برای عروسی چی بپوشم دخترانه

برای عروسی چی بپوشم دخترانه

انتخاب لباس برای مهمانی عروسی یکی از مشکلات بزرگی است که ذهن بسیاری از خانم ها ودختر خانم ها رو به خود مشغول می کند. پوشیدن لباس با توجه به موقعیت میزان روابط، مکان و… نیاز به دقت و هوش دارد که متناسب با آن شرایط باشد. در این مقاله به شما می گوییم برای عروسی چی بپوشم دخترانه با ما همراه باشید.

انتخاب لباس برای مراسم های عروسی خودمانی :

اگر به یک مراسم عروسی خودمانی دعوت شده اید که یک مراسم کوچک و خودمانی هست بهتر است به این نکات توجه کنید. در مرحله اول از مهمانان عروسی اطلاعات داشته باشید و بدانید که چه کسانی در این مهمانی شرکت می کند تا بتوانید بیشتر شبیه به افراد دیگر باشید.

ساده و شیک بمانید اینگونه مهمانی‌ها زمان‌های بسیار بدی برای ریسک کردن هستند، بهتر است در این نوع مهمانی ها از سادگی در کنار شیک بودن استفاده بکنید. اگر چه رنگ های روشن و ملایم مد روز هستند اما رنگ های تیره برای اینگونه مراسم مناسب‌ترند.

کفش های پاشنه بلند و همچنین جلو باز می توانند برای این مهمونی ها مناسب باشند. گوشواره های میخی ساده با رنگ و طرح های مختلف می تواند ظاهر جذاب تری به شما ببخشند.

الیافی مانند ابریشم ساتن نخ و پنبه برای جشن عروسی مناسب هستند. بستگی به سلیقه افراد مختلف هرکسی می‌تواند از پارچه مختلفی برای لباسهای خود استفاده کند.

برای عروسی چی بپوشم دخترانه
لباس مشکی مناسب مراسم های رسمی

برای مراسم عروسی رسمی چه بپوشیم :

اگر به یک مراسم عروسی رسمی آماده شده‌اید بهتر است چندین نکته را برای خودتان در نظر بگیرید و از آن جایی که این مراسم بسیار رسمی هستند، انتخاب نوع پارچه لباس اهمیت زیادی دارد. پارچه های مخمل پشمی و یا هر نوع پارچه ضخیم دیگری ممنوع است و لباس های لختی و کوتاه نیز برای شما مناسب نیستند.
استفاده از هرگونه لوازم آرایشی با تزیینات و زرق و برق زیاد ممنوع است، ظاهر شما باید از لحاظ زیباشناسی منطقی باشد. یک پیراهن ساتن مشکی بلند می تواند گزینه بسیار خوبی برای شرکت در این مراسم باشد.

استفاده ازلباس تک رنگ با طرح های ساده :

یکی از انواع لباس هایی که می تواند شما را برای تمامی مراسم‌های مختلف عروسی آماده بکند لباس های تک رنگ با طرح های ساده است. ممکن است در روز عروسی شما دلتان نخواهد که جلوی دوربین زیاد به چشم بیاید.

برای همین منظور بهتر است ظاهر خودتان را مطابق با شرایط آماده کنید. اکثر کارشناسان مد پیشنهاد می کنند که لباس های تک رنگ با طرح های ساده برای شما مناسب هستند. بعلاوه در این سناریو لباس های روشن گزینه مطمئن تر و درست تری برای پوشیدن می‌باشند.

با توجه به این موضوع که طرح های ساده توجه کمتری را جلب می کنند برای مهمانی های دور تر مناسب تر هستند، سالهاست که این باور وجود دارد که باید از طرح های راه راه افقی دوری کنیم و از راه راه های عمودی استفاده کنیم. اگر بخواهیم بلندتر و لاغرتر دیده بشویم این بهترین راه است.

برای عروسی چی بپوشم دخترانه
لباس بلند یک انتخاب شیک برای عروسی

انتخاب دامن بلند :

برای اینکه ظاهر شما توجه کمتری را جلب کند حتماً دامنی تا نوک انگشتان پایتان بپوشید. با اینکه مطمئن هستید لباس کوتاه یا دامن کوتاهی که اخیراً خریداری کرده اید بسیار جذاب است اما با توجه به شرایط عروسی باید تصمیم جدی بگیرید.
لباس های بلندتر گزینه های مناسب تری برای این نوع مهمانی ها هستند. پیراهن ها و دامن ها باید طولشان تا نوک انگشتان پا باشد از آنجایی که شما در عروسی زیاد می نشینید و بلند می شوید جالب نیست که مرتب دامنتان را پایین بکشید.
اگر هم پیراهنتان بلند است باید از یک ناحیه ی دیگر مانند یقه یا پشت باز باشد تا جلوه ی شیک و شکیلی را به شما ببخشد .بخصوص دختر خانم های جوان نباید لباس ها و ماکسی های بلند را بپوشند. زیرا شکل و فرمی زنانه به شما می بخشد.

محل مراسم بسیار اهمیت دارد :

اگر بدانید عروسی قرار است در کجا برگزار شود می توانید انتخاب بهتری انجام دهید. می توانید از این مورد استفاده کنید که چه چیزی در این مکان مناسب پوشیدن است و چه چیزی را باید کنار بگذارید. اگر مراسم عروسی در فضای باز است و امکان سرد شدن هوا وجود دارد حتما همراه خود یک کت شیک داشته باشید که با لباس شما هماهنگ باشد .
اگر در اواسط تابستان است و در محوطه بیرون زیر نور خورشید قرار دارید، می توانید لباس های بسیار متفاوت بپوشید البته که رنگ‌های روشن گزینه‌های مناسب تری هستند.
بنا به نظر کارشناسان مد خارجی مشخص بودن محل برگزاری می‌تواند به شما کمک کند که یک لباس مناسب تر انتخاب کنید. در بعضی از عروسی ها شاید نیاز باشد که موهای خودتان را بپوشانید و در بعضی دیگر شاید بهتر باشد که موارد را کمی کمتر رعایت کنید.

از کارت دعوت راهنمایی بگیرید :

اگر چیز زیادی در رابطه با مراسمی که قرار است در آن حضور پیدا کنید نمی‌دانید و یا هنوز مطمئن نیستید که چه لباسی برای این مراسم مناسب است، بیشتر دعوت نامه ها می توانند اطلاعات مهمی را در رابطه با جشن های عروسی به شما بدهند.
ممکن است در زمان انتخاب لباس برای پوشیدن در مراسم از این کارت بخواهید استفاده کنید. البته این موارد کمتر در کشور ما رعایت می‌شود. اما باز مواردی را می‌بینیم که در کارتها از شرایط حضور در مراسم نوشته شده است کارشناس های بین المللی موجود در این باره می گویند. محل و زمان عروسی را مد نظر قرار دهید تا در مورد این که چگونه لباس بپوشید تصمیم‌گیری کنید.
اگر دعوتنامه نشان دهد که مراسم در زمان غروب آفتاب برگزار می شود و شما باید لباسی گرمتر بپوشید. اگر دعوتنامه نشان دهد که عروسی در ظهر انجام می شود بهتر است یا لباس های رنگ روشن و ساده تر استفاده کنید.

برای عروسی چی بپوشم دخترانه
رنگ طوسی و بنفش یکی از رنگ های مناسب عروسی است

استفاده از رنگهای خنثی برای لباس عروسی :

یکی از موارد مهم در انتخاب انواع لباسها لباس های تک رنگ با رنگ های خنثی می باشد. لباس هایی با رنگ های خنثی مانند مشکی سفید و طوسی می تواند برای هر مراسمی استفاده شود و در هر نوع جشن عروسی می توان از این لباس‌ها استفاده کرد.
لباس های رنگ خنثی با ظاهر های ساده یعنی به دور از طرح‌ها و چین های عجیب و غریب می تواند گزینه بسیار خوبی برای انواع مهمانی های عروسی باشد.

انتخاب کفش مناسب برای عروسی :

برای اینکه در یک مراسم عروسی شرکت کنید بهتر است به انتخاب کفش بسیار دقت کنید. کفشی که انتخاب می کنید باید برای شما کاملاً راحت باشد و شما بتوانید در طول زمان عروسی به خوبی جابجا شده و راه بروید.

یکی از بهترین روش ها در استفاده از کفش های عروسی استفاده از دو کفش پاشنه بلند و تخت همراه هم می باشد. این مورد گزینه بسیار خوبی برای یک مراسم عروسی است شما می توانید یک کفش پاشنه بلند را بپوشید و بعد از زمانی که احساس کردید در حال اذیت شدن هستید کفش را با کفش تخت تان تعویض کنید این کار به شما کمک می کند که از شر آسیب های جدی به پا خلاص شوید و مراسمی لذت بخش داشته باشید.
دختر خانم های جوان که دیگر نه نوجوان هستند و نه به سنی رسیده اند که مانند خانم ها لباس بپوشند بهتر است کفشی را که می پوشند 2 – 3 سانت پاشنه داشته باشد نه بیشتر زیرا اگر دارای پاشنه ی بلندی باشد حالت زنانه به خود می گیرند .

برای عروسی چی بپوشم دخترانه
بهتر است لباس پولکی انتخاب نکنید

عدم استفاده از لباس پولکی :

در حالی که ممکن است دیدن یک لباس پولکی در کمد لباس که یک بار پوشیده اید شما را وسوسه کند، بهتر است به خاطر داشته باشید این فرصتی نیست که شما شانس دیگری برای پوشیدن از نو داشته باشید. از پولک های زیاد دوری کنید. لباسی با پولک زیاد نور زیادی را منعکس می‌کند و عکس شما کاملاً بی کیفیت خواهد شد.

عدم جلب توجه در مراسم عروسی :

در مراسم های عروسی که مربوط به دوستان دور یا فامیل های دور شما می باشد بهتر است زیاد در معرض توجه قرار نگیرید این روز روز خاص عروس و داماد است و نباید توجه به سمت شما معطوف شود. پوشیدن لباسهای خیلی تنگ اصلاً مناسب این نوع مراسم ها نیست.
به طور کلی هرچه ساده تر باشید بهتر است. لباس های خیلی کلفت و یا لباسهای خیلی نازک برای این مراسم مناسب نیستند بهترین قانون این است که همرنگ جماعت شوید، خودنمایی و یا پوشیدن لباس های زرق و برق دار برای این نوع مهمانی ها اصلاً خوب نیست.

استفاده از رنگ مشابه با لباس عروس :

اگر عروس عضوی از خانواده شماست بهتر است از رنگ های مشابه با لباس عروس استفاده کنید. اغلب می شنویم که باید از رنگ های مشابه رنگ لباس های فامیل درجه یک عروس اجتناب کرد، اما این موضوع همیشه درست نیست.
کارشناسان معتقدند که عکس های با استایل هنرمندانه در مراسم عروسی اعضای درجه یک خانواده لباس هایی که شبیه هم هستند تولرانس بهتری دارند و با هم سازگارتر هستند. اما دقت کنید که این لباس ها نباید خیلی به هم شبیه باشد. بهتر است از یک پالت رنگی معمولی و نزدیک به لباس های عروس استفاده کنید.

برای عروسی چی بپوشم دخترانه
از زیور آلات مناسب لباس خود استفاده کنید

استفاده از زیورآلات :

از زیورآلات به اندازه کافی استفاده کنید. مراقب باشید که زیورآلات زیادی را استفاده نکنید. اصل بر این است که استفاده از آن ها ساده باشد و شما را کمی خوشتیپ تر نشان بدهد.

کیف مناسب برای عروسی :

کیف دستی و کیف پول بزرگ را به عروسی نیاورید. داروهای ضد درد پدهای بهداشتی عینک آفتابی و کیف پول بزرگ هیچ کدام برای این نوع مناسه مناسب نیستند و شما نباید کیفی بسیار بزرگ با خود به اینگونه مراسم حمل کنید. کوچک ترین کیف دستی و یا کیف پولی که دارید را به همراه خود بردارید.

عدم استفاده از لباس شب بلند در همه عروسی ها :

اگر شما از نزدیکان عروس نیستید بهتر است از لباس های شب استفاده نکنید یا می توانید از لباس هاس بلند از جنس حریر استفاده کنید که ساده هستند. لباس هایی از جنس دانتل همیشه انتخاب درستی برای جشن های عروسی است.

اجتناب از پوشیدن لباس های سفید :

از جمله مهم ترین نکاتی که در انتخاب لباس برای مراسم عروسی باید مدنظر داشته باشید این است که از پوشیدن لباس هایی که به رنگ سفید هستند اجتناب کنید.
حتی در این باره یکی از کارشناسان مد می گوید که همه ی لباس و شلوارهای سفید برای پوشیدن در مراسم عروسی مناسب نیستند، مگر این که از شما تقاضا شود که برای ست کردن با عروس و داماد از این رنگ ها استفاده کنید، رنگ سفید، رنگ بژ یا نخودی ، کرمی و یخی سفید ونباتی یا هر لباسی که شبیه به عروس است را در مراسم های عروسی نپوشید.
از این مسئله ناراحت نشوید و با آن به راحتی برخورد کنید. اگر لباسی که برای شرکت در مراسم عروسی انتخاب کرده اید به رنگ سفید است توصیه می کنیم از رنگ های جایگزین استفاده کنید.

برای عروسی چی بپوشم دخترانه
لباس رنگ روشن برای عروسی در ظهر مناسب است

نکات مهم انتخاب لباس برای مراسم های روز :

مراسم های عروسی که در طی روز برگزار می شوند معمولا تحت تاثیر آب و هوا قرار دارند و محل برگزاری مراسم عروسی چندان اهمیتی ندارد، بلکه آن چه که اهمیت دارد نوع پارچه و انداره ی لباسی است که می خواهید بپوشید.

  • از پیراهن های کوتاهی استفاده کنید که دارای پارچه های حریر و نخی هستند.
  • قسمت یقه لباس را باز بگذارید و همچنین بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که حالت بندی دارند.
  • نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از لباس هایی استفاده کنید که دارای طرح هایی با رنگ روشن هستند. این کار باعث می شود که اگر زیاد عرق می کنید رد عرق روی لباس تان زیاد مشخص نباشد.
برای عروسی چی بپوشم دخترانه
لباس مشکی یک انتخاب شیک برای عروسی

نکات مهم انتخاب لباس برای مراسم های شب :

مراسم های عروسی که در شب برگزار می شود، به افراد این امکان را می دهد که مدهای مختلف را امتحان کنند که در کنار این مدها، رعایت کردن برخی از نکات خالی از لطف نیست:

  • با توجه به این که مراسم در طی شب برگزار می شود می توانید از لباس هایی با رنگ تیره استفاده کنید، اما استفاده از لباس هایی با رنگ روشن نیز می تواند جلوه شاد و مهیجی را به مراسم ببخشد.
  • در صورتی که پوست تان را برنزه کرده اید می توانید از رنگ هایی مانند فیروزه ای و یا صورتی مرجانی استفاده کنید، این رنگ ها باعث می شود که پوست برنزه بهتر دیده شود.
  • در صورتی که می خواهید از لباس هایی با رنگ های گرم استفاده کنید باید بدانید که این گونه لباس ها با جواهرات بهتر ست می شوند.

کلام آخر :
با توجه به نکاتی که در بالا ذکر کردیم، حتما توجه کنید عروس و داماد چه نسبتی با شما دارد و محل عروسی کجا هست تا بهترین انتخاب لباس را داشته باشید.

4/5 - (5 امتیاز)