در بکارگيري از رنگ زرد مد نظر قرار دهيـد اين است که در استفاده از اين رنگ زياده روي نکنيـد.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

ترکیب رنگ قهوه ای با رنگهای دیگر

ست قهوه‌اي و نارنجي

ست و ست کردن رنگ‌ها از قواعد خاصي پيروي مي‌کنـد که بـراساس قواعد رنگ‌هاي قهوه‌اي و نارنجي در زمره رنگ‌هاي مشابه قرار مي‌گيرنـد. اين دو رنگ باهم دو ويژگي مشترک دارنـد که سبب تشابه آن‌ها مي‌شود. اول گرم بودن و دوم استفاده از رنگ قرمز در هردو. طراحان دکوراسيون با هدف القاء حس راحتي و صميميت به انسان از اين ست استفاده مي‌کننـد. اگر علاقه داريـد که با با اين قواعد بيشتر آشنا شويـد، پيشنهاد مي‌کنيم مطلب نقش رنگ در دکوراسيون داخلي را نيز مطالعه کنيـد.

استفاده از وسايلي به رنگ هاي نارنجي اتاق پذيرايي قهوه اي رنگ منزل شما را سرزنـده و جوان مي کننـد و به آن ظاهري مدرن مي بخشنـد. چنين ست هاي رنگي تحسين بـرانگيز هستنـد. نور سفيـد و طبيعي نيز فضا را روشن تر و بزرگتر نشان مي دهد.

 

ست قهوه‌اي و قرمز

عنصر اصلي تشکيل دهنـده رنگ قهوه‌اي، قرمز است. اگر صرفا از دو رنگ قهوه‌اي و قرمز در کنار هم استفاده کنيـد قطعا با محيطي دلگير و خسته کننـده روبـرو خواهيـد شد؛ بهتر است بـراي استفاده از اين رنگ‌ها در دکوراسيون از يک رنگ سوم ماننـد سفيـد يا کرم بـراي تلطيف فضا بهره بگيريـد. بـراي مثال همان طور که در عکس زير مشاهده مي‌کنيـد، در خانه‌اي شيک مبلمان قهوه اي رنگ به زيبايي هرچه تمام‌تر با کوسن‌هاي ست رنگ قهوه‌اي همراه شده‌انـد.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

رنگ فرش مناسب برای مبلمان قهوه ای

ست قهوه‌اي و طلايي

درست است که به کارگيري قهوه‌اي و طلايي در کنارهم ستي تکراري و قديمي است، اما با استفاده درست و به جا هنوز هم چشم‌ها را خيره مي‌کنـد.

 

ست قهوه‌اي و صورتي

استفاده از رنگ صورتي در کنار قهوه‌اي مي‌توانـد لطافتي زنانه به اتاق شما بدهد. رنگ قهوه اي سبب تيره و دلگير شدن فضا‌هاي داخلي مي‌شود و استفاده از رنگ صورتي سبب مي‌شود تا فضاي اتاق، روشن‌تر و لطيف‌تر به نظر بـرسد.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

مکمل رنگ قهوه ای در نقاشی ست قهوه ای صورتی

ست قهوه‌اي و فيروزه‌اي

رنگ فيروزه‌اي جزء رنگ‌ها سرد و روشن به شمار مي‌رود و با توجه به اينکه رنگ قهوه‌اي جزء رنگ‌هاي خنثي گرم و تيره است، علاوه بـر اين، دو رنگ قهوه‌اي و فيروزه‌اي مکمل يکديگر هستنـد. ست اين دو رنگ يک تضاد دلنشين را بـراي منزل شما به ارمغان مي‌آورد.

 

ست رنگ قهوه‌اي و بنفش ارغواني

بـراي ايجاد فضاي مدرن در اتاق نشيمن مي‌توانيـد از دو رنگ قهوه‌اي و ارغواني بهره بگيريـد.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

ترکیب رنگ مکمل رنگ نسکافه ای

چگونه از رنگ قهوه اي در دکوراسيون استفاده کنيم؟

پس از فهميـدن اين مسئله که رنگ قهوه اي با چه رنگي ست مي‌شود، بايـد بدانيم که چگونه بايـد از رنگ قهوه‌اي استفاده کرد. از آنجا که رنگ چوب، قهوه‌اي است، تقريبا در همه منازل از اين رنگ استفاده مي‌شود. استفاده از رنگ قهوه‌اي در فضاي داخلي اتاق‌ها حس صميميت را به انسان منتقل مي‌کنـد. سعي کنيـد در نقاط مختلف اتاقتان از تناژهاي اين رنگ استفاده کنيـد. تناژ‌هاي متفاوت رنگ قهوه‌اي اين امکان را به شما مي‌دهد که بخش‌هاي مختلف فضاي منزلتان را در عين يکرنگي، متنوع چيـدمان کنيـد
اگر به ستات رنگ‌هاي بالا توجه کرده باشيـد رنگ قهوه‌اي هم با رنگ‌هاي سرد و هم با رنگ‌هاي گرم ست مي‌شود و انتخاب رنگ مناسب، به سليقه شما بستگي دارد. به عنوان مثال در صورتي که فضاي اتاقتان کوچک است بهتر است که از رنگ‌هاي روشن استفاده کنيـد. اگر قصد داريـد فضاي اتاقتان را به يک مکان صميمي و دلپذير تبديل کنيـد، بهتر است از ست رنگ‌هاي گرم استفاده کنيـد.
تغيير رنگ دکوراسيون کار دشواري نيست و صرفا با يک تغيير کوچک ماننـد تغيير رنگ کوسن مي‌توانيـد روح تازه‌اي در دکوراسيون منزل خود به وجود بياوريـد.
اغلب افراد بـراي ايجاد دکوراسيون قهوه‌اي از مبلمان چرم استفاده مي‌کننـد. اين گونه از مبلمان ايـده‌هاي فراواني بـراي خلق چيـدمان‌هاي خاص و زيبا به انسان مي‌دهد.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

ترکیب رنگ نسکافه ای با چه رنگهایی ست می شود

ست مبلمان قهوه‌اي، با چه فرشي جور در مي‌آيـد؟

فرش‌هاي ساده يا پر طرح؟: بـراي انتخاب فرش در کنار ست مبلمان قهوه‌اي رنگ با توجه به اينکه پارچه مبلمان شما ساده است يا طرحدار مي‌توانيـد بـراي انتخاب فرش اقدام کنيـد. اگر پارچه مبلمان شما ساده است بهتر است از فرش طرح‌دار استفاده کنيـد ولي اگر پارچه مبلمان طرحدار و شلوغ است استفاده از فرش ساده معقول‌تر است.

فرش با رنگ کرمي: يکي از رنگ‌هايي که بـراي تناسب با مبلمان قهوه‌اي در خانه‌هاي ايراني به کار مي‌رود رنگ کرم است، البته مهم است در اين مورد به ميزان روشني و تيرگي رنگ قهوه‌اي مبلمان توجه کنيـد.

فرش هم‌رنگ با ست مبلمان قهوه‌اي!: يکي از راه‌کارهاي انتخاب رنگ فرش بـراي همخواني با ست مبلمان قهوه‌اي، هم رنگ بودن فرش و مبل است، به طوري که تناليته رنگ فرش و مبل متفاوت باشد به طور مثال بـراي مبلماني با رنگ قهوه‌اي کم‌رنگ مي‌توانيـد فرشي با رنگ قهوه‌اي ولي پررنگ‌تر انتخاب کنيـد. اين نوع انتخاب رنگ باعث ايجاد وحدت در دکوراسيون مي‌شود. فراموش نکنيـد در اين حالت بهتر اس وسايل ديگر رنگ‌هاي متفاوت ولي همخوان با قهوه‌اي داشته باشنـد.

مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون

پذیرایی رنگ ست با قهوه ای سوخته

فرش آبي رنگ : همانطور که در رابطه با کوسن ست رنگ آبي و قهوه‌اي پيشنهاد شد در رابطه با فرش هم رنگ آبي مي‌توانـد گزينه‌ي خوبي باشد، فقط بايـد در ميزان استفاده از رنگ‌ها در دکوراسيون زياده‌روي نکنيـد. فرشي که داراي رنگ زمينه آبي رنگ است به تعادل بين رنگ گرم و سرد کمک مي‌کنـد و مناسب با سليقه افرادي است که دوست نـدارنـد رنگ دکوراسيون خانه کاملا گرم باشد.

 

پرده متناسب با ست مبل قهوه‌اي

بهتر است از پرده‌هاي رنگ روشن بـراي دکوراسيون خانه‌اي که مبلمان قهوه‌اي رنگ دارد استفاده شود تا فضاي منزل روشن و دلباز باشد. بـراي ايجاد همخواني بين ست مبلمان قهوه‌اي و پرده، بهتر است بين مبلمان و طرح والن‌هاي پرده رنگ‌هاي مشترک و يا طرح‌هاي سازگار وجود داشته باشد. و يا رنگ کوسن مبلمان را با رنگ پرده‌هايتان ست کنيـد.

 

کلام آخر

شما مي توانيـد با استفاده از مطالب بالا ست رنگ قهوه اي با رنگ مورد نظرتان يک دکوراسيون خاص و منحصر به فرد بـراي منزلتان انتخاب کنيـد. البته کساني که فرزنـد کوچک و بازيگوش دارنـد ست رنگ قهواي با رنگهاي ديگر يکي از بهترين انتخاب ها بـرايشان است.

2.8/5 - (5 امتیاز)