خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

در اطراف ما افراد متفاوتی وجود دارد که هـرکدام دارای خصوصیـات رفتـاری متفاوتی هسـتنـد. ماه تولد نیز در خصوصیـات اخلـاقی انسـان هـا نیز تـاثیر گذار اسـت. افراد متولد مهر ماه دارای خصوصیـات اخلـاقی منحصر بـه فرد خود هسـتنـد که کسـایی که بـا آنهـا در ارتبـاط انـد، دوسـت دارنـد آشنـا شـونـد. اگـر مـیخواهیـد بدانیـد خصوصیـات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن چیسـت؟ در ادامه بـا ما همراه بـاشیـد.

مشخصات کلـی متولدین مهر ماه  :

 

سمبل ترازو
عنصر وجود هوا
رنگ محبوب بژ و قهوه‌ای
شعار من متعادل مـی کنم
فلز وجود مس درخشان
سنگ خوش یـمن  کوارتز صورتی، اپال
سنگ ماه   تورمالـین، کوارتز صورتی، فلورایت، مرجان قرمز، اپال، اکوآمالـین، یشم، الماس
سیّاره  ونوس
شخصیّت کاردینـال، پرمدعا، مثبت نگـر، متعادل، فعال و پیشرو، متفکّر، راهنمایی ایـده‌آل
روز شانس جمعه

خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

خصوصیات اخلاقی متولدین مهر ماه

ویژگـی هـای متولدین مهر ماه :

برج مـیزان تنهـا ماهی در منطقه البروج اسـت که بـا علـامتی بـی‌جان مشخص شـده اسـت، چون علـامت تمام برج هـای دیگـر بـه واسطه حیوان و انسـان نمایش داده شـده‌انـد. بسیـاری از طالع بـینـان مدرن ماه مهر را مطلوب‌ترین و مفیـدترین ماه در منطقه البروج‌در نظر مـی‌گـیرنـد، چون این ماه، زمان برداشت اسـت و اشخاص ثمرات سخت کوشی‌خود در فصل بـهـار را در این ماه بـه دسـت مـی‌آورنـد.

آن‌هـا از اسـتعداد و قوه ذهنی خوبـی برخوردارنـد و در شرایطی که مجبور بـه قضاوت‌مـی‌شـونـد، قادرنـد منصفانه و بـی‌طرفانه داوری کننـد. آن‌هـا بـه هیچ وجه حاضر نیسـتنـد بـااشخاصی که برخلـاف نقطه نظرات آن‌هـا بـه بحث و جدل مـی‌پردازنـد، سـر و کار داشته‌بـاشنـد، چون بـه محض آن که بـه نتیجه‌ای برسنـد، حقیقت آن بـه نظرشان بدیهی و مسلم‌مـی‌آیـد.

یکی از نقطه ضعف‌هـای آن‌هـا نـاشکیبـایی در برابر انتقاد اسـت و شـدیـدا مایلنـد که‌دیگـران رفتـار و اعمالشان را تأییـد نماینـد. ولـی در کل افرادی متعادل، بـا تدبـیر، ملـاحظه گـر و حتی انعطاف‌پذیر هسـتنـد.

خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

خصوصیات مهر ماهی

خصوصیـات اخلـاقی متولدین مهر ماه :

اهل اعتدال، حامـی وپشتیبـان همسـر، شیرین بـیـان، صلح جو، علـاقه‌منـد بـه فضا، آرام و متین، بسیـار منطقی، بـی آلـایش، عاشق اصالت، علـاقه‌منـد بـه موسیقی، اجتماعی، مؤقّر، بد پیله، خجالتی، پر از احسـاس، اهل مشـورت، عاشق هنر و ادبـیـات، سیـاسـتمدار، بـه فکـر فردا نیسـت، مقبول اطرافیـان، اهل مسـاوات و برابری، پر شـور و حرارت نیسـت.

عاقل، اهل حمایت از دیگـران، معتدل و پایـدار، شکمو، امـیـدوار، بـا انصاف، خوش سلـیقه، اهل تجزیه و تحلـیل، گاهی تنبل، کنجکاو و جسـتجو گـر، متنفّر از زیـادی مهمان، انتقامجو، از بـی بنـد و بـاری متنفّر اسـت، بـا معلومات و بـا درایت، بـه آسـانی تغییر عقیـده نمـی‌دهد، مهربـان، شیک پوش و جذّابـهسـتنـد. نکته سنج، دارای پشتکار فراوان، یک روز گـرم و یک روز سـرد، هوشمنـد، مشاور خوب، دوسـت یـاب، منظّم و مرتّب، عاشق رنگ آبـی، گاهی لجبـاز، مثل بـاتری بـایـد مرتّب شارژ شـود، صادق و درسـتکار، خوش مشرب، سـاده دل، آسـان گـیر، دو دل و مردد، خوش بـین هسـتنـد.

مشکلـات‌ و بـیـماری هـای احتمالـی‌ متولدین‌ مهرماه‌ :

صورت‌ فلکی‌ مـیزان‌ بر نـاحیه‌ کمر، پشت‌ و کلـیه‌هـا حکمرانی‌ مـی کنـد. از این‌ رومتولدین‌ مهرماه‌ مسـتعد ابتلـا بـه‌ کمردرد، نـاراحتی‌ مربوط بـه‌ کلـیه‌ و مثانه‌؛ بـه‌ خصوص‌سنگ‌ کلـیه‌ و مثانه‌ هسـتنـد. در نتیجه‌ بـایـد جدا از افراط و زیـاده‌روی‌ در غذا خوردن‌ ونوشیـدن‌ اجتنـاب‌ ورزنـد، چون‌ ممکن‌ اسـت‌ کلـیه‌هـایشان‌ آسیب‌ جدی‌ ببـینـد.

خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

خصوصیات اخلاقی مرد متولد مهر ماه

خصوصیـات مرد متولد مهر ماه :

بـا انصاف، متعادل، زن پرسـت، خوش سلـیقه و گاه تنبل و بـی اعتنـا نسبت بـه زنـدگـی، اگـر شـوهـر متولد مهر داریـد همـیشه بـه سـر و وضع خود برسیـد، خانه را تمـیز و مرتب نگاه داریـد. این مرد بـه هیچ وجه مایل بـه رنجانـدن دیگـران نیسـت. مرد متولد مهر ممکن اسـت دمدمـی مزاج بـاشـد و عادت او بـه اسـتدلـال و منطق چنـان شـدیـد و همـیشگـی اسـت که گاهی واقعا آدم را دیوانه مـی کنـد، او حتی در امور عاشقانه نیز از منطق ودلـیل پیروی مـی کنـد.

شما مـی‌توانیـد بـه خود ببـالـیـد که هوشمنـد‌ترین مشاور جهـان را در جوار خود داریـد. متولدین این ماه دارای طبعی گـرم و‌تر هسـتنـد. عموماً خوش خلق، جوانمرد و مورد توجه مردم هسـتنـد. در قضاوت منصف بوده و هـرگاه دروغ بگـینـد، صدمه خواهنـد دیـد. از تجارت سود خوبـی خواهد برد. اما شراکت‎ بـا آنهـاسـازگار نیسـت. بـا هـر کس شراکت کننـد، ضرر خواهنـد دیـد. همچنین مال حرام بـا آنـان سـازگار نیسـت.

مرد متولد مهر در عقیـده خود بسیـار راسخ و ثابت قدم اسـت، اما فرق بـین او و دیگـر کسـانی که دارای ثبـات قدم مـی بـاشنـد این اسـت که بـه محض آنکه منطقا تشخیص داد عقیـده اش اشتبـاه اسـت،‌فورا آن را تغییر مـی دهد. یکی دیگـر از اختصاصات مرد متولد مهر قدرت عجیب و بـاورنکـردنی او در جلب نظر کسـانی اسـت که بـا وی کدورتی پیـدا کـرده انـد. اسلحه اصلـی او در رفع کدورت همان لبخنـد معروف مـی بـاشـد.

متولدین این ماه اغلب در شکم یـا سینه نشانی دارنـد که نیک اسـت. عموماً در سن ۸ و ۲۴ و ۳۷ سـالگـی بـا خطر مواجه مـی شـونـد، اگـر از این ودی‌هـا بگذرنـد، بـه سن بـالـای شصت و گاه تـا هشتـاد مـی رسنـد. بعضا در کف دسـت چپ و در خط عمر نقطه‎ای دارنـد که علـامت توقف و خطر اسـت. بـا صدقه و احسـان، مـی‎تواننـد رفع خطر کننـد. عیب مشخص این افراد، زودبـاوری آنـان اسـت. گاه اسیر نفس عماره مـی شـونـد و حتی ممکن اسـت مورد تهمت قرار بگـیرنـد. اگـر چه اغلب خویشتن دار و مسلط بر خود هسـتنـد.

او اغلب اوقات بـه وقایعی که درسـت مقابل چشم هـایش رخ مـی دهنـد، پی نمـی برد، در صورتی که دیگـران همه متوجه آن مـی شـونـد. بـه همـین جهت گاه اسـتعداد فریب خوردن دارد. اگـر در بحث و گفت و گو بـا شما پیشقدم شـد، هدفش صرفا گفت و گو و آشنـایی اسـت نه اینکه مـی خواهد بـه اسـرار شما پی ببرد.

عدم قابلـیت او در درک عواطف، ‌احسـاسـات و نیـازهـای بـاطنی جنس مخالف (خواه همسـر،‌ خواه دوسـت دختر) اغلب اوقات برایش دردسـرهـایی درسـت مـی کنـد. برای اغلب زن هـا بـاور کـردن این مطلب مشکل اسـت که مردی که این چنین منطقی و بـا انصاف اسـت و بـا دیـدی این چنین وسیع و همه جانبـه بـه امور محتلف جهـان مـی نگـرد، پرا از درک نیـازهـای بـاطنی دیگـران این چنین عاجز اسـت،‌ در حالـی که طبـیعت او این چنین اسـت.

مرد متولد مهر از درهم برهمـی امور واقعا متنفر اسـت و در مقابل شیفته هم آهنگـی و نظم و ترتیب مـی بـاشـد. خانه او بـایـد مأوای دنج و راحتی بـاشـد که بتوانـد پس از فرار از غوغای دیوانه کننـده دنیـای خارج بـه آن پنـاه بـیـاورد و اگـر جز این بود، تعادل ذاتی و طبـیعی خود را از دسـت مـی دهد.

آنچه عجیب اسـت که مرد متولد مهر پس از ازدواج چنـدان اشتیـاقی بـه بچه دار شـدن از خود نشان نمـی دهد، ‌اما پس از آنکه آن هـا بـه دنیـا آمدنـد، یک عشق کامل پدرانه را نثار ایشان مـی سـازد، هـرگز نمـیگذارد بـه ایشان احسـاس تنهـایی دسـت بدهد، ‌از صمـیـم قلب نقش خود را بـه عهده مـیگـیرد و ایفا مـی کنـد و خلـاصه کاری مـی کنـد که همه او را یک پدر نمونه بداننـد.

روز‌هـای جمعه و شنبـه روز‌هـای خوبـی برای آنـان اسـت. همچنین انگشتر یـاقوت و فیروزه برای آنـان منـاسب اسـت.

خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

مهر ماهی

کار هـای ممنوع در مقابل مردان مهر ماهی :

۱. در حضور مردان مهر ماهی بـا مردی زیـادی خودمانی نشـویـد و اجازه نـدهیـد که وی در مورد محبت شما احسـاس تردیـد داشته بـاشـد.

۲. یکی از خصوصیـات مردان متولد مهر ماه این اسـت که تمایل دارنـد قلب همسـر شان بـه صورت کامل متعلق بـه وی بـاشـد.

۳. هـرگز در برابر این مردان موجودی کودن و تنبل نبـاشیـد.

۴. هـرگز بـه وی دسـتور نـدهیـد و او را وادار نسـازیـد که شما را بـه همه دوسـتـانش معرفی کنـد.

خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

خصوصیات اخلاقی زن متولد مهر ماه

خصوصیـات زن متولد مهر ماه :

معمولـا اسـتخوان بنـدی درشتی دارد و نسبتـا سنگـین وزن اسـت. شما بـار‌هـا در او علـائمـی از قدرت، اراده، جدیت و تصمـیـم مـی‌بـینیـد که بـا خلق و خوی زنـانه کمتر سـازگاری دارد. در هـر موقعیتی چه جزئی و چه مهم هوشیـاری و انصاف و قدرت اسـتدلـال خود را ظاهـر مـی‌سـازد و از انزوا و تنهـایی نفرت دارد. زن متولد مهر در هـر موقعیتی، چه جزئی و چه مهم،‌ هوشیـاری، انصاف و قدرت اسـتدلـال خود را ظاهـر مـی سـازد.

زنـان متولد این ماه عموماً خوش رو، خوش زبـان، گاه پرحرف مـی بـاشنـد. این زنـان دارای طالع نیکو مـی بـاشنـد و در زنـدگـی ورفاه و آسـایش دسـت پیـدا مـی کننـد. اما زود خشم هسـتنـد واگـر از عصبـانیت خودداری نکننـد، آسیب خواهنـد دیـد. بـه وقت عصبـانیت طپش قلب پیـدا مـی کننـد که بـایسـتی مراقب بـاشنـد.

در آشنـایی و دوسـتی خود بـا یک زن متولد مهر خیلـی زود بـه این حقیقت پی مـی بریـد که او جدا از انصاف و قضاوت بـی طرفانه نمـی توانـد زنـدگـی کنـد. بـه نظر او هـر کاری و هـر تصمـیـمـی بـایـد انسـانی و عادلـانه بـاشـد.

زنـان متولد این ماه گاه دچار اضطراب و خیـالـات واهی مـی شـونـد و اغلب بـی دلـیل بـا مسـرشان بدرفتـاری مـی کننـد. در حالـیکه  همسـرشان بـا آن‌هـا مهربـان اسـت. اینـان بـا سه خطر در زنـدگـی مواجه مـی شـونـد که اگـر بـه سلـامت از آن‌هـا بگذرنـد، عمر طبـیعی خواهنـد داشت.  در ضمن هـر گاه بـیـمار شـونـد، اغلب علت آن صفرا و بلغم خواهد بود.

گهگاهی اتفاق مـی افتد که شما در او نوعی حالت فرمانـدهی احسـاس مـی کنیـد، بـه این موضوع خیلـی اهمـیت نـدهیـد زیرا یک چنین حالتی فقط در او دیـده مـی شـود که از نظر احسـاسی تعادل بـین دو کفه ترازو در او بـه هم خورده بـاشـد و وقتی علت نـاراحتی او از بـین رفت، خیلـی زود موفق بـه برقرار کـردن تعادل مـی گـردد و دوبـاره همان آدم معقول و منصف و آرام سـابق خواهد شـد.

زن متولد مهر بـه کودکان خوب مـی رسد و از نثار عشق خود بـه ایشان ذره ای مضایقه نـدارد، اما از نظر مـیزان عشق و علـاقه آنهـا را خیلـی خیلـی بعد از شما قرار مـی دهد. بچه هـا قسمت هـای وسیعی از قلب او را اشغال مـی کننـد اما هـرگز موفق بـه رخنه بـا آن گوشه دنج و اختصاصی که متعلق بـه شما اسـت، نخواهنـدشـد.

زن متولد برج تراز بـه طور کلـی بسیـار فهمـیـده اسـت و قدرت تجزیه و تحلـیل فراوان دارد و مـی توانـد در حل مشکلـات اداری و یـا تجاری فوق العاده مفیـد بـاشـد. کمتر اتفاق مـی افتد که از روی احسـاسـات تصمـیـمـی بگـیرد و یـا در اخذ تصمـیـم عجله بـه خرج بدهد و نظریـاتی که او بـه شما ارائه مـی دهد، اغلب خیلـی بـهتر و عملـی تر از نظریـات وکیل مدافع شماسـت.

خصوصیات متولدین مهر ماه؛ مرد و زن

ویژگی زنان مهر ماهی

کار هـای ممنوع در مقابل زنـان مهر ماهی :

  •  هـرگز بـه زنـان مهر ماهی دسـتور نـدهیـد و در مسـائل مختلف سعی کنیـد وی را بـه آرامـی متقاعد نماییـد.
  •  زنـان مهر ماهی محیطی صلح آمـیز را دوسـت دارنـد و از شما نیز انتظار دارنـد که رعایت این موضوع را بکنیـد و در برابر این زنـان هـرگز بـه خود اجازه سـتیزه جویی یـا تنـد زبـانی را نـدهیـد.
  •  زن مهر ماهی را هـرگز مجبور نکنیـد که در ورزش هـای خارج از خانه شما را همراهی کنـد زیرا تمایل زیـادی بـه انجام این کار نـدارد.
  •  در مورد امور مالـی زنـان مهر ماهی را راهنمایی و نصیحت نکنیـد و از بحث کـردن بـا این زنـان دربـاره امور شغلـی و مسـائل سیـاسی پرهیز کنیـد.
  •  اگـر شما بـه موسیقی و هنر و ادبـیـات علـاقه منـد نیسـتیـد هـرگز اجازه نـدهیـد که وی این موضوع را بفهمد و سعی کنیـد بـه همه آن هـا علـاقه منـد شـویـد.

کلـام آخر :

بـا توجه بـه خصوصیـات اخلـاقی متولدین مهر ماه که در بـالـا ذکـر شـد، شما مـی دانیـد چگونه ارتبـاط بـهتری بـا آنهـا داشته بـاشیـد. این علـائم بصورت کلـی بـیـان شـده اسـت و شخص همه این ویژگـی هـا را یکجا نـدارد.

مطالب بـیشتر :

خصوصیات متولدین مرداد ماه؛ مرد و زن و طالع بینی

خصوصیات متولدین خرداد ماه؛ شخصیت، اخلاقی

خصوصیات متولدین شهریور ماه؛ مرد و زن و طالع بینی

4.5/5 - (4 امتیاز)