بهترین دمنوش برای پاکسازی بدن، سم زدا

بهترین دمنوش برای پاکسازی بدن، سم زدا

دمنوش های گیاهی قرن هاسـت که قدمت دارنـد و به عنوان دارو یا تقویت کننـده از آن اسـتفاده مـی کردنـد و مـی کننـد. ممکن اسـت بـا مصرف مواد غذایی یا آشامـیـدنی آلوده مصموم شویـم یا به مرور زمـان بدن مـا سموم زیادی را جذب خود کنـد. اگر این آلودگی ها زیاد شود انـدام داخلی مـاننـد قلـب، کبد، کلیه و… در معرض خطر قرار مـی گیرنـد. بـا اسـتفاده از دمنوش های گیاهی مـی توانیـد بدن را از سمومـی که بـا گذشت زمـان جذب شده اسـت، پاکسازی کنیـد. در این مطلـب از ژاویز بهتـرین دمنوش بـرای پاکسازی بدن و سم زدایی را بـرای شمـا آمـاده کرده ایـم، بـا مـا بـاشیـد.

روش مصرف دمنوش های سم زدا :

دمنوش ها برای سم زدایی بدن شما را هیدراته می کنند و باعث تحریک دفع مایعات باقی مانده می شوند که به تخلیه معده، سیر کردن اشتها و تا حدودی رفع هوس های غذایی کمک می کند که به نوبه خود از خوردن میان وعده و سایر عادات بد جلوگیری می کند. برای اینکه این دمنوش ها موثر باشند، باید به نوعی ورزش منظم، حداقل 30 دقیقه در روز، چهار بار در هفته انجام دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که اینها مکمل ها هستند، نه راه حل ها.

راه های مختلفی برای نوشیدن چای سم زدایی وجود دارد. معمولاً، روزی دو فنجان می‌نوشید – یکی با معده خالی و دیگری اواسط بعد از ظهر، همراه با میان‌وعده‌ای که معمولاً در آن زمان مصرف می‌کنید. برای استفاده از تمام خواص چای سم‌زدایی، باید آن‌ها را گرم بنوشید. برخی از افراد آنها را با سایر مواد طبیعی ترکیب می کنند تا اثربخشی بیشتری داشته باشند یا طعم آنها را بهبود بخشند. مثل عسل و آبلیمو.

بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن :

بهترین دمنوش برای پاکسازی بدن، سم زدا

چای سفید مناسب سم زدایی بدن

چای سفیـد :

گفته مـی‌شود که چای سفیـد سالم‌تـرین چای بـرای سم‌زدایی بدن اسـت، مواد مغذی را فراهم مـی کنـد و فوایـد زیادی بـرای بدن شمـا دارد. بـرخی از مواد موجود در آن کاتچین‌ها و پلی فنول‌ها هسـتنـد که به آن بـرای مبـارزه بـا رادیکال‌های آزاد کمک مـی‌کننـد و در عین حال مـیزان کلسـتـرول بد (LDL) خون را کاهش مـی‌دهنـد.

دمنوش ریشه شیرین بیان :

تـرکیبـات دمنوش ریشه شیرین بیان، بسیار مقوی اسـت و خواص ضدمـیکروبی و ضدبـاکتـری دارد. دمنوش ریشه شیرین بیان بـرای سـرمـاخوردگی‌های شدیـد و گرفتگی گلو هم مفیـد اسـت.

چای زردچوبه :

زردچوبه یک ادویه قدرتمنـد اسـت. یکی از بهتـرین راه‌های خلاص شدن از شر مواد سمـی در بدن، نوشیـدن روزانه چای زردچوبه اسـت. در یک لیوان آب جوش، انـدکی زردچوبه اضافه کنیـد و به آن عسل افزوده آن را به هم بزنیـد و از نوشیـدن آن لذت ببـریـد.

بهترین دمنوش برای پاکسازی بدن، سم زدا

چای ماسالا پاکساز کننده سموم بدن

دمنوش چای مـاسالا :

دمنوش چای مـاسالا قدمت زیادی در زمـینه‌ی درمـان دارد. از زمـان‌های قدیـم این دمنوش را بـرای رفع التهابـات و سموم بدن مصرف مـی‌کردنـد. در زمـان تهیه‌ی این دمنوش، از تـرکیبـاتی همچون زنجبيل و دارچین اسـتفاده مـی‌کننـد.

دمنوش گیاه قاصدک :

این گیاه ادرار آور اسـت و تعریق بدن را بـالا مـی‌بـرد و بـرای افرادی که گرم مزاج هسـتنـد بسیار منـاسب به نظر مـی‌آیـد، به همـین خاطر از این دمنوش بـرای پاک سازی و سم زدایی بدن اسـتفاده مـی‌کننـد.

این گیاه بـرای افراد پرخور سودمنـد اسـت و اگر قبل و بعد از یک وعده‌ی غذای سنگین و چرب دمنوش گیاه قاصدک را مـیل کنیـد، چون بـاعث هضم بهتـر غذا مـی‌شود. خانم‌های شیرده نیز بـرای افزایش شیر خود مـی‌تواننـد از دمنوش قاصدک اسـتفاده کننـد، همچنین این دمنوش به خاطر مـیزان آهن فراوان به دختـران توصیه مـی‌شود.بهترین دمنوش برای پاکسازی بدن، سم زدا

چای نعناع پاکسازی کننده بدن

چای نعنـاع :

بـرگ‌های نعنـاع مملو از روغن‌های اساسی مـاننـد منتول و منتفون اسـت که به عملکردهای سم زدایی کمک مـی‌کنـد و از هضم هم پشتیبـانی مـی‌کننـد. آب را بجوشانیـد و سپس ۲ قاشق غذاخوری بـرگ نعنـاع را به آن اضافه کنیـد. مدتی هم بزنیـد و نیـم ساعت قبل از خواب در شب بنوشیـد.

چای بـابونه :

چای بـابونه یک آنتی اکسیـدان قدرتمنـد و دارای خواص آرام بخش اسـت که به تسکین اسـتـرس و بهبود خواب کمک مـی‌کنـد. همچنین در کنتـرل سیسـتم عصبی بـافت‌های ملتهب کمک مـی‌کنـد. در یک لیوان آب جوش، یک قاشق غذاخوری گل بـابونه اضافه کنیـد. ۱۰ دقیقه سـر آن را پوشانـده و سپس آن را بنوشیـد. حداقل دو هفته آن را هـر روز مصرف کنیـد تـا از مزایای آن بهـره‌منـد شویـد.

چای سبز :

در بسیاری از رژیـم های غذایی توصیه شده توسط متخصصان تغذیه، چای سبز نقش کلیـدی ایفا مـی کنـد. ظرفیت آن بـرای پاکسازی بدن، آن را به درجه اول تبدیل مـی کنـد. این گیاه حاوی کافئین اسـت که بـرای از بین بـردن لیپیـدها و فعال کردن سیسـتم گوارشی عمل مـی کنـد. همچنین دارای فلاونوئیـدها و تـانن اسـت که بـرای سم زدایی و از بین بـردن مشکلات مرتبط بـا هضم مفیـد اسـت.

لازم به ذکر اسـت که نبـایـد بیش از سه فنجان چای سبز در روز مصرف کنیـد. بسیاری از مردم بیش از حد آن را مصرف مـی کننـد و از عوارض جانبی مـاننـد فشار خون پایین رنج مـی بـرنـد.

بهترین دمنوش برای پاکسازی بدن، سم زدا

دمنوش شنبلیله سم زدا بدن

دمنوش شنبلیله :

مصرف منظم آب شنبلیله به کاهش وزن و تقویت دسـتگاه گوارش کمک مـی‌کنـد. این نوشیـدنی از حرکات روده پشتیبـانی مـی‌کنـد، زیرا سـرشار از فیبـر و آنتی اکسیـدان اسـت. آب شنبلیله را بـایـد یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنیـد، زیرا به بیرون رانـدن سموم از بدن کمک مـی‌کنـد. بـرای تهیه این نوشیـدنی یک قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را در یک لیوان آب جوش اضافه کنیـد. بگذاریـد ۱۵ دقیقه بمـانـد. سپس نوشیـدنی را در یک فنجان صاف کرده و در روز سه بـار از آن بنوشیـد.

دمنوش جعفری :

یکی دیگر از گیاهان بی نظیری که مـی‌توانـد از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنـد و بـاعث بهبود عملکرد کلیه و کبد شود، جعفری اسـت.جعفری نه تنها بـاعث کاهش سایز و تعداد سنگ کلیه مـی‌شود؛ بلکه بـافت کلیه هم بعد از اسـتفاده از جعفری سالم‌تـر خواهد شد. به همـین دلیل یکی از بهتـرین تمـیز کننـده‌های کلیه، جعفری اسـت.

جعفری به عنوان یک گیاه تلخ در نظر گرفته مـی‌شود. گیاهان تلخ بـاعث تحریک آزاد سازی صفرا مـی‌شود که در نهایت منجر به سم زدایی از کبد خواهد شد.جعفری به تولیـد مـاده‌ای به نـام Glutathione منجر مـی‌شود که از کبد در بـرابـر تخریب محافظت خواهد کرد. این گیاه به کاهش سطح گلوکز خون کمک مـی‌کنـد. گلوکز خون بـاعث التهاب کبد مـی‌شود. بنـابـراین جعفری ریسک التهاب کبد را کاهش مـی‌دهد. جعفری مـی‌توانـد فلزات سنگین را از بدن دفع کنـد.

نوشیـدن دمنوش جعفری به خصوص در خانم‌های بـاردار حتمـا بـایـد بـا مشورت و تـاییـد پزشک انجام شود. گفته مـی‌شود این دمنوش ممکن اسـت منجر به سقط جنین شود.

بهترین دمنوش برای پاکسازی بدن، سم زدا

پاکسازی بدن بـا دمنوش زنجبیل

پاکسازی بدن بـا دمنوش زنجبیل :

زنجبیل مـی توانـد بدن را از سموم و عنـاصر مضر پاک نمـایـد. زنجبیل بـاعث بهبود هضم غذا مـی شود. زنجبیل کمک مـیکنـد تـا روده بزرگ، کبد و سایر انـدام ها از مواد زائد و سموم رها شونـد. همچنین بـاعث مـی شود بدن شمـا بیشتـر عرق کنـد که عرق کردن به معنی دفع سموم بیشتـری از بدن مـی شود.

بهتـرین روش بهـره بـردن از خواص زنجبیل نوشیـدن چای زنجبیل اسـت. یک قاشق غذاخوری زنجبیل تـازه رنـده شده را در یک و نیـم لیوان آب داغ بـریزیـد. سپس اجازه دهیـد تـا به مدت ۵ تـا ۱۰ دقیق دم بکشد. شمـا همچنین مـی توانیـد زنجبیل تـازه زنـده شده را به غذا اضافه کنیـد.

علائم سم‌زدایی بدن :

یکی از علائم مهم تجمع سموم در بدن، مشکلاتی همـاننـد یبوسـت و اضافه وزن اسـت. سموم موجود در بدن، در اثر فرآینـدهای متـابولیکی تولیـد مـی‌‎شونـد و مدام در حال افزایش هسـتنـد. بنـابـراین هـرچه سـریع‌تـر بـایـد سموم را از بدن دفع کنیـد تـا مشکلات بزرگی، سلامتی شمـا را تهدیـد نکنـد. کبد و کلیه‌ها انـدام‌های اصلی سم‌زدایی در بدن هسـتنـد که سموم موجود در بدن را دفع مـی‌کننـد.

کلام آخر :

امـیـدواریـم این دمنوش ها بـرای شمـا مفیـد بوده بـاشد و بـا مصرف آن روز به رو بهبودی را در بدن خود احساس کنیـد. توجه داشته بـاشیـد که در مصرف دمنوش های گیاهی نیز نبـایـد زیاده روی کرد تـا مشکل های دیگری به وجود نیاورد.

مطالـب بیشتـر :

بیوپسی کبد چیست و چگونه انجام می شود؟

خواص چای زنجبیل، طرز تهیه چای زنجبیل

روش ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات

بهترین دمنوش برای پریود شدن

5/5 - (1 امتیاز)