ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

امروزه اکثر خانواده ها از مبل برای چیدمان منزل خود استفاده می کنند؛ اما هم جنان بعضی از افراد نیز چیدمان منزل شان بدون مبل است. در خانه های کوچک اسفاه از مبل فضای زیادی را اشغال می کند، بنا براین بعضی افراد ترجیح می دهند از مبل استفاده نکنند. نگران نباشید خانه های بدون مبل هم دکوراسیونسان تغییر کرده است و دیگر شبیه خانه مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها نیست.

با استفاده از ایده هایی که در این مطلب ارائه شده است شما می توانید دکوراسیونی متفاوت و زیبا برای خودتان ایجاد کنید. دکوراسیونی که چشم بسیاری از مهمان هایتان را بگیرد. امروزه گزینه های متنوع و خاصی به جای مبل وجود دارد برای کسانی که نمی خواهند از مبل استفاده کنند. در این مطلب با ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل با ما باشید.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان پذیرایی بدون مبلمان

دکوراسیون داخلی منزل کوچک بدون مبل :

برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن لازم نیست همیشه از مبلمان استفاده کنید. می توانید متفاوت باشید. خانه ای با یک اتاق نشیمن کوچک به طور حتم کلافه کننده خواهد بود، به خصوص هنگام پذیرایی از مهمان ها در ایام عید. حال اگر مبلمان هم به آن اضافه شود، تنها منطقه ای باریک از آن خواهد ماند. با این حال، اگر آن را به یک اتاق نشیمن بدون مبل تبدیل کنید، مطمئناً این مشکل حل خواهد شد.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

جایگزین مبل

چیدمان منزل بدون مبل با فرش معنی می‌گیرد :

وقتی که قرار باشد از مبل به هر نحوی استفاده نکنیم پس متعاقباً باید روی زمین بنشینیم و از همین رو فرش و موکت در هر مدل و طرحی که باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. در چیدمان بدون مبل از فرش‌ها و موکت‌ها می‌توان به منظور اهداف مختلفی استفاده کرد.

می‌توان از این متریال‌ها به منظور تقسیم بندی فضای اتاق‌ها، حال و پذیرایی استفاده کرد. در جایی از فرش می‌توان به منظور فراهم کردن بستری برای چیدن انواع دیگر المان‌ها مانند کوسن و بالشت به دور آن استفاده کرد و در جایی هم می‌توان محلی را برای نشستن روی آن ایجاد کرد. در این صورت بهتر است که از موکت‌های پرز دار و نرم استفاده کرد.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان منزل ایرانی ساده بدون مبلمان

استفاده از پشتی و تشکچه به عنوان مبلمان :

در چیدمان منزل بدون مبل استفاده‌های زیادی از تشک و تشکچه‌ها می‌توان کرد که دلیل آن شاید تنوع بالای مدل‌ها از تشک باشد که در اختیار ما قرار دارند. می‌توان با قرار دادن تعدادی پشتی ساده در کنار یکدیگر و تشکچه‌هایی در زیر آن‌ها، مبلمانی راحت را برای فضای نشیمن درست کرد. پشتی‌ها و تشکچه‌ها می‌توانند ظاهری مدرن داشته باشند و برای پوشش آن‌ها از رنگی هماهنگ با کاغذدیواری و رنگ دیوارها استفاده کرد تا فضایی ساده و آرامش بخش بوجود آید.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه های قدیمی

یک نقطه تمرکز برای خود پیدا کنید :

در چیدمان هر فضایی باید بتوان از بخش‌های مختلف منزل به بهترین نحو استفاده کرد. در واقع باید بتوان تمامی المان‌ها و متریال‌هایی را که در اختیار داریم با ایجاد پیوستگی لازم و مناسب بچینیم. برای دست یابی به این مهم باید نقاط مرکزی را در خانه پیدا یا ایجاد کنیم؛ اما این نقطه تمرکز چه می‌تواند باشد؟ پاسخ به این پرسش خیلی ساده است.

هر چیزی که شما بتوانید که آن را مبنا قرار دهید و کوسن‌ها، بالشت‌ها را نسبت به آن تنظیم کنید می‌توان یک نقطه تمرکز باشد. برای نمونه تلویزیون و شومینه دو نمونه بسیار ایده‌آل هستند. در صورتی که از این نقاط تمرکز کم دارید می‌توانید از یک فرش با جلوه خاص یا یک میز کوچک به عنوان نقطه تمرکز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل کوچک، چیدمان منزل کوچک

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان منزل کوچک

از میزها می‌توانید استفاده کنید :

اولین نکته‌ای که در استفاده از میز‌ها در چیدمان منزل بدون مبل باید به آن توجه داشت این است که نباید فراموش کنید چیدمان منزل شما چه سبک و سیاقی را دنبال می‌کند. در صورتی که مبنای خود را چیدمان کلاسیک و سنتی قرار داده‌اید پس در انتخاب میزهایی که با این نوع از چیدمان همخوانی بیشتری دارند دقت داشته باشد.

همان‌طور که در بالا نیز عنوان شد از میز‌ها می‌توان به عنوان ایجاد یک نقطه تمرکز در بخش‌های مختلفی از خانه استفاده کرد. برای داشتن دستی باز در چیدمان بدون مبل می‌توانید از انواع مختلف میز‌ها در گوشه و کنار منزل خود به منظور‌های مختلف بهر ببرید. علاوه بر این‌ها میزهای نهارخوری هم با چیدمان خاصی که دارند می‌توانند بسیار جذاب باشند در زیر به چند نمونه و مدل در این رابطه اشاره شده است.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان منزل با پشتی

به کار گیری صندلی پنجره ای :

صندلی پنجره‌ای می تواند روشی شگفت آور و مناسب برای اضافه کردن صندلی های راحتی به فضای نشیمن باشد. یک صندلی پنجره داخلی، می‌تواند یک فضای راحت برایتان فراهم کند تا از منظره‌ای زیبا لذت ببرید. با اضافه کردن کوسن‌های صندلی به روی نیمکت به نتیجه دلپذیری می‌رسید. همچنین می‌توان در فضای زیر صندلی برای ایجاد فضای ذخیره سازی، کشو قرار داد. این امر کمک شایانی در مسیر طراحی دکوراسیون منزل بدون مبل به شما خواهد کرد.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

تزئین خانه بدون مبل برای تولد

بهره گیری از کوسن در دکوراسیون منزل کوچک :

کوسن های کف راهی خلاقانه برای اضافه کردن صندلی در یک اتاق نشیمن کوچک هستند که فضایی آرامش بخش ایجاد می کنند. آنها در رنگ ها و الگوهای مختلف موجود هستند و برای راحتی بیشتر در انواع مختلفی وجود دارد. تعداد زیادی کوسن یک شکل و اندازه درست کنید و بعد با چیدمان ها مختلف برای خودتان نشیمن درست کنید. خوبی این ایده این است که هر دقیقه می توانید آن را تغییر دهید و هر کسی می تواند نشیمن مورد علاقه خودش را بسازد.

با افزودن کوسن های کف با پارچه های عجیب و غریب و لوکس به جای یک نیمکت، به یک سبک مراکش دسترسی پیدا کنید. کوسن های خود را با لوازم جانبی تزئینی (فانوس، آینه، میزهای جانبی و غیره) و یک فرش با الگوی مناسب برای تقویت سبک مراکشی تزئین کنید. یک میز قهوه کم ارتفاع هم اضافه کنید تا این منطقه را به محلی برای تفریح و سرگرمی تبدیل کنید.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبلمان

استفاده از تخته‌های چوبی همراه با پشتی و تشکچه :

می‌توانید از تخته‌های چوبی بلا استفاده نیز برای ساختن مبلمان استفاده کرد. با قرار دادن این تخته‌ها در قسمت زیرین تشک‌ها مبلمان ساخته شده ارتفاع بیشتری خواهد داشت و در نتیجه شرایط راحت‌تر و استانداردتری در هنگام نشستن بر روی آن ایجاد خواهد شد. همچنین مانند تصاویری که می‌بینید، از فضای بوجود آمده در زیر این تخته‌های چوبی می‌توان برای نگهداری وسایلی مانند کتاب استفاده کرد.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

دکوراسیون خانه های بدون مبل

استفاده از صندلی های تابی :

صندلی های تابی و آویزان از سقف یک ایده عالی در طراحی خانه های بدون مبل است. با اطمینان از محکم بودن ساختاری، هر چیزی را می توان از سقف به حالت تعلیق درآورد. صندلی تخم مرغی خیره کننده و رنگارنگ، تصویری چشم نواز برای هر اتاق است.

استفاده از صندلی های مدرن :

یکی دیگر از ایده های جالب برای طراحی بدون مبل، استفاده از صندلی های مدرن است. وقتی فضای کافی برای مبل ندارید، به صندلی های مدرن و میزهای قهوه متوسل شوید. این باعث می شود صندلی به فضا اضافه شود و از نظر بصری نیز جذاب باشد.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل

استفاده از گلدان‌ها را فراموش نکنید :

ترکیب چند گلدان با محتویات طبیعی و مصنوعی در ترکیب با تشک‌ها و بالشت‌ها می‌توانند به یک دکوراسیون بسیار دل‌چسب منتهی شوند. اما باید بتوان از آن‌ها در نهایت تطابق با یکدیگر استفاده کرد. استفاده از گلدان‌ها به شما کمک خواهند کرد؛ فضا را از یکنواختی خارج کنید. در واقع گلدان‌ها دست شما را در تغییر چیدمان و دکوراسیون منزل بدون مبل باز خواهند کرد.

نکته مثبت دیگر در استفاده از گلدان‌ها این است که اولاً بی نهایت طرح و مدل در بازار موجود هستند و به همین دلیل هم با هر نوع سبک و سلیقه‌ای جور در خواهند آمد و ثانیاً هم لازم نیست حتماً در جا و فضای مشخصی به کار برده شوند.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل سبک عربی

بهترین سبک های دکوراسیون منزل بدون مبل و صندلی :

در طراحی دکوراسیون منزل بدون مبل از طرح های چیدمان سنتی بدون مبل که در جهان معروفند از جمله سبک مراکشی، بایتاک، ژاپنی و سبک سنتی ایرانی، می‌توان ایده گرفت. در ادامه مهمترین طرح‌های دکوراسیون داخلی منزل بدون مبل را معرفی می‌کنیم.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان پشتی در خانه

محلی برای دورهمی ایجاد کنید :

مبل‌ها در هر نوعی که باشند بستری حاضر و آماده برای دورهمی‌های اعضای خانواده هستند و باید این کمبود را در نبود مبل‌ها نیز جبران کرد. به این منظور می‌توانید گوشه‌ای از اتاق یا پذیرایی را پیدا کنید. تشک یا یک موکت نرم را که تعیین کننده محدوده این فضا است را پهن کنید. از آنجایی که نشستن خشک و خالی روی این موکت یا هر چیزی که پهن کرده‌اید چندان باب میل نخواهد بود پس باید تا می‌توانید از کوسن‌ها، بالشت‌ها و تشک‌ها استفاده کنید.

اندازه این فضا برای دورهمی بسته به تعداد نفراتی دارد که از آن استفاده خواهند کرد. اگر قصد دارید آن را در اتاق و برای فرزندان خود ایجاد کنید پس نیاز نیست خیلی بزرگ باشد و مساحتی به اندازه یک تشک کفایت خواهد کرد ولی اگر قرار است که همه افراد خانواده از آن استفاده کنند پس بهتر است اندازه آن بزرگ باشد تا افراد احساس ناراحتی نکنند

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل به سبک مراکشی

طراحی منزل به سبک مراکشی :

سبک مراکشی به سلیقه ایرانی ها بسیار نزدیک است. در این سبک خیلی کم از مبلمان استفاده می شود. در این سبک از تشک و کوسن های رنگی استفاده می شود. استفاده از رنگ های تند و آرامبخش در این سبک ضرورت دارد. رنگ ها اغلب به رنگ دریا و بیابان هستند.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل به سبک هندی

طراحی به سبک بایتاک :

بایتاک یک طراحی برای اتاق نشیمن مینیمالیستی در سبک هندی است که اغلب در اتاقهای نشیمن هندی کاربرد دارد. این طرح با کوسن های مبل و بالش های رنگارنگ کامل می شوند.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل به سبک ژاپنی

طراحی به سبک ژاپنی :

در طراحی اتاق نشیمن به سبک ژاپنی معمولاً از فوتون استفاده می شود. فوتون گزینه ای برای کسانی است که نمی خواهند از تشک استفاده کنند. در هنگام خرید فوتون، رنگی را انتخاب کنید که مطابق با کف یا رنگ دیوارهای خانه باشد.

همان طور که می دانید سبک سنتی آسیای شرقی ها به این صورت است که از میز برای بخش های مختلف خانه استفاده می شود ولی از صندلی نه! شما هم می توانید غذاخوری بدون صندلی را برای صرف غذا انتخاب کنید. برای نشستن دور میز غذاخوری یا از هیچ صندلی استفاده نمی شود یا از لاستیک هایی که کنف پیچ شده اند به جای صندلی استفاده می شود.

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه به سبک ایرانی

چیدمان دکوراسیون منزل بدون مبل به سبک ایرانی :

چیدمان خانه های قدیمی ایرانی هنوز هم در برخی از خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. در این طرح معمولا چیدمان خانه با پشتی صورت می‌گیرد. از پشتی‌های بزرگ با طرح‌های سنتی که معمولا قرمز رنگ هستند، می‌توان استفاده کرد. همچنین می‌توان با گلدان‌های گل و گیاه حس زنده بودن را در فضای خانه القا کرد. وسایل چوبی، قدیمی و عتیقه را هم می‌توان به عنوان عنصری موثر در طراحی دکوراسیون منزل بدون مبل به فضا اضافه کرد.

 

ایده هایی خاص برای چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل به سبک ایرانی

کلام آخر :

بعضی از افراد به دلیل جابجایی مداوم یا اجاره نشستن نمی توانند از مبلمان استفاده کنند، این ایده ها کمک زیادی به این افراد می کند. امیدواریم مطالب و نکته هایی که در بالا اشاره شد برای شما مفید بوده باشد. با استفاده از این ایده ها و به کار بردن کمی خلاقیت و سلیقه قطعا دکوراسیون جذابی خلق خواهید کرد.

مطالب بیشتر :

دکوراسیون هال و پذیرایی بدون پنجره

تمیز کردن سینی فر با روش های آسان

2.2/5 - (4 امتیاز)