مدل لباس فرمالیته برای عروس

مدل لباس فرمالیته برای عروس

این روزهـا اکثر عروس خانم هـا و اقا دامـادهـا تـرجیح مـی دهنـد قبل عروسی کلیپ فرمـالیته تهیه کننـد. کلیپ فرمـالیته معمولا بسیار جذاب تـر از کلیپ عروسی مـی شود. در فرمـالیته معمولا لباس هـای خاصی را مـی پوشنـد. اگر مـیخواهیـد بدانیـد چه مدل لباس فرمـالیته برای عروس مناسب اسـت، با ژاویز همراه باشیـد.

لباس فرمالیته عروس چیسـت؟

واژه فرمـالیته اصطلاحی اسـت که وارد صنف مجالس عروسی شده و در واقع این مراسمـی ظاهـر سازی اسـت که بهتـر اسـت عبارت ” عروسی تشریفاتی ” را جایگزین کنیـم. عروسی فرمـالیته مراسمـی اسـت قبل از جشن اصلی برگزار و ظاهـر سازی شده از جشن عروسی واقعی مـی باشد که عروس و دامـاد بطور کامل آمـاده و عکـس هـای عروسی را در مدل هـا و مکان هـای مختلفی بدون محدودیت زمـانی مـی گیرنـد . در این صورت در روز عروسی کم تـر خسـته شده ، باعث مـی شود تـا از قبل تـر حس عروس و دامـادی را احساس کننـد و با اسـتـرسی کم تـر در جشن اصلی شرکت کننـد.

نکات مهم در انتخاب لباس فرمـالیته هنگام خرید :

مدل لباس فرمالیته برای عروس
انتخاب مدل لباس فرمالیته عروس

جنس پارچه لباس فرمـالیته :

هـر چنـد که شمـا در انتخاب محدودیتی نـداریـد امـا بهتـر اسـت بگوییـم که لباس عروس فرمـالیته لختی زیاد انتخاب خوبی نیسـت ! چون سن شمـا را زیاد تـر از حد معمول نشان مـی دهد. لباسهـایی از جنس حریر برای لباس فرمـالیته مناسب هسـتنـد . این پارچه با قرار گرفتن در باد، زیبایی منحصر به فردی را دارد و شمـا مـیتوانیـد بهتـرین تصاویر عمرتـان را ثبت کنیـد.

مدل لباس فرمالیته برای عروس
انتخاب لباس ساده و روشن برای فرمالیته

مدل لباس فرمـالیته عروس :

شمـا مـیتوانیـد لباس عروس فرمـالیته را راحت تـر از مدل لباس عروس انتخاب کنیـد. این لباس بهتـر اسـت راحت باشد تـا هـر ژسـتی که فیلمبردار و عکاس پیشنهـاد کردنـد ، را بگیریـد و در انتخاب ژسـت عکاسی ، راحت تـر باشیـد.
یقه کراپ و یا پیراهن هـای کوتـاه مـیتواننـد برای عکاسی فرمـالیته مناسب باشنـد و عکـس هـایتـان را متفاوت مـی کننـد؛ مـی توانیـد لباس راحتی را انتخاب کنیـد که سادگی و بی آلایش بودن زنـدگی و عشق پاکتـان را به نمـایش بگذارد.
خیلی بهتـر مـی شود اگر مدل آرایش و حالت مو هـای شمـا خیلی سنگین نباشد. یعنی از آرایشهـای غلیظی که حتی روی مد هسـتنـد یا حالت مو هـای خاصی که مـی بینیـد دوری کنیـد. اگر از مو هـای ساده و آرایش متناسب با چهـره تـان اسـتفاده کنیـد، بعد هـا هنگام نگاه کردن آلبوم عکـس هـایتـان حس بهتـری خواهیـد داشت.

مدل لباس فرمالیته برای عروس
لباسی را برای فرمالیته انتخاب کنید که راحت باشید

لباس فرمـالیته عروس بهتر است چه شکلی باشد؟

بهتـر اسـت یـک لباس خنک ، سبک و راحت باشد. شمـا قرار اسـت ساعات زیادی جلو دوربین عکاسان و فیلم برداران سپری کنیـد پس بهتـر اسـت لباس بخریـد که جلو دوربین احساس راحتی و سبکی داشته باشیـد. همـین باعث ایجاد حس بهتـر و داشتن عکـس هـای زیبا تـر هم مـیشود.

انتخاب سبک متفاوت لباس فرمالیته با لباس عروس :

شمـا اگر یـک لباس عروس پرنسسی با دامن پف پفی داریـد، یـک لباس مـاهی یا راسـته ساده یا حتی کت و شلوار برای روز فرمـالیته تهیه کنیـد تـا عکـس هـا متنوع تـر و خاص تـری داشته باشیـد.

مدل لباس فرمالیته برای عروس
در انتخاب رنگ لباس فرمالیته جسور باشید

رنگ لباس فرمـالیته عروس :

انتخاب رنگ در لباس فرمـالیته عروس خیلی مهم به شمـار مـی آیـد. رنگهـای ملایـم و شادی که به چهـره بیایـد بسیار مناسب اسـت. البته این به سلیقه و انتخاب شمـا بسـتگی دارد، امـا یادتـان باشد اینجا برخلاف لباس عروس دسـت شمـا در انتخاب سبک هـای جسورانه ، مدل لباس هـای خاص حتی رنگی باز اسـت پس خودتـان را محدود نکنیـد و البته زیاد سخت نگیریـد.
یـک لباس شیـک ولی ساده و دختـرانه انتخاب کنیـد که در آن احساس راحتی کنیـد. لباس عروس فرمـالیته با رنگهـایی روشن، زیبایی خاص و شیـکی منحصر به فردی دارد و شمـا را شیـک تـر و معصوم تـر مـی کنـد. لباس فرمـالیته مشکی و قرمز و آبی کاربنی نیز انتخاب جسورانه شمـا را نشان مـی دهد.

عوامل مهم در خریـد لباس فرمـالیته :

در انتخاب لباس فرمـالیته عروس ، نوع ژسـت عکاسی مدنظرتـان ، لبخنـد ، حالت مو و مدل آرایش بسیار تـاثیر گذار اسـت! اگر هـر کدام از اینهـا به درسـتی مورد انتخاب قرار بگیرنـد ، شمـا را راضی نگه خواهد داشت.

مدل لباس فرمالیته برای عروس
لباس فرمالیته پوشیده

مزایای فرمـالیته چیسـت ؟

  • خوبی فرمـالیته این هسـت که برای گرفتن عکـس هـا در هـر مکانی وقت زیادی داریـد و دیگر اسـتـرس دیر رسیـدن به عروسی را نـداریـد و از طرفی روز عروسی چون لازم نیسـت که به باغ و عمـارت برویـد، لازم نیسـت عروس و دامـاد از صبح زود بیـدار بشونـد و خودشان را حاضر کننـد برای عکـس گرفتن و خیلی خیلی خیلی خسـتگی کمتـری دارنـد و مـی تواننـد از مراسم عروسی خودشان کاملا لذت ببرنـد.
  • معمولا آتلیه هـا و آرایشگاه هـا قیـمت رو جوری مـی دهنـد که به عروس و دامـاد برای برگزاری فرمـالیته خیلی فشار وارد نشود و لباس رو هم ساده تـر کرایه یا خریـداری کننـد.
  • ممکن اسـت روز عروسی هوا خیلی خوب نباشد مثلا خیلی باران باشد یا باد شدیـد بوزد که باعث اسـتـرس عروس و دامـاد شود که احتمـال دارد عکـس هـای عمـارت و باغ دیگر به درد نخورد. ولی وقتی فرمـالیته باشد شرایط آب و هوایی مناسب نباشد روز دیگری را برای عکاسی در نظر مـی گیرنـد.
  • تنهـا بدی که دارد بالاتـر رفتن هزینه هـای عروسی اسـت و واقعا هم توی این شرایط اقتصادی شایـد برای دامـاد سخت باشد که هزینه هـا بالاتـر برود ولی در کیفیت عروسی و خوب بودن و شاد بودن خودشان در روز عروسی تـاثیر زیادی مـی گذارد.
مدل لباس فرمالیته برای عروس
با لباس عروس هم می شود فرمالیته گرفت

حتمـا بایـد لباس جداگانه برای فرمـالیته عروس و دامـاد تهیه کنیـم؟

نه شمـا مجبور نیسـتیـد لباس جداگانه ای برای روز فرمـالیته تهیه کنیـد و مـیتوانیـد از همـان لباس عروسی و دامـادی اصلی اسـتفاده کنیـد امـا توجه کنیـد که اگر شمـا قرار اسـت کلیپ بسازیـد و وقت زیادی در طبیعت ( کنار دریا ، جنگل ، کوهسـتـان) سپری کنیـد ممکن اسـت لباس اصلی و رسمـی شمـا آسیب ببینـد. به علاوه اگر لباس عروسـتـان خیلی پف پفی و دسـت و پا گیر اسـت مناسب این روز نیسـت و بهتـر اسـت به جای آن یـک لباس ساده و سبک و راحت که به حس انعطاف بیشتـر و راحتی بدهد انتخاب کنیـد.

مدل لباس فرمالیته برای عروس
به فصل برای انتخاب لباس فرمالیته دقت کنید

لباس فرمـالیته را مناسب فصل انتخاب کنیـد :

اگر چه دسـت شمـا در انتخاب لباس فرمـالیته عروسی کاملا باز اسـت و مـیتوانیـد از هـر سبک (کوتـاه ، بلنـد ، آسـتین دار ، بدون آسـتین ، کت شلوار ، پیراهن و …) و هـر رنگی ( مثل آبی روشن ، صورتی حتی قرمز و مشکی) اسـتفاده کنیـد امـا به فصلی که قرار اسـت در آن عروسی بگیریـد دقت کنیـد مثلا انتخاب یـک لباس نخی و نازک برای عکاسی باغ در زمسـتـان عاقلانه نیسـت…

مدل لباس فرمالیته برای عروس
لباس فرمالیته اسپرت بهترین انتخاب

کلام آخر :
با رعایت نکاتی که در بالا به شمـا پیشنهـاد دادیـم شمـا مـی توانیـد لباس فرمـالیته عروس مناسبی را انتخاب کنیـد تـا عکـس هـا و کلیپ هـای زیبایی را از این روز خاص به یادگار داشته باشیـد. بهتـر اسـت فرمـالیته را قبل از عروسی و در روز دیگری تهیه کنیـد امـا اگر برایتـان مقدور نیسـت مـی توانیـد صبح روز عروسی هم فرمـالیته بگیریـد.

مطالب بیشتـر :

مدل لباس عروس؛ شیک و جدید

جذاب ترین مدل های ژست عروس و داماد

برای مراسم عروسی دوستم چی بپوشم

5/5 - (1 امتیاز)