اهمیت آمادگی ذهنی، ذهن خود را تقویت کنیم

اهمیت آمادگی ذهنی، ذهن خود را تقویت کنیممغز خود را آماده نگه دارید

تناسب اندام توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و دلیل خوبی هم دارد. بدن سالم می‌تواند از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری کند و به شما کمک کند استقلال خود را حفظ کنید.

آمادگی ذهنی به اندازه آمادگی جسمانی اهمیت دارد و نباید از آن غفلت کرد. گنجاندن تمرینات مهارت های ذهنی در کارهای روزمره می تواند کمک کند تا از یک ذهن واضح تر و یک بدن سالم تر برای سالهای آینده استفاده کنید. آمادگی ذهنی به معنای نگه داشتن مغز و سلامت عاطفی در بهترین و آماده ترین حالت است. این به معنای آموزش برای “المپیک مغز” یا انجام تست ضریب هوشی نیست. به یک سری تمرین اشاره دارد که به شما کمک می کند:

  • آرامش پیدا کنید
  • فشار های ذهنی را بر طرف کنید
  • حافظه را تقویت کنید.

اهمیت آمادگی ذهنی، ذهن خود را تقویت کنیم

چگونه ذهنی خلاق داشته باشیم

ارتباط ذهن و بدن :

جای تعجب نیست که هرچه بیشتر به بدن خود کمک کنید، بیشتر به ذهن خود کمک خواهید کرد. فعالیت بدنی باعث افزایش جریان اکسیژن به مغز شما می شود و باعث افزایش میزان اندورفین ها، مواد شیمیایی “خوب” در مغز شما می شود. به همین دلیل جای تعجب ندارد که افرادی که از نظر جسمی در حالت مناسبی هستند دارای ذهن بازتر و تیز تری هستند.

درگیر شدن با یک تمرین بدنی شدید می تواند به شما در مبارزه با افسردگی کمک کند تا چشم انداز مثبت تری از زندگی داشته باشید، و یک راه عالی برای مقابله با استرس است که می تواند به لحاظ روحی و جسمی به شما آسیب برساند. تمرینات ذهنی هم به همان اندازه مفید هستند. طبق مطالعه ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، برخی از تمرین های حافظه می توانند هوش سیال (توانایی استدلال و حل مشکلات جدید) را افزایش دهند.

در حالی که ورزش برای مغز و بدن خوب است، مراقبه نیز هست. مدیتیشن، همراه با روش های دیگر، روشی جایگزین برای درمان افسردگی است. آرام کردن ذهن به شما امکان می دهد تا با یک روش آرام تر مشکل را حل کنید.

اهمیت آمادگی ذهنی، ذهن خود را تقویت کنیم

ذهن باز یعنی چه

فواید آمادگی ذهنی :

وقتی بعد از یک روز طولانی به رختخواب می روید، بدن شما شروع به آرام شدن می کند. اما ذهن همیشه پیروی نمی کند. تجسم فکری می تواند کمک کننده باشد. شما می‌توانید به یک حس آرامش از طریق تصویرسازی، یک صحنه یا مکان آرام دست یابید. این روش می‌تواند تنش در بدن شما و ذهن شما را با چالش کشیدن نورون‌ها در ناحیه کم‌تر مسلط مغز کاهش دهد. سمت کم‌تر مسلط مغز شما ناحیه ای است که احساس اعتماد به نفس و خوش بینی را کنترل می کند. وقتی به چیز دیگری غیر از نگرانی های روزانه خود فکر می کنید، فعالیت در ساختارهای عصبی آن ناحیه از مغز خود را افزایش می دهید.

در نهایت، تجسم می‌تواند سلامت عاطفی شما را تقویت کند و شما را آرام کند.

از نظر ذهنی آماده باشید :

آماده نگه داشتن ذهن تان به اندازه آماده شدن برای یک ماراتن سخت نیست، اما قیاس خوبی است. می‌توانید ورزش‌های ذهنی را به فعالیت‌های زیادی که قبلا ً انجام داده‌اید اضافه کنید، مانند :

  • مطالعه
  • خیال بافی
  • حس شوخ‌ طبعی در زندگی

ممکن است رویکردهای زیر را برای افزایش آمادگی ذهنی خود امتحان کنید .

 

اهمیت آمادگی ذهنی، ذهن خود را تقویت کنیم

چگونه تیز باشیم

انجام چند کار به صورت هم زمان را متوقف کنید :

ممکن است فکر کنید که چند وظیفه ای به شما امکان می دهد کارهای بیشتری را همزمان انجام دهید ، اما در واقع مشکلات بیشتری را نسبت به حل کردن ایجاد می کند. تمرکز روی یک کار در یک زمان ، تمرکز شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا محصول بیشتری داشته باشید.

ممکن است فکر کنید که انجام چند کار به شما این امکان را می‌دهد که کاره‌ای بیشتری را در یک زمان انجام دهید، اما در واقع مشکلات بیشتری نسبت به حل آن ایجاد می‌کند. تمرکز بر روی یک کار در یک زمان تمرکز شما را بهبود خواهد بخشید و به شما کمک خواهد کرد که کارآمدتر باشید.

 

با خودتان مثبت باشید 

احساس مثبت داشتن یکی از راه های افزایش مهارت ذهنی است. تصدیق، یا صحبت کردن با خود با روشی مثبت، مستلزم تقویت مسیرهای عصبی است تا اعتماد به نفس، بهزیستی و رضایت شما را به سطح بالاتری برساند. برای شروع لیستی از ویژگی‌های خوب خود تهیه کنید. به خودتان یادآوری کنید که لازم نیست کامل باشید. اهدافی را تعیین کنید که می‌خواهید آن‌ها را بهبود بخشید و کم کم شروع کنید تا از غرق شدن در اندیشه های خود خودداری کنید.

 

اهمیت آمادگی ذهنی، ذهن خود را تقویت کنیم

حضور ذهن داشتن

یک چیز متفاوت را امتحان کنید

تجربیات جدید می‌توانند شما را در مسیر آمادگی روانی قرار دهند. می‌توانید رویکردهای جدیدی در زندگی روزمره خود داشته باشید :

  • غذا های جدید را امتحان کنید.
  • روشهای جدیدی را برای انجام کارهای روزمره امتحان کنید.
  • به جاهای جدید سفر کنید
  • یک راه جدید برای کار یا فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید.

طبق انجمن آلزایمر، تحقیقات نشان می دهد که فعال نگه داشتن مغز باعث افزایش نشاط آن می شود. به نظر می رسد انجام کارهای جدید به روش های جدید به حفظ سلول ها و اتصالات مغز کمک می کند. حتی ممکن است سلولهای جدید مغزی تولید کند. در اصل،تغییر روال زندگی می تواند به سالم ماندن مغز کمک کند.

 

بازی کنید

بازی هایی که استدلال و بخش های دیگر مغز شما را آزمایش می کنند، روشهای جالب برای تیز نگه داشتن ذهن شما هستند. این بازی ها را در نظر بگیرید:

  • جدول کلمات متقاطع
  • بازی های تخته ای
  • سودوکو

بازی ها راهی عالی برای تقویت مغز هستند. براساس مطالعه ای که در ژورنال Current Biology انجام شده است، حتی بازی های ویدیویی اکشن سریع توانایی شما در یادگیری کارهای جدید را تقویت می کند. . این مطالعه نشان داد که بازی های ویدیویی باعث افزایش طول توجه ، زمان واکنش و توانایی تغییر وظیفه شوند. علاوه بر بازی‌های ویدیویی، هر بازی که استفاده ازموارد زیر را بکار می‌گیرد امتحان کنید :

  • منطق
  • استدلال
  • جزئیات

اهمیت آمادگی ذهنی، ذهن خود را تقویت کنیم

تقویت ذهن

بیشتر مطالعه کنید

خواندن برای مغز عالی است. حتی وقتی این جمله را می‌خوانید، مغز شما هر کلمه را پردازش می‌کند و معنای آن را فورا به یاد می‌آورد. مطالعه کمک می‌کند تا موضوع را تجسم کنید و تصور کنید که صداها در گفتگوی نوشتاری چگونه به نظر می‌رسند . می‌تواند یک روش تمدد اعصاب نیز باشد. خواندن یک فعالیت بزرگ است زیرا می‌تواند تخیل را افزایش دهد و بخش‌های مختلف مغز را مشتعل کند.

 

زمان بگذارید

برای آمادگی ذهنی نیاز نیست زمان زیادی صرف کنید. صرف کردن چند دقیقه در روز به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید و به وضوح بیشتر فکر کنید. به یاد داشته باشید که آرامش و تجسم کردن به اندازه فعالیت‌های پر انرژی، مانند تمرینات حافظه یا بازی کردن بازی، به همان اندازه مهم هستند. سعی کنید یک یا دو فعالیت را در یک زمان برای ورزش ذهنی خود اضافه کنید ، مانند :

  • استراحت
  • تجسم
  • تایید کردن خود
  • تمرین های حافظه
  • بازی

 

سخن پایانی :

آمادگی ذهنی برای حفظ  سلامت مغز و بدن شما به خصوص هنگام افزایش سن مهم است . انواع مختلف تمرینات آمادگی ذهنی وجود دارد و لازم نیست برای انجام آن‌ها به باشگاه بروید . مانند یادگیری یک آهنگ جدید یا یک بازی و همچنین کاره‌ای آرامش‌ بخش مانند تمرین‌های آرام‌سازی و تجسم. برنامه آمادگی ذهن را درست کنار برنامه ورزشی خود تنظیم کنید . ذهن و سلامت شما ارزش آن را دارد .

 

مطالب مرتبط :

کارهایی که باید خودتان تنها انجام دهید، فواید خلوت و تنهایی با خود

فواید موسیقی در زندگی از نظر روانشناسی

4.5/5 - (13 امتیاز)