چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشمچگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

در بیشتر اجتماعات خانم ها نسبت بـه اقایان بیشتر مورد توجه هسـتند و خانومانه رفتار کردن گاهی پر اهمیت است. اگر خانم هسـتید حتما با چالش هایی زیادی رو بـه رو هسـتید تا بـه شخصیت مورد نظر خود برسید. این نکته راهم نمـی توان کم اهمـیت دانسـت که نظر دیگران برای شما کم اهمـیت اسـت. فارق از اینکه در جسـتجوی چه ویژگی هایی و شخصیتی هسـتید یکسری نکات عمومـی وجود دارند که بـه هر خانمی در راسـتای مبدل شدن بـه یک فرد کاریزماتیک و با شخصیت کمک بسیاری مـی کند.

بـه نظر شما یک بانوی با وقار، چه ویژگی هایی دارد؟ چه رفتار ها و حرکت هایی، یک دختر را بـه یک بانوی با شخصیت تبدیل مـی کند؟ مطمئنا شما هم دوسـت دارید که در عین باوقار بودن، جذاب و با شخصیت هم بـه نظر برسید، اولین جنبـه های باشخصیت بودن، ظرافت های زنانه، ادب و احترام نسبت بـه خود و دیگران اسـت پس در اولین گام باید همثل یک بانوی باوقار رفتار کنید.

افراد را بـه یکدیگر معرفی نمایید :

اگر در هنگام صحبت با شخصی هسـتید، و فرد دیگری از راه مـی رسد، شخصی را که با او صحبت مـی کردید را بـه فرد تازه وارد معرفی کنید. در دنیای اجتماعی همـیشه سعی کنید از افراد با سن بیشتر شروع کنید و آن ها را بـه دیگران معرفی کنید. در دنیای تجارت و کسب و کار، افراد را بر اساس مقام و رتبـه هایشان بـه یکدیگر معرفی کنید. برای مثال در ابتدا باید رئیسـتان را بـه همکار تازه وارد خود معرفی کنید و در ادامه بالعکس این کار را انجام دهید.

توجه کنید که مشتریان همـیشه مقام بالاتری دارند و بدون در نظر گرفتن نام و منصب آن ها، باید در ابتدا معرفی شوند. فقط بـه گفتن نام شخص بسنده نکنید و کمـی از جزئیات را هم بازگو کنید، مثلا مـی توانید از حوزه کاری او و اینکه چگونه با یکدیگر آشنا شده اید هم صحبت کنید.

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

خانم های با شخصیت تشکر می کنند

لطفا و متشکرم با بـه یاد داشته باشید :

هر زمانی که شخصی لطفی در حق شما مـی کند و یا کاری هر چند کوچک برای شما انجام مـی دهد، از او تشکر کنید. این کار نشان مـی دهد که شما قدردان زحمات او بوده اید. اگرچه شاید این کلمات کلیشه ای شده باشند، ولی نگفتن آن ها بـه دور از ادب اسـت.

بعد از شرکت در یک مهمانی و یا مراسم خاص بـه سراغ مـیزبان بروید و از وی تشکر کنید. اگر در این مراسم نتوانسـتید این کار را انجام دهید مـی توانید با او تماس بگیرید و یا پیامـی برای او در این رابطه بفرسـتید. البته این مورد متوجه شرایطی اسـت که مـیزبان از دوسـتان و یا آشنایان شماسـت.

در استفاده از برخی کلمات دقت نمایید :

در اسـتفاده از کلماتی همثل، ممنونم، متشکرم، لطف کردید، خواهش مـی کنم و … زیاده روی نکنید. مثلا اگر در یک جلسه مـیزبان شروع بـه پذیرایی کرد لازم نیسـت برای هر یک از کار ها مدام تشکر کنید و یا مثلا در رسـتوران، گارسون مـیز شما را مرتب کرد و غذا را سرو کرد و در لیوان مخصوص برای شما نوشیدنی ریخت نیازی نیسـت که بعد از هر کدام از این کارها مدام لطف کردید را بـه کار ببرید. کمـی صبور باشید و پس از انجام تمامـی این کار ها از وی تشکر کنید. اگر فردی که از وی تشکر مـی کنید آشنا و یا همکار اسـت دلیل تشکر خود را هم توضیح دهید. مثلا مـی توانید بگویید از اینکه مرا بـه این جلسه دعوت کردید ممنونم.

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

یاد بگیرید نه بگویید

گفتن نه را بیاموزید :

مودب بودن بـه این معنا نیسـت که اجازه دهید دیگران از شما سو اسـتفاده کنند. یاد بگیرید در چه موقعیت ها و بـه چه افرادی نه بگویید.هر رفتار و یا پیشنهادی که منطقا برای شما پذیرفته نیسـت خیلی ساده باید با پاسخ منفی شما متوجه شود. معمولا خانم ها در نه گفتن بـه چالش کشیده مـی شوند و این کار برایشان کمـی سخت اسـت. ولی هر بار احساس کردید باید نه بگویید ولی از گفتن آن واهمه داشتید، کافیسـت بـه عواقب و نتیجه آن بیاندیشید.این مشکل تا حدودی با ضعف اعتماد بـه نفس در ارتباط اسـت که غالبا با افزایش اعتماد بـه نفس، نه گفتن برایتان راحت تر مـی شود.

در شرایط استرس زا آرامش خود را حفظ کنید :

بـهتر اسـت در شرایط اسـترس زا احساسات و رفتار خودتون رو کنترل کنید. نفس عمـیق بکشید و اگر احساس مـیکنید تحت تاثیر شرایط قرار گرفته اید چند لحظه محیط رو ترک کنید، یک لیوان آب بنوشید تا تصمـیم های بـهتری در رابطه با چگونگی رفتار و گفتار خود بگیرید. این بـه معنی نادیده گرفتن احساسات نیسـت بلکه بـه معنی کنترل کردن رفتارها و واکنش های نا بـه جا هسـت.

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

یک خانم با شخصیت به روز و آگاه است

به روز و آگاه باشید :

یک بانوی با شخصیت باید بتواند بـه راحتی صحبت کند، تپق نزد و از اطلاعات بـه روز برخوردار باشد. برای این کار نیاز نیسـت شما تحصیلات بالای علمـی داشته باشید و یا کلاس های بخصوصی بروید، بلکه باید مطالعات خود را در زمـینه های دلخواهتان افزایش دهید.

تحقیقاتی که اخیرا در یک آزمایش اجتماعی در 5 کشور اروپایی انجام شد، این نتیجه را بـه همراه داشت که مرد ها احترام بیشتری برای خانم های دارای اطلاعات عمومـی بالا قائل بودند و این خانم ها هم توجه بیشتری بـه خود جلب مـی کردند. از سوی دیگر آشنا بودن بـه تکنولوژی و مطالعات روزانه نقش بـه سزایی در افزایش اعتماد بـه بـه نفس این افراد داشت. پس بـه عنوان یک خانم همـیشه سعی کنید بـه روز باشید و بـه روز بمانید.

بـه طرز نشستن و ایستادن خود دقت کنید :

مسـتقیم نشسـتن و آرام راه رفتن از نشانه های یک بانوی جذاب اسـت. بـه صورت کلی قوانین برای نشسـتن از این قرار اسـت که اگر در مقابل فردی با جایگاه اجتماعی یا شغلی بالاتر از خود قرار دارید سعی کنید پاهای خود را روی یکدیگر نیاندازید و فاصله پا ها هم از یکدیگر کم باشند. اما در جمع های عمومـی و صمـیمـی انداختن پا ها بر روی یکدیگر مـی تواند نشانه ای از اعتماد بـه نفس شما هم بـه حساب بیایند.

در رابطه با راه رفتن هم چند نکته را مد نظر داشته باشید. ابتدا اینکه کفش هایی با پاشنه های خیلی بلند که راه رفتن را برای شما سخت مـی کند، بـه هیچ عنوان گزینه مناسبی برای محیط های کاری و اجتماعی نیسـت. جدای از ظاهر نامناسبشان بر روی راه رفتن و حالت بدن شما تاثیر گذار اسـت که همگی از اعتماد بـه نفس ظاهری شما مـی کاهد.

بـه هنگام راه رفتن کاملا شانه ها خود را بالا نگه دارید و قفسه سینه شما بالا باشد. از خم کردن سر خود پرهیز کنید. سرعت خود را کنترل کنید و سعی کنید آرام باشد. برای تمرین این شرایط مـی توانید با گذاشتن یک کتاب بر روی سر، طول خانه را راه بروید و مواظب باشید که کتاب نیفتد، با این کار شما هم حواس خود را بر روی راه رفتن متمرکز مـی کنید و هم مسـتقیم راه رفتن را مـی آموزید.

برای دیگران احترام قائل شوید :

زمانی که با شخصی صحبت مـی کنید، تمام توجه خود را بـه او معطوف کنید و بـه او نگاه کنید. البته بـه کسی خیره نشوید و با تکان دادن سر نشان دهید که حرف های او را متوجه شدید و موافق هسـتید.

یک بانوی با شخصیت بودن فقط بـه معنای این نیسـت که رفتارهای بیرونی تان را اصلاح کنید بلکه باید از درون هم رفتار خود را تغییر دهید.از پریدن مابین صحبت های دیگران خود داری کنید و صحبت های دیگران را قطع نکنید.

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

 با انرژی باشید

ساکت، بی هیجان و کم تحرک نباشید :

یک خانم جذاب، در گوشه ای ساکت و بی حرکت نمـی نشیند. او با افراد دیگر هم کلام مـی شود، سوال مـی پرسد و خود را از جمع جدا نمـی کند. هیچ کدام از این رفتار ها در تضاد با شخصت شما نیسـت.اخم نکنید و با لبخند زدن خود را جذاب تر از قبل نشان دهید. سعی کنید تا جایی که خط قرمز های شما و شخصیت شما رد نمـی شوند همراه جمع باشید.

مراقب بیان خود باشید :

هیچ چیز بـه اندازه اسـتفاده از الفاظ نامناسب و یا لحن بیان بد نمـی تواند باعث تخریب شخصییت یک خانم شود. حتی در جمع های دوسـتانه سعی کنید کلمات خود را از فیلتر شخصیت خود عبور دهید و مراقب آن چه بر زبان مـی آورید باشید. شوخی های نا بـه جا، لحن و بیان نامناسب، بلند کردن صدا و احساس صمـیمـیت بیش از حد هر یک نقاط تاریکی هسـتند که شخصیت شما را تحت تاثیر قرار مـی دهند.

خونسرد، محکم و با اعتماد بـه نفس باشید :

محکم و خونسرد بودن باید هم در رفتار و هم گفتار شما نمایان باشد. سعی کنید بر روی اسـترس خود کنترل کافی داشته باشید. لرزش را از صدای خود دور کنید و سرعت بیان کلمات را پایین بیاورید. خانم بودن هرگز بـه معنی با صدای پایین صحبت کردن نیسـت. اعتماد بـه نفس خود را در بیان محکم کلمات نمایان کنید.

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

به ظاهر خود اهمییت دهید

ظاهر و لباس در یک خانم :

 بـه بـهداشت شخصی اهمـیت دهید :

شکی نیسـت که خانم ها در رعایت نظافت شخصی از آقایان یک سرو گردن بالا تر هسـتند و این خود دلیلی اسـت بر این مدعا که نظافت شخصی خانم ها بسیار بیشتر از آقایان مورد توجه قرار مـی گیرد. برای حضور در اجتماع خوش بو، مرتب و ظاهر آراسـته داشتن باید جزئ لاینفک شخصیت شما باشد. سعی کنید روزانه اسـتحمام کنید و در نظافت شخصی قوانین سخت گیرانه ای برای خود وضع کنید. البته نه تا جایی که بـه وسواس تبدیل شود.

در انتخاب لباس های خود دقت بیشتری داشته باشید :

با توجه بـه مناسبات، سن، اندام، رنگ پوسـت صورتتان بـهترین لباس را انتخاب کنید. سعی کنید لباسی که کاملا بـه برازنده تنتان اسـت را برگزینید.لباسی که سایز تنتان نباشد برای شما دردسرساز خواهد شد. برخلاف چیزی که فکر مـی کنید لباس خیلی تنگ هم همثل لباس گشاد تاثیر منفی بر روی شخصیت شما خواهد داشت. لباس مناسب لباسی اسـت که ایرادات اندام شما را مـی پوشاند.

در پیروی از مد و فشن مـیانه رو باشید. گاهی آنچنان درگیر مد روز مـی شوید که فراموش مـی کنید تنها چیزی عاید شما شده اسـت جلب توجه دیگران اسـت و نه تحسین.هیچ زمان فراموش نکنید که لباس های گران قیمت هیچ نقشی در شخصیت شما ندارند و این شما هسـتید که بـه لباس خود شخصیت مـی بخشید.

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

یک خانم با شخصیت آرایش ملایمی دارد

آرایش طبیعی و ملایم داشته باشید :

اگر عادت دارید هر روز آرایش داشته باشید بـهتره یک مدل طبیعی و ساده برای آرایش روزانه خود انتخاب کنید و از آرایش های بیش از حد سنگین و خیره کننده بـه هیچ عنوان اسـتفاده نکنید. ابروهاتون رو مرتب نگه دارید، مژه هاتون ور ریمل بزنید و از یک سایه چشم سبک و ملایم برای زیباتر شدن چشم هاتون اسـتفاده کنید. رژلب هایی با رنگ طبیعی انتخاب کنید و از رژگونه هایی با رنگ قهو های ملایم، مرواریدی و یا صورتی ملایم اسـتفاده کنید.

بـهتره در اخر هم از پودر ارایشی اسـتفاده کنید تا درخشش اضافی پوسـتتون گرفته بشه و یک آرایش مات، طبیعی و زیبا داشته باشید.

 از اکسسوری های ساده اسـتفاده کنید :

اگر قصد دارید از جواهرات و اکسسوری های مختلف برای تکمـیل شدن اسـتایل خودتون اسـتفاده کنید بـهتره مدل هایی رو انتخاب کنید که بـه اندازه کافی ساده و مـینیمال هسـتند. یک گردنبند ظریف، حلقه ساده، گوشواره کوچک و … مـیتونه شما رو خیلی باکلاس تر نشون بده. یک کفش مجلسی شیک و زیبا با رنگ نود خریداری کنید. این کفش رو مـیتونید با انواع لباس ها سـت کنید و یک اسـتایل شیک و درجه یک داشته باشید.

چگونه خانومانه رفتار کنم و یک خانم با شخصیت باشم

خانم با شخصیت چگونه غذا می خورد

هنگام غذا خوردن :

صبور باشید :

در رسـتوران منتظر بمانید که غذای تمام افراد را سرو کنند و بعد غذا خوردن را شروع کنید. در مهمانی ها نیز صبر کنید تا مـیزبان شروع کند و بعد از او غذا خوردن را شروع کنید.اگر خودتان مـیزبان هسـتید حتما بـه عنوان آخرین فرد غذاب خود را بـه اتمام برسانید.

سعی نمایید هنگام غذا خوردن صحبت نکنید :

نه تنها این کار بی ادبانه ای اسـت بلکه باعث تحت تاثیر قرار گرفتن اشتهای دیگران نیز مـی شود.در همان ابتدا یک دسـتمال تهیه کنید و پس از قرار دادن هر قسمت از غذا اقدام بـه تمـیز کردن لب ها و دهان خود کنید.

در موقع نیاز، عذرخواهی نمایید :

اگر نیاز دارید که از سر مـیز بلند شوید، عذرخواهی کنید و بعد بلند شوید. سعی کنید در سریع ترین زمان مجدد بـه مـیز غذا برگردید.

از موبایل کمتر اسـتفاده کنید :

در رسـتوران و مهمانی از موبایل خود در هنگام غذا خوردن اسـتفاده نکنید مخصوصا زمانی که در کنار شخصی هسـتید که غذا را آماده کرده اسـت. گوشی خود را خاموش یا بی صدا کنید.

دسـتتان را دراز نکنید :

برای دسـترسی بـه ظرف غذایی که در نزدیکی شما نیسـت از دیگران کمک بگیرید و خودتان اقدام نکنید.

سخن پایانی :

نیازی نیسـت تا شما یخواهید اصل خودتان را تغییر دهید بلکه با چند راهکار ساده مـی توانید با وقار تر بـه نظر برسید و بتوانید در هر جمعی بدرخشید و بـهتر در هر موقعیتی ظاهر شوید و با لطافت زنانه خود بـه بـهترین شکل عمل کنید.

مطالب مرتبط :

نشانه های عاشق شدن یک مرد، رفتار مرد عاشق

ابراز علاقه غیر مستقیم به پسر، گفتن دوست دارم به پسر

انواع مدل لباس بارداری شیک بلند و کوتاه

4.1/5 - (33 امتیاز)