دکوراسیون اتاق خواب مدرن وشیک

دکوراسیون اتاق خواب مدرن وشیکدکوراسیون اتاق خواب مدرن وشیک

 

می توان گفت اتاق خواب ها یکی از قسمت های مهم منازل است. چون محلی است که ما در آن به آرامش می رسیم و استراحت می کنیم و  انرژیی که از آن می گیریم،تاثیر زیادی در روحیه ما دارد. پس باید به دکوراسیون و وسایلی که در آن استفاده می شود توجه خاصی نشان بدهیم چون بیان کننده روحیه ما هستند. سبک مدرن یکی از سبک هایی است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده می شود ما در این مقاله به توضیح این سبک پرداخته ایم با ما همراه باشید.

 

 

داشتن یک اتاق خواب مدرن 

داشتن اتاق خواب یکی از ضروریات هر خانه‌ای است و افراد خانه بایستی در اتاق خواب خود احساس راحتی داشته باشند. این اتاق مکانی برای آرامش و استراحت است و سبک دکوراسیون مدرن می‌تواند این احساس راحتی و آرامش را در این اتاق فراهم کند که در ادامه به چگونگی آن خواهیم پرداخت.

داشتن یک تختخواب راحت، که یکی از مهم‌ترین لوازم موجود در اتاق خواب است، اساسی‌ترین راه برای ایجاد مکانی برای آرامش و استراحت است. اما تخت تنها وسیله در اتاق خواب نبوده و سایر وسایل موجود در آن و شکل ظاهری آن‌ها تاثیر زیادی در این امر دارند. برای نمونه رنگ اتاق خواب و وسایل موجود در آن یکی از فاکتورهای مهم در اتاق خواب است و با توجه به این که رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون اتاق خواب مدرن معمولا طیف‌های رنگی سفید هستند، می‌توان گفت که دکوراسیون مدرن ایجاد احساس آرامش در اتاق خواب را تضمین می‌کند. البته انتخاب رنگ اتاق خواب تا حد زیادی وابسته به سلیقه و طبع افراد دارد و ممکن است که شخصی از رنگ سفید در دکوراسیون خانه خود استفاده نکند، اما در این مورد نیز سبک مدرن از خود انعطاف نشان می‌دهد و می‌توان از رنگ‌های متنوع دیگری نیز در آن استفاده کرد.

 

سبک‌های طراحی اتاق خواب مدرن بسیار گسترده هستند و به همین خاطر می‌توان گفت که انتخاب‌های شما در این مسیر بی‌شمار هستند. از رنگ کلی و تم اتاق گرفته تا سرویس خواب و سایر وسایل موجود در اتاق، صدها گزینه وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود، و البته سبک خانه‌های شیک ایرانی دوست داشتنی، از بین آن‌ها انتخاب کرده اتاق خواب خود را به شکلی مدرن و شیک طراحی و تزیین کنید.

یک اتاق خواب مدرن بایستی ترکیبی از رنگ‌ها، مبلمان مدرن و امروزی و وسایل هنری ظریفی باشد که در عین زیبایی، شیک و مدرن بودن، یک مکان راحت را نیز برای استراحت شما فراهم کند. در صورتی که خودتان قصد طراحی و تزیین اتاق خواب مدرنتان را دارید، دستتان در این راه باز است. می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را، البته در چارچوب رنگ‌های مناسب برای این سبک و با انتخاب از میان رنگ‌های آرامش‌بخش اتاق خواب، برگزیده و شروع به رنگ کردن اتاق خواب کنید. هر چند که می‌توانید جای رنگ کردن اتاق از کاغذدیواری‌های آماده نیز استفاده کنید که می‌توانند ساده و رنگی باشند و یا طرح دار. طرح‌هایی که برای سبک مدرن انتخاب می‌شوند نباید زیاد زرق و برق دار باشند و بهتر است که طرح‌های ساده و شیک را برای این کار انتخاب کنید.

 

مبلمان، تخت و سایر وسایل سرویس خواب نیز بایستی از نوع ساده و مینیمال انتخاب شوند و به نوعی چیده شوند که رفت و آمد در اتاق خواب به آسانی صورت گیرد. توجه کنید که مبلمان سلطنتی و کلاسیک و همچنین سرویس خواب‌های کلاسیک و سلطنتی که پر زرق و برق هستند و معمولا نقش و نگار زیادی بر رویشان وجود دارد، نمی‌توانند برای سبک مدرن مناسب باشند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اتاق خواب مدرن ساده بودن آن و وسایل موجود و البته مرتب بودن است. پس هنگام خرید وسایل علاوه بر این نکته که وسایل بایستی ساده باشند، به این نکته نیز توجه کنید که لوازم خریداری شده دارای فضای مناسبی برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل غیر ضروری که همیشه استفاده نمی‌شوند نیز باشند تا بعدا در تمیز و مرتب کردن اتاق خواب به مشکل نخورید.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن وشیک

 

انتخاب رنگ اتاق خواب مدرن 

همان طور که در مطالب قبلی توکامگ نیز اشاره کردیم، رنگ اتاق خواب بایستی از بین رنگ‌های آرام بخش انتخاب شود تا بتوان خوابی راحت و آسوده را در آن تجربه کرد. در مورد انتخاب رنگ برای اتاق خواب به سبک مدرن، بایستی بگوییم که بر خلاف بسیاری از سبک‌های دکوراسیون، شما محدودیت خاصی در انتخاب رنگ اتاق خود ندارید. اگر شما علاقمند به رنگ‌های شاد هستید، که گفته می‌شود رنگ سال جدید 98 نیز از بین این رنگ‌ها انتخاب شود، می‌توانید از طیف‌های روشن رنگ‌هایی مثل زرد، نارنجی، بژ و… استفاده کرده و فضایی گرم و خوشایند برای خود درست کنید.

 

همچنین می‌توانید از طیف‌های رنگ آبی نیز استفاده کرده و حسی متفاوت و استثنایی را در اتاق خواب خود بوجود آورید. البته رنگ سفید بیشتر در دکوراسیون و سبک مدرن خانه‌ها استفاده می‌شود که همان طور که گفتیم لزومی به رعایت این امر نبوده و شما می‌توانید سلیقه خود را در انتخاب رنگ اتاق خواب به سب مدرن خود دخالت دهید. حتی اگر رنگی عجیب و غریب را نیز برای اتاق خواب خود انتخاب کنید، با ایده گرفتن از تصاویر و عکس های اتاق خواب هایی که با این رنگ طراحی شده‌اند می‌توانید یک اتاق خوب شیک و دوست داشتنی برای خود بوجود آورید.

در انتخاب رنگ اتاق خواب مدرن، سن افراد و مرد یا زن بودن نیز تاثیر دارد. برای مثال بهتر است که رنگ دیوارهای اتاق خواب کودکان سفید انتخاب شود تا بعدا بتوان به راحتی آن را با وسایل کودکانه، اسباب بازی‌ها و عکس های کودک تزیین کرد. رنگ‌هایی مثل صورتی و بنفش نیز می‌تواند برای دختر خانم های جوان رنگ مناسبی که به دنبال یک اتاق خواب مدرن هستند مناسب باشد. برای داشتن چنین اتاقی لزومی ندارد که حتما دیوارها به رنگ بنفش و یا صورتی رنگ شوند و می‌توانید برای مثال روکش تخت خواب و بالش‌ها را به این رنگ انتخاب کنید.

 

کف اتاق مدرن 

کف اتاق های به سبک مدرن معمولا از کفپوش‌های چوبی و یا طرح چوب جدید و مدرن ساخته می‌شود، ولی از آنجایی که اتاق خواب مورد نظر بایستی به سبک و دکوراسیون ایرانی نیز شباهت داشته باشد، و با توجه به اینکه فرش‌های زیبا و دلفریب ایرانی جزئی جدایی ناپذیر از دکوراسیون منازل ایرانی هستند، می‌توان با رعایت نکاتی از فرش ایرانی در دکوراسیون اتاق خوب مدرن بهره برد. با این کار دکوراسیون اتاق شما بیشتر شبیه به دکوراسیون امروزی خواهد بود تا دکوراسیون مدرن.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن وشیک

 

وسایل مورد نیاز دکور مدرن 

هنگام خرید وسایل ضروری برای اتاق خواب اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که به چه چیزی نیاز دارید. برای مثال اگر اهل مطالعه هستید، یک قفسه کتاب شیک همراه با یک صندلی مطالعه مدرن می‌تواند برای اتاق خوابتان مناسب باشد. استفاده از گل‌ها و گیاهان زیبا و سرسبز آپارتمانی نیز در دکوراسیون مدرن همیشه توصیه می‌شود و می‌توانید با سلیقه خود آن‌ها را به اتاق خواب خود اضافه کنید. آینه‌ها هم که جزئی جدایی ناپذیر از اتاق خواب هستند و پیشنهاد ما به شما انتخاب یک آینه بزرگ و و شیک است که جلوه‌ای متفاوت به اتاق می‌بخشد و باعث می‌شود که اتاق بزرگتر نشان داده شود.

برای انتخاب وسایل بزرگ‌تر اتاق خواب مانند تخت و کمد و… نیز بایستی بگوییم که کار سختی ندارید. فقط کافیست که به دنبال خرید وسایل جمع و جور، ساده و مینیمال باشید. اگر اتاق خوابتان کوچک است، وسایلی مانند پاتختی‌های جادار، تخت‌های کشودار یا جکدار و کمد‌هایی با کشوهای بزرگ می‌توانند بسیار مناسب باشند. بزرگ‌ترین وسیله در اتاق خواب تختخواب است و بیشترین تاثیر را در مدرن بودن اتاق خواب ایفا می‌کند؛ پس هنگام دیزاین اتاق، حتما به دنبال خرید سرویس خواب مدرن شیک باشید.

 

از وسایل پایه دار استفاده کنید

وسایل پایه‌دار، به‌خصوص قلاب‌های فلزی یا پایه‌های چوبی ساده در سبک مدرنِ اواسط قرن زیاد دیده می‌شوند. وسایل پایه‌دار، ظرافت‌های بصری در این سبک را نشان می‌دهد و برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار مناسب هستند. این اتاق خواب یک میز آرایش کاملا منطبق با سبک مدرنِ اواسط قرن را نشان می‌دهد.

 

نورپردازی اتاق خواب مدرن 

دقت داشته باشید که نورپردازی اتاق خواب هم اهمیت خودش را دارد و باید دقت کنید که در هنگامی که قرار است در این قسمت از اتاق مطالعه کنید نور کافی برای شما وجود داشته باشد تا چشمان شما اذیت نشود و هنگامی که قرار است برای خواب در اتاق بمانید باید فضای اتاق شما نور کاملاً مناسبی داشته باشد تا هورمون های خواب شما دچار اختلال نشوند.خانه‌های سبک مدرن اواسط قرن، دارای پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی زیاد هستند. پرده‌ها یا شید‌های ساده، هم حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، هم بدون شلوغ کردن فضا ازنظر بصری، نور را از خود عبور می‌دهند.

 

استفاده‌ دکوری از متریال های طبیعی

در یک اتاق خواب مدرن از محصولات طبیعی مثل چوب و سنگ، به‌عنوان اثری هنری، در جای مناسب استفاده می‌کنند. در معماری مدرنِ میانه قرن معمولا از چوب‌ها فقط برای کف استفاده نمی‌شود، بلکه به‌صورت پنل‌های دیواری و یا حتی سقفی نیز به‌کار برده می‌شوند. دکور چوبی دیوار به زیبایی نمایش داده شده است.

 

کلام آخر 

برای اینکه دکور اتاق خواب مدرنی داشته باشیم در انتخاب وسایل آن به نکات مدرن بودن آن توجه می کنیم مانند استفاده از مواد طبیعی در دکور و وسایل پایه دار و استفاده از نور و… و توجه اصلی ما باید به کاربردی و راحت بودن وسایل باشد تا بتوانیم دکوری منحصر به فرد و کاربردی داشته باشیم.

این مطلب چقدر مفید بود ؟