راز خوشمزه شدن سالاد الویه

راز خوشمزه شدن سالاد الویه

سالاد الویه یکی از سالاد های محبـوب هسـت کـه برای مجالس هم از آن اسـتفاده مـی کننـد. این سالاد بـه عنوان پیش غذا یـا غذای اصلی سـرو مـی شود. برای اینکـه سالاد الویه خوشمزه ای داشته بـاشیـد بـهتـر اسـت تـرفنـد ها و رازهای دسـتـور پخت آن را فرا بگیریـد. در این مقاله راز خوشمزه شدن سالاد الویه را برای شمـا عزیزان آمـاده کـرده ایم، بـا مـا همراه بـاشیـد.

دسـتـور تهیه سالاد الویه :

مـواد لازم برای ۴ نفر :

سیب‌زمـینی متـوسط  4 عدد
سینه مرغ  300 گرم
تخم‌مرغ  3 عدد
پیـاز متـوسط  1 عدد
خیـارشور خرد شده  1 لیوان
سس مـایونز  5 قاشق
نخودفرنگی  1 لیوان
لیموتـرش  1 عدد
نمک، زردچوبـه و فلفل سیـاه  بـه مـیزان دلخواه

راز خوشمزه شدن سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه

طـرز تـهـیـه :

  1.  سیب‌زمـینی و تخم‌مرغ‌ها را در قابلمه‌های جداگانه آب‌پز کنیـد. بعد از خنک شدن، آن‌ها را در کاسه‌ای بزرگ رنـده کنیـد.
  2.  مرغ را بـا پیـاز، کمـی زردچوبـه و نمک بپزیـد و پس از پخت کامل، ریش‌ریش کنیـد.
  3.  خیـارشورها را نگینی و بسیـار ریز خرد کنیـد و بـه این مخلوط بـیفزاییـد.
  4.  نخودفرنگی را هم در قابلمه‌ای همراه کمـی نمک آب‌پز و پس از پخت آبکش کنیـد تـا آب آن کاملاً گرفته شود.
  5.  در نهایت، تمـام این مواد غذایی را بـا هم مخلوط و بـا سس مـایونز مزه‌دار کنیـد و ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهیـد تـا طعم‌دار شونـد. پس از گذشت این مدت زمـان، الویه را بـا نـان سـرو کنیـد.

راز های خوشمزه شدن سالاد الویه :

راز خوشمزه شدن سالاد الویه

خیار شور را بشورید برای سالاد الویه

شسـتن خیـار شور :

برای اینکـه طعم سالاد الویه شمـا بـهتـر شود و غذای شمـا شور نشود، بـهتـر اسـت قبل از اسـتفاده از خیـارشور، کمـی آب روی آن بگیریـد تـا هم شوری از بـین برود و هم بـو و طعم بـهتـر پیـدا کنـد.

عدم رنـده خیـار شور :

یکی از اشتبـاهاتی کـه برخی افراد در تهیه سالاد الویه مرتکب مـی شونـد، رنـده کـردن خیـارشور اسـت، بـهتـر اسـت خیـار شور را رنـده نکنیـد زیرا مواد آب مـی‌انـدازنـد و شل مـی‌شونـد. خیـارشور‌ها را بـه صورت مکعبـی ریز و نگینی خرد کنیـد و در آبکش یـا سبد بریزیـد تـا آب آن‌ها گرفته شود.

هویج :

برای اینکـه هویج آب نیـانـدازد و موقع اضافه کـردن بـه مواد، سالد الویه شل نشود، بـهتـر اسـت هویج را بـا رنـده درشت، رنـده کنیـد و از رنـده ریز اسـتفاده نکنیـد.

نمک بـه انـدازه :

در سالاد الویه شمـا از خیـار شور اسـتفاده مـی کنیـد پس لازم نیسـت بـیش از حد نمک بـیـافزاییـد، بـهتـر اسـت بـه خاطر اسـتفاده از خیـار شور در سالاد الویه، در افزودن نمک احتیـاط کنیـد و یـا نمک را حذف کنیـد.

تخم مرغ :

اگر برای تهیه سالاد الویه خانگی، از مرغ اسـتفاده مـی‌کنیـد، بـهتـر اسـت از تخم مرغ آبپز کمتـری اسـتفاده نمـاییـد.

راز خوشمزه شدن سالاد الویه

در الویه از مصرف زیاد سیب زمینی خودداری کنیـد

مـیزان سیب زمـینی :

برای تهیه یک سالاد الویه خوشمزه از مصرف زیـاد سیب زمـینی خودداری کنیـد و تعادل مواد را رعایت کنیـد زیرا در صورت اسـتفاده زیـاد از سیب زمـینی مجبـور خواهیـد شد از سس مـایونز بـیشتـری اسـتفاده کـرده و طعم دیگر مواد بـه خوبـی قابل تشخیص نخواهد بـود.

اسـتفاده از آب مرغ :

وقتی سیب زمـینی را رنـده کـردیـد آب مرغ را (حدود یک نیم لیوانی برای یک کاسه متـوسط سیب زمـینی رنـده شده) بـه سیب ها اضافه کنیـد، بـاهم مخلوط کنیـد و بگذاریـد داخل یخچال یک شب تـا صبح بمـانـد. تـا آب مرغی کـه بـه آن اضافه کـردیـد بـه خورد سیب زمـینی ها برود و بعد بقیه مواد را بـه سالاد خود اضافه کنیـد.

نکات اسـتفاده از کنسـرو :

اگر از کنسـرو هویج، ذرت و نخود فرنگی اسـتفاده مـی کنیـد، برای اینکـه طعم خامـی آنها از بـین برود و شکل و شمـایلشان حفظ گردد، بـایـد قبل از اسـتفاده، آن‌ها را در کمـی کـره تفت دهیـد.

از بـین بردن بـوی زهم مرغ  :

اگر برای تهیه سالاد الویه از مرغ اسـتفاده مـی کنیـد، برای خوشمزه شدن سالادتـان حتمـا بـوی زهم مرغ را هنگام طبخ از بـین ببریـد. فیله بدون اسـتخوان یـا سینه مرغ را بـا پیـاز، هویج، فلفل دلمه، کمـی فلفل سیـاه و زردچوبـه و آب بپزیـد.

زردچوبـه :

هنگام پخت مرغ از افزودن بـیش از حد زرد چوبـه بـه آن خودداری کنیـد زیرا بـا اضافه کـردن مرغ بـه سالاد الویه، رنگ آن تغییر خواهد کـرد.

اسـتفاده از آب مرغ :

یکی از تـرفنـدهای خوشمزه شدن سالاد الویه این اسـت کـه آب مرغ را از صافی عبـور دهیـد و بـه سیب زمـینی‌های آبپز شده اضافه کنیـد تـا مصرف مـایونز کاهش یـابد و هم طعم مرغ کاملا بـه خورد سالاد الویه برود. اگر مـیزان آب مرغ زیـاد اسـت، همه آن را اضافه نکنیـد.

راز خوشمزه شدن سالاد الویه

برای سالاد الویه از سس مـایونز خانگی اسـتفاده کنیـد

تهیه سس مـایونز خانگی :

اگر مـی خواهیـد طعم سالاد الویه شمـا بـی نظیر شود، از سس مـایونز خانگی اسـتفاده کنیـد. سسی کـه خودتـان در خانه تهیه مـی کنیـد، از سس هایی آمـاده خوشمزه تـر خواهنـد بـود.

افزودن مـاسـت یـا خامه بـه سس :

برای خوشمزه شدن الویه مقداری خامه صبحانه، مـاسـت چکیـده یـا مـاسـت خامه‌ای بـه سس مـایونز اضافه کنیـد.

تـوجه بـه مـیزان آبلیمو  :

اسـتفاده بـیش از حد از آبلیمو، طعم الویه را تغییر مـی دهد پس در مصرف آبلیمو و اضافه کـردن بـه سالاد الویه خانگی، دقت کنیـد. آبلیمو در حد یک قاشق غذاخوری یـا کمتـر، برای اینکـه کـه بـوی زهم تخم مرغ گرفته شود کافی اسـت.

فلفل سیـاه :

بـهتـرین چاشنی سالاد الویه فلفل سیـاه و آبلیموی تـازه اسـت پس حتمـا در تهیه سالاد الویه فلفل سیـاه را فراموش نکنیـد.

اسـتفاده از شویـد تـازه :

برای اینکـه طعم لذیذ سالاد الویه را دوچنـدان کنیـد، هنگام سـرو سالاد الویه بـه دلخواه روی آن مقداری شویـد تـازه خرد شده بریزیـد.

راز خوشمزه شدن سالاد الویه

سالاد الویه را بـه صورت سـرد سـرو کنیـد

روش سـرو کـردن سالاد الویه :

اگر مـی خواهیـد سالاد الویه را بـه صورت سـرد سـرو کنیـد، آن ساعتی در یخچال قرار دهیـد. سـرو سالد الویه بـه صورت سـرد سبب مـی شود، این غذای خوشمزه جا بـیـافتد. برای اینکـه سالاد الویه قالبـی داشته بـاشیـد، از قالب سیلیکونی (قالب ژله) بـه شکل قلب یـا هـر شکل دیگری اسـتفاده ‌کنیـد و کمـی قالب را بـا روغن مـایع چرب کنیـد و الویه را در قالب بریزیـد و در یخچال قرار دهیـد. وقتی الویه سـرد شود بـه راحتی از قالب جدا مـی‌شود، روی الویه را بـا سس و خیـار شور و… تزئین نمـاییـد.

مخلفات کنـار سالاد :

این سالاد را مـی‌تـوانیـد بـا گوجه‌فرنگی تـازه و زیتـون سـرو کنیـد. نـانتـان نیز بـهتـر اسـت از نوع سبـوس‌دار بـاشد. برگ‌های تـازه کاهو و حتی بروکلی‌های خرد شده هم مـی‌تـواننـد همراه این غذا سـرو شونـد.

کلام آخر :

امـیـدواریم مطالب بـالا برای شمـا مفیـد بـوده بـاشد و بـا کمک آن تـوانسـته بـاشیـد یک سالاد الویه خوشمزه درسـت کـرده بـاشیـد. مواد داخل الویه رو مـیتـوانیـد بـا سلیقه خودتـان تغییر بدهیـد مثلا بجای مرغ از ژامبـون اسـتفاده کنیـد.

مطالب بـیشتـر :

راز خوشمزه شدن سالاد ماکارونی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی به سبک رستوران

با آرد سفید چی درست کنیم؛ چند نوع غذا با آرد سفید

با بادمجان چی درست کنم ؛ لیست غذای متنوع با بادمجان

معرفی غذای مناسب سفر

5/5 - (1 امتیاز)